Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai kauheaa, nyt vasta tajusin miten vanhojentansseihin uppoaa ihan hirveästi rahaa

Vierailija
18.01.2019 |

Ei löydetty sopivaa mekkoa käytettynä. Tyttö on vähän pyöreä ja syksyllä kun etsittiin mekkoa, oli kaikki myytävät järjestään kokoa 36 tai pienempiä. Ostettiin mekko tarjouksesta ja pidin 299 hintaa ihan ok:na. Mutta kun aloin laskemaan kaikkia muita kuluja eli mekon lyhennys ja pieni muokkaus 70€, korut, laukku jne 100€, kengät 60€, kampaus ja meikki 90€, jatkot 70€, jatkoille joku asu?

Eikä kumpikaan meistä, tyttö enkä minä, olla yhtään sellaisia pröystäileviä tai tehty hankintoja siten, että oltais vaihtoehdoista otettu aina se paras ja kallein. Pikemminkin yritetty päästä mahdollisimman edullisesti.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korut eivät ole pakolliset. Jos niitä haluaa, ihan kivoja rihkamakoruja saa halvalla esim hiuksiin. Laukku kirppikseltä, äidiltä tai joku halpa kaupasta . Kampaus ja meikki itse. Kengät sellaiset, että tulee myöhempään juhlakäyttöön. Jatkot on varmasti kivat, mutta sinne joko halpa uusi asu tai kaapista voi kaivaa vanhan.

Kasvattakaa lapsille selkärankaa tehdä ja toimia toisin kuin muut. Lasten kanssa on hyvä keskustella, onko nykyinen vanhojen tanssi juhla hyvä järjestelmä, onko mitään järkeä siinä, miten paljon siihen kuluu rahaa ja onko se reilua niitä kohtaan, joilla on oikeasti rahasta pulaa. Keskittykää lapsen kanssa siihen, mikä on vanhojen tanssien perimmäinen tarkoitus, eikä siihen, kenellä on muhkein puku ja kalleimmat korut.

Vierailija
42/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikit ja kampauksen voi tehdä itse. Korut ja laukun saa parilla kymppiä

Miksi kaikki sanovat että kampauksen voi tehdä itse? Mulla on pitkät ja paksut hiukset enkä osaa tehdä mitään kampauksia, kokeilin kerran kihartaa ja siihenkin meni pari tuntia ja lopputulos oli kaamea. Myöskään meikki ei kaikille ole mikään helppo asia. Jos muuten ei meikkaa, pitäisi ostaa kaikki tarvikkeet yhden päivän takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin mekon Kiinasta 50e. Saman tehtaan mekkoja myydään Suomessa hintaan 200e...

Vierailija
44/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta likalle jatkoihin kosapullo. Se maksaa 17 euroa ja siitä saa sellaiset perseet ettei paremmasta väliä.

Vierailija
45/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki sanovat että kampauksen voi tehdä itse? Mulla on pitkät ja paksut hiukset enkä osaa tehdä mitään kampauksia, kokeilin kerran kihartaa ja siihenkin meni pari tuntia ja lopputulos oli kaamea. Myöskään meikki ei kaikille ole mikään helppo asia. Jos muuten ei meikkaa, pitäisi ostaa kaikki tarvikkeet yhden päivän takia.

Jos ei ole omasta takaa meikkejä ja on kotoisa olo meikittä, niin miksi pitäisi vanhojen tansseihinkaan meikata? Voihan sitä ostaa jonkun halvan ripsivärin ja väriä antavan huulirasvan/huulikiillon ja siinä se. Kaupoista löytyy myös edullisia puutereita, jos kokee että ihon väriä olisi hyvä tasoittaa, mutta noin muuten ei tarvitse muuta meikkiä, kun ei sitä ole muutenkaan tarvinnut. Olkaa omia itsejänne, niin on mukavampaa viettää päivää.

(eri)

Vierailija
46/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ruikutetaan omista valinnoista.

Omiin vanhojentansseihin meni tasan 0€.

Vierailija
47/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tanssin vanhat vuonna 2007 ja kyllä sille päivälle hintaa tuli vaikka edullisesti pyrittiin hankkimaan kaikki. Puvun ompelin itse mutta jo kankaat maksoivat lähemmäs 200e, toki siskoni sitten käytti osaa puvusta myöhemmin omissa tansseissaan. Kampaamossa kävin, meikkasin itse, korut ostettiin semmoiset jotka on minulla käytössä vieläkin. Kengät lainasin äidiltä, joka tosin oli ostanut ne sillä ajatuksella että niillä voin sitten tanssia, onneksi meillä on sama jalan koko :D kyllä noihin kokonaisuutena sai useamman satasen kulutettua jo silloin, vaikka asuttiin pienellä maalaiskylällä.. 300e puku ei ole kallis ja sen saanee myytyä 150-200 eurolla eteenpäin :)

Vierailija
48/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhistuttaa nämä kommentit laihduttamisesta. Tytär on kokoa 38-40. Minun mielestä vanhojentanssit eivät ole minkäänlainen syy pilata tervettä suhtautumista itseensä ja omaan kehoonsa.

Mutta ilmankos noita 36 ja pienempiä pukuja on niin paljon myytävänä...

Ap

Vierailija
49/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tanssin vanhat vuonna 2007 ja kyllä sille päivälle hintaa tuli vaikka edullisesti pyrittiin hankkimaan kaikki. Puvun ompelin itse mutta jo kankaat maksoivat lähemmäs 200e, toki siskoni sitten käytti osaa puvusta myöhemmin omissa tansseissaan. Kampaamossa kävin, meikkasin itse, korut ostettiin semmoiset jotka on minulla käytössä vieläkin. Kengät lainasin äidiltä, joka tosin oli ostanut ne sillä ajatuksella että niillä voin sitten tanssia, onneksi meillä on sama jalan koko :D kyllä noihin kokonaisuutena sai useamman satasen kulutettua jo silloin, vaikka asuttiin pienellä maalaiskylällä.. 300e puku ei ole kallis ja sen saanee myytyä 150-200 eurolla eteenpäin :)

Se justiinsa, että mieluummin 300 euron oikeasti mieleinen puku kuin vähän edullisempi ei niin sopiva. Mutta yllätyksenä tuli noiden kokonaiskustannusten ynnääminen, kun olin mielestäni päässyt puvussa niin edullisesti.

Ap

Vierailija
50/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö vanhojentanssi-ikäisellä tytöllä muka ole ennestään sellaisia kenkiä, laukkua ja koruja, joita voisi käyttää? Onko ne pakko olla oikein tilaisuutta varten ostettu?

Ja edelleen, eikö tuon ikäinen tyttö meikkaa itsekin ihan päivittäin, niin että ehkä sen meikinkin voi itse tehdä. Kampauksen voi äiti tehdä tytölle, netistä ohjeet ja heti harjoittelemaan, niin ehtii vielä oppia ennen juhlapäivää.

Ei meikkaa päivittäin, joten ei osaa tehdä juhlameikkiä ja enemmänkin urheilullinen tyttö, joten ei ole sopivia kenkiä, koruja yms.

Ap

Vierailija
51/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinasta tilattiin meille tytön puku 2015. Pitkä tyttö, joten piti ottaa omien mittojen mukaisesti eli hintaa tuli hieman yli peruspuvun. Tullimaksut ja kuljetukset puvulle, niin koko puku oli vajaat 300e. Nyt on onneksi käyttöä yliopistolla kun tilasi aika perusmallin eikä mitään hörsöunelmaa.

Hiukset laitettiin yhdessä. Ei olisi kannattanut, luokkakaverin kampaamokäynti tuli edullisemmaksi kuin lakat + muut aineet, pinnit, nipsut, hiuskotisteet jne. Lisäksi lukematon määrä tunteja etsien ensin netistä ohjeita ja sitten kokeiluversioita. No, oli ihan nätisti tukka, mutta oli hölmön hommaa. Kampaaja tekee edullisemmin siistin peusnutturan, niin ei tarvita rahaa kaiken maailman hiuskoruihin paikkaamaan amatöörin työtä.

Kengät löytyi netistä halvalla (perusballeriinat, jollaisia ei ollut kotona). Laukku tädin komerosta. Korut kotoa. 

Sukkahousut, silikoniolkaimiset rintaliivit jne tekivät useamman kympin.

Illinen ja mökin vuokra muistaakseni 60e

Illaksi uusi mekko, kun ei omistanut mitään sellaista entuudestaan. Samat kengät kuin tanssipuvun kanssa. Käyttöä sillekin mekolle tuli jälkikäteen.

Tämän jälkeen valokuvan hinta jonkun euron

Eli vaikka kuinka mentiin ilman turhia, niin lähes 500e tuli hintalapuksi. Mutta minusta oli ihana nähdä, kuinka tyttärelläni oli kivaa ja hän näytti kauniilta, iloiselta ja onnelliselta.

Ja tänä vuonna pojan kuluihin menee noin 400e, sisältäen frakin vuokran, parturin, kengät, illalliskortin ja muut pikkukulut. 

Ja akateemisesti koulutettuja ollaan itse, ja iso osa lähiympäristöstä, mutta vain kahdella on frakki. Toisen frakin haltija on 20cm poikaani lyhyempi ja toinen ei vaatteitaan lainaa. Periaate sekin...

Vierailija
52/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinasta tilattiin meille tytön puku 2015. Pitkä tyttö, joten piti ottaa omien mittojen mukaisesti eli hintaa tuli hieman yli peruspuvun. Tullimaksut ja kuljetukset puvulle, niin koko puku oli vajaat 300e. Nyt on onneksi käyttöä yliopistolla kun tilasi aika perusmallin eikä mitään hörsöunelmaa.

Hiukset laitettiin yhdessä. Ei olisi kannattanut, luokkakaverin kampaamokäynti tuli edullisemmaksi kuin lakat + muut aineet, pinnit, nipsut, hiuskotisteet jne. Lisäksi lukematon määrä tunteja etsien ensin netistä ohjeita ja sitten kokeiluversioita. No, oli ihan nätisti tukka, mutta oli hölmön hommaa. Kampaaja tekee edullisemmin siistin peusnutturan, niin ei tarvita rahaa kaiken maailman hiuskoruihin paikkaamaan amatöörin työtä.

Kengät löytyi netistä halvalla (perusballeriinat, jollaisia ei ollut kotona). Laukku tädin komerosta. Korut kotoa. 

Sukkahousut, silikoniolkaimiset rintaliivit jne tekivät useamman kympin.

Illinen ja mökin vuokra muistaakseni 60e

Illaksi uusi mekko, kun ei omistanut mitään sellaista entuudestaan. Samat kengät kuin tanssipuvun kanssa. Käyttöä sillekin mekolle tuli jälkikäteen.

Tämän jälkeen valokuvan hinta jonkun euron

Eli vaikka kuinka mentiin ilman turhia, niin lähes 500e tuli hintalapuksi. Mutta minusta oli ihana nähdä, kuinka tyttärelläni oli kivaa ja hän näytti kauniilta, iloiselta ja onnelliselta.

Ja tänä vuonna pojan kuluihin menee noin 400e, sisältäen frakin vuokran, parturin, kengät, illalliskortin ja muut pikkukulut. 

Ja akateemisesti koulutettuja ollaan itse, ja iso osa lähiympäristöstä, mutta vain kahdella on frakki. Toisen frakin haltija on 20cm poikaani lyhyempi ja toinen ei vaatteitaan lainaa. Periaate sekin...

Tätä mä juuri tarkoitin, että sitä rahaa uppoaa, vaikkei erityisesti yrittäisi.

Kengät jäävät tietysti käyttöön myöhemminkin, kuten muutkin hankinnat. Ehkä ne, joiden ei tarvitse juhlajuttuja nyt ostella, ovat sijoittaneet rahansa niihin jo aiemmin.

Eikä mun ollut tarkoitus mitään valitusvirttä kirjoittaa. Hämmennyin vaan loppusummaa, kun kuvittelin jotenkin selvinneeni halvemmalla.

Ap

Vierailija
53/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei löydetty sopivaa mekkoa käytettynä. Tyttö on vähän pyöreä ja syksyllä kun etsittiin mekkoa, oli kaikki myytävät järjestään kokoa 36 tai pienempiä. Ostettiin mekko tarjouksesta ja pidin 299 hintaa ihan ok:na. Mutta kun aloin laskemaan kaikkia muita kuluja eli mekon lyhennys ja pieni muokkaus 70€, korut, laukku jne 100€, kengät 60€, kampaus ja meikki 90€, jatkot 70€, jatkoille joku asu?

Eikä kumpikaan meistä, tyttö enkä minä, olla yhtään sellaisia pröystäileviä tai tehty hankintoja siten, että oltais vaihtoehdoista otettu aina se paras ja kallein. Pikemminkin yritetty päästä mahdollisimman edullisesti.

Puvun voi myydä juhlien jälkeen. Meillä tytöillä on on ollut pitkän mekon alla lenkkarit. He eivät halunneet edes jatkoille.

Vierailija
54/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puvun voi myydä juhlien jälkeen. Meillä tytöillä on on ollut pitkän mekon alla lenkkarit. He eivät halunneet edes jatkoille.

Ehdottomasti laitetaan mekko kiertoon, vaikka tiedän että tyttö haluaisi sen säilyttää.

Omalle lapselle jatkot on tärkeät. Ovat omalla isolla porukalla juhlimassa.

Vierailija
55/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koulussani aikoinaan kaikki vuokrasivat mekon. En tiedä koko 120 vanhan joukosta kuin pari, jotka ostivat hameen itselleen, ja sitä kyllä ihmeteltiin silloin kovasti. Missä he ajattelivat sitä "wanhaa" mekkoa käyttää? Osa kävi kampaajalla, osa laittoi tukan ponnarille, tosi harva meikkasi ylipäänsä. Ei ollut mitään laukkuja tai erityisiä uusia koruja. Kengät olivat jotkut kesäavokkaat, olemassa jo ennestään.

Vierailija
56/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette saa mekkoa käytettynä, monessa muussa voi säästää:

- kampaus ja meikki itse

- lyhennyksen sijaan korkeammat korot, helman alta ei näe kuinka hyvin niillä kävelee

- kengät voi olla lainatut, varmasti joltain löytyy

- kuvat voi ottaa itse

Vierailija
57/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytin vanhoissa äitini vanhaa mekkoa, jossa myös siskoni oli tanssinut vanhat. Hiukset kävin laittamassa kampaajalla 35e (olikohan vuosi 2010 tai 2009), korut oli äidiltä ihan tavallinen helminauha, ei muita koruja, hanskat oli siskon vanhat, maksaneet ehkä 10-20e ostettuna, kengät oli omat vanhat, jatkoille en mennyt ja meikkasin itse. Eipä siihen ihan kamalasti rahaa mennyt... noi on ihan valinnoista kiinnni.

Noin oli ehkä vuonna 2010 tai 2009. Nykyään kilpavarustelu jyllää. Joten valinnoista puhuminen ei välttämättä auta.

Voi kuule, kyllä se oli kilpavarustelua jo 10 vuotta sitten. Kaikilla muilla oli isot prinsessapuvut yms yms, itse en siihen lähtenyt mukaan. Olin ainut koko ryhmässä joka tähän ratkaisuun päätyi, ei sitä kukaan mitenkään noteerannu tai minua kaverit hävenny tms.....

Lainaamasi

Vierailija
58/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puun hinnasta saa osan takaisin kun sen myy eteenpäin. Samoin voi myydä korut ym. asusteet. Kengät kannattaa ostaa sillä ajatuksella että ne käyvät juhlavieraan asuun tulevissa juhlissa. 

Elämä maksaa aina.

Vierailija
59/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun koulussani aikoinaan kaikki vuokrasivat mekon. En tiedä koko 120 vanhan joukosta kuin pari, jotka ostivat hameen itselleen, ja sitä kyllä ihmeteltiin silloin kovasti. Missä he ajattelivat sitä "wanhaa" mekkoa käyttää? Osa kävi kampaajalla, osa laittoi tukan ponnarille, tosi harva meikkasi ylipäänsä. Ei ollut mitään laukkuja tai erityisiä uusia koruja. Kengät olivat jotkut kesäavokkaat, olemassa jo ennestään.

Esim zazabellassa vuokraus maksaa 75% ovh-hinnasta. Eli enemmän kuin mitä me maksoimme alennetusta mekosta.

Ap

Vierailija
60/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole omasta takaa meikkejä ja on kotoisa olo meikittä, niin miksi pitäisi vanhojen tansseihinkaan meikata? Voihan sitä ostaa jonkun halvan ripsivärin ja väriä antavan huulirasvan/huulikiillon ja siinä se. Kaupoista löytyy myös edullisia puutereita, jos kokee että ihon väriä olisi hyvä tasoittaa, mutta noin muuten ei tarvitse muuta meikkiä, kun ei sitä ole muutenkaan tarvinnut. Olkaa omia itsejänne, niin on mukavampaa viettää päivää.

(eri)

Jos vaikka ei tykkää naamastaan, mutta ei arkena halua meikata? Jos haluaa kerrankin hienon meikin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi