Työssänne uupuneet tai uupumisen partaalla olevat, mitä teette työksenne?
Kommentit (295)
Olen esimiehenä persoonallisuushäiriöiselle (vaativa persoonallisuus diagnosoitu).
Th vastaanottokeskuksesssa.
Lienee tarpeetonta lisätä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkoti, hoitajana.
Tuttuja töissä päiväkodissa, heillä on kertomansa mukaan helppoa duunia, nukkarissa päikkärit lasten kanssa, leikkimistä, ulkoilua, ruoka-ja välipala- ajat säännölliset ja saa syödä rauhassa. Toista se on muissa hoitoalan paikoissa, ei edes taukoihin mahista.
Vierailija kirjoitti:
Olen esimiehenä persoonallisuushäiriöiselle (vaativa persoonallisuus diagnosoitu).
Millä alalla? Ettei ois työkaveri :D
VTT:n tutkija ja projektipäällikkö.
IT-alalla asiantuntijatehtävissä. Teen jatkuvasti huippusuorituksia, ja esimieheni vain pyytää tekemään lisää.
Sitten osa kollegoistani ei tee mitään. Hieman ihmetyttää millä perusteilla on taloon palkattu. Osaamista eikä aloitekykyä löydy.
Yhdistyksen toiminnanjohtaja. Teen organisaatiossa kaiken. Esimiehinä hallitus, jotka pihalla kaikesta ja täysin epäpäteviä mitä johtamiseen tai työnantajavelvoitteisiin tulee. Etsin parhaillaan uutta työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkoti, hoitajana.
Tuttuja töissä päiväkodissa, heillä on kertomansa mukaan helppoa duunia, nukkarissa päikkärit lasten kanssa, leikkimistä, ulkoilua, ruoka-ja välipala- ajat säännölliset ja saa syödä rauhassa. Toista se on muissa hoitoalan paikoissa, ei edes taukoihin mahista.
Olen itse akuutilla osastolla töissä sairaanhoitajana ja ehdin kyllä ihan päivittäin pitämään kaikki taukoni. Ylitöitä olen muistaakseni tehnyt maksimissaan 30min. Meillä on akuutisti sairaita potilaita jotka vaativat jatkuvaa seurantaa ja hoitoa, ja silti meillä voi työntekijät oikein hyvin. Tauot pidetään kuten kuuluukin, ylitöitä ei harrasteta, työvuorosuunnittelu on järkevää, työyhteisö hyvä, potilasmäärät hoitajaa kohden täysin kohtuullisia ja hyviä.
Järkyttyneenä aina luen näitä juttuja, miten jotkut hoitajat ei pidä taukoja ollenkaan. Itse en suostuisi ollenkaan tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja. Työ hyvin raskasta ja kiireistä ja lääkäri määrää tahdin. Hoitajia ei arvosteta ja työilmapiiri on tosi huono. Paljon muita hoitajia on lähtenyt ja minä sitten teen muidenkin hommia kun ei ole tekijöitä. Olen niin väsynyt että itken joka ilta ja näen unia joissa teen itsemurhan. Ja syynä vain työstressi.
Sinun täytyy välittömästi lähteä tuosta työstä!!!!! Ammatillasi saa paljon parempiakin työpaikkoja ja alalla hyvä työllisyys. Lähde siitä peepaikasta!!!! Lupaathan? ❤️ Uskaltaisi. Lähde. Pois. Heti. Irtisanoudu.
Hoitoalalla on todella erilaisia paikkoja. Sinä kokeneena sairaanhoitajana löydät taatusti paljon paremman paikan itsellesi. Älä tuhlaa elämääsi ja ammattitaitoasi paikassa jossa sinua ei arvosteta. Lähde pois. Ja saikkua myös tarvitset, olet oikeasti sairastumassa ja tuossa käy vielä huonosti jos et lopeta ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkoti, hoitajana.
Et tiedä nykyvarhaiskasvatuksesta mitään. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjän työtä teen ja oikeasti en jaksa enää päiväkään näitä p*rkeleen paviaaneja joita myös asiakkaiksi kutsutaan.
V'*tun idiootit.
Jännä juttu, minäkin ollut alalla yli 15v ja mukavien asiakkaiden vuoksi sitä työtä jaksoin tehdä. Esimiehet tai työkaverit vain niin kettumaisia että niiden vuoksi vaihdan aina paikkaa.
Se millaisia asiakkaita myyjä kohtaa riippuu aivan valtavasti siitä millaisessa paikassa on töissä. Kauppakeskuksissa asiakkaat ovat usein niskakarvat pystyssä kun melkeinpä joka myymälän myyjät on painostettu eli "ohjeistettu" kysymään jokaiselta asiakkaalta voinko auttaa. Syrjemmässä oleva jonkun erikoisliike taas voi olla hyvinkin miellyttävä paikka jossa nimenomaan asiakaskontaktit auttavat jaksamaan.
IT-ala. Minulle työnnettiin aivan liikaa projekteja ja tein 6 päivän työviikkoja. Lopulta niin paha burnout että jouduin sairaalahoitoon viikoksi koska elimistö alkoi pettää ja laihduin muutamassa päivässä 5 kiloa! Olen hoikan ja normaalipainoisen väliltä :(
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon päiväkodin työntekijöitä ketjussa! Ja sieltä se tuleva työntekijämassa ponnistaa... jossain mättää ja pahasti. Yhtenä syynä sanoisin päättäjien ajamat säästöt ja siitä johtuva lapsiryhmän koon kasvattaminen.
Eikö palautumista auta seisominen raittiissa ilmassa tuntikausia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon päiväkodin työntekijöitä ketjussa! Ja sieltä se tuleva työntekijämassa ponnistaa... jossain mättää ja pahasti. Yhtenä syynä sanoisin päättäjien ajamat säästöt ja siitä johtuva lapsiryhmän koon kasvattaminen.
Eikö palautumista auta seisominen raittiissa ilmassa tuntikausia?
Ei auta, ei. Se ei tod. ole pelkkää seisomista. Mielessä pyörii, mitä pitäisi olla tekemässä, mitä pitää muistaa, miten pyörittää loppupäivä... Silmät skannaavat pihaa, kädet auttavat, jalat leikittävät. Työkaverille, joka eri vuorossa, pitää kertoa oman pienryhmän tekemiset ja lasten kuulumiset. Ehkä naapuriryhmän aikuisen kanssa sovitaan jotain yhteistä. Lasketaan lapsia, seurataan lelujen kuntoa, pidetään silmällä kuka kaipaa seuraa... Ei ulkoilu ole lepohetki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkoti, hoitajana.
Et tiedä nykyvarhaiskasvatuksesta mitään. Piste.
Ei ollut nyt minun tietämykseni nyt tässä tapetilla, vaan kerroin tuttavieni kommentit työstään. Ehkä he ovat saaneet ns. suojatyöpaikat, kun niin luppoa kertovat työnsä olevan. Totuus kommenttien erusteella jotain ihan muuta.
Rakennusmaalari. Rakastan työtäni eikä työ itsessään siis ole uuvuttavaa, mutta ne aamuherätykset ovat. Olen aivan loppu, aikaiset herätykset ovat vuosi vuodelta vaikeampia eikä sovi yhtään luonnolliseen rytmiini. Niiden takia en jaksa töiden jälkeen yhtään mitään, ainut asia mitä iltapäivisin mietin on se, että pääsisin kotiin nukkumaan. Muilla se väsymys häviää siinä aamun tunneilla, minulla se pahenee päivän myötä.
Vierailija kirjoitti:
Myyjän työtä teen ja oikeasti en jaksa enää päiväkään näitä p*rkeleen paviaaneja joita myös asiakkaiksi kutsutaan.
V'*tun idiootit.
Eikö olekkin ihanaa kun eläkeläiset tukkivat jonot ja kyselevät ja jutustelevat kaikkea turhaa pask** ja haukkuvat sinut lyttyyn ! T: Barista
Terveyskeskuksessa lääkärinä.