Miksi otat kaupan paistopisteeltä tuotteita paljain käsin?
Mikä on tekosyysi toimia näin ja vaarantaa tuotehygienia? T. Todistin tänään kaupassa tapahtumaa jossa keski-ikäinen nainen ensin kostutti sormea suussaan, otti pussin ja sen jälkeen laittoi sämpylöitä sinne paljain käsin. Ällöttävää.
Kommentit (102)
Viime viikolla olin vatsataudissa kävin siinä Lidlissä, kun pahin vaihe oli ohi ja paljain käsin otin mm. sämpylöitä. Koskettelin monia herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Viime viikolla olin vatsataudissa kävin siinä Lidlissä, kun pahin vaihe oli ohi ja paljain käsin otin mm. sämpylöitä. Koskettelin monia herkkuja.
Hyvä. Saadaan byvät bakteerit liikkeelle.
Olen ja tunkenu munan siihen ja ilmottanuy "kattokaas, siin on nakkisämpylä". Vähän on tullu taas otettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah hah haaa😂 voi luoja, miten bakteerikammoisia voi jotkut ollakaan.
Vitsillähän kai kirjoitatte? Ei kukaan voi noin hupsu olla.Eli sinä olet sellainen ääliö, joka aivastaa kämmeniinsä, ei pese käsiään wc-käyntien jälkeen, nuolet sormiasi ja koskettelet tuotteita jne. ja sitten syytät muita bakteerikammoisiksi. Todellinen WT bongattu!
Aivan niinhän se meneekin, että kun ei ole hysteerinen niin sittenhän on juuri tuollainen luettelemasi kaltainen. Minä en jaksa välittää pikku bakteereista, mutta otan silti huomioon muut. Yskin hihaan, pesen tietenkin kädet wc-käynnin jälkeen ja yleensä kaupoilta kotiin tullessa. En koskettele tuotteita, jos en tiedä varmasti ostavani niitä. Mutta jos joku ei käytä pihtejä niin en kuole siihen, voin hyvin ottaa samoja tuotteita pihdeillä.
Eikös vasta ollut tehty jokin tutkimus miten ihmisten terveys on huonontunut ylihygienian takia? Lapsia ei uskalleta pitää lattialla, käsiä pestään liiallisesti jnejne. Kyllä perus asiat tulee hoitaa, mutta aivan liian kuplassa nykyisin moni elää.
Mä otan pihdeillä muut paitsi kokonaiset leivät. Kerran lähti Lidl:ssä ciabatta niistä pihdeistä samaan tyyliin kuin Pretty Womanissa etana, lensi oikeen kaaressa lattialle. Siksi otan leivät käsin, laitan kyllä pussin käteen ottaessani - no, siinä menee yksi pussi aina hukaan kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Saadaan byvät bakteerit liikkeelle.
Vatsatautibakteerithan on tosi hyviä bakteereja. Saanko mä tartuttaa suhun vaikka noroviruksen? Tai VRE:n?
Hyi helvetti miten voi olla mahdollista että ihmiset ovat noin vastuuttomia ja pää nii tiukasti omassa perseessä ettei voida edes käyttää niitä ottimia kun ne on siihen hommaan tarkoitettu??
T. Lapsesta asti opetettu että MIHINKÄÄN EI KOSKETA PALJAIN KÄSIT KAUPASSA JA TUOTTEITA EI RÄMMITÄ VAAN OTETAAN SE ENSIMMÄINEN.
Tänään otin käpälällä berliinin munkin ja huomasinkin, että se kuorrute oli osittain murtunut ja karissut pois. Laitoin epäkelvon munkin vähin äänin takaisin ja otin laarista ehjän munkin pussiin. Viime viikolla oli vatsatauti, mutta tuskin se nyt enää tartuu. Pihtejä en ole käyttänyt koskaan, koska veikkaan et omat kädet ovat puhtaammat.
Ja nämä overhygieniset höpsöt vetää jäätävät määrät myrkkyjä tuontihedelmistä.
Eivät lähde pesemällä tai kuorimalla.
Saisiko olla omena? 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kosketa muita tuotteita , kun niitä mitkä otan. En kosketa edes alustaa missä tuotteet on.
Valitettavasti ihostasi tippuvat bakteerit eivät tiedä sitä.
😁😁😁😁😁😁. Ihosta tippuu bakteereita! Tippuu sitten sieniä ja viruksiakin.
Kannattaa olla syömättä niin ei saa niitä tippuneita bakteereita.
Ei kannata ostaa mitään noista itsepalvelulaareista. Suosin kaikissa tuotteissa valmiiksi pakattuja, sillä niin monta kertaa olen nähnyt kun ääliöt tunkevat näppinsä, nokkansa tms. tuotteisiin, tai nostavat lattialle tippuneen tai jopa lapsen suussa köyneen tuotteen takaisin astiaan. Onneksi nykyään saa jo yrttejäkin suljetuissa pakkauksissa.
Monesti maistelenkin tuotteita noista paistopisteistä. Jos maku huono niin laitan takaisin paikoilleen.
Nämä joka-asiasta-sairastujat ovat tyypillisesti hygieniaintoilijoita, vastustuskykyä ei ole millekään kun eletään steriilisti.
Itse käyn umpipuvussa kaupassa, ettei vaan bakteerit tartu.
Hypistelkää niitä paistopisteen antimia! Katkokaa ne pihdit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä pihdeissä on kaikkien ihmisten bakteerit jotka niihin pihteihin on koskenu. Tosi hygieenistä niillä mitään ottaa.
Eli haluat siirtää ne bakteerit käsistäsi siihen tuotteeseen? Bakteereita tuli käsiisi kun avasit maitokaapin oven, tai mitä tahansa.
Sivistynyt ihminen ei pitele niillä likaisilla sormillaan kasvojaan, saati työnnä sormia suuhunsa, eli ne bakteerit eivät pääse niistä siirtymään esim. limakalvoille. Kotona menet sitten pesemään kätesi ja nautit paistopisteen tuoteen puhtain käsin.
Mutta jos koskit siihen pullaan paljain sormin, vedät ne kaikki bakteerit koko kauppareissulta sisääsi.
Ihminen koskee kasvoihinsa keskimäärin 2000-3000 kertaa ja silmiin, sieraimiin tai huuliin keskimäärin 400 kertaa päivässä eli n. joka neljäs minuutti. Voi olla että "sivistyneet" ihmiset ovat keskiarvon alapuolella mutta turha kuvitella etteivät koskisi ollenkaan :-)
Vierailija kirjoitti:
Miksi otat kaupan paistopisteeltä tuotteita paljain käsin?
En ota. Mikä on sinun tekosyysi olettamukseen, että kaikki tekevät noin?
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ostaa mitään noista itsepalvelulaareista. Suosin kaikissa tuotteissa valmiiksi pakattuja, sillä niin monta kertaa olen nähnyt kun ääliöt tunkevat näppinsä, nokkansa tms. tuotteisiin, tai nostavat lattialle tippuneen tai jopa lapsen suussa köyneen tuotteen takaisin astiaan. Onneksi nykyään saa jo yrttejäkin suljetuissa pakkauksissa.
Kohta kielletään kaikki turha yksittäispakkaaminen kun mikromuovi tappaa talossa ja puutarhassa. Mitäs sitten teet?
Millä logiikalla?