Kevyempi vuosi 2019
Jatkoa painonpudotusketjulle.
Tämä on laihduttajien vertaistukiketju, missä kirjoitetaan nimimerkeillä. Emme kaipaa neuvoja tai kommentteja ruokavaliosta. Ellet pudota painoa, jatka muualle, kiitos.
Kommentit (1129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 170 cm ja lähes 64 kg. Kesäisin painan 56-58, kg, talvisin 59-61, eli nyt on tavallista enemmän talvipainoa... Kolmessa kuukaudessa tuli peräti 6 kg (hui!), kun lopetin lähes päivittäisen liikunnan, join ihan liikaa makeaa kermakahvia, söin parapähkinöitä... :] (huono idea lihottaa sydänsuruun)
Joulun jälkeen totesin, ettei meno voi jatkua - paino saisi pysyä toistaiseksi vaikka samana, kunhan en lihoa enempää! Tammikuussa paino onkin pysynyt samana. Viime viikolla lopetin kahvin juonnin, korvasin vähällä kaakaolla mutta kermat sai jäädä. Mitään kieltoja ei ole, koska syön aina hyvälaatuista, mutta määriä pienensin. Talven ajan tavoitteeni on siis ylläpitää hyvinvointia, ja syödä vain sen verran, että jaksan.
Yleensä motivaatio keventää löytyy vasta maaliskuussa. Viime vuonna tosin laihduin vasta kesä-heinäkuussa, kun liikunnallisen elämän myötä oli parempaakin tekemistä kuin syöminen tylsyyteen.
Tavoitteeni on painaa ennen kesää 58 kg.
Nimimerkillä A.
7 päivää myöhemmin... painoin 64,5 kg.
Harjoittelin koko tammikuun syömään vain sen verran, kun oikeasti maistui ja millä pärjäsin. Aika paljon, mutta lihominen selvästi hidastui/lakkasi. Jätin makeat kermakahvit kokonaan pois, ehkä jo pelkästään se auttoi.
Luulen, että tarvitsin tuon sopeutumisvaiheen, ettei keventäminen olisi yhtäkkiä kova kärsimys. Helmikuun ensimmäisenä päivänä tiesin, että nyt onnistun. Aloitin 100 päivän dieetin, jonka aikana on tarkoitus kerryttää "50 000 pistettä" - sama kilokalorimäärä edustaa toivomaani painonpudotusta, n. 7 kg. Jostain syystä minua motivoi kerryttää pisteitä, kuin ajatella, että olen sen "velkaa"..! Se on psykologinen seikka, jolla laihdutukseni pääsee alkuun.
Lähtöpainoni oli siis 64,5 kg. Parin päivän jälkeen se oli 64,1 kg.
En punnitse itseäni joka päivä, vain kun tuntuu siltä, mutta viimeistään 11. toukokuuta. Silloin on tullut 100 päivää täyteen. Mielenkiintoista nähdä.
Nimimerkillä A
Tänä aamuna painoin 63,5 kg. (Takana 5 päivää laihdutusta).
Nimimerkillä A
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 170 cm ja lähes 64 kg. Kesäisin painan 56-58, kg, talvisin 59-61, eli nyt on tavallista enemmän talvipainoa... Kolmessa kuukaudessa tuli peräti 6 kg (hui!), kun lopetin lähes päivittäisen liikunnan, join ihan liikaa makeaa kermakahvia, söin parapähkinöitä... :] (huono idea lihottaa sydänsuruun)
Joulun jälkeen totesin, ettei meno voi jatkua - paino saisi pysyä toistaiseksi vaikka samana, kunhan en lihoa enempää! Tammikuussa paino onkin pysynyt samana. Viime viikolla lopetin kahvin juonnin, korvasin vähällä kaakaolla mutta kermat sai jäädä. Mitään kieltoja ei ole, koska syön aina hyvälaatuista, mutta määriä pienensin. Talven ajan tavoitteeni on siis ylläpitää hyvinvointia, ja syödä vain sen verran, että jaksan.
Yleensä motivaatio keventää löytyy vasta maaliskuussa. Viime vuonna tosin laihduin vasta kesä-heinäkuussa, kun liikunnallisen elämän myötä oli parempaakin tekemistä kuin syöminen tylsyyteen.
Tavoitteeni on painaa ennen kesää 58 kg.
Nimimerkillä A.
7 päivää myöhemmin... painoin 64,5 kg.
Harjoittelin koko tammikuun syömään vain sen verran, kun oikeasti maistui ja millä pärjäsin. Aika paljon, mutta lihominen selvästi hidastui/lakkasi. Jätin makeat kermakahvit kokonaan pois, ehkä jo pelkästään se auttoi.
Luulen, että tarvitsin tuon sopeutumisvaiheen, ettei keventäminen olisi yhtäkkiä kova kärsimys. Helmikuun ensimmäisenä päivänä tiesin, että nyt onnistun. Aloitin 100 päivän dieetin, jonka aikana on tarkoitus kerryttää "50 000 pistettä" - sama kilokalorimäärä edustaa toivomaani painonpudotusta, n. 7 kg. Jostain syystä minua motivoi kerryttää pisteitä, kuin ajatella, että olen sen "velkaa"..! Se on psykologinen seikka, jolla laihdutukseni pääsee alkuun.
Lähtöpainoni oli siis 64,5 kg. Parin päivän jälkeen se oli 64,1 kg.
En punnitse itseäni joka päivä, vain kun tuntuu siltä, mutta viimeistään 11. toukokuuta. Silloin on tullut 100 päivää täyteen. Mielenkiintoista nähdä.
Nimimerkillä A
Tänä aamuna painoin 63,7 kg.
Liikunta: en harrasta, aloitan sen keväällä.
Ravinto:
- tavallisesti kolme kertaa päivässä ruisleipää (2-4 palaa kerralla, Perheleipurit) voilla, ja paahtoleipää (Pågen, nam...), kurkkua ja kirsikkatomaatteja jos on löytynyt hyviä.
-Kevyttä nauta-possu-jauhelihaa 200-400 g (riippuen leivän määrästä), saman verran säilöttyjä tomaatteja (Mutti), mausteeksi valkosipulia, mustapippuria ja suolaa.
-Yksi omena (Honey Crunch), 1 banaani, 1 mango.
Kalasta tykkään, ja piimästä, joten niitäkin syön kun kaipaan uutta. Leivällä ja lihalla nälkä pysyy mukavasti poissa, hedelmät on kiva lisä.
Energiansaanti n. 1500 kcal/vrk.
Nimimerkillä A
Syötkö joka päivä noin paljon punaista lihaa, vai vaihteletko esim. kanan, kalan ja kananmunan kanssa?
Dieetti on niin alussa vasta... Eilen söin 400 g. Tänään 200 g, ja huomenna saman verran. Itse asiassa puoli pakettia jauhelihaa on riittävä määrä, taisin eilen vain innostua!
Lihaan voisi lisätä vielä kasviksia; talvisin en vain oikein välitä kasviksista, ja sitä paitsi on muutenkin ihanan täysi olo, kun se tomaatti ja valkosipuli tekee annoksesta ruokaisan.
Tarkoitus on kyllä korvata joinakin päivinä nautaa ja possua kanalla/kananmunilla/kalalla, mutta vielä ei tee mieli. Jääkaapissa on pari pakettia jauhelihaa ja puolet siitä mitä tänään tein. Monipuolisuus ei ole valttini, mutta toivon pärjääväni niin kauan kuin ruoka maistuu hyvin.
Koitan vaihdella, ettei tule mitään puutoksia kun en syö mitään lisiäkään... Saa nähdä, mitä ruokaa suosin myöhemmin.
Ei monipuolisuus takaa ravinnonsaantia. Omaa kroppaa kannattaa kuunnella syömisissä, ei "terapeutteja"
On ihan luonnollista, että Suomessa ei talvella tee mieli kasviksia, niitä kun ei täällä kasva. Kesä on sitten toinen juttu.
Joo, mulla toimii kunhan kuuntelen kroppaa. Hassua muuten että lapsia yritetään systemaattisesti vieraannuttaa kehonsa viesteistä... ja sitten aikuisena, yrittävät löytää sen yhteyden! Joku aikuinen vetää puoliväkisin jotain haisevaa, myrkyillä kyllästettyä ja osittain jätevedellä kastelua tuontikasvista, ja painostaa lastakin syömään sitä, vaikka lapsi tietää paremmin. Ironista.
Keväällä kasvikset on maukkaampia, silloin innostun niistä. Talvisin saatan syödä juureksia, patana tai keitoissa, se on kausittaista.
Juurikin näin.
Nainen 53. Takana 36 päivää laihdutusta. Lähtöpaino hiukan yli 112, pituus 169 cm.
Melkein samoissa lukemissa mennään kuin runsas viisi viikkoa sitten, vaikka olen liikkunut tavallista enemmän ja syönyt lähinnä vain terveysruokaa: kokojyväleipää, salaatteja, sosekeittoja, lohta, vähärasvaista kinkkua parsakaalia, kanaa, vähärasvaista juustoa ja tummaa suklaata. Ainoa heikkouteni on pulla tai viineri silloin tällöin.
Tiukkaa tekee. Paino nyt tasan 111 kiloa, eli reilu kilo on ankaralla laihdutuksella lähtenyt.
Mä jaksoin kaks viikkoa syödä terveellisesti kun olin lomalla, sit kun työt jatkui niin homma ratkes ja tartuin taas eineksiin ja herkkuihin. Ei oikein pitäny mennä näin! Pituutta 190, painoo 140, joku 30-40kg ainakin pitäis saada pudotettua. Oon ihan urheilullinen ihminen ja mielestäni kokoisekseni aika hyväkuntoinen. Tykkäänkin liikkua. Mutta jotenkin aina vaan ennemmin löydän itseni pelaamasta tietokoneella kun lapset on saatu nukkumaan vaikka siinä kohtaa ois hyvä hieman jumpata ja tehdä vaikka parin kolmen päivän ruuat valmiiksi.
Aina mä "alotan huomenna, tää yks limppari vielä".
Alotanko nyt sit taas huomenna mut ihan oikeesti, mitäs meinaatte palsta?
Vierailija kirjoitti:
Mä jaksoin kaks viikkoa syödä terveellisesti kun olin lomalla, sit kun työt jatkui niin homma ratkes ja tartuin taas eineksiin ja herkkuihin. Ei oikein pitäny mennä näin! Pituutta 190, painoo 140, joku 30-40kg ainakin pitäis saada pudotettua. Oon ihan urheilullinen ihminen ja mielestäni kokoisekseni aika hyväkuntoinen. Tykkäänkin liikkua. Mutta jotenkin aina vaan ennemmin löydän itseni pelaamasta tietokoneella kun lapset on saatu nukkumaan vaikka siinä kohtaa ois hyvä hieman jumpata ja tehdä vaikka parin kolmen päivän ruuat valmiiksi.
Aloita pois!
Kyllä tähän painonpudotuspooliin muutama kilo sunkin extrapainosta mahtuu :)
Sitä paitsi tuo sin huomenna (= torstai 7.2.) PN paljon parempi kuin mun perinteinen ”ensi viikon maanantaina” (varmaan joku ajatus siitä, että viikonloppuna sitten saa vielä vetää ihan ähkyt ja överit?)
Gamylen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te joilla paino on pudonnut tyyliin 5kg kuukaudessa, niin mitä syötte? Olen yrittänyt laihduttaa ainakin puoli vuotta ja saldo on +2kg. Stressiä on kyllä ollut enemmän kuin laki sallii, mutta silti.. en ymmärrä?
Syön aamupuuron, lesitiinillä ja raejuustolla ja marjoilla, kahvissa käytän maitoa.
Lounaalla yleensä salaatti + joku vehnäinen
Välipala: maustettu rahka (sokeriton)
Päivällinen: normaali kotiruoka mitä sattuu olemaan
Iltapala: Riisikakkua/hedelmiä/leipää
Syön kyllä herkkuja esim. Töissä jos niitä on tarjolla.. mutta lasken herkkujen kalorit pois normiruuasta eli jos olen syönyt vaikka pullan päiväkahvilla niin en syö hiilihydraattia enää päivällisellä tai illalla..
Mutta pitää kai aloittaa sitten sokerilakko. Salilla käyn tekee raskasta treeniä pari-kolme kertaa viikkoon (paitsi syksyllä tosin se jäi työkiireiden vuoksi). Kesäisin lenkkeilen..
Onko neuvoja? Pituus 167cm, paino 74kg
Maitotuotteista saat proteiinia, mutta kovin paljoa sitä ei taida silti päivän mittaan kertyä? Samoin hyviä rasvoja tarvitaan... Sokeri ja valkoinen jauho puolestaan kannattaa pudottaa niin minimiin kuin vain onnistuu kohtuudella.
Itse edellisellä kerralla karsin kaloreita juuri proteiineista ja rasvoista, ja käsilleenhän se homma sitten meni kun jaksaminen loppui ja nälkä vaivasi koko ajan. Nyt olen lisännyt ruokavalioon palkokasveja, laihaa lihaa, kanaa, rasvaista kalaa ja hyviä öljyjä (pähkinä, oliivi). Samalla kalorimäärällä on nälkä pysynyt kurissa ja tiivistymistä tapahtunut, vaikka liikuntaa ennolekaan (vielä) lisännyt.
Tiedän että kuulostan samalta kuin jankkaajat, mutta näin mulla on homma toiminut. Ei siis tarvitse alkaa mättää hulluna rasvaa ja proteiinia, mutta katso että saat vähintään puolet päivän ravintoaineista muualta kuin hiilareista, niin voit paljon paremmin eikä nälkä niin vaivaa.
Tsemppiä sulle, hyvä siitä tulee! 🙂
Kiitos asiallisesta vastauksesta! Itse asiassa kun nyt aloin miettimään niin arviolta proteiinia tulee 50-60g/päivä ja hiilihydraatteja joku 200g. :O Hyviä rasvoja kyllä saan kun salaatissa käytän pähkinöitä, avokadoa ym. Toki maitotuotteissa tulee sitä huonompaakin.. Mutta täytynee kokeilla tuota proteiinin lisäämistä. Leipä on pahe, kuten myös muutkin höttöhiilarituotteet.
Kaikki proteiini ei ole samanarvoista,aminohappokoostumus.
Ei olekaan, kasviksista saatua proteiinia ei ihmiselimistö pysty edes käyttämään.
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=skr0…
Jospa pysyttäisiin tosiasioissa.
Terv. Rinkeli
Menkää pois te ”vain minun oppini mukainen tapa laihduttaa on oikea tie onneen” - hyypiöt!
Tämän piti olla vertaistukiketju eikä mikään proteiinijankkausketju!
😡
Vierailija kirjoitti:
Tottumukset muuttuvat hitaasti,kun sitten muuttuvat homma toimii helposti.
Vierailija kirjoitti:
Nainen 53. Takana 36 päivää laihdutusta. Lähtöpaino hiukan yli 112, pituus 169 cm.
Melkein samoissa lukemissa mennään kuin runsas viisi viikkoa sitten, vaikka olen liikkunut tavallista enemmän ja syönyt lähinnä vain terveysruokaa: kokojyväleipää, salaatteja, sosekeittoja, lohta, vähärasvaista kinkkua parsakaalia, kanaa, vähärasvaista juustoa ja tummaa suklaata. Ainoa heikkouteni on pulla tai viineri silloin tällöin.
Tiukkaa tekee. Paino nyt tasan 111 kiloa, eli reilu kilo on ankaralla laihdutuksella lähtenyt.
Onko sittenkään ollut ankaraa laihduttamista?
Viiskymppisen aineenvaihdunta on hidasta, ja pari pullaa viikossa voi "nollata" koko viikon miinuskalorit, jolloin kulutus ja syömisestä saadut kalorit pysyvät samana, eikä laihtumista tapahdu.
En suosittele nälkalakkoa kenellekään, sinun ikäisellesi naiselle annan ohjeeksi kuntosalin, koita treenata kahdesti viikossa isoilla painoilla. Tämän lisäksi 60min kävelylenkkejä kolmisen kertaa viikkoon.
Ja pullat pois.
Minua alkaa jo riipiä nämä rasvauskovaiset. Joo, käytän itse kermaa, voita, öljyjä, syön pähkinöitä yms, mutta se on ainakin itsellä ihan puppua, että rasva pitäisi nälkää muka parhaiten. Hauskin argumentti on, että et pysty syömään rasvaista juustoa niin paljon, että menisi päivän kalorit yli.. Anteeksi mitä, pystyn helposti ja moninkertaisesti. Rasvaista ruokaa saa syödä niin pirun vähän, että pahalle tuulelle tulee.
Myös proteiini-intoilu tökkii. Tavis, tavallista liikuntaa harrastava ei oikeasti isoja määriä proteiinia tarvitse. Varmasti proteiini pitää nälkää paremmin kuin hiilarit, mutta toisaalta vetää itsellä mahan tukkoon ja olen todella väsynyt, jos syön paljon proteiinia.
Yksilöllisiähän nämä "mikä on paras ruokavalio" - jutut ovat, mutta silti uskallan aika varmasti väittää, että hieman omaan elämäntapaan varioitu lautasmalli on useimmille se paras tie.
Muutoin omia kuulumisia. Tämä 16/8 tuntuu sopivan itselle oikein hyvin. Olen jatkuvasti pirteä, ei juurikaan tee mieli napostella ja tuntuu ruokavalio olevan tasapainossa. Tätähän tosiaan lääkäri minulle suositteli, kun keskustelimme parhaasta tavasta minulle pudottaa painoa.
Ehkäsetästä
Vierailija kirjoitti:
Minua alkaa jo riipiä nämä rasvauskovaiset. Joo, käytän itse kermaa, voita, öljyjä, syön pähkinöitä yms, mutta se on ainakin itsellä ihan puppua, että rasva pitäisi nälkää muka parhaiten. Hauskin argumentti on, että et pysty syömään rasvaista juustoa niin paljon, että menisi päivän kalorit yli.. Anteeksi mitä, pystyn helposti ja moninkertaisesti. Rasvaista ruokaa saa syödä niin pirun vähän, että pahalle tuulelle tulee.
Myös proteiini-intoilu tökkii. Tavis, tavallista liikuntaa harrastava ei oikeasti isoja määriä proteiinia tarvitse. Varmasti proteiini pitää nälkää paremmin kuin hiilarit, mutta toisaalta vetää itsellä mahan tukkoon ja olen todella väsynyt, jos syön paljon proteiinia.
Yksilöllisiähän nämä "mikä on paras ruokavalio" - jutut ovat, mutta silti uskallan aika varmasti väittää, että hieman omaan elämäntapaan varioitu lautasmalli on useimmille se paras tie.
Muutoin omia kuulumisia. Tämä 16/8 tuntuu sopivan itselle oikein hyvin. Olen jatkuvasti pirteä, ei juurikaan tee mieli napostella ja tuntuu ruokavalio olevan tasapainossa. Tätähän tosiaan lääkäri minulle suositteli, kun keskustelimme parhaasta tavasta minulle pudottaa painoa.
Ehkäsetästä
KIITOS Ehkäsetästä!
Kirjoitit juurikin miten minä ajattelen!!!
Mä pudin raakaruokailulla pari vuotta sitten noin 25kg. Vielä jäi 100kg painoa, olen 172cm. No parissa vuodessa on 6kg tullut takaisin, nyt olen ollut smoothielinjalla sunnuntaista asti ja nesteitä lähtenyt vähän, tänään vaaka näytti 104kg.
Niin pari vuotta siis ollut lähes vegaaninen ruokavalio, ja sitä jatkan. Smoothie/raakalinjaa jatkan niin pitkään kun tuntuu hyvältä. Oikeasti toivoisin, että pääsisin sinne 52-60-kiloiseksi takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mä pudin raakaruokailulla pari vuotta sitten noin 25kg. Vielä jäi 100kg painoa, olen 172cm. No parissa vuodessa on 6kg tullut takaisin, nyt olen ollut smoothielinjalla sunnuntaista asti ja nesteitä lähtenyt vähän, tänään vaaka näytti 104kg.
Niin pari vuotta siis ollut lähes vegaaninen ruokavalio, ja sitä jatkan. Smoothie/raakalinjaa jatkan niin pitkään kun tuntuu hyvältä. Oikeasti toivoisin, että pääsisin sinne 52-60-kiloiseksi takaisin.
Hei
Niin siis pari vuotta sitten raakaruokailin yhden kesän, pari kk. Silloin lähti 25kk. Söin kyllä joinakin päivinä kokattua kasvisruokaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäsetästä
KIITOS Ehkäsetästä!
Kirjoitit juurikin miten minä ajattelen!!!
Sama täällä. Olen kokeillut joskus aikanaan vähähiilihydraattista dieettiä ja pysyin kyllä syömään lihaa, juustoa, voita ja kermoja sen verran paljon, että en laihtunut grammaakaan, ehkä päin vastoin :D Ehkä se toimii joillakin jotka osaavat pitää annoskoot pieninä, koska minun ongelmani ovat olleet juurikin annoskoot, olen tullut siihen tulokseen, että opettelen järkevää syömistä opettamalla itselleni päivä toisensa jälkeen (balanssissa olevalla sekaruokavaliolla) millaisia annoksia voin syödä jotta laihdun ja millaisia annoksia syön sitten kun haluan pysyä saavuttamassani painossa. Hiilarihöttöjä ei tässä nykyisessä ruokavaliossakni oikeastaan olekaan vaan ne hiilarit mitä käytän koostuvat täysjyväviljoista. Vatsasni on sellainen että se tarvitsee myös kuitua.
Fixaaja
Vierailija kirjoitti:
Ehkäsetästä
Olen tismalleen samaa mieltä. Oli ruokavalio sitten mikä tahansa, sen muuttuminen uskonnoksi ja siitä saarnaaminen tympii. Itse olen yrittänyt löytää sellaisen monipuolisen ruokavalion, mitä jaksan noudattaa loppuelämäni. Eli periaatteessa lautasmallin mukaan.
Sorruin eilen suklaaseen, mutta ihme kyllä, ei ole ollenkaan syyllinen olo. Ruokakaupassa vakireitti kassalle kulkee sipsihyllyn ohi, mutta siinä ohi mennessäni en edes mieti pysähtymistä ja sipsien ostamista. Ja siihen totta vieköön olen tyytyväinen. Sipsit oli se kaikkein suurin paheeni ja niitä meni ennen useampi pussi viikossa. Suuri voitto, olen ylpeä itsestäni.
Päätin jättää toistaiseksi kaikki mittailut ja punnitukset ja keskittyä vain hyvään oloon sekä fyysisesti että psyykkisesti. Olen jo toisaalta niin tottunut mielialojen heittelyyn, että varmaan kohta ollaan taas aallonpohjassa.
Luumuhillo
Taas repsahdus,ties kuinka mones. Eilen piti tulla vieraita ja olin ostanut pienen kakun, iltaan mennessä olin sen "napostellut" kokonaan. Ohimennen pikkupala tai iso lusikallinen.
En tiedä kaloreita mutta varmasti paljon.
Ja tuo oli siis oikea kakku kinuskeineen ja kermavaahtoineen , ei kuivakakku .
Noita viestien määriä kun katsoo, niin huomaa että 25% tänne kirjoitetusta on jouduttu poistamaan. Siis joka neljäs kommentti on asiaton, turhaa huutelua, haukkumista, jankutusta.. Ei vaan voi ymmärtää, että miten joku jaksaa tuota? Ihan tosissani luulin, ettei kenenkään elämä voi olla niin kamalaa, että jaksaa jatkaa tuota viikosta toiseen. Mutta väärässä olin.
Omat pikakuulumiset kun ei mitään ihmeempää taaskaan ole tapahtunut, syömiset ok, liikuntaa ei ole ehtinyt. Tilasin pari viikkoa sitten uuden juhlamekon ja eilen kun puin sen päälle niin istui kuin valettu. Se on kokoa 38 😊
Matami
Ps. Oma perskärpäseni, joka tykkäät laskea syömisiäni: tänään oli töissä tarjolla runebergin torttuja, mutta en ottanut yhtään. Kirjaahan nyt siihen vihkoosi tänä niin olet taas ajantasalla syömisistäni, tai siis syömättä jättämisistä 😆 Pusi pusi!
Multakin pikakuulumisia: viikonlopun vapaammasta syömisestä ja viinin naukkailusta huolimatta - tadaa - painoni on nyt lopultakin liikahtanut alaspäin! Kokonaiset 400 grammaa! Jee, sehän on melkein puoli kiloa. 😂
Mutta lukemat eivät kerro sitä mitä peilistä näkyy: pystyin tänään laittamaan tyköistuvan pitkän paidan, sillä jenkkakahvat ja selkäpahkurat ovat (melkein kokonaan) kadonneet. 😊
Pakko sanoa, että nyt motivoi satasella. 🙃
Vierailija kirjoitti:
Multakin pikakuulumisia: viikonlopun vapaammasta syömisestä ja viinin naukkailusta huolimatta - tadaa - painoni on nyt lopultakin liikahtanut alaspäin! Kokonaiset 400 grammaa! Jee, sehän on melkein puoli kiloa. 😂
Mutta lukemat eivät kerro sitä mitä peilistä näkyy: pystyin tänään laittamaan tyköistuvan pitkän paidan, sillä jenkkakahvat ja selkäpahkurat ovat (melkein kokonaan) kadonneet. 😊
Pakko sanoa, että nyt motivoi satasella. 🙃
Rinkeli taas unohti allekirjoittaa...
Joo esim. maitoproteiini ei ole niin laadukas proteiini, että riittäisi.