Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevyempi vuosi 2019

Vierailija
20.01.2019 |

Jatkoa painonpudotusketjulle.

Tämä on laihduttajien vertaistukiketju, missä kirjoitetaan nimimerkeillä. Emme kaipaa neuvoja tai kommentteja ruokavaliosta. Ellet pudota painoa, jatka muualle, kiitos.

Kommentit (1129)

Vierailija
841/1129 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan tämä ketju taas!

Aloitin uudelleen maaliskuussa, laihdutus jäi taas puolitiehen :)

Kuukaudessa pudonnut 2,5 kg, vaikka ei ole paljon niin kaikki on eteenpäin! Sokerikoukku meinaa olla edelleen mutta yritän päästä siitä nyt eroon, sillä se kyllä helpottaa huomattavasti. Olen alkanut syömään ruisleipää aamuisin ja on ainakin mulle parempi kuin jogurtti tai kananmuna. Helpottaa myös sisäistä sokerihiirtäni

- Banaani

Vierailija
842/1129 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostetaan tämä ketju taas!

Aloitin uudelleen maaliskuussa, laihdutus jäi taas puolitiehen :)

Kuukaudessa pudonnut 2,5 kg, vaikka ei ole paljon niin kaikki on eteenpäin! Sokerikoukku meinaa olla edelleen mutta yritän päästä siitä nyt eroon, sillä se kyllä helpottaa huomattavasti. Olen alkanut syömään ruisleipää aamuisin ja on ainakin mulle parempi kuin jogurtti tai kananmuna. Helpottaa myös sisäistä sokerihiirtäni

- Banaani

Aivan, sokerihiiri tykkää sokerista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1129 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu kaksi kuukautta kevennystä takana ja pudotusta 5 kg. 

En ole laskenut kaloreja, olen vain lisännyt liikuntaa ja vähentänyt turhan rasvan ja sokerin pois. Eli voi sanoa, että olen syönyt täysin normaalisti. En ole myöskään ollut mitenkään ehdottoman tiukka herkkujen pois jätön kanssa, ehkä kerran viikossa olen suonut itselleni pullan/jäätelön/pannukakkua tms. 

Kilojen putoaminen normaalipainon sisällä ei ole mitään hirveän nopeaa, varsinkin kun olen lisännyt saliharjoittelun osuutta liikunnasta. Ehkä mittanauha kertoisi enemmän vartalon muutoksesta. 

Tavoitteenani olisi ehkä vielä noin viiden kilon pudotus, tai sen verran kuin olen tyytyväinen vartaloni kuosiin. Varmasti lähteekin, mutta kuinka kauan vienee aikaa. Kesä on pahaa aikaa, kun tulee loma ja mökkeilyt grillailuineen ja muine herkkuineen. 

Kevyempää kevättä kaikille!

Rouva51

Vierailija
844/1129 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Yazion olettama makrojen suhde ei tällä hetkellä vastaa kyllä yhtään mun ruokavaliosta. Olen sen mukaan tänään syönyt tähän mennessä jo kaikki päivän rasvat ja lähes kaikki proteiinit. Tuskin syön koko loppupäivän pelkkää hiilihydraattiakaan. En kyllä käytä Yaziota kuin aivan satunnaisesti uteliaisuudesta.

Senttejä on nyt lähtenyt enemmän kuin kiloja, kiitos lihaskuntoharjoittelun. En kiloja niin mietitään nyt. En aio totuttaa kehoa liian pieneen energiamäärään ja rääkkiin, jotta jää varaa kiristää sitten siellä normaalipainon rajalla. Muutenkin tarkoitushan on löytää elämäntapa, jossa on helppo pysyä loppuelämä ilman kohtuuttoman tiukkaa kontrollia.

Olo on kaikin puolin hyvä ja jaksava. Mites muilla menee?

-Lyydi

Vierailija
845/1129 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole laskenut kaloreja, olen vain lisännyt liikuntaa ja vähentänyt turhan rasvan ja sokerin pois. Eli voi sanoa, että olen syönyt täysin normaalisti. En ole myöskään ollut mitenkään ehdottoman tiukka herkkujen pois jätön kanssa, ehkä kerran viikossa olen suonut itselleni pullan/jäätelön/pannukakkua tms. 

Kilojen putoaminen normaalipainon sisällä ei ole mitään hirveän nopeaa, varsinkin kun olen lisännyt saliharjoittelun osuutta liikunnasta. Ehkä mittanauha kertoisi enemmän vartalon muutoksesta. 

Tavoitteenani olisi ehkä vielä noin viiden kilon pudotus, tai sen verran kuin olen tyytyväinen vartaloni kuosiin. Varmasti lähteekin, mutta kuinka kauan vienee aikaa. Kesä on pahaa aikaa, kun tulee loma ja mökkeilyt grillailuineen ja muine herkkuineen. 

Rouva51

Kesähän on laihduttajan parasta aikaa, on kasviksia ja grilliherkkuja.

Vierailija
846/1129 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rouva51

Kaikille ei välttämättä. 

Mä syön kasviksia koko vuoden, joten kesä ei tuo siihen muutosta. Paino sanalla "muine herkkuineen" :) tarkoittaa grillaamisen ohella nautittuja punaviinilasillisia ja jälkiruoka jäätelöitä. Työssäni liikun paljon, joten kesälomalla ns. hyötyliikunta jää vähemmälle, kuten myös työmatka pyöräily. Myöskään kesällä sisäliikunta salilla ei ole niin houkuttelevaa kuin talvella. 

Kenelle on mikäkin parasta aikaa elää terveellisesti on kyllä hyvin henkilökohtainen asia. Makuasioista ei parane kiistellä. 

Rouva51

Vierailija
847/1129 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestyn mukavasti sitä päivää, kun vaaka näyttää alle 90kg. Tulen tänne kertomaan, kun käy toteen. Sitten “enää” n. 20kg pudotettavana. Ketolla menen edelleen ja uusille tiedoksi että noin 100 näytti vaaka, kun aloitin tammikuussa.

-Muotila-

Vierailija
848/1129 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olette lukeneet Jethron laihdutusvinkit Iltalehdessä? Onko laihduttaminen miehille helpompaa?

Vierailija
849/1129 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

77.8kg tänään. Tavoitteeseen kolmisen kiloa. 93.4 oli lähtö tammikuun ekalla viikolla. Hyvä fiilis!

Ehkäsetästä

Vierailija
850/1129 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rouva51

Kaikille ei välttämättä. 

Mä syön kasviksia koko vuoden, joten kesä ei tuo siihen muutosta. Paino sanalla "muine herkkuineen" :) tarkoittaa grillaamisen ohella nautittuja punaviinilasillisia ja jälkiruoka jäätelöitä. Työssäni liikun paljon, joten kesälomalla ns. hyötyliikunta jää vähemmälle, kuten myös työmatka pyöräily. Myöskään kesällä sisäliikunta salilla ei ole niin houkuttelevaa kuin talvella. 

Kenelle on mikäkin parasta aikaa elää terveellisesti on kyllä hyvin henkilökohtainen asia. Makuasioista ei parane kiistellä. 

Rouva51

Voihan se noinkin olla, jos pitää laihdutuksen ja normaalielämän kovin erillään toisistaan.

Vierailija
851/1129 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rouva51

Kaikille ei välttämättä. 

Rouva51

Asutko jossain sellaisessa maassa, jossa tuoreita kasviksia on tarjolla ympäri vuoden?  Siinä tapauksessa ymmärrän, että kesä ei sinulle merkitse ihanien tuoreiden kasvisten herkullista makua.

Vierailija
852/1129 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi kiloa on tipahtanut sitten tammikuun, tuntuu mukavalta. Olin jo alunperin normaalipainoinen, mutta olo oli tuhti ja epämukava. Jos painoa karisee lisää, olen vain tyytyväinen, muttei minua haittaisi tähänkään painoon jääminen. Lopetin aamupalan syömisen kokonaan kun siitä tulee vain huono olo ja lisäsin proteiinia ruokailuihin. Suosittelen lämpimästi muillekin ruokapäiväkirjan pitämistä jossakin kännykkäsovelluksessa, joka kertoo myös missä mennään makrojen kanssa.

Vierailija
853/1129 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin viestiä tähän ketjuun joskus aikaisemmin, kun olin vielä raskaana että synnytyksen jälkeen on painonpudotus taas edessä. Raskauskiloja tuli runsaasti, normaalipainoni on noin 55kg ja siihen nyt sitten tähtään. Sairaalalta kotiuduin 78kg painoisena, ja nyt paino on noin 72kg. Sama kuvio edellisen raskauden jälkeen, mutta nyt olen yrittänyt pudottaa painoa vähän hitaammin jotta imetys ei kärsisi. Saa nähdä missä vaiheessa tavoite on saavutettu tällä kertaa!

Vierailija
854/1129 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöminen on vähän päässyt repsahtamaan, mutta liikunta on tullut niin tiiviiksi osaksi elämää, että kalorit on joka tapauksessa jatkuvasti miinuksella, olo on paljon parempi kuin alkuvuodesta ja vaatteet käy löysemmiksi hitaasti mutta varmasti. Eli periaatteessa sujuu hyvin, mutta ruuan suhteen pitäisi taas ottaa ryhtiliike.

Luumuhillo

Vierailija
855/1129 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja vaakaan en ole koskenutkaan sen jälkeen, kun paino oli 103. Nyt varmaan on jo alle sadan, mutta en oikeastaan halua edes tietää tarkkaa lukemaa.

Luumuhillo

Vierailija
856/1129 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fixaajalla ruokavalioasiat on hyvässä kuosissa eikä repsahduksia juurikaan, olen oppinut terveellisen ruokavalion jotain noudattaa jatkossakin, paino pudonnut reilut 10 kg 3 kuukaudessa. Liikunta ollut ajoittaista, osin sairastelujen takia, osin laiskuuden ja pitäisi sen suhteen ryhdistäytyä nyt kun viimeisiä kiloja pudotellaan. Jonkin verran olen lisännyt arkiliikuntaa ja ruvennut kävelemään osan työmatkaa.

Fixaaja

Vierailija
857/1129 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt neljätoista kiloa kevyempi kuin vuoden alussa. Tästä on helppo jatkaa, sillä mieliteot ovat kadonneet melkein kokonaan. Uskoisin sen johtuvan proteiinipitoisemmasta aamupalasta, ja ehkä myös siitä, että viimekuisen reissun aikana tuli herkuteltua vähän jopa varastoon.

Ensi kuussa olisi taas poikkeuksia luvassa. Vappuristeily (ilman buffettia) on jo varattu, ja euroviisuviikolle on suunniteltu uusia kahvipöytiä ja viisukatsomoita. Pysyn nyt siihen asti herkkulakossa, mutta vapun ja viisuviikon otan rennommalla otteella. Eihän tämä laihdutus nyt ihan oppikirjan mukaan mene, mutta tärkeintä on kuitenkin oppia siihen, ettei herkuttelu jää päälle, vaan pystyy palaamaan arkeen heti seuraavana päivänä, eikä vasta "seuraavana maanantaina". 

- Hattara 

Vierailija
858/1129 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko olette lukeneet Jethron laihdutusvinkit Iltalehdessä? Onko laihduttaminen miehille helpompaa?

On se miehille helpompaa.Verensokeri ei heittele kuten naisilla eikä ole makeanhimoa.

Vierailija
859/1129 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on tosi virkeä.  Kevään  ja auringonvalon myötä liikkumiseen on tullut lisää virtaa ja harmittaa suorastaan sellaiset päivät jos/kun ei pääse liikkumaan. Minulla liikkuminen on ollut koko elämäni iso osa henkistä - ja fyysistä hyvinvointia ja sen myötä myös nyt eritoten tärkeä osa kevennystä.

Rouva51

860/1129 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkoa painonpudotusketjulle.

Tämä on laihduttajien vertaistukiketju, missä kirjoitetaan nimimerkeillä. Emme kaipaa neuvoja tai kommentteja ruokavaliosta. Ellet pudota painoa, jatka muualle, kiitos.

En pudota enää. Pudotin jo.

Vaikkette kaipaa neuvoja (?) annan ainoan toimivan neuvon.

Syökää vihanneksia ja proteiinia. Ei vehnää, ei perunaa eikä sokeria. Rasva ei lihota vaan hiilihydraatit. Olkaa hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän