Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö töitä, jos saisit vain pari sataa vähemmän jos et tekisi?

Vierailija
18.01.2019 |

Kuukausipalkkasi?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin, koska missä tahansa työssä ollessaan on helpompi saada muuta työtä kuin työttömänä. Lisäksi jokaisesta työstä oppii jotakin hyödyllistä.

En myöskään tee töitä pelkän rahan takia.

Nytkin olen harjoittelijana vähän yli 500 e / kk palkalla, mutta näen tämän mahdollisuutena. Teen työni erinomaisesti, verkostoidun, opin kaiken mahdollisen. Saan täältä suosittelijan ja täytettä ansioluettelooni, minkä lisäksi saan onnistumisen tunteita ja hauskoja hetkiä työkavereiden kanssa.

Vierailija
22/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin teen, koska faktahan on että Suomen talous velkaantuu koko ajan lisää, koska niin moni elää yhteiskunnan tuilla. Ja kyllä Suomenkin hyvinvointivaltio tulee vielä kaatumaan parin kymmenen vuoden sisällä.

Tienaan itse 4000-6000 €/kk joka riittää hyvään elämään ja toisaalta siitä saa säästettyä riittävästi tulevaisuudellekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin teen, koska faktahan on että Suomen talous velkaantuu koko ajan lisää, koska niin moni elää yhteiskunnan tuilla. Ja kyllä Suomenkin hyvinvointivaltio tulee vielä kaatumaan parin kymmenen vuoden sisällä.

Tienaan itse 4000-6000 €/kk joka riittää hyvään elämään ja toisaalta siitä saa säästettyä riittävästi tulevaisuudellekin.

Enpä usko. Oletkohan edes töissä ollenkaan, sen verran aatteelliselta jutulta kuulosti ja irti todellisuudesta. Tavallinen työläinen muka huolehtimassa omalta osaltaan Suomen velkaantumisesta... hyvä vitsi. Itse en tunne ketään keskiluokkaista joka pelkästään 200e takia kävisi töissä. Ja keskustelua on käyty aika monessa työhuoneessa... suurin osa vastaa "no en tietenkään kävisi!" ja näinhän se onkin. Aika hiljaiset olisivat maantiet aamuisin. 

Vierailija
24/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys.Jotain tekisin toki,en tiedä tekisinkö samoja hommia kun nyt jos melkein saman (4000) saisi ilmankin.Ehkä seuraisin haavetta ja perustaisin kirppiksen.

Vierailija
25/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

BeeGuilty kirjoitti:

Tekisin. Tosin hyvää työpaikkaa on vaikea saada. Elämässäni ei ole ollut hyvää työpaikkaa kertaakaan kokonaisen jakson ajan mitä olen työskennellyt eri paikoissa. Hyviä hetkiä on ollut mutta tiedän arvoni työntekijänä ja pomoni ovat olleet pääosin neitejä ja hinťťejä sekä řàsisteja sekä työkaverit. Olen aina ollut silmätikkuna hyvästä ja huonosta.

Mitään tasapainoista minulle ei olla ikinä työelämässäni tarjottu ja tiedän oman arvoni työntekijänä alallani.

Ehkä jos aloitan viellä joskus työelämän niin se on alan vaihto ehkä, tosin se harmittaisi enkä haluaisi niin.

Ei ylistäminen ole todellakaan kivaa jos ei saa jotain extraa. Suomessa otetaan viellä vakavasti tälläinen valittaminen vaikka se on iđioottia. Tyhmäkin ymmärtää että työnteko ja laatu paranee valittamalla. Jos kaikki on aina katettu niin ei esim. Työtön jaksa elää ja sekin on työtä se eläminen. Tämä piirre kiertää suomalaisessa yhteiskunnassa huonoista päättäjistä. Heti kuin tuli aktiivimalli niin juuri nämä päättäjät päättivät valittaa. Näillä on selvästi yhteiskunnallisia auktoriteetti kasvatus ongelmia siitä yhteiskunnasta minkä şìmpanşşìt ovat rakentaaneet vuosisatojen saatossa.

Hyvä musiikki myös parantaa elämää ja musiikki on kaikille, jos se on musiikkia.

Vierailija
26/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein 200e/kk extraa 9e/päivä työttömyyskorvauksen rinnalle työtä ja sain potkut koska olin puhunut pomolle kovaan ääneen hänelle koska tein itse virheen ja pyysin anteeksi mutta mikään ei riittänyt pomolle. Olisin jatkanut siitä työstä vaikka tähän päivään saakka kyseisen laatuista työtä mikä vastaisi nyt reilua 3vuotta "orja työtä".

En kyllä tekisi 9e/päivä työtä sen laatuisena että 8h ja paljon raskaita painoja... 6h menisi kyllä... tosin tässä tilanteessa mikä nyt minulla on niin kelpuuttaisin vain 4h. Esim. Nyt aurinko paistaa ja olisin ihan hyvin voinut tehdä aamusta vaikka extemporisesti ilmaitteeksi 8h töitä mutta laki ei taas salli tai tue sellaista. Kyllä perus terveen kansalaisen pitäisi jaksaa ja motivoitua yleiseen malliin kuuluvasti 9e päivä lisä töitä työkkärin velvoitteesta niin että suomalainen yhteiskunta ymmärtäisi että ne ei ole orjia ja he saisivat esim nostella toistuvasti raskaita painoja ilman urakkaa 2työntekijän kanssa tai liukuhihnassa ei olisi velvoitetta tehdä vakituisen tahtiin ja vakkarikin hyötyisi tästä. Suomeen on vaikeaa luoda mitään näinkin simppeliä koska heti kuin aktiivimallikin tuli niin syntyi řašišmia ja suomi on ihmiskunnan řàšiştisin maa. Hollannissa on eniten työpaikka kiusaamista ja suomessa on eniten elämän ja fiiliksen kiusaajia jos katsotaan hyvinvointivaltioita.

Vierailija
27/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi nykyistä työtäni, jos saisin 200 e vähemmän käteen eli 2300 e/kk JA saisin sen ohella käynnistää omaa yritystoimintaa. Mutta jos en saisi alkaa kehittää sitä enkä saisi opiskella tai mitään muutakaan, niin en jäisi töistä pois. Tuo on sen verran pieni summa, ettei sillä pystyisi matkustelemaan ympäriinsä, harrastamaan kaikkea mitä huvittaa, hankkimaan hevosia ja tallia jne, eli jotain sisältöä pitäisi elämässä olla.

Vierailija
28/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo tehnytkin noita 9e töitä, ei siitä tule edes ihan sitä kahtasataa, vaan jää vajaaksi. Mutta riippuu myös paikasta. Yhdessäkin paikassa oli vakavat työsuojelupuutteet ja vaarannettiin (salaa) henki, että kun se paljastui, enpä viitsinyt jatkaa moisessa. Sen kokemuksen jälkeen olen alkanut suhtautua kriittisesti noihin työkokeilupaikkoihin, tuntuvat olevan usein silkkaa hyväksikäyttöä.

Vierailija
29/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo tehnytkin noita 9e töitä, ei siitä tule edes ihan sitä kahtasataa, vaan jää vajaaksi. Mutta riippuu myös paikasta. Yhdessäkin paikassa oli vakavat työsuojelupuutteet ja vaarannettiin (salaa) henki, että kun se paljastui, enpä viitsinyt jatkaa moisessa. Sen kokemuksen jälkeen olen alkanut suhtautua kriittisesti noihin työkokeilupaikkoihin, tuntuvat olevan usein silkkaa hyväksikäyttöä.

Uskon!

Vierailija
30/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee. Tein siis lähihoitajan työtä ja nettosin 1700 €. Työ oli raskasta vuodeosastotyötä, ilmapiiri myrkyllinen. Epäsäännöllistä 3-vuorotyötä. Työttömänä saan käteen 1560 €.

Vierailija
31/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin, koska

-pidän työstäni

-pidän tunteesta, että teen jtn hyödyllistä

-kaipaan jatkuvasti tekemistä, ilman töitä jäisi vain harrastukset, jotka maksaa eli käytännössä kaikkea vapaa-aikaa olis mahdotonta kuluttaa mieleisellä tavalla

-200€ kuukaudessa on paljon, muutaman kuukauden säästämisellä pääsee vaikka ulkomaille

Saan käteen kuussa tällä hetkellä noin 1900€

Vierailija
32/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kysymyksessähän ei kerrottu, mistä raha tulisi. En tekisi, bruttopalkka 6000 e.

Voisin tehdä jotain jaksoja, jos arki ei jostain syystä täyttyisi riittävän mielekkäästi.

Vierailija
33/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin vain siinä tapauksessa, että työ itsessään antaisi jotain eikä sitä pelkästään vituttaisi tehdä.

Vierailija
34/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi töitä jos saisin 2800€/kk nettona menemättä töihin. Saisin aikani kulumaan harrastuksissa.

Mutta kysymys ei ole realimaailmasta, sillä tuollaista vaihtoehtoahan ei ole.

Vierailija
35/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin vain siinä tapauksessa, että työ itsessään antaisi jotain eikä sitä pelkästään vituttaisi tehdä.

En pysty kuvittelemaan tilannetta, että en keksi työtä kivempaa tekemistä, vaikka pidänkin työstäni.

Vierailija
36/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin. Nyt nettona tienaan noin 1400 tai vähemmän. Eli saisin 1200 kotona makaamalla...no tietysti työpaikkaruokalan kalliit ruuat jäis pois, mutta tiukille menis. Kun nytkin jo tiukilla.

Vierailija
37/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi. Mieluummin olisin kotiäitinä.

Vierailija
38/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissä tummaihoiset laulavat believe believe the ņìggeřs in the codein ja siellä hyvin pelaa asiat kerta heillä on musiikkia ja he pitävät yllä supervaltiota.

Suomalainen versio... ei kyllä kovin paljon näe hengellisyyttä ja kunnioitusta. Miettikää miten asiat pelaisi paremmin jos vuodesta 2015 kuin otin esille aktiivimallin oltaisiin laitettu asiat aktiivimalli suuntaan niin nyt ihmiset voisivat kilpailla 9e lisistä ja nämä palstan omistajat olivat hyvinkin perillä näistä asioista ja voisivat auttaa kotouttamisen yhteydessä mm. suomenkieltä ihan suomalaisillekkin sen sijaan että rahoitetaan esim. YleX:llä soivaa kamalaa suomea masentavaa musiikkia.

Sipiläkin puhui radiossa joitakin viikkoja sitten että 30 000 työpaikkaa tuo joitain muutamia miljardeja suomen kansalle.

Vierailija
39/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi. Arvostan vapaa-aikaa sen verran ja tuo 200 euroa kuussa menisi jo työmatkoihin.

Minulla on 4 lasta eli ei ole vapaa-ajan vieton ongelmia kun heitä kuskailen harrastuksiin. Sitten kun kuopuskin olisi isompi niin olisi aikaa opiskella ja harrastaa kaikkea ja matkustella.

Nyt olen onnellisesti hoitovapaalla mutta kotihoidontuki niin pieni ettei paljoa juhlita. Mutta on tämä kaiken arvoista! Työelämä + äitiys on aika rankkaa vaikka rahaa onkin enemmän.

Vierailija
40/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko työ sellaista mistä pidän. Mieluummin olen työttömänä kuin teen työtä mikä ei kiinnosta ja mistä en pidä. Minulle on oma onnellisuus ja mielenterveys tärkeintä. Jos työ ei sitä takaa niin sitten mieluummin teen niitä juttuja josta pidän. Raha ei ole minulle ongelma koska rahanhallinta on minulle helppoa enkä ole materialisti.

25N

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi