Miksi otat kaupan paistopisteeltä tuotteita paljain käsin?
Mikä on tekosyysi toimia näin ja vaarantaa tuotehygienia? T. Todistin tänään kaupassa tapahtumaa jossa keski-ikäinen nainen ensin kostutti sormea suussaan, otti pussin ja sen jälkeen laittoi sämpylöitä sinne paljain käsin. Ällöttävää.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa tulee hulluksi, jos alkaa miettiä kaikkea hygienian kannalta. Ruokakauppa on bakteerikammoisen kauhujen paikka.
Yleensä ulko-ovet aukeavat automaattisesti, mutta joissain kaupoissa pitää vetää kahvasta, johon muut ovat koskeneet. Seuraavaksi kori tai kärry - taas täynnä edellisasiakkaiden käsistä tarttuneita bakteereja. Auta armias, jos joku on antanut lapsensa istua kärryssä jalkoineen - en voi enää koskaan syödä, kun tiedän tämän.....
Sitten heviosasto, voi elämä. Täynnä nuolemalla avattuja hedelmäpusseja ja lähmittyjä hedelmiä ja vihanneksia. Apua, miksi jotkut haluavat tietää, onko valittava hedelmä kunnollinen, ottaisivat vain sen päällimmäisen katsomatta ja pistäisivät pussiin.
Irtosämpylät, munkit, pullat, viinerit. Ei niitä uskalla ottaa, jos joku on kaivanut nenäänsä juuri ennen pihteihin tarttumista tai aivastanut karjalanpiirakoihin. Entäs ne tiskit, joista voi koota itselleen lounassalaatin, sieltä ei parane kyllä ottaa yhtään mitään, ja irtokarkkeja on varmasti lapset suussaan käyttäneet ja takaisin laariin laittaneet.
Kassalla maksupääte, sitä pitää näppäillä, jos loppusumma on yli 25 e, anna mun kaikki kestää!
Mulla on ollut aina tapana pestä kädet heti kaupasta kotiin tultua ja ainakin toistaiseksi olen pahoilta taudeilta välttynyt *kop kop*.
Melko onnettomat perustelut. Minäkin pesen aina kädet kotiin tultua, samoin kuin pesen tai hedelmät ja vihanneksetkin. Niitä munkkeja ja sämpylöitä ei vaan oikein viitsisi hanan alle laittaa, menee vähän makuelämys pilalle siinä. Haluaisin silti syödä ja ostaa niitä ilman, että vieraat ovat niitä paljain käsin lähmineet.
Sitä paitsi pihdit eivät ällötä yhtään niin paljoa, sillä yleensä niistä kosketaan vaan siihen käsille tarkoitettuun osaan, ei siihen millä leivonnaiset noukitaan.
En ole erityisen bakteerikammoinen, mutta kyllä rupesi verisuoni päässä kiristämään, kun edessä ollut eukko aivasteli, suu auki, ottaessaan pullia paistopisteestä.
Vierailija kirjoitti:
En ole erityisen bakteerikammoinen, mutta kyllä rupesi verisuoni päässä kiristämään, kun edessä ollut eukko aivasteli, suu auki, ottaessaan pullia paistopisteestä.
Ne samat bakteerit ja virukset olet jo saanut aiemmin tai tulet saamaan joka tapauksessa osaksesi. Et voi tuolla varovaisuudellasi kuin pitkittää vääjäämätöntä eli sitä, kun kevään flunssa-aalto murjoo sinut vuoteen omaksi.
Ranskassa ainakin on paljon parempi systeemi Lidlissä, kuin mitä Suomessa. Siellä on sellainen pieni aukko, missä valmiina pitkä lasta. Lastan avulla leivontatuotteet pudotetaan kuiluun, mistä otetaan pussiin vain omat tuotteet.
Mua myös ällöttää, kun ihmiset klähmivät paljaina käsin tuotteita.
Ainoastaan silloin kun tiedän etten osu räpylöilläni kuin siihen omaan tuotteeseeni. Tämä johtuu myös yleensä siitä, että se edellinen ottaja on jättänyt välineet hujan hujan mihin sattuu, eikä palauttanut oikealle paikalleen.
Zinkkis
Noista sämpylän ottimista vois kehittää sellasen kolmisormisen koneen, jolla yritettiin poimia jotain voittoja tivolissa. Koneeseen sais laitta euron ja vois yrittää kolme ketaa sämpylää. Olis niin hyggeilyä.
Näin kerrqn kun mies puristeli sämpylää. Sanoin sille mitä sinä teet. Kyllä ne on tuoreita.
Ihmisten hygieniataidot ovat olemattomat. Yskitään päin muita eikä hihaan, ei pestä käsiä huolellisesti vessassa käynnin jälkeen tai käytetä niitä paistopisteen pihtejä ruokia poimiessa ja muutoinkin edistetään mahdollisimman pitkälle omien tautien tartuttamista muihin.
Minulle on aivan sama nuoletteko mielellänne esimerkiksi rullaportaiden kaiteita "vastustuskyvyn edistämisen" nimessä, kunhan yrittäisitte edes muiden takia käyttäytyä sivistyneemmin.
Laitan aina kumihanskat käteen kun käytän pihtejä,jos joku on ostanut berliininmunkin ja havaitsen sen pihdeissä silloin otan lihapiirakan kumihanskoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten hygieniataidot ovat olemattomat. Yskitään päin muita eikä hihaan, ei pestä käsiä huolellisesti vessassa käynnin jälkeen tai käytetä niitä paistopisteen pihtejä ruokia poimiessa ja muutoinkin edistetään mahdollisimman pitkälle omien tautien tartuttamista muihin.
Minulle on aivan sama nuoletteko mielellänne esimerkiksi rullaportaiden kaiteita "vastustuskyvyn edistämisen" nimessä, kunhan yrittäisitte edes muiden takia käyttäytyä sivistyneemmin.
Jää kotiin jos pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään Kontulan Lidlissa, ei suomalaiset ukot ronkkivat croissanteja paljain käsin. Kokeilivat käsin ja laittoivat takaisin. Annoin palautetta kassalla asiasta, mutta hän ei ollut kiinnostunut.
No ei kai, koska Kontulan Lidlissä koko henkilökunta on ei suomalaisia. Itse todistanut samaa. 😂
Vierailija kirjoitti:
Relaa sinäkin, äläkä dramatisoi joutavaa.
Käytän melkein aina pihtejä. Ne kerrat, kun en ole käyttänyt ovat johtuneet siitä, että pihdit ovat likaiset, niissä on esim sokeria, mikä pilaa monen suolaisen ruoan maun heti. Voisi kauppa vaikka huolehtia, että ottimia on useampi päivän mittaan ja vaihtaa niitä jos on selvästi tarpeen.
Olen joskus nähnyt, kun joku on pudottanut ne ottimet lattialle. Sen jälkeen ei ole kyllä huvittanut aina ottimia käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Käytän melkein aina pihtejä. Ne kerrat, kun en ole käyttänyt ovat johtuneet siitä, että pihdit ovat likaiset, niissä on esim sokeria, mikä pilaa monen suolaisen ruoan maun heti. Voisi kauppa vaikka huolehtia, että ottimia on useampi päivän mittaan ja vaihtaa niitä jos on selvästi tarpeen.
Sun kannattaa ottaa omat hohtimet mukaan ;)
Mammapalstan eritehullu vauhdissa. Tarkoitusperä ällöttää muita aina vähän päästä? Mikä ihana vallantunne. :D
Vierailija kirjoitti:
Koska ne pihdit lipsuu käsissäni jos pidän hanskoja.
Ota hanskat pois.
Vierailija kirjoitti:
Satunnainen vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt niin usein pihtien putoavan paskaiselle lattialle
Kerran otin pihdeillä riisipiirakoita, joista yksi putosi lattialle. Otin sen ja sanoin siitä leipätiskin myyjälle, hän otti sen piirakan ja heitti takaisin sinne myytävien sekaan.
Niin tehdään myös meillä.ei saa tulla hävikkiä.
Kuvottavaa. Tämän vuoksi jos vahingossa pudotan tuotteen, niin tallaan sen päälle. Näin sitä ei sentään voida laittaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Hah hah haaa😂 voi luoja, miten bakteerikammoisia voi jotkut ollakaan.
Vitsillähän kai kirjoitatte? Ei kukaan voi noin hupsu olla.
Eli sinä olet sellainen ääliö, joka aivastaa kämmeniinsä, ei pese käsiään wc-käyntien jälkeen, nuolet sormiasi ja koskettelet tuotteita jne. ja sitten syytät muita bakteerikammoisiksi. Todellinen WT bongattu!
Koska annan 0 vittua muiden terveydestä