Miksi otat kaupan paistopisteeltä tuotteita paljain käsin?
Mikä on tekosyysi toimia näin ja vaarantaa tuotehygienia? T. Todistin tänään kaupassa tapahtumaa jossa keski-ikäinen nainen ensin kostutti sormea suussaan, otti pussin ja sen jälkeen laittoi sämpylöitä sinne paljain käsin. Ällöttävää.
Kommentit (102)
Tänään Kontulan Lidlissa, ei suomalaiset ukot ronkkivat croissanteja paljain käsin. Kokeilivat käsin ja laittoivat takaisin. Annoin palautetta kassalla asiasta, mutta hän ei ollut kiinnostunut.
Minäpä noukin Myrttisen maustekurkut paljain käsin sieltä pöntöstä. En vaan saa pihdeillä otetta. Kerran kastui takin hiha, kun en muistanut kääriä. Haisin sitten loppupäivän jollekin etikkaliemelle :D:D
Vierailija kirjoitti:
Koska en halua tautien leviävän,en halua käpälöidä niitä kaikkien käpälöimiä pihtejä.
Parhaiten levität niitä tauteja tunkemalla likaiset sormet leipien sekaan, joita varmasti muutama muukin kuin sinäkin haluaisi ostaa. Mutta ei kun minä ja minun napa.
Minulla on pahemman laatuinen nikkeliallergia - siksi en voi koskea pihteihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä pihdeissä on kaikkien ihmisten bakteerit jotka niihin pihteihin on koskenu. Tosi hygieenistä niillä mitään ottaa.
Kuten myös siellä kaukalossa olevissa sämpylöissä, joita kymmenet ihmiset likaisilla
sormilla lääppivät. Edes myyjät eivät koske tuotteisiin paljain käsin, miksi siis asiakkaat saisivat tehdä niin ja vielä pesemättömillä käsillä? Riittää, että koskee edes siihen astiaan missä ne leivät ovat...
Kyllä vaan myyjät lappaa paljain käsin niitä paistoksia, eikä niitä ottimia pestä joka päivä!
En viitsi kertoa, missä paikoissa olin työharjoittelussa.
Ja näkisittepä ruokapaikkojen keittiötouhut...
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt niin usein pihtien putoavan paskaiselle lattialle
Kerran otin pihdeillä riisipiirakoita, joista yksi putosi lattialle. Otin sen ja sanoin siitä leipätiskin myyjälle, hän otti sen piirakan ja heitti takaisin sinne myytävien sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kosketa muita tuotteita , kun niitä mitkä otan. En kosketa edes alustaa missä tuotteet on.
Valitettavasti ihostasi tippuvat bakteerit eivät tiedä sitä.
Enemmän niitä bakteereja tippuu niitä pihtiä näpelöidessä.
Satunnainen vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt niin usein pihtien putoavan paskaiselle lattialle
Kerran otin pihdeillä riisipiirakoita, joista yksi putosi lattialle. Otin sen ja sanoin siitä leipätiskin myyjälle, hän otti sen piirakan ja heitti takaisin sinne myytävien sekaan.
Niin tehdään myös meillä.ei saa tulla hävikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä pihdeissä on kaikkien ihmisten bakteerit jotka niihin pihteihin on koskenu. Tosi hygieenistä niillä mitään ottaa.
Eli haluat siirtää ne bakteerit käsistäsi siihen tuotteeseen? Bakteereita tuli käsiisi kun avasit maitokaapin oven, tai mitä tahansa.
Sivistynyt ihminen ei pitele niillä likaisilla sormillaan kasvojaan, saati työnnä sormia suuhunsa, eli ne bakteerit eivät pääse niistä siirtymään esim. limakalvoille. Kotona menet sitten pesemään kätesi ja nautit paistopisteen tuoteen puhtain käsin.
Mutta jos koskit siihen pullaan paljain sormin, vedät ne kaikki bakteerit koko kauppareissulta sisääsi.
Onko luetun ymmärtämisessä jotain vikaa (älä vastaa, tiedän että on)? Ihan yhtä lailla ne bakteerit niistä pihdeistä niihin ruokiin siirtyy kuin käsistäkin. Ja niissä pihdeissä on vielä enemmän bakteereita kuin yksittäisen ihmisen käsissä koska niihin pihteihin on koskenu useita ihmisiä.
Laivan buffetissa näkee näitä sikailijoita. Viime viikonloppuna joku vanhempi mies kahmaisi kourallisen marenkeja samaan aikaan kun minä otin niitä pihdeillä :O Puhumattakaan niistä, jotka aivastavat käsiinsä ja käyvät sitten käpälöimässä aterimia, ottimia, juomalaseja, leipiä, napsivat kokonaisia katkarapuja tarjottimelta jne.
Käytän aina pihtejä mutta ainakin liidissä ne on surkeat. Esim. myslileivän ottaminen minipihdeillä on todella vaikeaa
Mitä väliä, jos ottaa omin paskaisin käsin niitä sämpylöitä ja syö ne sitten itse? Ei tuota varmaan tuskaa sulle ap? Jokainen tekee ratkaisunsa ihan itse.
Tämän minäkin haluaisin tietää. Tämmöinen keskustelunpätkä käytiin kerran paistopisteellä. Kyseessä oli noin 70-vuotias pariskunta.
Mies: "älä nyt ota niitä paljan käsin, käytä pihtejä"
Nainen: "no mä otan ihan itelle vaan"
Ja kyllä, sormet oli tietenkin nuoltu, että saatiin se pussin suu auki. Siis WTF?! Ihan sama, kenelle niitä ottaa. Itselle tai vaikka paaville, mut niitä pihtejä käytetään AINA. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?
Ja ihan ohiksena, kaikkein törkeimpiä ja hunoimmin käyttäytyviä ihmisiä kaupassa on muutenkin 70-80 vuotiaat ihmiset. Tönitään, tuupitaan, etuillaan, kärryt jätetään keskelle käytävää niinkuin koira jättää pas***sa jne.
Jos edellinen asiakas on nostellut pihdeillä sokerimunkkeja ja minä haluan karjalanpiirakoita tai lihapasteijoita, noukin tuotteeni sormin.
En halua sokerimuruja suolaisiin leivonnaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli haluat siirtää ne bakteerit käsistäsi siihen tuotteeseen? Bakteereita tuli käsiisi kun avasit maitokaapin oven, tai mitä tahansa.
Sivistynyt ihminen ei pitele niillä likaisilla sormillaan kasvojaan, saati työnnä sormia suuhunsa, eli ne bakteerit eivät pääse niistä siirtymään esim. limakalvoille. Kotona menet sitten pesemään kätesi ja nautit paistopisteen tuoteen puhtain käsin.
Mutta jos koskit siihen pullaan paljain sormin, vedät ne kaikki bakteerit koko kauppareissulta sisääsi.
Onko luetun ymmärtämisessä jotain vikaa (älä vastaa, tiedän että on)? Ihan yhtä lailla ne bakteerit niistä pihdeistä niihin ruokiin siirtyy kuin käsistäkin. Ja niissä pihdeissä on vielä enemmän bakteereita kuin yksittäisen ihmisen käsissä koska niihin pihteihin on koskenu useita ihmisiä.
Sun kädet on likaiset kun otat sen pullan jonka itse syöt. Olet kotoa lähdettyäsi koskenut jo useampaan paikkaan mihin on joku muukin koskenut, vähintään omaan ulko-oveesi johon itse ja muut teillä käyvät ihmiset koskee aina likaisin käsin. Mihinkään syötävään ei kosketa likaisin käsin. Ikinä.
Hah hah haaa😂 voi luoja, miten bakteerikammoisia voi jotkut ollakaan.
Vitsillähän kai kirjoitatte? Ei kukaan voi noin hupsu olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kädet on likaiset kun otat sen pullan jonka itse syöt. Olet kotoa lähdettyäsi koskenut jo useampaan paikkaan mihin on joku muukin koskenut, vähintään omaan ulko-oveesi johon itse ja muut teillä käyvät ihmiset koskee aina likaisin käsin. Mihinkään syötävään ei kosketa likaisin käsin. Ikinä.
Etköhän ole vähän turhan tarkka nyt. Itse syön likaisilla käsillä työmaaruokalassa. No okei en koske ku leipiin paljain käsin, koska muuten syön aterimilla. Koskaan ei ole vatsatautia ja suolisto voi hyvin. Liiallinen hygienia on huono juttu enkä muutenkaan jaksa pestä käsiä ennen ruokailua. Kotiin tullessani pesen kyllä kädet ja kakalla käynnin jälkeen.
Kaupassa tulee hulluksi, jos alkaa miettiä kaikkea hygienian kannalta. Ruokakauppa on bakteerikammoisen kauhujen paikka.
Yleensä ulko-ovet aukeavat automaattisesti, mutta joissain kaupoissa pitää vetää kahvasta, johon muut ovat koskeneet. Seuraavaksi kori tai kärry - taas täynnä edellisasiakkaiden käsistä tarttuneita bakteereja. Auta armias, jos joku on antanut lapsensa istua kärryssä jalkoineen - en voi enää koskaan syödä, kun tiedän tämän.....
Sitten heviosasto, voi elämä. Täynnä nuolemalla avattuja hedelmäpusseja ja lähmittyjä hedelmiä ja vihanneksia. Apua, miksi jotkut haluavat tietää, onko valittava hedelmä kunnollinen, ottaisivat vain sen päällimmäisen katsomatta ja pistäisivät pussiin.
Irtosämpylät, munkit, pullat, viinerit. Ei niitä uskalla ottaa, jos joku on kaivanut nenäänsä juuri ennen pihteihin tarttumista tai aivastanut karjalanpiirakoihin. Entäs ne tiskit, joista voi koota itselleen lounassalaatin, sieltä ei parane kyllä ottaa yhtään mitään, ja irtokarkkeja on varmasti lapset suussaan käyttäneet ja takaisin laariin laittaneet.
Kassalla maksupääte, sitä pitää näppäillä, jos loppusumma on yli 25 e, anna mun kaikki kestää!
Mulla on ollut aina tapana pestä kädet heti kaupasta kotiin tultua ja ainakin toistaiseksi olen pahoilta taudeilta välttynyt *kop kop*.
Oletan, että hygieniahysteerikot ei syö mitään sellaista, jossa on täysi mahdollisuus, että ruokiin on koskettu. Että ne, joille asia on ongelma, syö yksittäispakattuja tuotteita. Niihin tuotteisiin koskee vaikka sen kuka niiden valmistusvaiheessa ja siirrellessä, se ei minua vaivaa. Aivan hyvin voin ottaa sormin, kosken vaan niihin tuotteisiin mitä otan. En kuole enkä ällöty jos joku muu on koskenut tai käynyt vaikka lattian kautta. Samaa pas caa niistä tulee.
Koska en halua tautien leviävän,en halua käpälöidä niitä kaikkien käpälöimiä pihtejä.