Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai kauheaa, nyt vasta tajusin miten vanhojentansseihin uppoaa ihan hirveästi rahaa

Vierailija
18.01.2019 |

Ei löydetty sopivaa mekkoa käytettynä. Tyttö on vähän pyöreä ja syksyllä kun etsittiin mekkoa, oli kaikki myytävät järjestään kokoa 36 tai pienempiä. Ostettiin mekko tarjouksesta ja pidin 299 hintaa ihan ok:na. Mutta kun aloin laskemaan kaikkia muita kuluja eli mekon lyhennys ja pieni muokkaus 70€, korut, laukku jne 100€, kengät 60€, kampaus ja meikki 90€, jatkot 70€, jatkoille joku asu?

Eikä kumpikaan meistä, tyttö enkä minä, olla yhtään sellaisia pröystäileviä tai tehty hankintoja siten, että oltais vaihtoehdoista otettu aina se paras ja kallein. Pikemminkin yritetty päästä mahdollisimman edullisesti.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkot ja niille oma asu? Ei kai korutkaan ole pakollisia. 

Vierailija
2/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän mikään ole pakollista. Ne tanssitkaan. Mutta niiden luonteeseen mun mielestä sopii, että asu on viimeistelty. Koruina vain korvakorut ja hiuksissa koru. Jatkot tuntuvat olevan tärkeä osa ryhmähenkeä.

Kuluja on maksettu pitkin syksyä, joten mulle tuli ainakin yllätyksenä miten hirveä summa niistä tuleekaan yhteensä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oma valinta. Hyvin halvalla pääset kun varautuu ajoissa. Mekon voi saada ilmaiseksi ja kampauksen ja meikit tehdä itse. M

Vierailija
4/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin aina että nuo hirveät kulut koskee vain tyttöjä, mutta juuri työkaveri tuskaili, miten pojallekin pelkkä frakkivuokra on jo jotain 300 euroa.

Vierailija
5/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole mitään koruja, joita voisi lainata? Ja miksei tyttäresi laihduttanut että olis saanut edullisemman puvun? Mihin tuo jatkojen 70e kuluu, alcoonko? Miksei voi olla selvin päin? Onneksi minulla ei ole lihavaa, viinaan menevää tytärtä.

Vierailija
6/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla ole mitään koruja, joita voisi lainata? Ja miksei tyttäresi laihduttanut että olis saanut edullisemman puvun? Mihin tuo jatkojen 70e kuluu, alcoonko? Miksei voi olla selvin päin? Onneksi minulla ei ole lihavaa, viinaan menevää tytärtä.

Mulla ei ole koruja juuri lainkaan, eikä varsinkaan hiuskoruja. En pyydä ketään laihduttamaan. Se on hyvin henkilökohtainen asia eikä hän edes ole mitenkään lihava, mutta ei kokoa 36. Jos jatkoihin kuuluu alko, minä en sitä ainakaan ole maksanut. Tuo on mökkivuokra.

Vierailija
7/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kanssa samaa mieltä.

Meillä puku alesta 250 euroa, puvun muokkaus 100 euroa.

Vielä pitää ostaa:

*bolero

*kengät

*kampaus

*laukku

Kauheen kalliiksi tulee. Ja tuollainen on vain yksi monista toisin kuin häissä, jossa on keskipiste.

Vierailija
8/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tanssin aikoinani ihan mustissa kolmenkympin avokkaissa, jotka ostin itse. Jatkoille ostin uuden hameen, muut oli omasta vaatekaapista. Jos on pitkä mekko, ei mielestäni kannata ostaa kalliita ja näyttäviä kenkiä, koska ne ei hirveästi näy sieltä mekon alta. Myös laukun pakollisuutta kannattaa miettiä, onko tarvetta. Tuosta saa ainakin jotain säästettyä.

Vierailija
9/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin siinä laukkua esimerkiksi tarvitsee?

Vierailija
10/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 600 euroa kuluu. Harmittaa, kun mulla kului 0 euroa. Otin äidin juhlapuvun. Se ei kelvannut lapselleni. Itse tein kampauksen ja sain lainaksi hartiahuivin.

Vierailija
11/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin siinä laukkua esimerkiksi tarvitsee?

Sinne kännykkä ja rahaa.

Vierailija
12/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puvun sait mielestäni melko halvalla. Korujen tärkeydestä voi olla monta mieltä, mutta jos ne on jo ostettu, voit lohduttautua, että ne toki säilyvät, ja voi käyttää myöhemminkin. (puvullakin voi olla jatkokäyttöä - omani oli aika "tylsä" mutta kelpasi sitten pienin muutoksin esim. yliopiston akateemisiin iltajuhliin)

Meikit ja kampaukset voi tehdä itse.

Jatkot on monin paikoin järkätty niin, että ruoka+paikan vuokra jaetaan osallistujien kesken, joten siitä ei voi yleensä säästää.

Kyllähän noista tulee melkoisesti yhteensä. Et ole varmasti ainoa vanhempi jota hieman kauhistuttaa. Ei kaikilla ole todellakaan varaa koko hommaan, mikä on sääli. Tässä olisi kiva, kun perinne muuttuisi takaisin sinne vanhaan suuntaan, eli tanssittaisiin oikeasti vaan vanhoissa vaatteissa, ei kilpavarusteltaisi ameriikan prom- tyyliin.

Tyttäresi on varmasti ihastuttava puvussaan! Mukavaa vanhojentanssia hänelle! :)

Vierailija
13/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikit ja kampauksen voi tehdä itse. Korut ja laukun saa parilla kymppiä

Vierailija
14/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puvun sait mielestäni melko halvalla. Korujen tärkeydestä voi olla monta mieltä, mutta jos ne on jo ostettu, voit lohduttautua, että ne toki säilyvät, ja voi käyttää myöhemminkin. (puvullakin voi olla jatkokäyttöä - omani oli aika "tylsä" mutta kelpasi sitten pienin muutoksin esim. yliopiston akateemisiin iltajuhliin)

Meikit ja kampaukset voi tehdä itse.

Jatkot on monin paikoin järkätty niin, että ruoka+paikan vuokra jaetaan osallistujien kesken, joten siitä ei voi yleensä säästää.

Kyllähän noista tulee melkoisesti yhteensä. Et ole varmasti ainoa vanhempi jota hieman kauhistuttaa. Ei kaikilla ole todellakaan varaa koko hommaan, mikä on sääli. Tässä olisi kiva, kun perinne muuttuisi takaisin sinne vanhaan suuntaan, eli tanssittaisiin oikeasti vaan vanhoissa vaatteissa, ei kilpavarusteltaisi ameriikan prom- tyyliin.

Tyttäresi on varmasti ihastuttava puvussaan! Mukavaa vanhojentanssia hänelle! :)

Ei ne tuolla tahdilla ole muuttumassa takaisin entiseen suuntaan, kun vanhempien kilpavarustelu kuultaa tästäkin ketjusta jo.

Vierailija
15/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän mikään ole pakollista. Ne tanssitkaan. Mutta niiden luonteeseen mun mielestä sopii, että asu on viimeistelty. Koruina vain korvakorut ja hiuksissa koru. Jatkot tuntuvat olevan tärkeä osa ryhmähenkeä.

Kuluja on maksettu pitkin syksyä, joten mulle tuli ainakin yllätyksenä miten hirveä summa niistä tuleekaan yhteensä.

Ap

No mutta ei kai niille jatkoille mitään omaa pukua tarvitse ostaa, herranjestas. Ja korut ovat kyllä täysin turhia ostaa tuota varten. Ihan varmasti jostain saa lainaankin koruja ja ilmankin pärjää, jos ei itsellä minkäänlaisia koruja ole valmiina. Jatkoista taitaa olla hieman eri käytäntöjä. Nehän ovat käytännössä melko vapaamuotoiset illanistujaiset, vai? 

Vierailija
16/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aina sanoo, että kampauksen voi tehdä itse, mutta multa ei ole kyllä ikinä löytynyt taitoja tehdä ponnaria kummempaa "kampausta", joten pakko mennä ammattilaiselle.

17/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin aikoinaan vanhojentanssit väliin. Mulla ei ollut rahaa pukuun ja niihin iltajuhliin, joihin olisi mennyt satoja markkoja rahaa. Taisin olla meidän luokalla ainoa, joka ei osallistunut. 

🇺🇦🇮🇱

18/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo lukion ekalla tai aiemmin olisi oinut ruveta etsimään mekkoa. Korun voisi lainata mummoilta, tädeiltä, serkuilta tia kavereilta. Meikata voi itse. Kampauksen voisi saada halvimmillaan amiksesta. Amikset tekee vissiin oppilastitä aikapaljon

Vierailija
19/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äläpä muuta virka! Minulla on kaksi tytärtä ja yksi poika, ja kaikki ovat / ovat olleet lukiossa. Kaiken hyvän lisäksi poika tanssii vanhat vähintään kolmesti, kun siinä lukiossa on pojista pulaa - tanssi ensimmäiset tanssinsa jo yläkouluikäisenä. Ja joka kerralle täytyy vuokrata puku, kun tuollaiselle hurjassa kasvuvauhdissa olevalle pojalle ei kannata satojen eurojen hintaista smokkia / frakkia ostaa.

Vierailija
20/73 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vanhojentanssi-ikäisellä tytöllä muka ole ennestään sellaisia kenkiä, laukkua ja koruja, joita voisi käyttää? Onko ne pakko olla oikein tilaisuutta varten ostettu?

Ja edelleen, eikö tuon ikäinen tyttö meikkaa itsekin ihan päivittäin, niin että ehkä sen meikinkin voi itse tehdä. Kampauksen voi äiti tehdä tytölle, netistä ohjeet ja heti harjoittelemaan, niin ehtii vielä oppia ennen juhlapäivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi