Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsepalvelukassan idea?

Vierailija
20.01.2019 |

Mikä idea itsepalvelukassassa on?

Joo, kauppias säästää, kun ei tarvitse maksaa kassahenkilön palkkaa. Mutta eikö ostamisen pitäisi olla silloin halvempaa asiakkaalle, kun asiakas itse skannaa tuotteet? Eihän tässä voita kuin kauppias?

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööööö....kaupan idea on tuottaa voittoa kauppiaalle. Ei niillä mitään yhteiskunnallista agendaa ole kuluttajan kukkaron suhteen.

Mutta miksi kuluttaja suostuu maksamaan saman hinnan itsepalvelusta kuin palvelusta?

Mitä palvelua se tuotteiden skannaaminen on? Asiakashan tekee itse kaiken muun työn: etsii tuotteet, laittaa ne kärryynsä/koriinsa, nostaa hihnalle, pakkaa kasseihinsa. Pieni vaiva se skannaaminen tuon lisänä on.

Vierailija
82/88 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelu-kassan hyöty on juuri siinä että ei tarvitse paljon jonotella ja saa pakata rauhassa. Oikein sopiva minulle vaikka käytän kyllä kumpaakin vaihtoehtoa. Suomessa kun toitotetaan työvoima pulaa ja että tarvitaan ulkomaalaisia tänne tekemään töitä, niin parempi siirtää ensin ne kaupan kassat tekemään niitä muita töitä ja itsepalvelukassat käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassan läpi ei voi viedä mitään.

Se piippaa kaiken mikä sen ohi viedään sen jälkeen, kun tavaroiden viivakoodeja on alettu syöttämään koneelle.

Kone alkaa huutamaan välittömästi, jos yrität ohittaa tuotteen vetämättä sen viivakoodia.

Tiedän sen omasta kokemuksesta kun pistin laukkuni ohi kassan, ennekuin olin kaikki tuotteet piipannut.

Myyjä tuli heti, ja ilmoitti että johtuu tuosta laukustasi, piippaustilanteessa kone ei anna mennä tavaraa ohi.

Kai siinä jotkin  " läpivalaisu" laitteet on.

Vierailija
84/88 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se itsepalvelukassa ole sitä varten että ajantajunsa kadottanut saa jäädä siihen junnaamaan niin pitkäksi aikaa kun haluaa. Ottaa päähän kun joskus niilläkin on ruuhkaa, ja jotkut asettelevat jotain kurkkua kassiin kuin hidastetussa elokuvassa.

Pakkaa ostokset suoraan kassiin ja painu pois alta.

Mihinköhän sinulla on noin kova kiire?

Mitäköhän se sinulle kuuluu?

Vierailija
85/88 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassalla ei voida käyttää käteistä, joten asiakkaan ostokäyttäytymistä on helpompi seurata. Kassoille ei tarvitse palkata henkilökuntaa, kun esim 6 itsepalvelukassan ryhmää voi valvoa yksi työntekijä. Säästöä sekä datan keräämistä. 

Vierailija
86/88 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan asiakkaana lisäarvoa itsepalvelukassoista jo sillä että asiointi sujuu huomattavasti nopeammin kun ei tarvitse jonossa seisoa. Yleensä myös itse prosessi on nopeampi, kun sen tekee itse, eikä kassahenkilö. Itsepalvelukassoja myös lähtökohtaisesti käyttävät ihmiset jotka ei pelkää niitä ja osaavat käyttää, joten hekin ovat nopeita ja se jono menee yleensä nopeammin, kuin kassajono. Nämä ovat minun omia kokemuksia aiheesta. Plussana tietysti myös se, että ei tarvitse kuunnella tai katsella kassahenkilöä, jolla on huono päivä tai elämä, ja tartuttaa negatiivisuutensa myös sinuun. Näitähän on paljonkin.

Vierailija
87/88 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se itsepalvelukassa ole sitä varten että ajantajunsa kadottanut saa jäädä siihen junnaamaan niin pitkäksi aikaa kun haluaa. Ottaa päähän kun joskus niilläkin on ruuhkaa, ja jotkut asettelevat jotain kurkkua kassiin kuin hidastetussa elokuvassa.

Pakkaa ostokset suoraan kassiin ja painu pois alta.

Mihinköhän sinulla on noin kova kiire?

Pitäisikö kahden ostoksen takia jonottaa monta minuuttia?

Vierailija
88/88 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassan läpi ei voi viedä mitään.

Se piippaa kaiken mikä sen ohi viedään sen jälkeen, kun tavaroiden viivakoodeja on alettu syöttämään koneelle.

Kone alkaa huutamaan välittömästi, jos yrität ohittaa tuotteen vetämättä sen viivakoodia.

Tiedän sen omasta kokemuksesta kun pistin laukkuni ohi kassan, ennekuin olin kaikki tuotteet piipannut.

Myyjä tuli heti, ja ilmoitti että johtuu tuosta laukustasi, piippaustilanteessa kone ei anna mennä tavaraa ohi.

Kai siinä jotkin  " läpivalaisu" laitteet on.

Siis mitä? Ai kone piippasi sinun omasta laukustasi johtuen? 

Itse laitan aina kassini ensin koneen ohi oikealle puolelle, ostoskorin jätän sinne vasemmalle, ja sitten alan lappaamaan tavaraa koneen kautta kassiin. Ikinä ei ole mikään piippaillut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi