Kevyempi vuosi 2019
Jatkoa painonpudotusketjulle.
Tämä on laihduttajien vertaistukiketju, missä kirjoitetaan nimimerkeillä. Emme kaipaa neuvoja tai kommentteja ruokavaliosta. Ellet pudota painoa, jatka muualle, kiitos.
Kommentit (1129)
Vierailija kirjoitti:
"Painonpudotus" on järjetöntä.
Kun korjaat elintapasi, paino laskee, jos sitä on ollut liikaa.
Minulla putosi 64 kiloa.
Sitähän tässä just tehdään.
Jotain edistymistä on tapahtunut. Kasvot ovat kaventuneet ja jaksan kotiin tullessa juosta portaat ylös kolmanteen kerrokseen. Ei ole kovin kauan, kun olin jo kävelystä hengästynyt. Muuten liikunta onkin jäänyt tällä viikolla väliin pitkien ja raskaiden työpäivien vuoksi. Viikonloppuna aion lähteä hiihtämään :)
Luumuhillo
Täällä sairastetaan, plääh. Kova flunssa vie kyllä liikkumisjaksamisen ihan nollaan.
Paino edelleen sen -3kg tammikuun alusta. Enää 17 jäljellä tavoitteeseen.
Ehkäsetästä
Vierailija kirjoitti:
Täällä sairastetaan, plääh. Kova flunssa vie kyllä liikkumisjaksamisen ihan nollaan.
Ehkäsetästä
Malta nyt vain himmailla sen liikunnan kanssa, ettei tule mitään ikäviä jälkitauteja. Kyllä sitä sitten taas ennättää, kun keho on toipunut ja voimat palanneet.
Mulla ei ole mitään hyvää syytä liikkumattomuuteen, ihan vain laiskuus vaivaa... Tai no, onhan nyt ollut "aivan liian" kylmä lenkkeillä, ja jumpat jäivät tauolle vuodenvaihteen kovan kuumetaudin tiimoilta (ehkä mä jo saisin aloitella, mutta voihan tuota varmaan käyttää tekosyynä vielä vähän aikaa 😆).
Liikkumista olin ajatellutkin lisäileväni vasta sitten, kun ruokaremontti alkaa olla hyvällä mallilla - eihän sitä koko elämää kannata kerralla mullistaa. Mutta jotain venyttelyä ja kyykkää voisi tietysti alkaa varovasti tehdä, ettei ihan kokonaan kangistu. Moti siihen on vaan niin hukassa ettei mitään rajaa. ☹️
Rinkeli siis edellinen (ikinä muista että nikillä piti täällä).
Klikkailkaa asiattomaksi tuon jankkaajan provoilut..
Pituus 160 cm, paino 85.4 kg. Aloituspaino vuosi sitten 104 kg eli 18.6 kg lähti vuodessa. Tavoitteena minulla on lopulliseksi painoksi 58 kg, mutta mitään aika-ja tavoiterajoja en ole laittanut. Ihan sama missä ajassa lähtee kunhan lähtee. Minulla on riesana kilpirauhasen vajaatoiminta ja painonpudotus on todella hidasta. Ihan sama kuinka paljon liikun ja miten hyvin syön, todella hitaasti etenee tämä homma. Jos vuoden loppuun mennessä lähtisi 20 kg, olisin hyvin tyytyväinen.
-Etana-
Pituus 169 ja painoa tänään 83,5kg. Eli liikaa on. Mut aloitin kevennyksen jo marraskuun lopussa, siitä pudonnut jo 6-7 kg, jee. Jouluna herkuttelin, mutta lopetin suht nopeasti. Meillä tehty koko perheelle terveellistä ruokaa nyt tän kevennyksen ajan. Kasviksia ruokiin paljon, olen jäänyt koukkuun netin ihmeelliseen reseptimaailmaan. Eilen tein herkuksi uunihedelmiä. Tänään kevyttä persikkatorttua rahkasta ja kaurapohjasta. Eli herkut kuuluvat ruokavalioon edelleen, mutta kevennettyinä. Liikunta ei ole minulle mieluista...pakotan itseni ulos lumitöihin ym. Haluaisin oppia nauttimaan liikunnasta.
Moi! 28v, 164cm, 68kg ilmoittautuu! Tavoitteena 60kg paino eli tästä -8kg. Pahin himonkohteeni on perunalastut, pystyn helposti syömään megapussin yhdeltä istumalta ja siinä päivän kalorit melkein täyttyykin... Minulla on fyysinen työ joten paino ei nouse, mutta ei kyllä laskekaan. Nyt haluaisin näyttää hoikemmalta, minua yksinkertaisesti kiinnostaa miltä kroppani näyttäisi, olen kyllästynyt hienoiseen pyöreyteeni. :D lasken kaloreita ainakin suurin piirtein, ostin tarkoitusta varten keittiövaa'an niin näen grammat. Välttelen niitä sipsejä ja kokkaan enemmän kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäsetästä
Malta nyt vain himmailla sen liikunnan kanssa, ettei tule mitään ikäviä jälkitauteja. Kyllä sitä sitten taas ennättää, kun keho on toipunut ja voimat palanneet.
Mulla ei ole mitään hyvää syytä liikkumattomuuteen, ihan vain laiskuus vaivaa... Tai no, onhan nyt ollut "aivan liian" kylmä lenkkeillä, ja jumpat jäivät tauolle vuodenvaihteen kovan kuumetaudin tiimoilta (ehkä mä jo saisin aloitella, mutta voihan tuota varmaan käyttää tekosyynä vielä vähän aikaa 😆).
Liikkumista olin ajatellutkin lisäileväni vasta sitten, kun ruokaremontti alkaa olla hyvällä mallilla - eihän sitä koko elämää kannata kerralla mullistaa. Mutta jotain venyttelyä ja kyykkää voisi tietysti alkaa varovasti tehdä, ettei ihan kokonaan kangistu. Moti siihen on vaan niin hukassa ettei mitään rajaa. ☹️
En minäkään liiku kuin ihan hyötyliikuntaa. Käyn lasten kanssa ratas/pulkkalenkillä, lasketaan mäkeä, teen lumitöitä jne. Lihaskuntoa pitäisi kyllä tehdä. Kunhan tästä ensimmäiset 10kg on saatu pois, ajattelin ottaa punnerruksia, kyykkyä, varsoja jossain muodossa mukaan. Nyt tuntuu kaikki liikkuminen niin raskaalta, kun painoa on niin paljon :(
Ehkäsetästä
Vierailija kirjoitti:
Pituus 160 cm, paino 85.4 kg. Aloituspaino vuosi sitten 104 kg eli 18.6 kg lähti vuodessa. Tavoitteena minulla on lopulliseksi painoksi 58 kg, mutta mitään aika-ja tavoiterajoja en ole laittanut. Ihan sama missä ajassa lähtee kunhan lähtee. Minulla on riesana kilpirauhasen vajaatoiminta ja painonpudotus on todella hidasta. Ihan sama kuinka paljon liikun ja miten hyvin syön, todella hitaasti etenee tämä homma. Jos vuoden loppuun mennessä lähtisi 20 kg, olisin hyvin tyytyväinen.
-Etana-
No onhan tuo jo aivan upea pudotus. Tsemppiä urakkaan.
Ehkäsetästä
Hei, täällä yksi joka on ketjua lueskellut, mutta ei aiemmin kommentoinut. Halusin vaan sanoa kuinka paljon vertaistukea täältä saan aina. Tulee sellainen olo, että ei ole ainoa, joka on tässä tilanteessa. Aloitin oman painonpudotuksen jo joulukuun alussa, -9 kg lähtenyt. Vielä 10 kg tavoitepainoon matkaa. Mun heikkous on juustot ja punaviini. En niihin ole sortunut laihdutuksen alettuani, mutta tänä viikonloppuna aion ne sallia :) muuten viikko on sujunut hyvin eikä lipsahduksia ole tullut, eilen tein kana-kookos-chili kastiketta, jonka söin riisin sijaan keitetyn kukkakaalin kanssa. Hyvää se oli niinkin!
Huomaan, että minussa on tapahtunut tiivistymistä 😊 Ja tänään kun nojasin kädellä leukaan niin jotenkin tuntui ihan selvästi että kaksoisleuka on pienentynyt. Kaikkea tämmöstä pikkuista joista tulee hyvä fiilis ja saa varmistuksen että homma toimii.
Taas välähti mielessä ajatus viinistä kun kävelin alkon ohi, mutta helppo oli kuitenkin kävellä pitkäripaisen ohi. Mies on myös viettänyt perinteiseen tapaan tipatonta tammikuuta niin ollut kyllä itselle huomattavasti helpompi kun ei tarvi kotona katsoa kun toinen nautiskelee hyvää punaviiniä 😋 Saas nähdä sitten viikon päästä, miten etenee. Itse aion kyllä jatkaa toistaiseksi näin. Muutaman viinilasin jälkeen ne syömisetkin lähtee helpommin lapasesta, tai ainakin herkutteluun sortuminen on todennäköisempää. Ei ole kerta tahi kaks kun sitä on illan aikana vetäissyt suklaalevyn naamaan viinin kyytipoikana.. Ja aamulla tietysti HIRVEE morkkis.
Matami
Vierailija kirjoitti:
Huomaan, että minussa on tapahtunut tiivistymistä 😊 Ja tänään kun nojasin kädellä leukaan niin jotenkin tuntui ihan selvästi että kaksoisleuka on pienentynyt. Kaikkea tämmöstä pikkuista joista tulee hyvä fiilis ja saa varmistuksen että homma toimii.
Taas välähti mielessä ajatus viinistä kun kävelin alkon ohi, mutta helppo oli kuitenkin kävellä pitkäripaisen ohi. Mies on myös viettänyt perinteiseen tapaan tipatonta tammikuuta niin ollut kyllä itselle huomattavasti helpompi kun ei tarvi kotona katsoa kun toinen nautiskelee hyvää punaviiniä 😋 Saas nähdä sitten viikon päästä, miten etenee. Itse aion kyllä jatkaa toistaiseksi näin. Muutaman viinilasin jälkeen ne syömisetkin lähtee helpommin lapasesta, tai ainakin herkutteluun sortuminen on todennäköisempää. Ei ole kerta tahi kaks kun sitä on illan aikana vetäissyt suklaalevyn naamaan viinin kyytipoikana.. Ja aamulla tietysti HIRVEE morkkis.
Matami
Punaviini nyt vain KUULUU nauttia suklaan kanssa. 😉 Ja eipä silti, kyllä se kuoharinkin kanssa on hyvää.
Eli ehkä pitää toistaiseksi vältellä viiniä, jotta nuo joululta jääneet tummasuklaalevyt pysyvät edelleen tuolla kaapissa. 🙊
Rinkeli
Minä myös keventelen, taustalla 50-kriisi ja salakavalaa tulleet vaihdevuosi(?)kilot. Vaaka näytti +7, mutta missään ei tuntunut (vaatteissa siis) - no kun piti laittaa lasketteluhousut jalkaa
nin jopa löytyi ne mystiset ekstrakilotkin :(
Joten nyt on tavoitteena miinus tuo 7kg (eli että pääsis kuutosella alkavaan painoon), pituutta on ainakin joskus ollut 172cm , liikunta on hyötyliikuntaa (=olematonta) (ja noin 3 kertaa talvessa laskettelua...) mutta nyt on myös treenikausi korkattu ja seuraavaksi huomio ruokailuihin ...
T. Gamylen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matami
Punaviini nyt vain KUULUU nauttia suklaan kanssa. 😉 Ja eipä silti, kyllä se kuoharinkin kanssa on hyvää.
Eli ehkä pitää toistaiseksi vältellä viiniä, jotta nuo joululta jääneet tummasuklaalevyt pysyvät edelleen tuolla kaapissa. 🙊
Rinkeli
Siksiköhän se joulu onkin lemppari aika vuodesta kun sitä suklaata ja punkkua on tarjolla joka puolella 😁 Kesäisin ei juurikaan tee mieli punkkua vaan sitä skumppaa ja sen kanssa tuoreita mansikoita 😍
Mutta tänään ei tee mieli mitään tuommoista vaan meen jumppaan! Ja varmaan ois hyvä välillä siivota vähän paremmin, joten otetaan se sitten hyötyliikuntana.
Mukavaa lauantaita kaikille!
Matami
Tänään kävin heti aamusta salilla vähän herättelemässä lihaksia kaiken tämän sairasmakoilun jälkeen. Oli pikatreeni, noin 30 min ihan pienillä painoilla, huomenna käyn sitten tekemässä paremma treenin jos nuha on jo kokonaan pois, tänään olen vielä niiskuttanut. Paino oli tänään 84.4 eli pari kiloa vielä ollaan miinuksella tämän vuoden puolella, lähtöpainosta marraskuusta on -8 kg. Nyt kun saisi toisen mokoman pois ennen toukokuuta niin olisin painossa jossa olin ennen raskautta.
Heli
Mulla on ollut hyvä viikko kaikin puolin. Paljon kotijumppaa ja hyvä ruokavalio. Painokin laskussa.
Huominen vielä selätettävänä. Sunnuntai on mulle aina haasteellisin päivä, koska olen aina sunnuntait työreissulla kauempana. Päivä venyy monesti bussimatkoineen yli 11-tuntiseksi. Ikävänä tapana mulla on ollut ostaa päivän eväät kaupungilta, jolloin tulee helposti ostettua jotain kivaa bussinaposteltavaa... Aivan liian usein on tullut "palkittua" itsensä hyvästä viikosta syömällä iltabussissa esim. jotain makeaa herkkua. Tai olen skipannut aamupalan ja korvannut sen jollain paistopisteen vuohenjuustopatongilla...
Huomenna syön kunnon aamupalan jo kotona ja teen kunnon eväät valmiiksi. :)
-Lyydi
Kävin tunnin lenkillä. Odotan jo sitä aikaa, kun saan vanhan kehon takaisin kaikkine "toimintoineen" eli että vatsa ja mikään mukaan läski ei ole tiellä. Nyt on hankalaa kenkien laitto, suoraan eteenpäin kumartuminen, kaikki sellaiset. Yläkroppa on hätätilassa ja lysyssä kun rinnat ovat kasvaneet lyhyessä ajassa monta kuppia plus muu yläkropan läski. Tämän huomasin kylpylässä poreammeessa, kun vesi kannatteli näitä yläosan laardeja ja tunsin oloni niin vapaaksi. Kyllä tämä huomio antaa puhtia urakkaan.
Meri
Olen 170 cm ja lähes 64 kg. Kesäisin painan 56-58, kg, talvisin 59-61, eli nyt on tavallista enemmän talvipainoa... Kolmessa kuukaudessa tuli peräti 6 kg (hui!), kun lopetin lähes päivittäisen liikunnan, join ihan liikaa makeaa kermakahvia, söin parapähkinöitä... :] (huono idea lihottaa sydänsuruun)
Joulun jälkeen totesin, ettei meno voi jatkua - paino saisi pysyä toistaiseksi vaikka samana, kunhan en lihoa enempää! Tammikuussa paino onkin pysynyt samana. Viime viikolla lopetin kahvin juonnin, korvasin vähällä kaakaolla mutta kermat sai jäädä. Mitään kieltoja ei ole, koska syön aina hyvälaatuista, mutta määriä pienensin. Talven ajan tavoitteeni on siis ylläpitää hyvinvointia, ja syödä vain sen verran, että jaksan.
Yleensä motivaatio keventää löytyy vasta maaliskuussa. Viime vuonna tosin laihduin vasta kesä-heinäkuussa, kun liikunnallisen elämän myötä oli parempaakin tekemistä kuin syöminen tylsyyteen.
Tavoitteeni on painaa ennen kesää 58 kg.
Nimimerkillä A.