Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevyempi vuosi 2019

Vierailija
20.01.2019 |

Jatkoa painonpudotusketjulle.

Tämä on laihduttajien vertaistukiketju, missä kirjoitetaan nimimerkeillä. Emme kaipaa neuvoja tai kommentteja ruokavaliosta. Ellet pudota painoa, jatka muualle, kiitos.

Kommentit (1129)

Vierailija
81/1129 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin pakastimesta ihania "karkkeja"! Olin laittanut muutaman rasian karviaisia selleisenaan pakkaseen, ja ensimmäistä kertaa kokeilin napsia niitä kohmeisina ihan sellaisenaan, kokonaisina ja ilman mitään makeutusta. Maistui todella hyvältä - ilmeisesti makean aistimenen on terävöitynyt, kun en ole viikkoihin syönyt teollista sokeria. Aiemmin karviainen oli mulle aivan liian kirpakan karvas, joten näköjään makuaisti mukautuu aika nopeastikin tilanteisiin.

Nyt kun vielä saan hilattua hanurini tuonne ulos ja tien päälle, niin päivän positiiviset alkavat olla kasassa. (Varmistin lähtemisen pyytämällä kaverin mukaan. Nyt en kehtaa enää perua vaikka millainen laiskotus iskisi. 😄)

Mukavaa lauantaita kaikille!

Rinkeli

Vierailija
82/1129 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä valitettavan pitkä lipsuntajakso. :/ Nyt tuli mitta täyteen, aamulla oli ihan hirveä olo fyysisesti kun eilen söi huonosti.

Tänään taas jatkuu, tai oikeastaan aloitan alusta.

-Aplari

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1129 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä valitettavan pitkä lipsuntajakso. :/ Nyt tuli mitta täyteen, aamulla oli ihan hirveä olo fyysisesti kun eilen söi huonosti.

-Aplari

Voi ei :( Tsemppiä uuteen alkuun

Vierailija
84/1129 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Aplari

Ou nou. Aamulla mietinkin että mikähän on kun ei ole susta kuulunut mitään. Tervetuloa takaisin ja tsemppiä uuteen alkuun!

Matami

Vierailija
85/1129 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Aplari

Nou hätä. Aina voi aloittaa/jatkaa/tsempata.

T. Eräs, jonka tipaton päättyi lenkin jälkeiseen siiderille poikkeamiseen.

(Itse asiassa kolme meni, jos totta puhutaan. Kannattiko pyytää kaveri mukaan lauantaina? 😂 ) No mutta ne positiiviset: extra dy sentään kuitenkin. 😄 Ja sitä ennen reipasta kävelyä n. tunnin ja reilun viiden kilometrin edestä. 💪 (Ottakaa huomioon, että oli hyytävän kylmää ja raskas keli, kun auraamattomat kävelytiet... 🙂)

Rinkeli

Vierailija
86/1129 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä makeanhimo? En minäkään syö makeaa kuin jouluna.

Vierailija
87/1129 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, 40+.

172cm/67kg.

Vatsaan on kerääntynyt ylimääräistä, ja pienimuotoiset jenkkakahvatkin löytyy. Haluan ne pois. Alttius 2. tyypin diabetekselle eli varaa lihoa ei ole yhtään.

Seuraavilla muutoksilla:

- lenkit säännöllisesti, ilman taukoja kun on huonot kelit tms

- salitreeni 2 x viikossa

- ruokavaliosta pois lähes kaikki välipalat. Lisää hyviä rasvoja, vähemmän huonoja hiilareita

Painotavoitetta ei sinänsä ole. Luulen että 5-7kg on turhaa rasvaa, lihasta saattaa tulla jonkin verran tilalle mutta ilman tarkoituksellista lihasmassan kasvattamista tuskin noin paljoa.

Vierailija
88/1129 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuoden toukokuussa vaan ajattelin että eiköhän tämä läskinä oleminen ala riittämään. Tällä hetkellä -32kg ja tavoitteena olla normaalipainoinen toukokuussa eli vielä pitäisi saada pois 13kg. Koko tämänhetkinen pudotus on saavutettu ruokavaliolla ja nyt alkaa tuntumaan että nivelet alkaisi kestämään jos alan liikkumaan

Vierailija
89/1129 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuin viime vuonna AV:n tammikuu-maaliskuu -laihdutusryhmään ja heinäkuuhun mennessä olin 19 kiloa kevyempi ja takaisin normaalipainossa. Lähtötilanne tammikuun alussa viime vuonna oli 172/79 ja vyötärönympärys 88 cm, vyötäröltäkin lähti loppujen lopuksi 20 senttiä ihraa. Käytössä oli 16/8 ja kaikkien ylimääräisten välipalojen poisjättäminen, nälkää en silti nähnyt.

Halusin siis vain tulla tsemppaamaan, että kyllä tekin onnistutte. Alku voi tuntua epätoivoiselta, mutta kun sitten huomaakin kilojen karisevan, motivaatio vain nousee.

Vierailija
90/1129 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee hyvin tämä painonpudotus. Nyt on pudonnut n. 4-5kg ylimmästä painosta. Vielä on reilusti matkaa ihannepainooni, mutta eiköhän tämä tästä. :)

Vierailija
91/1129 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osallistuin viime vuonna AV:n tammikuu-maaliskuu -laihdutusryhmään ja heinäkuuhun mennessä olin 19 kiloa kevyempi ja takaisin normaalipainossa. Lähtötilanne tammikuun alussa viime vuonna oli 172/79 ja vyötärönympärys 88 cm, vyötäröltäkin lähti loppujen lopuksi 20 senttiä ihraa. Käytössä oli 16/8 ja kaikkien ylimääräisten välipalojen poisjättäminen, nälkää en silti nähnyt.

Halusin siis vain tulla tsemppaamaan, että kyllä tekin onnistutte. Alku voi tuntua epätoivoiselta, mutta kun sitten huomaakin kilojen karisevan, motivaatio vain nousee.

Kiitos tsempistä! Hurjalta kuulostaa mun mielestä tuo pudotuksesi tuossa ajassa, eikö oikeasti muka tarvinnut nähdä nälkää?

Teidän pidempien tyyppien painoja katsellessa harmittaa omat geenit... Itselläni 159cm pituutta, ja paino oli jo teininä yleisemmin kuudella kuin viidellä alkava, vaikka urheilinkin kuin hullu ja vahdin syömisiäni. Olin viikonloputkin aina treeneissä tai kisoissa. Kävin salilla ja elin päiväkausia pelkällä leipäpalalla ja teellä. Olen ruumiinrakenteeltani kaikkea muuta kuin "petite" vaikka lyhyt olenkin.

Itselläni on tavoite päästä edes 65 kiloon saakka ja tuntuu, että nämä viimeiset 10 kiloa on äärettömän vaikea tiputtaa. Jatkuva nälkä, eikä uskalla oikein mitään syödä. Ei puhettakaan, että tippuisi useampi kilo kuussa pois. Ymmärrän niitä, jotka valittavat, etteivät syö mitään ja lihovat silti. Välillä tuntuu, että paino ei tipu, vaikka söisi kuinka vähän!

Vierailija
92/1129 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin eilen reissussa ja söin abc:n burgeraterian (join sentään vettä) ja olin aivan varma että suolan määrä näkyy vaa'alla. Mutta vaaka tossa äsken kertoi että multa onkin kolmessa päivässä pudonnut 1,3 kiloa. Oho. Kokonaispudotus nyt 4,3. Kohta teen aamupalaksi leipää jossa keitettyä kananmunaa. Ja kahvia tietysti.

Meri

Vierailija
93/1129 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tsempistä! Hurjalta kuulostaa mun mielestä tuo pudotuksesi tuossa ajassa, eikö oikeasti muka tarvinnut nähdä nälkää?

Itseasiassa ei tarvinnut olla nälässä ollenkaan, koska itselläni tuo pudotus perustui varmaan suurimmalta osin herkkujen minimointiin. Mulla oli siis perusruokavalio ollut kunnossa jo vuosien ajan, söin paljon kasviksia, kalaa, pähkinöitä, hyviä rasvoja jne. mutta sokeriaddiktina saatoin siihen päälle vetää vielä litran jäätelöä, tai suklaalevyn, puoli pakettia keksejä tms. Olin siis ihan sokerilla nuo kiloni hankkinutkin.

Jätin herkut pois niin, että sallin itselleni yhden päivän viikossa, jolloin saatoin syödä jotain makeaa, syömiset aikataulutin 16/8 mukaan ja paino alkoi heti pudota.

Täytyy kyllä todeta, etten ole päässyt siitä sokerinhimosta siltikään eroon, yhä tekisi mieli jotain makeaa herkkua joka päivä :D. Nykyään sallin itselleni itselleni ne useamminkin, kuin kerran viikossa, mutta en syö koko keksipakettia, vaan vain sen yhden keksin. Paino on silti pysynyt samana ongelmitta.

Vierailija
94/1129 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, nämä viikonloput on kyllä pahoja. Meillä tosiaan mies (joka joutaisi kyllä myös kymmenisen kiloa pudottamaan) kokkaa kaikkea rasvaista, herkullista jne ja raahaa kotiin mm jälkiruuaksi munkkeja, jäätelöä ja vastaavia. Ei ollenkaan tajua, vaikka juteltu on, että en vaan voi syödä tuollaisia ainakaan ennenkuin tämä pudotus on selkeästi edennyt. On tottakai ihanaa, kun tyyppi on ihan, että olet hyvä sellaisena kuin olet, mutta samalla valitettavasti unohtaa, että terveys alkaa tässä viimeistään neljänkympin alla olla sellainen asia, mitä kannattaa vaalia.

Ehkäsetästä

Vierailija
95/1129 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa ei tarvinnut olla nälässä ollenkaan, koska itselläni tuo pudotus perustui varmaan suurimmalta osin herkkujen minimointiin. Mulla oli siis perusruokavalio ollut kunnossa jo vuosien ajan, söin paljon kasviksia, kalaa, pähkinöitä, hyviä rasvoja jne. mutta sokeriaddiktina saatoin siihen päälle vetää vielä litran jäätelöä, tai suklaalevyn, puoli pakettia keksejä tms. Olin siis ihan sokerilla nuo kiloni hankkinutkin.

Jätin herkut pois niin, että sallin itselleni yhden päivän viikossa, jolloin saatoin syödä jotain makeaa, syömiset aikataulutin 16/8 mukaan ja paino alkoi heti pudota.

Täytyy kyllä todeta, etten ole päässyt siitä sokerinhimosta siltikään eroon, yhä tekisi mieli jotain makeaa herkkua joka päivä :D. Nykyään sallin itselleni itselleni ne useamminkin, kuin kerran viikossa, mutta en syö koko keksipakettia, vaan vain sen yhden keksin. Paino on silti pysynyt samana ongelmitta.

En minäkään allekirjoita sitä, että herkkuhimo häviää. Sitä oppii kontrolloimaan, mutta kyllä minulla jatkuvasti jäytää taustalla ajatus siitä, ettei ole paluuta ihaniin ruokamättöihin tai jatkuvaan leipomistouhuun. Ja se surettaa.

Ehkäsetästä

Vierailija
96/1129 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko viikonlopun etsiskellyt kivoja reseptejä ja kokeillut kaikenlaista uutta. (Ai miten niin ruoka pyörii koko ajan mielessä? 😛)

Pakastin alkaa täyttyä, kun on tullut kokkailtua mm. seuraavaa: jauheliha-proteiinipyörykät, kasvismureke kikherneistä, tomaattinen linssikeitto, kaalipata, vegaaninen hernekeitto, jauheliha-kasviskeitto, kirjolohimureke. Nyt on helppo saada ruoka pöytään kiireisenäkin päivänä, pyöräyttää vain wokkivihannekset tai uunjuurekset sekä salaattia lisukkeeksi, ja keittohan menee sellaisenaan. Kanamunatkin keittää tai paistaa sillä aikaa kun valmis ruoka lämpenee.

En ole koskaan ollut mikään innokas ruuanlaittaja, mutta jos sitä jatkossa saisi viikonloppuna tehtyä viikon sapuskat pakkaseen, niin jäisi arki-iltoinakin se tunti lenkkeilyyn. Ei voisi jättää väliin sillä tekosyyllä ettei ehdi koska ruoka...

Tässä juuri keräilen tarmoa saada ahteri irti sohvasta ja lenkille.

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Vierailija
97/1129 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen oli Rinkeli. (Aina unohtuu.)

Vierailija
98/1129 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän pidempien tyyppien painoja katsellessa harmittaa omat geenit... Itselläni 159cm pituutta, ja paino oli jo teininä yleisemmin kuudella kuin viidellä alkava, vaikka urheilinkin kuin hullu ja vahdin syömisiäni. Olin viikonloputkin aina treeneissä tai kisoissa. Kävin salilla ja elin päiväkausia pelkällä leipäpalalla ja teellä. Olen ruumiinrakenteeltani kaikkea muuta kuin "petite" vaikka lyhyt olenkin.

Itselläni on tavoite päästä edes 65 kiloon saakka ja tuntuu, että nämä viimeiset 10 kiloa on äärettömän vaikea tiputtaa. Jatkuva nälkä, eikä uskalla oikein mitään syödä. Ei puhettakaan, että tippuisi useampi kilo kuussa pois. Ymmärrän niitä, jotka valittavat, etteivät syö mitään ja lihovat silti. Välillä tuntuu, että paino ei tipu, vaikka söisi kuinka vähän!

Leipäpalalla ja teellä? Juu eihän täällä kukaan syö liian vähän proteiinia,se on vain jankkaajien keksintöä.Sitten te jatkatte seuraavan vuoden laihdutusketjussa...

"Eikä uskalla oikein mitään syödä",no minä uskallan väittää tietäväni miksi noista "laihdutuksista" ei tule mitään.

Ja sitten odottamaan totuuden sensuroimista...

https://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/karppauksen_plussat_ja_…

.

Karppaushan ei ole tuota, mistä artikkelissa puhuttiin.

Vierailija
99/1129 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvaperunasunnuntai 😁 Voimien keräilyä tulevaan viikkoon. Eilinen jumppa veti lihakset aika kipeiksi, varsinkin pakarat ja vatsikset. Palautumispäivä siis hyvällä omatunnolla.

Kiva lukea onnistuneita laihdutuskokemuksia, kertokaa ihmeessä kaikki vinkit mitkä tuoneet hyviä tuloksia. Kaikkihan ei tietenkään sovi kaikille kun ollaan erilaisia, mutta itse kyllä mielellään lueskelen toisten kokemuksia kun aina niistä jotain vinkkejä saa.

Minullakin on haaveena että jossain vaiheessa onnistuu se, että vaikka kerran viikossa on "karkkipäivä" ja silloin osaisin syödä kohtuullisen määrän jotain herkkuja ja se jäisi sitten siihen. Nyt on ollut ihan helppo olla totaalikieltäytyjä eikä ole ollut vaikeuksia vaikka kotona löytyy milloin mitäkin leffaevästä muilla perheenjäsenillä. Mies on onneksi ollut tosi kannustava, huomioinut minun ruokavalion kun on kokkausvuorossa eikä juurikaan ole itse tuonut kotiin herkkuja. Yhtenä päivänä alkoi hymyilyttään kun huomasin että hänellä oli yöpöydän laatikossa avattu karkkipussi, oli sitä samalla syönyt makkarissa kun katsonut Netflixiä. Oli jotenkin hellyyttävää, että yrittänyt olla niin ettei aiheuta minulle mitään ylimääräistä kiusausta (Ja en todellakaan ole siis yrittänytkään kieltää syömästä karkkia olohuoneen sohvalla 😆).

Matami

Vierailija
100/1129 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko viikonlopun etsiskellyt kivoja reseptejä ja kokeillut kaikenlaista uutta. (Ai miten niin ruoka pyörii koko ajan mielessä? 😛)

Pakastin alkaa täyttyä, kun on tullut kokkailtua mm. seuraavaa: jauheliha-proteiinipyörykät, kasvismureke kikherneistä, tomaattinen linssikeitto, kaalipata, vegaaninen hernekeitto, jauheliha-kasviskeitto, kirjolohimureke. Nyt on helppo saada ruoka pöytään kiireisenäkin päivänä, pyöräyttää vain wokkivihannekset tai uunjuurekset sekä salaattia lisukkeeksi, ja keittohan menee sellaisenaan. Kanamunatkin keittää tai paistaa sillä aikaa kun valmis ruoka lämpenee.

En ole koskaan ollut mikään innokas ruuanlaittaja, mutta jos sitä jatkossa saisi viikonloppuna tehtyä viikon sapuskat pakkaseen, niin jäisi arki-iltoinakin se tunti lenkkeilyyn. Ei voisi jättää väliin sillä tekosyyllä ettei ehdi koska ruoka...

Tässä juuri keräilen tarmoa saada ahteri irti sohvasta ja lenkille.

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Kasviamureke kuulostaa ihanalta. Teitkö jollain netistä löytyvällä reseptillä?

Ehkäsetästä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi