Voisiko keskuudessamme olla aikamatkaajia?
Oletko aikamatkaaja? Tunnetko jonkun joka olisi aikamatkaaja? Voisiko keskuudessamme olla aikamatkaajia tulevaisuudesta...mutta emme vain tiedä siitä. Kuulostaa ensikuulemalta melkeinpä hullulta ja täysin ennenkuulumattomalta. En ala väittämään että näin olisi, sillä en halua kuulostaa provolta tai trollilta. Mutta kysymys itsessään on kiehtova. Emme voi todistaa aikamatkaajien väitteitä valheiksi jos hän esiintyy esimerkiksi vain anonyyminä nimimerkkinä internetissä.
Kommentit (162)
Kyllä aika on olemassa. Kuu ja vuosi kiertää ja niiden mukaan moni asia esim vanhenee. Ei tarvitse sen pidemmälle mennä miettimään onko aikaa. Vaikka ajalla ei loppuviimein olisi merkitystä koko maailmankaikkeuden mittakaavassa vaan pelkästään ihmisille, se on silti olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aika on olemassa. Kuu ja vuosi kiertää ja niiden mukaan moni asia esim vanhenee. Ei tarvitse sen pidemmälle mennä miettimään onko aikaa. Vaikka ajalla ei loppuviimein olisi merkitystä koko maailmankaikkeuden mittakaavassa vaan pelkästään ihmisille, se on silti olemassa.
Vuosi on vain ihmisen keksimä konstruktio, eikä siten virallisesti olemassa kuten vaikka ilma ja vesi eliöineen. Kuun kiertäminen taas ei liity mitenkään vanhenemiseen tai aikaan, kyseessä on avaruudessa liikkuva kivipallo. Aika on olemassa vain siinä mielessä, että asiat liikkuvat ja eliöt vanhenevat, mutta ei sellaisena kuin me sen koemme tarinamaisena tapahtumaketjuna.
Ja tätä ei tietysti tarvitse sen enempää pohtia normaalisti, koska voimme hyvin puhua ajasta sellaisena kuin se meistä tuntuu, mutta tässä ketjussa pohditaan aikamatkaamista, jolloin on aiheellista muistuttaa mitä on oikeasti olemassa ja mikä elää vain ihmislajin mielikuvituksessa.
Stephen Hawking järjesti kerran Cambridgessä juhlat aikamatkaajille. Varmistuakseen, että vain aidot aikamatkaajat tulevat juhliin, hän ilmoitti juhlista vasta niiden päätyttyä. Arvaa kuinka monta osallistujaa saapui?
Selvästi on. Onhan monien palstalaisten mielipiteet esimerkiksi naisista suoraan jostain keskiajalta.
On hyvä syy epäillä, että osakekaupoilla, uhkapeleillä yms. rikastuneet ovat aikamatkaajia koska ovat pelanneet tulevaisuuden tiedoilla.
Kun olin lapsi ja leikin pihalla kavereiden kanssa, tuli paikalle nuori nainen ja kysyi minua nimeltä. Siis kysyi että kuka teistä on "möttösenmaija". Minä vastasin tietysti että minä. Hän ei sanonut oikein mitään, katsoi vain ja lähti. Vanhempanikaan eivät keksineet kuka hän oli ollut. Olen ollut siitä lähtien varma, että hän oli aikamatkaaja. Minä itse se en voinut olla, koska olen jo vanhempi kuin hän, enkä päässyt matkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lapsi ja leikin pihalla kavereiden kanssa, tuli paikalle nuori nainen ja kysyi minua nimeltä. Siis kysyi että kuka teistä on "möttösenmaija". Minä vastasin tietysti että minä. Hän ei sanonut oikein mitään, katsoi vain ja lähti. Vanhempanikaan eivät keksineet kuka hän oli ollut. Olen ollut siitä lähtien varma, että hän oli aikamatkaaja. Minä itse se en voinut olla, koska olen jo vanhempi kuin hän, enkä päässyt matkaamaan.
Joo mutta oikeaan realistiseen aikamatkustamiseen tarvitaan struktuurit ja rakenteet ilman paskaa mitä maapallomme oli aikamatkustuksen aikana kuin maapallo oli paremmassa harmoniassa siementen ja struktuurien varastamattomuudessa.
Vargastaminen loi meille ilmaston muutoksen ja kreatiivisuus sen soluilla joka itse kreatiivisuudella väittää että puhutko terveen mentaalisesti vai epäterveen mentaalisesti. Tuomarointi ei ole mitään aurinkoa kuin kehitämme itseämme.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, siinä merkityksessä kuin se ymmärretään.
Aika ei kulje lineaarisesti, vaikka peräkkäiset tapahtumasi elämässäsi saavat sinut kuvittelemaan niin.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää kun kerrot millaista Suomessa on 500 vuoden päästä.
Tulen 50 vuoden päästä. Ydinfuusiossa on tapahtunut läpimurto ja sillä tuotetaan nyt puolet kaikesta energiasta ja tekniikka kehittyy koko ajan, kohta on joka kodin voimaloita. Ilmastonmuutos on pysätähtynyt. Pakolaiskriisi on paha, kun lähi-idän öljyvaltioiden talous romahti täydellisesti ja siitä seurasi sisällis- ja muita sotia.
Arkielämässä suurin muutos on, että enää ei lueta sivuja, vaan lukulaite näyttää sanan kerrallaan. Lukunopeus noin kaksin-kolminkertainen vanhaan verrattuna.
Ilmastonmuutos ei pysähtynyt. Koska se ei johtunut juurikaan ihmisestä.
Olen käynyt tulevaisuudessa ja ilmastonmuutos on totta kyllä, mutta mikä sen aiheuttaa, niin nykyihmisillä ei ole käsitystäkään.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Ilmarako kirjoitti:
Olen loppusuoralla, aikamatkani siis käyty. Matkalla olen oppinut, tajunnut, oivaltanut jotakin kokonaisuudesta. Ihmisparka pienen elinaikansa puitteissa haamuilee sinne tänne ettei tarvitsisi elää tätä päivää. Mutta usko nyt huviksesi: jos et elä joka päivääsi Tässä ja Nyt, olet lopussa paniikissa, koska lopussa et voi enää valehdella itsellesi että et ole tässä ja nyt... Kuolema: jokin ihmisessä tietää että henki ei kuole. Jonnekin se menee / joutuu. Jatka vain haamuilua, olet ehkä nuori vielä, mutta et paljoa viisastu kaiken maailman tarujen parissa. Tulevaisuus on tämän päivän päätöksissä, me elämme eilisen valintojen perusteilla. Esimerkiksi ilmastonmuutos - ihminen on pilannut maapallon, eikä prosessia pysäytä enää mikään. Tehty mikä tehty. Ja viimeinen hevonen on hallava (= kuolleen harmaa) ja sen selässä istuu Kuolema. Ala harrastaa vesivärimaalausta, se kehittää sinua enemmän kuin "aikamatkailu", mitä se lie onkaan.
Kerropa ketkä viittaamasi ihmiset tietävät ettei henki kuole? Ja mistä tämän tietää? Minä ainakin tiedän, että henki taatusti kuolee, mikään ei vihjaa muuhun lopputulemaan. Kuvitteletko todella, että 20 000 vuotta sitten elelleen metsästäjä-keräilijän aivoitukset seikkailevat edelleen jossakin taianomaisessa maailmassa vaikkapa Saksan Aatun hajatelmien kanssa? Aika ruuhkaa pukkaa lukumääräisesti varsinkin, jos suvaitset laskea mukaan muidenkin eläinten henget kuin vain ihmislajien...
Reilusti yli 90% täällä on vaan statisteja.
Kuten Truman showsta voimme nähdä.
Sinccis
They come and go
Muistelin tässä aikaa, jota olen elänyt vuonna 1977. Kun käy mielessään läpi menneitä, niin alitajunnasta putkahtelee asioita, jotka liittyvät menneeseen, mutta eivät ole enää niin kirkkaina mielessä kuin se osa muistosta, joka päällimmäisenä. Saattaa muistaa vaikka jonkun kaivon kannen ym. yksityiskohtia jonnekin mummolaan kävelystä tms. asioita, jotka liittyvät tuohon menneisyyden tapahtumaan, mutta jotka ovat jo unohtuneet, mutta palautuvat mieleen, kun käy läpi sitä jotain kauan sitten tapahtunutta. Se sieltä jostain tulla tulvahtaa pintaan. Ja kun muistelin sitä äitini kanssa kävelyä vuonna 1977, niin yhtäkkiä muistin, että kadulla tuli vastaan mies, joka oli minä itse aikuisena. Eli tulen jossain kohtaa matkustamaan vuoteen 1977, eikä se päivä voi olla kovin kaukana, koska tuo muistossa vastaan kävellyt minä näytti samalta kuin minä nyt. Vaatteet minulla siinä on toiset kuin mitä tällä hetkellä omistan, mutta kun ennen tätä muistelua ajattelin, että kohta pitää ostaa uutta vaatetta, niin kaupasta valikoituu juuri ne vaatteet, jotka minulla oli yllä silloin vuonna 1977. Tämä palautui välähdyksen omaisesti mieleeni siinä kohtaa, kun muistelin ja satuin katsomaan peiliin. Näin samassa jotain, jonka olin jo unohtanut.
Aika matkustus ei vielä ole mahdollista, mutta huomenna se on jo ihan tavallista arkea. Nyt voit lähteä kävelemään keskustassa sijaitsevaa katua pitkin, mutta huomenna voit jo valita myös vuoden, jolloin kävelet sitä samaa katua pitkin. Keskuudessamme on ja on ollut aikamatkaajia, joten sinänsä se on jo nyt mahdollista. Jos ei olisi, ei keskuudessamme olisi ja olisi ollut aikamatkaajia, koskaan. Se, että vuonna 1988 ei ollut älypuhelimia, ei tee mahdottomaksi sitä, että niitä on meillä nyt ja on ollut jo vuosikausia. Tämäkin osaltaan vahvistaa stoorin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosi on vain ihmisen keksimä konstruktio, eikä siten virallisesti olemassa kuten vaikka ilma ja vesi eliöineen. Kuun kiertäminen taas ei liity mitenkään vanhenemiseen tai aikaan, kyseessä on avaruudessa liikkuva kivipallo. Aika on olemassa vain siinä mielessä, että asiat liikkuvat ja eliöt vanhenevat, mutta ei sellaisena kuin me sen koemme tarinamaisena tapahtumaketjuna.
Ja tätä ei tietysti tarvitse sen enempää pohtia normaalisti, koska voimme hyvin puhua ajasta sellaisena kuin se meistä tuntuu, mutta tässä ketjussa pohditaan aikamatkaamista, jolloin on aiheellista muistuttaa mitä on oi
Se, että ihminen on määrittänyt ajan kulun sekunneista vuosiin, ei kumoa sitä, että aika on olemassa. Kyllä aika on ihan olemassa oleva, mutta me ihmiset mittaamme sitä sekunneilla, minuuteilla, tunneilla jne. Mikä nyt sitten olisi oikea tapa mitata aikaa, jos on väärin käyttää tuntemiamme yksiköitä?
HINDUT HAKARISTI JENGIT ON MEDITOIMALLA MATKUSTAA LEIJUU ILMASSA NAURAA JA PARANTAA. KUNNON GANGNES JOEN JENGI AJALTA ENNEN JEESUSTA. KYLLÄ NE LEIJUU . HUUMEJENGIT. Ja TV elokuvien tekijät leijuu siinä faaraoiden maailmoissa aikakaudesta. Usein keskiajan lavasteissa. Egyptin puntiia taskussa. Tai denareita. Jotain historian talentteja. Ylellä sarja missä pesetoja. Puntia. Sillinkejä. Turussa on budhamunkkien luostari jo menkää meditoimaan. Pääsee aikamatkailu uudestisyntymään. Helluntailaiset haarrastaa tätä uudestisyntymää uuteen aikaanhare krisnalle budhalle. Uhrataan vähän ruokaa rahaa vaatteita kännyköitä. Maataan lattioilla meditaatiossa. Gurujen musiikki soi . Aikamatkailu alkaa kun annat tavarasi heille ja saat huumepiikin. Niskaan. Kaulaan ja pääset pilveen. Suitsukkeena hasista ja muuta. On on.
Helsingin Malmilla on myös hindutempoeli ja Tampereella meditaatiokeskus pääset huumematkalle tietysti myös MOSKEIJOISSA synagogilla mutta muissakin hellarivapareissa pääsee . Gurut auttaa. Ne vie sun kassit matkalaukut kun kuskaat doping ja muu marihuana lähetykset heille budhan Kaa lähi idästä.
Voisi tietenkin. Kaikki on maailmassa mahdollista. Mutta aikamatkaajia täällä ei ainakaan toistaiseksi ole.
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä.
Äitimuori väitti nuorena nähneensä aikamatkailijoita. Sotilasrivistön joka paarusti eteenpäin ikäänkuin joesta nousten (äidin kotipaikka joen rannalla) ja jatkaen matkaa kumpareen taakse. Nämä aikamatkaajat eivät olleet tulevaisuudesta vaan menneisyydestä varusteistaan päätellen. Hänen mukaansa hän näki heidät, mutta aikamatkaajat menivät ikäänkuin katsojaa ei olisi ollutkaan.
Mielenkiintoista. Lähtisin selvittelemään kyseisen joen kohdan historiaa.
Aikaa ei ole sellaisena kuin meidän aivomme sen käsittävät. Eli ei ole mitään missä matkata, koska lineaarista aikaa ei ole, se on vain aivojemme tapa ryhmittää tapahtumia.