Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsepalvelukassan idea?

Vierailija
20.01.2019 |

Mikä idea itsepalvelukassassa on?

Joo, kauppias säästää, kun ei tarvitse maksaa kassahenkilön palkkaa. Mutta eikö ostamisen pitäisi olla silloin halvempaa asiakkaalle, kun asiakas itse skannaa tuotteet? Eihän tässä voita kuin kauppias?

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se itsepalvelukassa ole sitä varten että ajantajunsa kadottanut saa jäädä siihen junnaamaan niin pitkäksi aikaa kun haluaa. Ottaa päähän kun joskus niilläkin on ruuhkaa, ja jotkut asettelevat jotain kurkkua kassiin kuin hidastetussa elokuvassa.

Pakkaa ostokset suoraan kassiin ja painu pois alta.

Mihinköhän sinulla on noin kova kiire?

Vierailija
62/88 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pitkät jonoja ostan sen yhden kaksi tuotetta kävelen itsepalvelukassalle jonojen ohi. Kätevää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pitkät jonoja ostan sen yhden kaksi tuotetta kävelen itsepalvelukassalle jonojen ohi. Kätevää.

Niin, siihen saakka kunnes kaikki asiakkaat ovat siellä.

Vierailija
64/88 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan itsepalvelukassoja! Ne on ihania. Ja lapset haluaa myös aina niille.

Vierailija
65/88 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se itsepalvelukassa ole sitä varten että ajantajunsa kadottanut saa jäädä siihen junnaamaan niin pitkäksi aikaa kun haluaa. Ottaa päähän kun joskus niilläkin on ruuhkaa, ja jotkut asettelevat jotain kurkkua kassiin kuin hidastetussa elokuvassa.

Minä pakkaan just niin hitaasti kuin huvittaa. Osta sinä roippeesi netin kautta. 

Vierailija
66/88 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella käteviä, mukavaa kun pienten ostosten takia ei tarvitse jonotella.

Miten niin ei tarvitse jonotella?! Yleensä näille ”itsepalvelu” kassoille on vähintään ihan yhtä pitkä jono. Monesti olen ihmetellyt että miksi ihmiset menevät jonottamaan palvellakseen itseänsä kun palvelukassalle olisi paljon lyhyempi jono.

Sanovatpa monet näitä vielä ”pikakassoiksikin”. En ole vaan koskaan saanut näyttöä siitä, että mitä se ”pika” näissä on.

Vierailija
67/88 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ne on ihania, yleensä kaikista tyhjimpiä ja saa pakata ostokset ihan rauhassa ilman, että seuraavien asiakkaiden ostokset vyöryvät päälle.

Vierailija
68/88 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihinköhän sinulla on noin kova kiire?

Mihin sinulla on kiire, kun oikein itsepalvelukassaa täytyy käyttää sen oletetun nopeuden takia?

Vierailija
69/88 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööööö....kaupan idea on tuottaa voittoa kauppiaalle. Ei niillä mitään yhteiskunnallista agendaa ole kuluttajan kukkaron suhteen.

Minun ideani ei ole mennä kauppaan tekemään kaupalle kuuluvaa työtä.

Vierailija
70/88 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen itsepalvelukassan vaan, jos muille on jonoja. Ja usein on käynyt niissä se, että lähimaksu ei oo kelvannutkaan, ja sitten on saanut odottaa myyjää, joka tulee avaamaan sen maksuikkunan uudestaan. Ja meidän lähiässässä ei ainakaan ole erillistä valvojaa, vaan siinä vastapäätä istuva kassahenkilö valvoo myös niitä pikakassoja, joten eihän se sieltä heti ehdi...

Vierailija
71/88 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla on yli 7 tuotetta, menen mielelläni hihnalle, mutta jos on pitkä jono ja minulla tuotteita tyyliin 1-6, niin itsepalvelukassalta pääsee pitkän jonon ohi ja vikkelämmin ulos. Heitän  jokaisen tuotteen viivakoodin lukemisen jälkeen suoraan kassiin ja lopuksi maksan. Ymmärtääksen itsepalvelukassa on tarkoitettu nimenomaan pienten ostoserien nopeaan käsittelyyn.

Vierailija
72/88 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavassa vaiheessa myös tavaroiden hyllyttäminen siirtyy maksavien asiakkaiden tehtäväksi. Teette varmaan senkin mielellänne.

Vierailija
73/88 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan ostokset halvemmalla, koska jätän aina osan koodaamatta. Esim. 12-pack olutta, luen "epähuomiossa" vain yhden tölkin. Saa nähdä milloin kauppiaat tajuavat, miten paljon nuo lisäävät hävikkiä.

Vierailija
74/88 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä itsepalvelukassan vieressä seisoo koko ajan työntekijä joka tapauksessa, joten en ymmärrä noiden kassojen ideaa. En tykkää käyttää itsepalvelukassaa siitä syystä. En tykkää tehdä jotain jonkun tuijottaessa.

Pakkohan siellä jonkun on olla.

Jos muille kassoille on jonot, tykkään käyttää itsepalvelukassaa. Nopeuttaa paljon.

Käytän itse paljon itsepalvelukassaa. Kaupassa, jossa käyn, niitä on 5 kpl. Ketään myyjää ei ole vieressä kyttäämässä, en ole ikinä nähnyt. Muita kassoja hoitavat myyjät puuttuvat tilanteeseen, mikäli tulee jotain ongelmia. 

Viimeksi käydessäni, itsepalvelukassa ei suostunut toimimaan, vaan ruutuun tuli teksti: Kutsu myyjä. En ehtinyt tehdä mitään, kun takanani olevalta kassalta myyjä huusi, että hän kuittasi sen jo ja nyt se toimii. 

Missä kaupoissa näitä kassoja vahtii joku myyjä. Itse olen käynyt S-Marketissa ja Supermarketissa. 

Vierailija
75/88 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan ostokset halvemmalla, koska jätän aina osan koodaamatta. Esim. 12-pack olutta, luen "epähuomiossa" vain yhden tölkin. Saa nähdä milloin kauppiaat tajuavat, miten paljon nuo lisäävät hävikkiä.

Valehtelet. Itsepalvelukassoilla ei voi maksaa alkoholituotteita. 

Vierailija
76/88 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sa LPan ostokset halvemmalla, koska jätän aina osan koodaamatta. Esim. 12-pack olutta, luen "epähuomiossa" vain yhden tölkin. Saa nähdä milloin kauppiaat tajuavat, miten paljon nuo lisäävät hävikkiä.

Valehtelet. Itsepalvelukassoilla ei voi maksaa alkoholituotteita. 

Kyllä voi maksaa, mutta myyjä käy tarkastamassa asiakkaan iän ja kuittaa sen koneelle, joten en usko tuo huijaus onnistuu.

Vierailija
77/88 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kaupassa, jossa itse käyn, voi maksaa alkoholituotteita noille kassoille. Juuri hiljattain eräs nainen seisoi lonkeropakettinsa kanssa itsepalvelukassalla. Myyjä kassalta huusi, että niillä kassoilla ei voi maksaa alkoholia, joten tule maksamaan se tänne kassaan. 

Kassojen luona on ohjeistuskin tästä. Ei voi ostaa alkoholia, tupakkaa eikä aletuotteita. 

Vierailija
78/88 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse säästän aikaa ja hermoja, kun menen suoraan vapaalla itsepalvelukassalle. Todella hyvä, ei tartte jonotella veikkauspelaajien, tupakan ostajien ja viissenttisten laskijoiden perässä.

Vierailija
79/88 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan kaupassa, jossa itse käyn, voi maksaa alkoholituotteita noille kassoille. Juuri hiljattain eräs nainen seisoi lonkeropakettinsa kanssa itsepalvelukassalla. Myyjä kassalta huusi, että niillä kassoilla ei voi maksaa alkoholia, joten tule maksamaan se tänne kassaan. 

Kassojen luona on ohjeistuskin tästä. Ei voi ostaa alkoholia, tupakkaa eikä aletuotteita. 

Kaikissa ei voi (niissä ei ole yleensä sitä työntekijää vieressä seisomassa), mutta todella monessa kaupassa saa maksettua kaikki tuotteet itsepalvelukassalla.

Vierailija
80/88 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supersage

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan