Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsepalvelukassan idea?

Vierailija
20.01.2019 |

Mikä idea itsepalvelukassassa on?

Joo, kauppias säästää, kun ei tarvitse maksaa kassahenkilön palkkaa. Mutta eikö ostamisen pitäisi olla silloin halvempaa asiakkaalle, kun asiakas itse skannaa tuotteet? Eihän tässä voita kuin kauppias?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin voi edelleen käyttää niitä normikassoja jos haluaa. Kaupan velvollisuus ei kuitenkaan ole tehdä hyväntekeväisyyttä vaan voittoa, joten hinnat voi kauppias ihan itse määrätä. Äänestä jaloillasi eli vaihda kauppaa tai viljele itse oma ruokasi, jos ei kauppojen tarjonta kelpaa.

Mihin sitä kassahenkilöä edes tarvitsee kun ostaa pussin leipää ja tertun banaaneita? Nopeammin pääsee kun ei tarvitse jonottaa normikassalle. Sitten jos on isot ostokset niin tietenkään ei itsepalvelukassa ole kätevä asiakkaalle, mutta ei sitä kukaan pakota käyttämään.

Vierailija
42/88 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähikaupassa ei seiso kassahenkilöä ip-kassoilla. Siinä on 3 ip-kassaa, ja takana oleva kassahenkilö työskentelee omalla pisteellään ja näkee piippaavien ihmisten ostokset ja pystyy myös perumaan tms. ne tarvittaessa sieltä koneeltaan. Tämä Helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sille maksetaan, joka niitä itsepalvelukassoja valvoo? Tuskin se ilmaiseksi siinä seisoskelee ja neuvoo. Viimeksi kun käytin itsepalvelukassaa niin kone huusi "satunnaistarkastus, kutsu myyjä paikalle" ja myyjä tuli heti siitä selän takaa laittamaan koneen toimimaan.

Eiköhän tuo ole enempi vain välivaihe, että jokaisella itsepalvelukassalla on joku "koneen käyttäjä" Tai "koneenkäytön opastaja" . Ehkä jatkossa on joitain työntekijäitä, jotka suorittavat näitä "satunnaistarkistuksia... Aikaan busseissa ja ratikoissa  oli erikseen erilliset henkilöt, jotka toimivat ns. rahastajina eli joilta ostettiin lippu. Ja toiset jotka suorittivat lippujen tarkastuksen myöhemmin. - Lipun tarkastajia on toki edelleen, mutta vähän niitä on entiseen verrattuna.

Yhä useammin matkustajan odotetaan hankkineen lipun ennen matkaa, esim netin kautta tai kännykällä maksamalla. - Tai sama henkilö joka myy lipun, myös toimii  kuljettajana.   

Vierailija
44/88 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kauppias säästää, kun ei tarvitse maksaa kassahenkilön palkkaa. Mutta eikö ostamisen pitäisi olla silloin halvempaa asiakkaalle, kun asiakas itse skannaa tuotteet? Eihän tässä voita kuin kauppias?

Missäs päin Suomea olet nähnyt itsepalvelukassan ilman kassahenkilöä?

Vierailija
45/88 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itsepalvelukassoja aina kun vain voin. Ei tarvitse seisoskella ikuisuuksia jonossa väistelemässä siitä änkeviä asiakkaita, ei tarvitse tuskailla kun edellä olevan tuotteesta puuttuukin hintalappu tai rahoja ei meinaa löytyä samalla kun oma jätskipaketti sulaa hihnalla, voi pakata kaikessa rauhassa ilman paniikkia siitä että pitää ehtiä toisen alta pois. Kaikin puolin paljon mukavampi kokemus kuin palvelukassa. 

Vierailija
46/88 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööööö....kaupan idea on tuottaa voittoa kauppiaalle. Ei niillä mitään yhteiskunnallista agendaa ole kuluttajan kukkaron suhteen.

Mutta miksi kuluttaja suostuu maksamaan saman hinnan itsepalvelusta kuin palvelusta?

Mitä palvelua se kassahenkilön toimittama viivakoodinluku muka edes on? Itse joutuu lappaamaan kahteen kertaan omat ostoksensa. Itsepalvelukassalla pääsee suorastaan vähemmällä vaivalla.

Ja ihan yhtä monta kertaa lapat ostoksesi itsepalvelukassallakin.

Kyllä minä ainakin laitan ne ihan suoraan korista kassiin käyttämättä niitä kenenkään muun käsissä siinä välillä.

Vierailija
47/88 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen kävi huvittava juttu, kun joku meni siihen itsepalvelukassalle ja kovaan ääneen toitotti miksi miks muut ei mene. Piti ihmisiä hölmöinä ja naureskeli vaimolleen. Sitten alkoikin kiroilu, kun punasilla hintalapuilla olevat tuotteet ei mennytkään läpi siitä ja ukko joutu tulee jonottamaan niiden punasten tuotteiden kamojen kanssa. Kukahan se urpo oli sit.

Toisaalta tuonkin voisi kauppa hoitaa toisella tavalla. Joko parempi informointi jo itsepalvelukassojen edessä tai sitten autetaan laputetuissa kädestä pitäen.

Jos kauppa tarjoaa uuden palvelun, ei ole asiakkaan asia tietää/arvata etukäteen poikkeukset toiminnassa.

Vierailija
48/88 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollannissa on viety vielä pidemmälle. Ennen myymälään menoa nappaat lukijan ja sen kautta ostokset koriin tai kärryyn. Sitten kassalle.

Satunnaisotannalla tehdään tarkistus.

Vierailija
49/88 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassa on PALVELU joka nopeuttaa/ helpottaa niiden asiakkaiden käyntiä keillä on vähän ostoksia tai haluavat omassa tahdissa hoitaa ostokset. Kassoilla on jatkuvasti valvonta. Tykkään itse käyttää.

Vierailija
50/88 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö idea ole se, että jos on vaan muutama tuote ostettavana niin pääsee nopeasti maksamaan ja ulos kaupasta? Ei tarvitse jonottaa normi kassalle. Voin olla väärässäkin, mutta ainakin em. tarkoitukseen systeemi on todella kätevä. Esim. kun käyn citymarketista ostamassa lounasta ja siellä on tasan kaksi kassaa auki, joissa on pitkät jonot eläkeläisiä laskemassa senttejä. Ei millään pahalla, mutta se jos mikä kestää. Itsepalvelukassalla ei yleensä ole jonoa, joten pääsee nopeasti maksamaan ostokset ja takas töihin.

Vierailija
51/88 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa on aletarroissakin viivakoodi. Voit siis käyttää ip-kassaa.

Vierailija
52/88 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööööö....kaupan idea on tuottaa voittoa kauppiaalle. Ei niillä mitään yhteiskunnallista agendaa ole kuluttajan kukkaron suhteen.

Mutta miksi kuluttaja suostuu maksamaan saman hinnan itsepalvelusta kuin palvelusta?

Mitä palvelua se kassahenkilön toimittama viivakoodinluku muka edes on? Itse joutuu lappaamaan kahteen kertaan omat ostoksensa. Itsepalvelukassalla pääsee suorastaan vähemmällä vaivalla.

Ja ihan yhtä monta kertaa lapat ostoksesi itsepalvelukassallakin.

Kyllä minä ainakin laitan ne ihan suoraan korista kassiin käyttämättä niitä kenenkään muun käsissä siinä välillä.

Jaa. Minä olen käyttänyt sellaisia, joissa kaikki tavarat muovikassia myöten on laitettava punnittaviksi ja vasta maksun jälkeen saa alkaa niitä kassiin laittaa. Ikeassa tosin ei sitä ole.

Vierailija
53/88 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hollannissa on viety vielä pidemmälle. Ennen myymälään menoa nappaat lukijan ja sen kautta ostokset koriin tai kärryyn. Sitten kassalle.

Satunnaisotannalla tehdään tarkistus.

Onhan Virossakin ollut näin jo pitkän aikaa.

Vierailija
54/88 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä asiakaskin voittaa, kun pystyy hoitamaan ostokset ilman jonottamista, varsinkin jos on kiire.

Vierailija
55/88 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei hyödytä väkisin ylläpitää idioottimaisia ja ikäviä työtehtäviä, kuten maitotölkkien skannaajaa. Ei edes tällä hetkellä sitä työtä tekeviä. Vapautus moisen raadannan ikeestä heillekin, hei!

Ehkä he haluavat palkkaa? Tietysti, jos sinä olet valmis heille maksamaan erotuksen nykyisen palkan ja työttömyysturvan välillä, niin saattavat muuttaa mielensä. 

Vierailija
56/88 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän aina itsepalvelukassoja. Niissä on usein vähemmän jonoa, ja lisäksi olen tosi nopea hoitamaan isonkin ostosmäärän itsepalveluna. Lisäksi tällaiselle erakkoluonteelle on kiva, kun ei tarvi tervehtiä, kiittää jne ketään ihmiskassaa. 

Vierailija
57/88 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisiin eroon kaikesta Suomen työttömyydestä kun jokaiseen kauppaan palkattaisiin ainakin sata kassatyöntekijää lisää!

Vierailija
58/88 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä asiakaskin voittaa, kun pystyy hoitamaan ostokset ilman jonottamista, varsinkin jos on kiire.

Paitsi sitten kun kaikki käyttää ip kassoja. Sitten taas jonotetaan.

Vierailija
59/88 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se itsepalvelukassa ole sitä varten että ajantajunsa kadottanut saa jäädä siihen junnaamaan niin pitkäksi aikaa kun haluaa. Ottaa päähän kun joskus niilläkin on ruuhkaa, ja jotkut asettelevat jotain kurkkua kassiin kuin hidastetussa elokuvassa.

Pakkaa ostokset suoraan kassiin ja painu pois alta.

Vierailija
60/88 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkäs minä työllistyn tämän kehityssuunnan jälkeen?

T. Kassatyöntekijä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi