Te narkkarit, juopot ja muut sekakäyttäjät, joilla on lemmikki
Soitan heti poliisille, jos näen teidät esimerkiksi koiran kanssa tai saan muuten tietää lemmikkieläimestänne. Näin olen jo useasti tehnyt. Kehotan muitakin samaan. Kakarathan teiltä otetaan pois jo kättelyssä, mutta valitettavasti tämän kehitysmaan eläintensuojelu ei ole vielä niin pitkälle kehittynyttä, että sama tehtäisiin teidän lemmikeillenne ja eläintenpitokielto lätkäistäisiin päälle.
Ja sitten vielä kiitoksia niille narkomaaneille, jotka ymmärtävät etteivät kykene huolehtimaan lapsista tai eläimistä ja ovat hankkimatta näitä. Silloin saatte minun puolestani vetää vaikka mitä ihan rauhassa, kun vastaatte vain itsestänne.
Tämä asia tuli mieleeni, kun taas kaupungilla näin pillerihöyryisen lumpun koiransa kanssa. Silloin en päässyt soittamaan poliisille mutta näen hänet vielä tässä suht pienessä kaupungissa ja silloin sitten tapahtuu.
Kommentit (27)
Täysin samaa mieltä. Kiitos tästä!
Olet kyllä melkoisen oksettava kyylä.
piä sä äm mä kuule vaan huoli omista asioistas!
Hyvä. Itse näin kontulan ostarilla nistejä takkuisen raukan koiran kanssa lämpimällä kelillä. Koiralla ei ollut edes vettä, vaikka ulkona oli hellettä!
Itse en tekisi noin, ellei eläin selvästi näytä laiminlyödyltä ja huonosti pidetyltä. Moni huonossakin jamassa oleva alkoholisti esimerkiksi huolehtii lemmikeistään erittäin hyvin, vaikka itsestä huolehtiminen on välillä retuperällä. Esim. itselläni on alkoholisti-setä, jolla on kaksi erittäin hyvin hoidettua rotukissaa. En veisi tällaiselta ihmiseltä hänen tärkeintä rutiineissa kiinni pitäjää ja seuralaista, jos kerran näyttää että eläimen pito on riittävän asiallista (ei ole liian laiha, takkuinen, likainen tms).
Kaksi nistiä jo ilmoittautunut ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti poliisi ei vaan useinkaan välitä. Pitäisi kyllä.
Älkää lannistuko tällaiseen ajatteluun. Kyllä poliisi välittää. Kaikilla suht täyspäisillä ihmisillä on velvollisuus ilmoittaa noista rääkkääjistä. Ap
Mitä sä luulet että poliisi tekee jollekkin humalaiselle koiranulkoiluttajalle? Älyttömät voimafantasiat jostain kytille soittamisesta.
Ja poliisi toimittaa eläinsuojaan, josta alkoholisti/narkkari ei saa hakea lemmikkiään pois, ja eläin päätyy lopetettavaksi? Millä tavalla se on eläimelle parempi kohtalo?
Ihan hyväkuntoisilta nuo näkemäni narkkarien ja alkoholistien koirat ovat olleet. Enemmän käy sääliksi joitain pikkukoiria, jotka eivät käytänössä katsoen pääse koskaan lenkille.
Vierailija kirjoitti:
Ja poliisi toimittaa eläinsuojaan, josta alkoholisti/narkkari ei saa hakea lemmikkiään pois, ja eläin päätyy lopetettavaksi? Millä tavalla se on eläimelle parempi kohtalo?
Ihan hyväkuntoisilta nuo näkemäni narkkarien ja alkoholistien koirat ovat olleet. Enemmän käy sääliksi joitain pikkukoiria, jotka eivät käytänössä katsoen pääse koskaan lenkille.
Yhtä paljon ja enemmänkin on sitten niitä koiria jotka elävät hylättynä, kylmissään ainakin talvisin ja nälissään jossain pihanperällä parin metrin ketjussa. Usein hakattujakin. Näitä koiria ei edes kukaan näe kun ei kukaan niitä lenkitä. Minusta kuolemakin on parempi kohtalo.
Tiedän alkoholistin, joka huolehtii koirastaan todella hyvin. Viimisen päälle kiiltävä turkki ja säännöllisesti lenkitetty. Tapasin miehen koiransa kanssa usein lenkillä. Välillä mies istahti puistonpenkillä ja sitten jatkoi matkaansa. En ottaisi häneltä koiraa pois.
Toki varmasti on sellaisia, jotka eivät huolehdi lemmikeistään.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän alkoholistin, joka huolehtii koirastaan todella hyvin. Viimisen päälle kiiltävä turkki ja säännöllisesti lenkitetty. Tapasin miehen koiransa kanssa usein lenkillä. Välillä mies istahti puistonpenkillä ja sitten jatkoi matkaansa. En ottaisi häneltä koiraa pois.
Toki varmasti on sellaisia, jotka eivät huolehdi lemmikeistään.
Kyllä mielummin alkoholistille antaa lemmikin kuin jollekkin pimeelle nistille tai sekakäyttäjälle (eli nistille).
Sitä paitsi, mistä tiedät kun näet kertaluontoisesti humaltuneen koirankuljettajan, että onko tämä kokopäivä juoppo vai jostain syystä vaan vapaalla ja päättänyt vetää kännit pitkästä aikaa , ja päättää käyttää koiran ulkona nousuhumalassa ennen kuin lähtee vaikka illanistujaisiin? Olet typerä kun luulet voivasi määritellä eläimen kohtelun tuollaisen perusteella. Eri asia jos tämä omistaja löisi, huutaisi ja riuhtoisi eläintä: silloin normaalia puuttua asiaan. Pitääkö lemmikit viedä pois myös kaikilta muulla tavoin mielenterveysongelmaisilta?
Vierailija kirjoitti:
Sitä paitsi, mistä tiedät kun näet kertaluontoisesti humaltuneen koirankuljettajan, että onko tämä kokopäivä juoppo vai jostain syystä vaan vapaalla ja päättänyt vetää kännit pitkästä aikaa , ja päättää käyttää koiran ulkona nousuhumalassa ennen kuin lähtee vaikka illanistujaisiin? Olet typerä kun luulet voivasi määritellä eläimen kohtelun tuollaisen perusteella. Eri asia jos tämä omistaja löisi, huutaisi ja riuhtoisi eläintä: silloin normaalia puuttua asiaan. Pitääkö lemmikit viedä pois myös kaikilta muulla tavoin mielenterveysongelmaisilta?
Ja sitten vasta voikin olla humalassa, kun tulee illanistujaisista takaisin, mutta tunnollisesti pissattaa koiran humatilasta huolimatta.
Sun tai lapsiesi voi käydä huonosti jos jäät kiinni ap.Olisi ikävää jos joku tökkäisi lastasi esim hiv neulalla
Tiesitkös sinä ap sellaista juttua, ettei nistien kanssa pidä lähteä leikkimään?
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkös sinä ap sellaista juttua, ettei nistien kanssa pidä lähteä leikkimään?
Hahhahaaa! Päivän vitsi. Mitä sellanen huonovointinen- ja kuntoinen luurankonisti voi minulle, joka olen urheilullinen, naiseksi pitkä ja roteva akka? Jos nisti rupeaa huumeharhoissaan kuvittelemaan itsestään liikoja niin voin heittää sen niskaperseotteella ojaan. Ja eläimiä kun puolustan, niin ei itselläni ole väliä. ❤️ Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahhahaaa! Päivän vitsi. Mitä sellanen huonovointinen- ja kuntoinen luurankonisti voi minulle, joka olen urheilullinen, naiseksi pitkä ja roteva akka? Jos nisti rupeaa huumeharhoissaan kuvittelemaan itsestään liikoja niin voin heittää sen niskaperseotteella ojaan. Ja eläimiä kun puolustan, niin ei itselläni ole väliä. ❤️ Ap
Onko sulla joku supernahka joka puolustautuu puukkoa, putkea tai asettakin vastaan?
Entäs vanhus, jonka kunto huononee? Soitto poliisille ja lemmikki pois?
Valitettavasti poliisi ei vaan useinkaan välitä. Pitäisi kyllä.