Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevyempi vuosi 2019

Vierailija
20.01.2019 |

Jatkoa painonpudotusketjulle.

Tämä on laihduttajien vertaistukiketju, missä kirjoitetaan nimimerkeillä. Emme kaipaa neuvoja tai kommentteja ruokavaliosta. Ellet pudota painoa, jatka muualle, kiitos.

Kommentit (1129)

Vierailija
821/1129 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön myös aika paljon munaa pääasiassa aamupalalla, paistan usein 2 munan munakkaan jossa on vaihtelevasti vähän kasviksia, sieniä, kinkkua tai vähän juustoa. Pitää hyvin nälkää. Välillä myös keitettyjä munia lohi-tai tonnikala salaatissa mukana. Ehkä 10 munaa viikossa menee, ei vaikuta kolesterolitasooni.

Paino junnasi hetken mutta nyt ollaan taas laskusuunnassa. Melkein 10 kg pudonnut 4.1. lähtien, olen hyvin iloinen ja tämä homma on tällä metodilla toiminut hyvin ja ollut vaivatonta.

Fixaaja

Vierailija
822/1129 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä syöt kananmunat?

A

Pääasiassa keitettynä. Laitan salaatin joukkoon proteiiniksi. Maks. 5kpl viikossa. 

Rouva51

Ai niin, salaattiin sopii tosiaan... tomaatin kanssa hyvä yhdistelmä. Kun otan evääksi salaatin ja munia, otan kaiken kokonaisena (esim. kurkkupala, tomaatteja, sipulia, juustoa, rucolaa,  kananmunat kuorineen, avocadoa ja limeä) ja purkissa vain keitettyä perunaa ja öljyä, ehkä mausteitakin. Paloittelen kaiken just ennen syömistä, niin maut on parhaimmillaan. Tai paloittelen etukäteen, kaadan öljyä päälle, niin se suojaa myös makuja.

Paahdetun ruisleivän päälle voita, kermajuustao ja kananmunasiivuja, ohuelti kirsikkatomaattia, yrttisuolaa... nam! :) 

Paitsi et tänään söin enemmän kuin 5 keitettyä munaa, huomenna taitaa olla niistä välipäivä.

A

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1129 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A

Pääasiassa keitettynä. Laitan salaatin joukkoon proteiiniksi. Maks. 5kpl viikossa. 

Rouva51

Kananmunissa on paljon muutakin ravintoa kuin proteiini, niitä kannattaa syödä enemmänkin.

Joo, niinpä näyttää olevan. Proteiinia 38% ja sen lisäksi rasvaa 61%.

Kananmunassa on kaikki ravinto paitsi c-vitamiini. Ei mikään turha ruoka.

Ei ihme, että virtaa on yhtäkkiä ollut vaikka kuinka.

A

Vierailija
824/1129 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään, viimein, vaaka näytti vähemmän: 60,5 kg! 

Sitten kun menee alle 60, tärkeämpää kuin jokin tietty paino on se että kiinteytyisin... Sääret ja käsivarret on luonnostaan hyvät, mutta keskivartalon ryhti aina kärsii liikunnan puutteesta. Kyllä sen huomaa vyötäröstä ja hartioista, onko liikkunut vai ei. Paitsi jos on alle 30-vuotias, silloin perimä vielä ylläpitää ryhtiä automaattisemmin.

A

Vierailija
825/1129 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut hiljaisempi pari viikkoa. Nielutulehduksen ja flunssan takia en tehnyt viime viikolla juuri mitään. Paino ei ole laskenut eikä noussut pitkään aikaan.

Nyt kevään alkaessa olen päättänyt lisätä liikuntaa. Kohta pääsee taas rullaluistelemaan ja kunnon hölkkälenkeille! <3 Jossain Iltapska-lehdessä muuten kerrottiin tutkimuksesta, jossa liikuntaa harrastavat laihduttaneet olivat pysyneet painossaan vähemmin liikkuvia paremmin. Vaikka ruokavalio on tärkein, niin liikuntaa ei voi vähätellä.

Sattumoisin teen juuri munakasrullaa iltapalaksi, kun täälläkin on munista puhe. Itse syön munia monta kertaa viikossa. Tomaattimunakas on oma lemppari. Nyt tekeillä olevaan rullaan teen täytteen tonnikalasta, kevytkermaviilistä ja lehtiselleristä.

-Lyydi

Vierailija
826/1129 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, nyt tämä ketju sitten alkaa sammua...

Vierailija
827/1129 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A

Rouva51

Kananmunissa on paljon muutakin ravintoa kuin proteiini, niitä kannattaa syödä enemmänkin.

Ette ole sitten kuulleet uusista WWF:n ruokasuosituksista? Korkeintaan lasi maitoa tai muutama siivu juustoa päivässä, broileria muutaman kerran viikossa, korkeintaan kerran viikossa punaista lihaa ja korkeintaan kuusi kananmunaa kuukaudessa. Ilmastokin olisi hyvä pitää mielessä, vaikka painoa pudottaakin.

Vierailija
828/1129 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A

Rouva51

Ette ole sitten kuulleet uusista WWF:n ruokasuosituksista? Korkeintaan lasi maitoa tai muutama siivu juustoa päivässä, broileria muutaman kerran viikossa, korkeintaan kerran viikossa punaista lihaa ja korkeintaan kuusi kananmunaa kuukaudessa. Ilmastokin olisi hyvä pitää mielessä, vaikka painoa pudottaakin.

Joopa joo :)

Vierailija
829/1129 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ehkä ihan luonnollista, että on välillä hiljaista täällä. Ei ole joka päiväksi raportoitavaa suurista pudotuksista, vaikka laihdutus sujuisikin hyvin. Sitten on varmaan niitä, jotka ovat kenties pudonneet kelkasta ja lopettaneet laihduttamisen? 

Vierailija
830/1129 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, eihän sitä jankkaamista kukaan jaksa.

Vierailija
831/1129 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadotin ketjun välillä, enkä jaksa selata noita välistä jääneitä sivuja. Mutta edelleen tässä kevennellään: en ole enää laskenut kaloreita vaan yrittänyt vain pitää napostelun kurissa ja leivän, vehnän ja sokerin poissa ruokavaliosta.

Paino ei ole paljoakaan pudonnut alkuvuoden jälkeen, mutta sepä ei tärkein tavoite ollutkaan vaan terveemmän elämäntavan löytäminen. Siinä olen mielestäni onnistunut. Kesään mennessä luulen olevani painotavoitteessanikin (53-55 kg).

Ihanaa kevättä kaikille keventäjille!

Rinkeli

Vierailija
832/1129 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen kevennellään! Minä en ole myöskään laskenut kaloreita, enkä käynyt edes vaakalla pariin viikkoon :) Vaatteista ja vartalon kuosista huomaan, että rasvaa on lähtenyt. Aika ahkeraan olen jaksanut käydä salilla, lenkillä ja spinningissä. Oikeastaan joka päivä jotakin liikuntaa. Ihanaa kun kevät tulee vihdoinkin, niin alan pyöräilemään töihin vähintään pari kertaa viikossa. Edestakaisen matkan pituus on 50km. Niin olen tehnyt jo muutaman vuoden ajan kevään-syksyn ajan. 

Rouva51

Vierailija
833/1129 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 100:n päivän dieetti, josta vielä 37 päivää jäljellä - joten päivitän tilanteeni viimeistään... äitienpäivänä! (ennen kakun syömistä) Toistaiseksi ilmoittelen vain muutoksista. Joita ei ole viime aikoina paljon ollut. Työntekoon menee niin paljon aikaa, että ruokavalio on jäänyt hieman yksipuoliseksi. Ensi viikko on vielä kiireinen. Mutta yhtä tärkeää kuin tämä dietti, on seurata miten sujuu muutenkin tänä vuonna. Sitten kun olen joskus tavoitepainossani, haluan olla yhä mukana ja seurata ruuan terveellisyyttä, sitä mikä vaikutus muuttuneella keholla on elämääni jne. Nyt on vielä tylsä jakso meneillään.

A

Vierailija
834/1129 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön myös aika paljon munaa pääasiassa aamupalalla, paistan usein 2 munan munakkaan jossa on vaihtelevasti vähän kasviksia, sieniä, kinkkua tai vähän juustoa. Pitää hyvin nälkää. Välillä myös keitettyjä munia lohi-tai tonnikala salaatissa mukana. Ehkä 10 munaa viikossa menee, ei vaikuta kolesterolitasooni.

Paino junnasi hetken mutta nyt ollaan taas laskusuunnassa. Melkein 10 kg pudonnut 4.1. lähtien, olen hyvin iloinen ja tämä homma on tällä metodilla toiminut hyvin ja ollut vaivatonta.

Fixaaja

Rupes tekemään mieli paistettuja herkkusieniä. En ole syönyt niitä moneen vuoteen. Ja sitten kun saa sitä kotimaista, makeaa suippopaprikaa... niitä kun vähän paistais ja sitten kananmunat mukaan pannuun. Jos pepperonista tykkää (kevyt salami), siivu tai pari antaa paljon makua eli se käy mausteeksi.

A

Vierailija
835/1129 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt painan 60,2 kg.

A

Vierailija
836/1129 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna loppuu antibioottikuuri tähän angiinaan ja toivon voivani sitä myöten alkaa liikkumaan. Tosin pahoin pelkään että saatan joutua uuden hakemaan, sillä kurkkukipu ei ole täysin poissa vieläkään :(

Sairastelun vuoksi en nyt siis ole voinut treenata reiluun kolmeen viikkoon, mutta syömiset on sentään pysynyt kurissa suht kohtuullisesti (yksi ilta tilasin tosin pizzaa ja söin suklaata). Paino pysynyt aikalailla samoissa, 77,8 kg näytti vaaka tänä aamuna. Pituutta löytyy siis 177 cm joten 6-8 kiloa vielä haluaisin saada pois.

- Parsakaali

Vierailija
837/1129 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään paistoin ruskeita herkkusieniä voissa, lisäsin vain hiukan suolaa, ai että oli hyviä. Paistoin loputkin sipulin kera.

Toinen "uutuus" mikä maistui ihan törkeän hyvälle, oli Kellogs-maissimurot ja Arlan luomu täysmaito... aaagh!

A

Vierailija
838/1129 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalta on palaitu ja takaisin arkeen siirrytty. Käväisin kahdeksassa eri kahvipöydässä, ja sen kyllä huomaa vaa'alta. Tuliaisina toin kilon lisää painoa, mutta tällä hetkellä se ei jaksa edes harmittaa. Eiköhän se kilo haihdu nopeasti tämän kuukauden aikana, toisin kuin muistikuvani rahkaviineristä ja kevätkääryleistä. 

- Hattara

Vierailija
839/1129 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein äsken tomaattikeiton (Mutti "Pelati", se hopeinen/punainen tölkki) ja oli älyttömän hyvää. Kuumensin nopeasti sen tölkillisen tomaattia, ja lautasella lisäsin hiukan voita ja roquefortia.  Joskus olen käyttänyt tulisia mausteita tai grillimaustetta, valkosipulia, lehtiselleriä, vähän oliiviöljyä... Tomaattikeittoon voisi ehkä sopia myös kuullotettu sipuli - ja paistetut herkkusienet, joihin olen nyt hurahtanut.

A

Vierailija
840/1129 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen energiansaantini on kolmen viikon aikana ollut keskimäärin 1700 kcal (olisi saanut olla 1800, mutta jäi vähempään). Samalla  energiankulutus on kuitenkin ollut paljon suurempi, kuin ennen.

A

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi