Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevyempi vuosi 2019

Vierailija
20.01.2019 |

Jatkoa painonpudotusketjulle.

Tämä on laihduttajien vertaistukiketju, missä kirjoitetaan nimimerkeillä. Emme kaipaa neuvoja tai kommentteja ruokavaliosta. Ellet pudota painoa, jatka muualle, kiitos.

Kommentit (1129)

Vierailija
861/1129 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko olette lukeneet Jethron laihdutusvinkit Iltalehdessä? Onko laihduttaminen miehille helpompaa?

On se miehille helpompaa.Verensokeri ei heittele kuten naisilla eikä ole makeanhimoa.

Verensokerien heittelyt ja makeanhimo ei riipu sukupuolesta, vaan syödystä ruuasta.

Vierailija
862/1129 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino on ollut vähän yli 60 kg, edelleen. Oikeastaan tällä painolla tuntuu, että on hyvä olla ja riittävästi muotoja... mutta tiedän, että kesällä olisi mukava olla pari kiloa vähemmän. Jos kiinteydyn vielä, niin kunhan on alle 60 kg ei niin tarkkaa. Jatkan kuitenkin ruokapäiväkirjaa vielä 27 päivää, kun mulla on se sadan päivän dietti, joka tulee sitten täyteen. Sen jälkeen  tarkoitus on jatkaa suht samalla mentaliteetilla (syön mitä tekee mieli, vain sen verran kun tunnen kohtuulliseksi, pyrin syömään terveellisesti ja monta kertaa päivän aikana, aamusta iltaan jotta en kokisi lainkaan kovaa nälkää).

Olen liikkunut jo lähes kuukauden: kunto on noussut, eron huomasi muutaman viikon kuluessa. Lihakset ei tosin pullota! Mutta se että jaksaakin, on palkitsevaa. No välillä sitä on aivan poikki, mutta ei ole enää sen takia puhki koko illan. Onhan se niin, että liikunnan ilo ei ole vain siinä, että se virkistää mieltä ja polttaa rasvaa, samalla kun kiinteytyy... vaan liikunta myös pitää poissa nälkää miettimästä. Lisäksi tuntuu, että liikunnan ansiosta nälänsietokyky kasvaa. Siis keskittyminen säilyy nälkäisenäkin paremmin, kuin ennen. Eikä tarvitse enää napostella.

Lakritsia olen syönyt lähes päivittäin, joku kausi nyt. Jos syön esim. 10 grammaa, se maistuu parhaiten, eikä energiamäärä ole nautintoon nähden kohtuuton. Muuta makeaa en syö. Kerran muistelin kuolat valuen tuoreita korvapuusteja... ja ajattelin myös suklaata. Mutta kyllä mä ilman niitä pärjään. Kesän lähestyessä tulee uusia aineksia ruokavalioon, sellaisia jotka pitää nälän paremmin poissa kuin pelkkä makea välipala. Ehkä sitä voi Pääsiäisenä vähän herkutella itse tehdyllä hedelmärahkalla tms. kunhan päivittäinen energiansaanti pysyy alle 2000. Toivoni on nyt liikkumisessa, huomisesta alkaen uusi projekti enkä vielä tiedä, kuinka liikunnallinen... Hyvin paljon saa liikkua, että sillä laihtuisi, jos energiansaanti on kutakuinkin tavallinen. Mutta kyllä ainakin kilo pitäisi äitienpäivään mennessä lähteä!

A

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1129 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää viisi kiloa ihannepainooni. Olen kuitenkin jo nyt sellaisessa painossa, jossa en ole ollut pariin vuoteen, ja mitä pienemmäksi luku kasvaa, sen kauemmaksi menen aikajanalla. En osaa edes kuvailla tuntemuksiani. Olo on hyvä, ja se näkyy myös ulospäin. 

- Hattara

Vierailija
864/1129 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jihuu, paino alkaa numerolla 6, lähestulkoon suunnittelemaani vauhtia on pudonnut, tavoitepainoonnon enää 6 kg!

Fixaaja

Vierailija
865/1129 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille projekteissaan edenneille!

Mun paino on pikku hiljaa menossa taas alas päin, paino nyt 76kg. Noin kilo lähtenyt noin kuukaudessa, en ole kovin tarkkaa lukua pitänyt... Senttejä on lähtenyt ja painot noussut kuntosalilla. Luulen, että kohta stoppaa hetkeksi salikehitys ja alkaa paino tippua enemmän, koska miinuskaloreilla ei sillä lailla kehity enää, mitä lähemmäksi normaalipainoa mennään. Nyt on saattanut jopa läski hiukan korvautua lihaksella. Toissapäivänä sain vaakatason jalkaprässiin laitettua jo 100kg vastusta. Punnerruksienkin määrä on kasvanut hurjasti.

Ai että miten oli kiva eilen kaivaa rullaluistimet varastosta ja käydä yli 10km testilenkillä! Parasta hengästyttävää liikuntaa itselleni.

Tällä pudotusvauhdilla en tule kesänkään aikana pääsemään alle 70 kiloon, mutta ei se mitään. Aion joka tapauksessa nauttia kesästä ja ulkoilusta :)

-Lyydi

Vierailija
866/1129 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, että on paljon onnistujia! Jatketaan! Mulla noin kilon päässä se alle 90kg, mikä on mulle hienoa, kun useampaan vuoteen vaaka ei ole näyttänyt niin ‘vähän’. Nyt koetetaan pitää pääsiäisherkuttelu jotenkin kurissa kanssalaihduttajat, eikö vaan?

-Muotila-

Vierailija
867/1129 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa mennä metsään kjäh kjäh 🤣🤣🤣

Vierailija
868/1129 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä leppoisalla pääsiäslenkillä koiran kanssa, reilu 10 km tarkoitus taivaltaa. Pitkästä aikaa tulin kurkkaamaan muiden kuulumisia, ja hyvältähän tää näyttää. :)

Itsellä paino junnaa edelleen 57 kg:ssa, mutta olo on mainio, kunto kohonnut ja virtaa riittää. Uskallan epäillä, että olen vaihtanut jonkin verran läskiä lihakseen.

Mukavaa pääsiäistä teille kaikille!

Rinkeli

Vierailija
869/1129 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin nyt vasta tämän, mutta itsekin olen jonkin aikaa pudottanut painoa. Mulla on matkaa tavoitteeseen enää 4 kiloa, ja alun perin laihdutettavaa oli 12 kg kiloja, jotka kaikki tulivat, kun söin 4kk mirtazapiinia yli 1,5 vuotta sitten. Sitä ennen en ole ennen laihduttanut enkä kyllä lihonutkaan. Tavoitteeni on alle 57, jossa olin ennen, ja olen 168 cm pitkä. Nämä viimeiset kilot käyvät haastaviksi, kun ollaan niin normipainossa jo.

Mullakin oli tällä viikolla ja on myös ensi viikolla yksi poikkeuspäivä kalorirajatusta dieetistäni, mutta mua se pikemminkin virkistää kuin hidastaa. Pe oltiin syömässä sukulaisilla, ensi la mennään miehen kanssa minilomalle kylpylään. Lauantain ja sunnuntain ajan aion antaa itselleni luvan mässätä, hirveesti muhun ei mahdu makeaa kumminkaan kylmiltään. Harjoituksen myötä olen oppinut kurinalaisesti palaamaan siihen arkirytmiin heti seuraavana päivänä, vaikka tietty himo sokeriin on kova. Ero viime pääsiäiseen on melkoinen, olen nyt syönyt vain 1 suklaamunan ja pari pientä annosta mämmiä. Mua on auttanut aiemmin miehen kanssa aloitettu palmuöljyboikotti, kun tavallaan en niitä kindereitä tai täytepatukoita saa syödä ilman dieettiäkään.

Saan dieetilläni syödä mitä haluan, kunhan kalorimäärä ei ylity, mutta käytännössä suosin kasviksia ja vähähiilarista. Yritän nyt siitepölykautena keskittyä enää dieettaamiseen, ennen kävin lisäksi juoksemassa koiran kanssa. Sali ei ole mun juttu ollut ikinä. Hyvät lihakset mulla sinänsä on, kilpailin juoksussa ennen.

Harmittaa, kun nyt välimaastossa oikein mikään ei oo istunut päälle. Olen lainaillut vaatteita äidiltäni, mutta hänkin on melkein hoikempi kuin minä.

Ehkä vaikeinta on ollut se, että mies yrittää lihottaa itseään tässä samalla ja vetää mahd paljon rasvaa ja proteiinia, tasan ei käy onnen lahjat... :D käytännössä syödään siis eri ruokaa. Alkuun en halunnut, että kotiin ostetaan sipsiä tai karkkia, mutta nyt mies voi vetää vieressä vaikka hamppariaterian ja sipsiä eikä mulle tuu kiusausta ottaa mitään. Ja olen sanonut, että mun nälkäisiin katseisiin ei saa sortua. :D yksi pieni takapakki tuli lähempänä alkua, kun mies osti ylläriksi shampanjaa päivälliselle. Juotiin se kokonaan, ja siitä tuli hirveät sokerinhimot, joissa sorruin ostamaan pussin irttareita.

-pataässä

Vierailija
870/1129 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Namm. Suklaamunat, mämmi, valion uusi suklaajäätelö, sipsisuklaat 🤤🤤

Vierailija
871/1129 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiansaantini on nyt kolmatta päivää keskimäärin 2200 kcal/vrk, eikä paljon liikuntaa. (Ylimääräistä on tullut ainakin runsaasta kaakaosta, jota olen tehnyt täysmaitoon.) Tarkoitus on palata pian siihen alle 2000 kcal per päivä... hyvin silläkin pärjää.

A

Vierailija
872/1129 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei miehen kanssa kuulu pääsiäiseen mitään herkkuja, kun ei muutenkaan pääsiäistä vietetä. Pääsiäissuklaat on muutenkin pahoja, kuka niitä kaipaa 😃

Vierailija
873/1129 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja tuloksia täällä saatu aikaan keväällä!

Koska keskustelu näyttää jatkuvan edelleen aktiivisena, liityn mukaan.

Erosin loppuvuodesta pitkästä parisuhteesta ja siitä lähtien söin suruuni tooodella huonosti (eli aivan liikaa karkkia, sipsiä, jäätelöä, pizzaa). Olen oikeuttanut nämä överit itselleni sillä, että on muutoinkin niin paha olla.

Nyt päätin käydä puntarilla ja järkytyksekseni paino oli korkeampi kuin koskaan. Painoin 76,7 kg ja pituutta minulla on 168 cm. Näin ei voi jatkua ja en halua voida fyysisesti näin huonosti! Tavoitteena vuoden loppuun mennessä -15 kg. Ensiksi tarkoitus siistiä syömiset (totaaliherkkukieltoa todennäköisesti luvassa aluksi) ja aloittaa liikkuminen noin 3 kertaa viikossa. Eli aloittaa järkevien valintojen tekeminen oman itsen takia.

Nimimerkkinä toimikoon suosikkihedelmä :)

-Ananas

Vierailija
874/1129 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon töissä raskasteollisuudessa. Paino alkaa varmaan nousta. Tai voi sitä varmaan laihtuakin.

Vierailija
875/1129 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki! Minulla on tämä laihdutus jämähtänyt sairastelun takia, angiina vaivannut nyt jo kohta 6 viikkoa ja kaksi antibioottikuuria syöty tähän. Vieläkin tuntuu siltä ettei ehkä ole täysin poissa joten voi olla että saan taas varata uuden ajan lääkäriin :( en ole voinut siis liikkua ollenkaan yli kuukauteen. Harmittaa todella paljon sillä olin todella innostunut treenaamisesta. Paino pysynyt aikalailla samoissa (78 kg) mutta kyllä sen peilistä näkee että löystymistä on tapahtunut ja suurin osa liikunnasta kiinteytymisestä kadonnut. Niin vaikea motivoitua uudelleen, mutta toivon todella että kunhan tästä nyt parannun ei takapakkia olisi kuitenkaan tullut ihan hirvittävästi. Kiva kuulla kuitenkin että monella muulla sujuu hyvin!

- parsakaali

Vierailija
876/1129 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon töissä raskasteollisuudessa. Paino alkaa varmaan nousta. Tai voi sitä varmaan laihtuakin.

Haha! Tästä saimme tsemppiä! Itseironiaa pitää olla!

Vierailija
877/1129 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalion siistiminen on auttanut, sillä viikon takaiseen pudotusta -2,7 kg. Nesteet selkeästi lähteneet ja pahin turvotus laskenut. Tästä tämä alkaa!

Miten muilla sujuu?

-Ananas

Vierailija
878/1129 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikki! Minulla on tämä laihdutus jämähtänyt sairastelun takia, angiina vaivannut nyt jo kohta 6 viikkoa ja kaksi antibioottikuuria syöty tähän. Vieläkin tuntuu siltä ettei ehkä ole täysin poissa joten voi olla että saan taas varata uuden ajan lääkäriin :( en ole voinut siis liikkua ollenkaan yli kuukauteen. Harmittaa todella paljon sillä olin todella innostunut treenaamisesta. Paino pysynyt aikalailla samoissa (78 kg) mutta kyllä sen peilistä näkee että löystymistä on tapahtunut ja suurin osa liikunnasta kiinteytymisestä kadonnut. Niin vaikea motivoitua uudelleen, mutta toivon todella että kunhan tästä nyt parannun ei takapakkia olisi kuitenkaan tullut ihan hirvittävästi. Kiva kuulla kuitenkin että monella muulla sujuu hyvin!

- parsakaali

Sinuna lopettaisin antibioottien syömisen: ellei 2 kuuria auta, turha niillä on tuhota elimistöä enempää, sillä sekin rasittaa kehoa -> hidastaa paranemista..! Muualla Eurooppaa angiina hoidetaan kurluttamalla päivittäin suolavettä, johon uutettu keitettynä oreganoa (kitkerää, mutta tappaa bakteereja tehokkaasti). Voisit myös pureskella mausteneilikoita (ei montaa päivässä, neurostimulantti) ja tuoretta inkivääriä. HUOMATTAVASTI tehokkaampia, kuin antibiootit.

Vierailija
879/1129 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimääräinen energiansaantini kahden viikon aikana on ollut 2000 kcal päivässä. Vämimmillään 1400, enimmillään 2800 kcal/vrk.

Tänä aamuna painoin 60,3 kg.

Kaksi viikkoa vielä, ja "sadan päivän diettini" on päättynyt. Sitten en pidä enää ruokapäiväkirjaa, mutta seuraan painoa.

A

Vierailija
880/1129 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoja tuloksia täällä saatu aikaan keväällä!

Koska keskustelu näyttää jatkuvan edelleen aktiivisena, liityn mukaan.

Erosin loppuvuodesta pitkästä parisuhteesta ja siitä lähtien söin suruuni tooodella huonosti (eli aivan liikaa karkkia, sipsiä, jäätelöä, pizzaa). Olen oikeuttanut nämä överit itselleni sillä, että on muutoinkin niin paha olla.

Nyt päätin käydä puntarilla ja järkytyksekseni paino oli korkeampi kuin koskaan. Painoin 76,7 kg ja pituutta minulla on 168 cm. Näin ei voi jatkua ja en halua voida fyysisesti näin huonosti! Tavoitteena vuoden loppuun mennessä -15 kg. Ensiksi tarkoitus siistiä syömiset (totaaliherkkukieltoa todennäköisesti luvassa aluksi) ja aloittaa liikkuminen noin 3 kertaa viikossa. Eli aloittaa järkevien valintojen tekeminen oman itsen takia.

Nimimerkkinä toimikoon suosikkihedelmä :)

-Ananas

Tervetuloa mukaan!

Minä myös karistelen "sydänsuruläskejä"... :)

Rupesikin tekemään mieli ananasta. Eikös Dole Golden ole paras, jos säilykkeitä syö? Tuoreesta saa aina olla niin tarkka, ettei entsyymit hajoita kieltä.

A

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan