Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kevyempi vuosi 2019

Vierailija
20.01.2019 |

Jatkoa painonpudotusketjulle.

Tämä on laihduttajien vertaistukiketju, missä kirjoitetaan nimimerkeillä. Emme kaipaa neuvoja tai kommentteja ruokavaliosta. Ellet pudota painoa, jatka muualle, kiitos.

Kommentit (1129)

Vierailija
441/1129 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! 

Uskaltaudunkohan mukaan? Tavoite on sama kuin muillakin, mutta tapa vaan eroaa. Aloitin siis maanantaina ketogeenisen ruokavalion, josta ei ole tarkoitus vängätä kenenkään kanssa. Tämä on itsellenikin vähän kuin ihmiskoe, jonka tuloksia mielenkiinnolla odotan (jos sellaisia tulee). Toivottavasti ette lynkkaa minua vaikka tänne kertoilenkin omia kokemuksia. :) 

Syyt miksi päädyin tähän ruokavalioon: 

-Äitini on jo usean vuoden ajan syönyt VHH/keto-ruokavalion mukaan, sallien välillä itselleen muutakin (esim jouluna suklaata, ravintolassa pastaa, jne.), mutta hän aina palaa lopulta tähän koska kokee sen sopivan itselleen todella hyvin. 

-Olen vuosia syönyt ns. normaalia ruokasuositusten mukaista "kotiruokaa", ja paino on silti tasaisesti noussut ikävuosien myötä ylöspäin. 

-Ostin Method Makian treeniohjelman (https://methodmakia.com/fi/method-makia-ohjattu-polku-kehosi-voimaan-ja…), jossa on kaikki ohjeet valmiina. Lähtötasotestin jälkeen ohjelma antaa sinulle tasoosi sopivia kehonpainotreenejä, joita arvioidaan treenin aikana (liian vaikea/sopiva/liian helppo). Ohjelma siis oppii oman tasoni ja sen mukaan "treenauttaa" minua eteenpäin. :) Olen laiska käymään "normaalisti" kuntosalilla, se muuttuu yleensä noin 3kk kohdalla tylsäksi. Treeniohjelman oheen suositeltiin "reboot"-ruokavaliota, jossa tavoitellaan ketoosia. Tämän jälkeen palataan ns. normaaliin ruokavalioon, jossa on hyviä hiilareita.

-Katsoin Netflixistä The Magic Pill - Ketogeeninen ruokavalio -nimisen dokumentin. En kaikkea purematta niellyt, mutta oli siinä järkeä! 

Siksipä päädyin kokeilemaan tätä uutta tapaa syödä ja ajatella ruokaa. Paljon on opettelemista ja ajatustyötä vielä tehtävänä. Parin päivän ajan olen syönyt paljon vähähiilihydraattisia kasviksia, rajoitetusti kalaa/kanaa/lihaa (noin kämmenen kokoinen pala per ateria), kananmunia, hieman juustoja ja oliiviöljyä salaattikastikkeena. Lisäksi tein eilen "sämpylöitä", joissa on mantelijauhoa, seesaminsiemeniä, pellavansiemenrouhetta, jne. Pyrin siis saamaan samalla kuituja tätä kautta, jotta vatsani toimisi mahdollisimman hyvin. 

Olen 27-vuotias, 161cm ja 65kg. Olen nuoruudessani ollut todella hoikka (n. 52kg), ja toiveena olisi päästä alle 60kg jolloin minulla on viimeksi hyvä fiilis kehostani ja jaksamisestani. Missään nimessä ei siis ole tarkoitus yrittää päästä nuoruusvuosien kiloihin. :D 

Kookos

Vierailija
442/1129 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa kaikille! 

Uskaltaudunkohan mukaan? Tavoite on sama kuin muillakin, mutta tapa vaan eroaa. Aloitin siis maanantaina ketogeenisen ruokavalion, josta ei ole tarkoitus vängätä kenenkään kanssa. Tämä on itsellenikin vähän kuin ihmiskoe, jonka tuloksia mielenkiinnolla odotan (jos sellaisia tulee). Toivottavasti ette lynkkaa minua vaikka tänne kertoilenkin omia kokemuksia. :) 

Syyt miksi päädyin tähän ruokavalioon: 

-Äitini on jo usean vuoden ajan syönyt VHH/keto-ruokavalion mukaan, sallien välillä itselleen muutakin (esim jouluna suklaata, ravintolassa pastaa, jne.), mutta hän aina palaa lopulta tähän koska kokee sen sopivan itselleen todella hyvin. 

-Olen vuosia syönyt ns. normaalia ruokasuositusten mukaista "kotiruokaa", ja paino on silti tasaisesti noussut ikävuosien myötä ylöspäin. 

-Ostin Method Makian treeniohjelman (https://methodmakia.com/fi/method-makia-ohjattu-polku-kehosi-voimaan-ja…), jossa on kaikki ohjeet valmiina. Lähtötasotestin jälkeen ohjelma antaa sinulle tasoosi sopivia kehonpainotreenejä, joita arvioidaan treenin aikana (liian vaikea/sopiva/liian helppo). Ohjelma siis oppii oman tasoni ja sen mukaan "treenauttaa" minua eteenpäin. :) Olen laiska käymään "normaalisti" kuntosalilla, se muuttuu yleensä noin 3kk kohdalla tylsäksi. Treeniohjelman oheen suositeltiin "reboot"-ruokavaliota, jossa tavoitellaan ketoosia. Tämän jälkeen palataan ns. normaaliin ruokavalioon, jossa on hyviä hiilareita.

-Katsoin Netflixistä The Magic Pill - Ketogeeninen ruokavalio -nimisen dokumentin. En kaikkea purematta niellyt, mutta oli siinä järkeä! 

Siksipä päädyin kokeilemaan tätä uutta tapaa syödä ja ajatella ruokaa. Paljon on opettelemista ja ajatustyötä vielä tehtävänä. Parin päivän ajan olen syönyt paljon vähähiilihydraattisia kasviksia, rajoitetusti kalaa/kanaa/lihaa (noin kämmenen kokoinen pala per ateria), kananmunia, hieman juustoja ja oliiviöljyä salaattikastikkeena. Lisäksi tein eilen "sämpylöitä", joissa on mantelijauhoa, seesaminsiemeniä, pellavansiemenrouhetta, jne. Pyrin siis saamaan samalla kuituja tätä kautta, jotta vatsani toimisi mahdollisimman hyvin. 

Olen 27-vuotias, 161cm ja 65kg. Olen nuoruudessani ollut todella hoikka (n. 52kg), ja toiveena olisi päästä alle 60kg jolloin minulla on viimeksi hyvä fiilis kehostani ja jaksamisestani. Missään nimessä ei siis ole tarkoitus yrittää päästä nuoruusvuosien kiloihin. :D 

Kookos

Hei Kookos, minä olen nähnyt tuon saman dokkarin, ja onhan siinä kieltämättä pointtinsa joskin myös sitä periamerikkalaista yksisilmäisyyttä ja ylihehkutusta. Kun se jenkkihötön kuorii päältä, jää kuitenkin kohtuullisen järkevän tuntuista asiaa tähteelle.

Mulla on tavoitteena lisätä proteiinia ja hyviä rasvoja sokeri- ja valkoviljahiilarien tilalle, eli kanssasi ohuesti samaan suuntaan olen muokkaamassa ruokavaliotani. Tavoitteena on myös lisätä prosessoimattomien perusraaka-aineiden määrää ja vähentää teollista lisäainehuttua. Hyvältä tuntuu, en ole nähnyt nälkää, ja sokerikoukkukin alkaa hellittää.

Tervetuloa joukkoon! 🙂

T. Rinkeli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1129 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähteekö teillä tasaisesti sekä kilot että sentit? Tuntuu, että minulta lähtee kilot sen mitä lähtee, sentit istuu tosi tiukassa. Esim. vatsasta olisi todellakin varaa lähteä (vy tällä hetkellä 94-95 cm), mutta ei vaan lähde. Turhauttavaa.

-Etana-

Hukkaat lihasta etkä rasvaa.Ei mitään uutta tässä kerhossa.

Vierailija
444/1129 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhousut ei enää kiristä! Toivottavasti seuraavat on jo kokoa pienemmät. Tein myös eilen ensimmäisen vauhdikkaan hiihtolenkin ties kuinka moneen vuoteen. Onnistuneesti siis rämmitään eteenpäin.

Luumuhillo

Vierailija
445/1129 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta luulin että henkisesti kevyempi ei sitten. 

Vierailija
446/1129 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin kommentoineelle, 1300 kaloria on melko paljon kun olen todella lyhyt (alle 160 cm), 1400 kaloria 10 kiloa kevyempänä jo nostaa painoa. Näillä kaloreilla ei paljoa nälkä ole vaivannut, tämäkin päivä mennyt yllättävän kevyesti. Kävin kyllä salilla ja niinä päivinä joko ei oo nälkä yhtään tai kiljuva nälkä koko päivän.

Heli

Vierailija
447/1129 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin kommentoineelle, 1300 kaloria on melko paljon kun olen todella lyhyt (alle 160 cm), 1400 kaloria 10 kiloa kevyempänä jo nostaa painoa. Näillä kaloreilla ei paljoa nälkä ole vaivannut, tämäkin päivä mennyt yllättävän kevyesti. Kävin kyllä salilla ja niinä päivinä joko ei oo nälkä yhtään tai kiljuva nälkä koko päivän.

Heli

Niinpä tietysti... Riippuu omasta koosta, millä energiamäärällä kannattaa laihduttaa (olen eri kirjoittaja kuin kommentoija, jolle vastasit). Minulla on pituutta 170 cm, ja laihdutan syömällä 1600 kcal päivässä. Liikuntaa en vielä toistaiseksi harrasta.  Aika hitaasti siis etenen nyt.

A

Vierailija
448/1129 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heli

Mullekin kaikki laskurit kertovat, että tällä pituudella ja liikunnalla voi tässä iässä syödä noin 1450 kcal, jos haluaa pysyä painosaan. Jos on tarkoitus laihtua edes hiukan, 1300-1400 kcal on kyllä ihan maksimi.

Ja joo, olen testannut tuon ihan kylmästi laskemalla kaloreita: taannoin söin kuukauden ajan sen 1400-1500 kcal/vrk ja tosiaan näin oli, en lihonut enkä laihtunut.

Kyllä välillä huvittaa ja ärsyttää ohjeet, että pitää syödä noin 2000 kcal/vrk, ellei halua että keho menee säästöliekille. Niinpä justiin. Millainen pallero mahtaisinkaan olla noilla kaloreilla...

Rinkeli

Vierailija
449/1129 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kun aiemmin laihdutin vähän pienemmällä lähtöpainolla, piti kalorit laskea tosi alas jos halusi päästä edes normaalipainoon, saatika jos olisi yrittäny päästä ihannepainoon. Ärsyttää itseäki kun muut itkee että ei saa syödä liian vähän ja kamala, 1500 kaloria ehdoton minimi. No minä lihon sillä 1500 kalorilla. 😄 sillähän on sitte tosi hyvä laihduttaa...

Ja arvatkaapas kuka on taas kipeänä.... 😅 taas on nenä tukossa ja lämpöä, ehdin ehkä viikon olla kokonaan terveenä. Ihmeellistä tässä on se, että mies ja lapsi olleet nyt ihan terveenä, toki hyvä niin. Yleensä vaan se oon minä joka oon terve ja muut sairastaa.

Heli

Vierailija
450/1129 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus teininä sain tietää, että naisen energiankulutus on keskimäärin 2000 kcal päivässä ja enpä ole asiaa sen kummemin pohtinut, vaan ajatellut että niin se on sitten yleisesti ottaen kaikilla. Vasta kun mietin omaa laihtumistani tällä kertaa, kun teen vain istumatyötä, ajattelin että realistisempi ois ehkä 1800... Ja kun Heli kirjoitti aiheesta. Ajattelin kuitenkin että on varmaan kirjoitusvirhe, että aikuinen voisi muka lihota saamalla vain 1400 kcal päivässä. Tai että tarkoittaa, ettei sillä ainakaan laihdu.

Mulla on nytkin nälkä ja ellei 1600 kcal ole muka vajaa, niin se vaje saa tulla liikunnasta. Kattoo nyt mitä vaaka sanoo helmikuun ajan. 

A

Vierailija
451/1129 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katsoin juuri Yle Areenasta Prisma-ohjelman kuntoilusta. Oli ihan mielenkiintoinen ja hauska katsottava: Siinä tutkittiin, kuinka pysyä kunnossa mahdollisimman vähällä vaivalla eli kuntoilulla. Testattiin mm. onko 10 000 askelta päivässä välttämätöntä jne. Ei liity suoraan painonpudotukseen, mutta suosittelen kiinnostuneille.

Vierailija
452/1129 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä katsoin juuri Yle Areenasta Prisma-ohjelman kuntoilusta. Oli ihan mielenkiintoinen ja hauska katsottava: Siinä tutkittiin, kuinka pysyä kunnossa mahdollisimman vähällä vaivalla eli kuntoilulla. Testattiin mm. onko 10 000 askelta päivässä välttämätöntä jne. Ei liity suoraan painonpudotukseen, mutta suosittelen kiinnostuneille.

No just eilen katoin sen saman ohjelman! 😄

Oli joo ihan lohdillista meille, joille 10000 askelta päivässä on ylivoimainen ponnistus... 🙂

Vierailija
453/1129 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä joskus teininä sain tietää, että naisen energiankulutus on keskimäärin 2000 kcal päivässä ja enpä ole asiaa sen kummemin pohtinut, vaan ajatellut että niin se on sitten yleisesti ottaen kaikilla. Vasta kun mietin omaa laihtumistani tällä kertaa, kun teen vain istumatyötä, ajattelin että realistisempi ois ehkä 1800... Ja kun Heli kirjoitti aiheesta. Ajattelin kuitenkin että on varmaan kirjoitusvirhe, että aikuinen voisi muka lihota saamalla vain 1400 kcal päivässä. Tai että tarkoittaa, ettei sillä ainakaan laihdu.

Mulla on nytkin nälkä ja ellei 1600 kcal ole muka vajaa, niin se vaje saa tulla liikunnasta. Kattoo nyt mitä vaaka sanoo helmikuun ajan. 

A

joo toki on ihan ihmisestä kiinni, mutta itse kun olen todella lyhyt ja en tee fyysisesti raskasta työtä enkä kuntoile normaalisti säännöllisesti, on peruskulutukseni myös matala. Olen koko ikäni ollut aina vähän pyöreä, koska jos haluaisin olla laiha tai hoikka, pitäisi kaloreiden olla ihan koko ajan alle 1000 tai sitten pitäisi rueta urheilemaan ihan kamalasti. Toiset taas laihtuu aika kivuttomasti vaikka sillä 1500 kalorilla. Minä vaan en ja olen sen yrityksen ja erehdyksen kautta oppinut.

Heli

Vierailija
454/1129 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

86.8 paino tänään (perjantaina 87.5, lähtötilanne 93.4). Jee, tuntuupa kivalta, että tulosta tulee.

Omallakin kohdalla joku 2000kcal päivässä olisi aivan ylimitoitettua, vaikka olen pitkä. En laske kaloreita tarkkaan, mutta arvelen syöväni noin 1500kcal päivässä tällä hetkellä.

Hyvää Ystävänpäivää kaikki kanssalaihduttajat!

Ehkäsetästä

Vierailija
455/1129 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes vihdoin! Paino on junnannut 76kg:ssa ikuisuuden (tyyliin 2 viikkoa...) ja eilen paino oli 75,9kg ja tänään 74,7kg!!! Wuhuu! Motivaatiota jatkaa samalla tavalla löytyy nyt roppakaupalla!

En laske kaloreita, mutta tsekkasin energiakulutuslaskurista, jos vain makoilisin koko päivän sängyssä, mun kulutus olisi 1500kcl :D ja keskiraskaalla työllä arvioitu kulutus olisi +2000kcl. Oon siis pitkä nainen.

-Lotuskukka

Vierailija
456/1129 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oon ollu ahkera ku oli vapaapäivä. Käytiin keilaamassa ja luistelemassa. Keilaus sujui kivasti paitsi käteen alkoi loppuvaiheessa sattua ja luistelu oli ihan onnetonta kun jää oli huonossa kunnossa ja olen luistellut viimeksi ehkä 5 vuotta sitten tai voi olla kauemminkin. Kävin myös leffassa, johon ostin 60 g karkkia. 😄 tänään oli paino 65.2 kg, alkupaino marraskuussa oli siis 92,5 kg.

Heli

Vierailija
457/1129 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävänpäivä ja kaikkialla tarjolla karkkia, kermapullaa, kakkua, suklaata. Pakko tunnustaa, että nyt ei onnistunut kieltäytyminen niin, ettei loukkaisi jotakuta, joten kahdessa eri paikassa laskiasipulla ja sydänsuklaata --> päivän eväät nyt sitten tässä ja vähän ylikin. Enkä edes lounasta ehtinyt syödä, eli pelkällä pullalla yöunille tai sitten roima ylitys päivän kaloreissa! ☹️

No, ehkä syön vielä kuitenkin pienen iltapalan, ja huomenna taas takaisin ruotuun.

Vierailija
458/1129 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään oon ollu ahkera ku oli vapaapäivä. Käytiin keilaamassa ja luistelemassa. Keilaus sujui kivasti paitsi käteen alkoi loppuvaiheessa sattua ja luistelu oli ihan onnetonta kun jää oli huonossa kunnossa ja olen luistellut viimeksi ehkä 5 vuotta sitten tai voi olla kauemminkin. Kävin myös leffassa, johon ostin 60 g karkkia. 😄 tänään oli paino 65.2 kg, alkupaino marraskuussa oli siis 92,5 kg.

Heli

Mahtava pudotus, onnea!

Vierailija
459/1129 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heli

Mahtava pudotus, onnea!

Tainnut käydä näppäilyvirhe kun jokunen viesti sitten oli 86kg kieppeillä? Lähes 30kg pudotus muutamassa kuukaudessa olisi jo aika hurja 😅

Vierailija
460/1129 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua!!!! Siis paino tänään 85.2. 😅😂😂😂😂 sori väärästä infosta. 😂