Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevyempi vuosi 2019

Vierailija
20.01.2019 |

Jatkoa painonpudotusketjulle.

Tämä on laihduttajien vertaistukiketju, missä kirjoitetaan nimimerkeillä. Emme kaipaa neuvoja tai kommentteja ruokavaliosta. Ellet pudota painoa, jatka muualle, kiitos.

Kommentit (1129)

Vierailija
681/1129 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muilla vaihtelee päivittäin paino? Yleensä punnitsen kerran viikossa, keskiviikkona, mutta tällä viikolla olen kokeillut joka päivä. Saldo:

Ma 85.7

Ti 85.7

Ke 84.6

To 84.2

Pe 84.7

Syön joka päivä samalla tavalla, siis samassa rytmissä ja samankokoiset annokset. Ylikaloreita ei missään nimessä tule. Mutta silti tulee tuollaisia tyhmiä hyppyjä, kuten vaikkapa tänään yhtäkkiä puoli kiloa enemmän..

Joo, pitää palata siihen viikottaiseen.

Ehkäsetästä

mulla saattaa heittää useamman kilon. johtuu ihan nesteiden keräääntymisestä. nyt kun hiilariton ruokavalio niin aamupaino aika sama joka päivä - mut on siin edelleen eroja. ihan riippuu miten juonut ja liikkunut plus naisilla hormonit sekottaa.

Pilkunviilausta varmaan jonkun mielestä, mutta tuskin noudatat hiilaritonta ruokavaliota.  Olisi hyvä puhua asiasta oikealla nimellä, siksi kun vhh:sta on niin paljon vääriä käsityksiä. 

no soriiiii!

Ok. ketoruokavalio. Mulla tällä hetkellä hiilarit 10paikkeil per päivä. et aika niukalla mennään :)

Mut huomaan et kroppa tykkää. 100g/päivä tippuu paino <3 neljä kiloa jäljellä ekaan tavoitteeseen. siitä viel toiveissa viis alas. mut nyt tavoite et paino alkaa kutosella.

-milli

Vierailija
682/1129 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on tullut tämän vuoden ensimmäinen haastava päivä vastaan. Jostain syystä mielihaluja löytyy aivan kaikkeen koko ajan, niin ruokaan, kahviin kuin tupakkaankin - vaikka yleensä en edes polta! Olen kuitenkin saanut pidettyä kalorit maltillisissa rajoissa (<1800 kcal), syönyt pieniä annoksia tiuhaan tahtiin ja ruokailujen välissä keskittänyt ajatuksia tulevan kesään ja muihin motivaatioihin asioihin. Onneksi kohta pääsee nukkumaan! 

- Hattara

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1129 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin Pomroy 28 päivän dieetin lauantaina. Siinä viikko jakautuu 2, 2, 3 päivän osiin. Pähkinänkuoressa yksinkertaistetusti: Ensin kaksi hiilari ja hedelmäpäivää, sitten pari vihannes-proteiinipäivää, ja sitten hyviä rasvoja ja vähän kaikkea. Ekat neljä päivää on rasvattomia. Vehnä, sokeri, kofeiini, maitotuotteet kielletty.

Tähän mennessä on mennyt oikein hyvin. Olen raahannut kaupasta ja syönyt paljon enemmän vihreää kuin aiemmin. Pitää sitä rehua vähintään puoli litraa vetää kahdesti päivässä.

Dieetti tuntuu sopivan minulle. Olen kiinnostunut ruuasta, ja siksi kiva kokeilla uutta.

Tänään olen syönyt vain hurjasti kasviksia, kanaa ja savulohta. Minusta ei ikinä olisi karppaajaksi, mutta kaksi päivää kuka vaan on ilman hiilareita.

Totesin, että pakko tehdä jotain, kun vaan lihon. Jos tämä nyt opettaisi keholle, ettei sitä rasvaa tarvita varastoon. 78 kg nyt, tavoite 67.

'catwoman'

Vierailija
684/1129 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täällä paistaa aurinko ja muutenkin ihana ilma! Taidan tehdä pienen lenkin :) aamulla tein jo puolen tunnin cardio-treenin, tuntuu hyvältä saada se pois alta aikaisin. Tässä kohtaa on ihanaa olla opiskelija, vähän vapaampaa kuin työelämä. Teknologia vielä mahdollistaa sen että voi treenata monipuolisesti lähtemättä kotoa!

Paino aamulla: 80,8 kg. Tavoite siis edelleen 70 kg. En ole pitänyt kuin yhden herkkupäivän koko painonpudotuksen aikana ja ajattelin, että sitten kun pääsen alle 80, pidän toisen. Tiedän ettei saisi palkita ruoalla, mutta toisaalta on se mun mielestä ihan ok, kunhan sitten taas vaan asennoituu oikein ja palaa takaisin normaaliin rytmiin sen jälkeen.

- Parsakaali

Vierailija
685/1129 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, täällä paistaa aurinko ja muutenkin ihana ilma! Taidan tehdä pienen lenkin :) aamulla tein jo puolen tunnin cardio-treenin, tuntuu hyvältä saada se pois alta aikaisin. Tässä kohtaa on ihanaa olla opiskelija, vähän vapaampaa kuin työelämä. Teknologia vielä mahdollistaa sen että voi treenata monipuolisesti lähtemättä kotoa!

Paino aamulla: 80,8 kg. Tavoite siis edelleen 70 kg. En ole pitänyt kuin yhden herkkupäivän koko painonpudotuksen aikana ja ajattelin, että sitten kun pääsen alle 80, pidän toisen. Tiedän ettei saisi palkita ruoalla, mutta toisaalta on se mun mielestä ihan ok, kunhan sitten taas vaan asennoituu oikein ja palaa takaisin normaaliin rytmiin sen jälkeen.

- Parsakaali

Noi herkuilla palkitsemiset on tuhoisaa painonhallinnassa.

Tai yleensäkään mikään syöminen ei pitäisi olla palkinto jostain.  Onnea vaan tulevaan :D:D

Vierailija
686/1129 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille, toinen postaukseni tänne. Sporttisempi elämäni jatkuu neljättä viikkoa, ja laskin juuri liikuntapäiväkirjastani, että viime viikolla normijoogailujen lisäksi harrastin yhteensä 100 minuuttia aerobista liikuntaa (jakautuneena viidelle eri päivälle). Jonkun mielestä voi olla vähän, mutta itse olen todella tyytyväinen. Siinä on nimittäin 100 minuutin lisäys entiseen verrattuna (no, siis viimeiseen kymmeneen parisuhdevuoteen, sitä ennen olin todella liikunnallinen ihminen). 

Lisäksi olen syönyt joka päivä vähemmän kuin tapana ollut, en laske kaloreita, mutta annoskoot ovat ollet pienempiä. Työkaveri kysyi perjantaina olenko käynyt kampaajalla tai jotain, koska näytän jotenkin erilaiselta. En ole käynyt, ja toivoin salaa tuon johtuvan siitä, että ympäryysmitastani näyttää huvenneen viitisen senttiä.  Tänään mittasin.  Jee!  

Matka kohti spottisempaa ja hyväkuntoisempaa elämää jatkuu. Tulen varmasti aina olemaan lievästi ylipainoinen, mutta olen sen jo osakseni hyväksynyt. Haluan vain kyetä juoksemaan taas puolimaratonin, ja mahtumaan siihen yhteen mekkoon!

Mukavaa viikon jatkoa kaikille,

Tomsku 

Vierailija
687/1129 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin itsestäni vanhoja valokuvia, joissa painan n. 50 kiloa. Tällä hetkellä paino 76kg.

Tuli kamala masennus noista kuvista. Pakko ottaa nopeampi pudotustahti, jotta pääsisi joskus edes 6:lla alkavaan painoon. Olen kovasti yrittänyt olla armollinen ja rakastava itseäni kohtaan, mutta nyt on synkkä olo.

-Lyydi

Vierailija
688/1129 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin itsestäni vanhoja valokuvia, joissa painan n. 50 kiloa. Tällä hetkellä paino 76kg.

Tuli kamala masennus noista kuvista. Pakko ottaa nopeampi pudotustahti, jotta pääsisi joskus edes 6:lla alkavaan painoon. Olen kovasti yrittänyt olla armollinen ja rakastava itseäni kohtaan, mutta nyt on synkkä olo.

-Lyydi

Tiedän tunteen. Itsekin olin tosi hoikassa kunnossa ennen raskauksia eikä painonhallinta ollut vaikeaa ollenkaan. Ikä on tuonut mukanaan sen, että täytyy olla tosi tarkka syömisistä. Rakenteeltani olen kuitenkin hoikanpuoleinen, eli kun kilot ovat kohdallaan, näytän kuvissa tosi kivalta.

Itsellä nyt olisi tiukka tavoite päästä äkkiä alle 80kg, sitten alkaa viilata ruokavaliota siihen missä pystyy olemaan jatkossakin. 3.5kg matkaa, plääh. Joka päivä tulee puuskia, kun olen niin vihainen itselleni, että päästin itseni paisumaan.

Tsemppiä!

Ehkäsetästä

Vierailija
689/1129 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskaltautunut vähään aikaan vaa'alle, koetan luottaa tuntemuksiini, että oikealla polulla ollaan.

Jaettaisiinko vinkkejä laihdutusherkkuihin? Mitä "laihduttavaa" syötte ja vielä nautitte siitä? Nopeita, helppoja ja herkullisia ja laihduttamiseen sopivia reseptejä. Onko niitä?

-Muotila-

Vierailija
690/1129 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vavahdutti joululomalla otetut kuvat joissa kasvonikin olivat niin paisuneet etten ollut tunnistaa itseäni. Se oli viimeinen niitti ja muutos ja matka normaalipainoon alkoi. Painoin nuorena (n 27 v asti) pitkään n.52- 56 kg (pituutta on 163,5) ja se 56 oli mulle täydellinen paino jossa viihdyin. 27 v muutin ulkomaille jossa asuin n. 4 vuotta sinä aikana kiloja hiipi lisää tuonne 63-65 asti. Laihdutin ne pois muutettuani takaisin Suomeen. Tähän vaiheeseen elämääni liittyi äitini vakava sairaus ja kuolema (saattohoidin häntä) ja tajuan jälkikäteen että tuo 10 kg:n laihdutukseni normaalipainon sisällä oli lähellä syömishäiriötä - kun mitään muuta en voinut hallita elämässä niin syömisen kontrollointi toi jonkinlaista järjestystä. Olin tuon jälkeen hetken aika hoikka n. 53 kg mutta paino pyrki hiipimään takaisin tuohon 63:een. Sitten sain ensimmäisen lapsen, kiloja tuli mutta pääsin takaisin 63 sen jälkeen, toisen lapsen jälkeen olen jojoillut reippaasti ollen 5-15 kg ylipainon puolella melkein koko ajan. En tavoittele enää nuoruuden hoikkuutta mutta tuo 63 olisi mielestänini näin keski-iässä sopiva ja terveellinen paino. -sitä kohti siis, 11 kg jäljellä urakkaa.

Fixaaja

Vierailija
691/1129 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aikoihin käynyt lukemassa ketjua, mutta kiva kun se on saanut mittaa. Paitsi jos pituus koostuu jankkaamisesta. Siinä tapauksessa sanon mur.

Olinkin pitkään sairaana, flunssan jälkeen teloin lievästi jalan ja liikunta oli välissä hankalaa. Tänään tein vajaa 5km lenkin ja havaitsin että ei todellakaan juosta vielä moneen kiloon. Paino oli aamulla 76.6. eli kolmisen kiloa pudonnut tammikuusta. Otin vähän pakkia näemmä kun kävin jo 75 kilossa.

Uusimmassa kuvissa kuitenkin on havaittavissa supistumista ja napakoitumista. En ole ihan niin höttöisen läski kun vaikka uutena vuotena. Ai kamala NE kuvat nimittäin.

Aika hyvin olen pystynyt rodussa vaikka välillä on ollut hankalia hetkiä ja repsuntaa. Ruokapäiväkirja edelleen käytössä. Se naputtelu on vaan alkanut rasittamaan :D nyt pitää olla tarkkana noiden hiilareiden kanssa ettei lähde käsistä. Olen hyvä keksimään vaihtoehtoisia hiilareita varsinaisten herkkujen tilalle (patongit, piirakat jne)

Meri

Vierailija
692/1129 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole uskaltautunut vähään aikaan vaa'alle, koetan luottaa tuntemuksiini, että oikealla polulla ollaan.

Jaettaisiinko vinkkejä laihdutusherkkuihin? Mitä "laihduttavaa" syötte ja vielä nautitte siitä? Nopeita, helppoja ja herkullisia ja laihduttamiseen sopivia reseptejä. Onko niitä?

-Muotila-

Eilen kaipasin laihdutusherkkuruokaa. No keksin itse ja hyvää tuli. Kaipasin kunnon mättöä.(laihdutusketjussa varmaan ymmärretään mätön päälle!)

Pussi valmista salaattisekoitusta lautaselle. Päälle tacomausteessa paistettua jauhelihaa, sipulia, tomaattikuutioita, tuoretta korianteria. Jauhelihan päälle mikrossa tehty nopea juustokastike: pari siivua cheddaria kermatilkassa sulatettuna, mausteeksi vähän valkosipulisuolaa. Ai että oli hyvää ja toimi, kun teki mieli rasvaista mättöruokaa. 

Vierailija
693/1129 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen TAROCCO-veriappelsiinejä, merkki on Rosaria. Niiden sesonki on nyt. Ne maksaa lähes 3 euroa kilo, mut on sen arvoisia! Kunhan ei oo lojunu tiskillä päiväkausia, pitää olla tuoreita. Eikä ne kestä huoneenlämmössä säilyttämistä juuri ollenkaan. Ne on todella makeita ja mehukkaita appelsiineja Sisiliasta.

Vierailija
694/1129 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään painoin 62,2 kg.

A

Vierailija
695/1129 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen TAROCCO-veriappelsiinejä, merkki on Rosaria. Niiden sesonki on nyt. Ne maksaa lähes 3 euroa kilo, mut on sen arvoisia! Kunhan ei oo lojunu tiskillä päiväkausia, pitää olla tuoreita. Eikä ne kestä huoneenlämmössä säilyttämistä juuri ollenkaan. Ne on todella makeita ja mehukkaita appelsiineja Sisiliasta.

Oli pakko ostaa, kerron mielipiteen kun ehdin kokeilemaan :)

Meri

Vierailija
696/1129 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä onkin, ettei kaksoisleuka häviä millään? Muutenkin tuntuu, että edistyminen on pysähtynyt kokonaan. Vatsan läskit on kyllä löysemmät, mutta siihen se jääkin.

Luumuhillo

Vierailija
697/1129 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoreita veriappelsiinia saa varmasti Suomesta :D:D:D

Vierailija
698/1129 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino tänään 73kg, vihdoinkin taas tippuu! Jes!

🍔

Vierailija
699/1129 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin eilen itsestäni viime syksynä otettuja valokuvia ja sain sellaisen shokin että söin kaksi laskiaispullaa. Voi terve! Ei auta itku markkinoilla, entistä suuremmalla tarmolla kohti uutta kevyempää elämää. Ajattelin tänään pitää treenitaukoa, mutta kuvat kummittelevat mielessäni. 

Tomsku 

Vierailija
700/1129 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veriappelsiini oli oikein hyvää. Taidan ostaa pussillisen kun pääsen kauppaan.

Tänään voisi pitää venyttelypäivän.

Meri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi