olenko miehelle pelkkä lelu?
Kotona hän saattaa esim televisiota katsoessaan kaapata minut syliinsä sohvalle. Ainoana tarkoituksenaan silittää hiuksiani ym sellaista, ei mitään varsinaisesti eroottista. Ja tämä aivan riippumatta siitä mitä tekemistä minulla muuten olisi kesken, ruuanlaiton onnistuu rauhoittamaan ainakin niiltä osin kun jotain kuumaa on hellalla. Jos protestoin saan kuulla että ei minulla ole mihinkään kiire, pyykit/kaverit jne odottaa kyllä. Miten tällaisen kanssa toimitaan?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli miehen provo
t.mies
Mistä niin päättelet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli miehen provo
t.mies
Mistä niin päättelet
Ei kukaan nainen tee kotitöitä noin mielellään -eri mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli miehen provo
t.mies
Mistä niin päättelet
Ei kukaan nainen tee kotitöitä noin mielellään -eri mies
Ruuan teen ja imuroin. Muut siivoukset tehdään yhdessä. Sen enempi jos mies rupeaa kodissa hössöttämään niin nainen rupeaa katselemaan muualle.
Älkää miehet sortuko siihen. Me ollaan kovaa valuuttaa ympäri maailman. Toisin kun nirppanokka-suominaiset.
Minä miehenä tykkään pienistä ja suuremmistakin hellyyden osoituksista arjessa. Exällä oli aina kiire tai jokin asia kesken, koskaan ei ollut aikaa halille tai suukolle, koska oli likaista tai jotain. Minäkin osallistuin kotitöihin ja lasten hoitoon.
Onneksi on exä.
Nykyinen vaimoni osaa arvostaa hellyyttä. Suukko niskaan perunoita kuoriessa. Silettely ja haliminen sohvalla raskaan työpäivän jälkeen jne. En ala enää parisuhteessa sietämään jatkuvaa torjuntaa hellyyden osoituksilleni.
Vaihtakaa kumppania jos pyykit on tärkeämpi kuin puoliso! Torjumalla kumppanin arjessa teillä on hyvin äkkiä eri arjet.
Hihi! Ex- mieheni teki samoin siihen asti kun säikäytti minut kun olin pilkkomassa vihanneksia. Kädessäni oli puolimetrinen kokkipuukko ja mies oli vähällä saada sen suolikaappiinsa. Oppi jättämään minut rauhaan kun työskentelin keittiössä:D Kerran myös oli vähällä saada koirani kimppuunsa kun jälleen kerran säikäytti minut, sillä kertaa erottelin paisteja.
Inhottavaa kun tullaan lähnimään keittiössä, kokkailuni on aika ammattimaista ja haluan keskittyä puukkojeni heilutteluun rauhassa.
Edelleen, kun luen tätä ketjua, tulee esille kaksi näkökulmaa.
Toisissa suhteissa halutaan kesken työnteonkin halailla ja toisissa ei, tai se on ahdistavaa tms.
Ja edelleen pitäydyn kannassani. Jos tunteet ja vetovoima ovat toisiaan kohtaan voimakkaat, niin haliminen sopii, vaikka joku asia kesken.
Jos tunteet ovat laimeammat tai kaverillesi, niin ei sovi keskeyttää.
Eihän ihminen useinkaan silloin torju kumppania jos on korviaan myöten rakastunut ja kokee toisen vetovoimaisena ja kemiat pelaa.
Eihän kertakaikkiaan raaski eikä halua, kun se läheisyys on niin mukavaa, mukavampaa kuin joku tylsä kotityö.
Saahan siitä puhtia sitten tehdä se tylsä työ loppuun.
Eihän siinä suukottelussa mene kuin minuutti, pari.
Tosi rajua että ap-ta ikäänkuin uhataan, että mies lähtee jos et alistu kohtaloos leluna,
ja mitäs olet takakireä ja et rakasta miestä.
Todella ikävää tuollainen.
Minä ymmärrän ap.ta täysin. Olen myös sellainen että säikähdän herkästi jos olen ajatuksissani, ja toinen hyökkää yhtäkkiä takaapäin ahdistelemaan.
Suhteen alussa sitä kestää enemmän, mutta kun suhde vakiintuu sitä alkaa haluta jo omaa tilaa.
Todella epäreilua jos tällaisella asialla oikein kiristetään, että mies lähtee jos et suostu.
En usko että kaikki miehetkään tykkäävät siitä, että nainen roikkuu kimpussa, tai varsinkaan siitä jos roikkuu vielä sen jälkeen kun on sanottu että nyt ei käy.
Ihmisiä on erilaisia ja se kannattaa pitää mielessä. Vaikka kuinka rakastaisi ja haluaisi olla parisuhteessa, niin epämiellyttävät kokemukset ovat silti epämiellyttäviä.
Ei rakaskaan saa tehdä mitä tahansa. Lisäksi on tuossa vähän sellainen sävy, että miehellä ei ole oikein mielikuvitusta miten huomioida kumppania. Tuollainen kaappailu voi olla lähinnä vain tapa, ihan kuin käsien pitäminen taskussa tai tupakaksi laittaminen. Että kaapataan akka kainaloon. Lisäksi se on kohtuu halpahintaista huomiointia, jossa ei tarvita mitään aivoja. Ei tarvitse kuunnella toista, eikä oppia tuntemaan. Tekee vain refleksinomaisesti ohimennessään totuttuja liikkeitä automaattipilotilla.
Todellakin voi aistia ettei kunnioitusta ole, mikäli keskustelun jälkeenkään ei usko. Eri asia jos asia selviää keskustelemalla. Mutta en usko että mies joka haluaa päästä helpolla parisuhteessa, kykenee muuttamaan tapojaan vaan vetää samallai kun täällä naiset, että olet takakireä, jäät yksin, matkalaukut pakattuna jne näitä. Hän saa tukea internetistä jossa suurin osa naisista kokee hellyyden puutetta ja sanoo, että tuollainen mahtava mies kelpaisi monelle muulle. No ei se älyä vaadi jos osaa ojentaa käsiään ja repiä toista jaloiltaan. joten ap voi olla hieman liian älykäs tuolle miehelle.
Voi voi naiset. Miksi ette PUHU miehillenne?!
jeesmies kirjoitti:
Voi voi naiset. Miksi ette PUHU miehillenne?!
Puhuminen on se avain. Tuolla ylempänä mies oikein järkevästi selitti, kuinka hän haluaa osoittaa hellyyttä ja se on hänelle tärkeää, että voi antaa odottamattomia hellyydenosoituksia.
Sitten vain kompromissia hakemaan, mikäli mies kykenee perustelemaan ja keskustelemaan asioista.
Mikäli heittäytyy heti marttyyriksi, et rakasta ja jäät yksin yms, eikä osaa kertoa omista tarpeistaan ja tarkoitusperistään käytöksen takana, niin hyvin hiljaiseksi varmaan tulee vetämään se keskusteluyritys.
Mulla oli vähän tuollainen mies,
ymmärrän sua ap!
Tein yksin lähes kaikki kotityöt (paitsi sen renkaiden vaihdon). Meillä oli paljon seksiä, mutta ei koskaan hellyyttä, jossa ei olisi taka-ajatuksena ollut seksi. Mies oli koko ajan tisseissä kiinni ja tulossa yhtäaikaa suihkuun jne jne. Pakotti seksiin muutaman kerran. Valitettavasti tällä ajoi mua vaan kauemmaksi ja kauemmaksi.
Tykkään hellyydestä ja seksistä, mutta sen pitää olla vähän kuin vuoropuhelua, ei ”ottamista”.
Mikä sen mukavampaa mieheltä kuin kaapata vaimo kainaloon.
Ja vaimolla olla kainalossa.
Ei tietenkään mitään rajuja takaapäinhyökkäyksiä, kuten joku sanoi, että pelästyy. En tätä hyökkääjä-kuvaa kyllä aloittajan miehestä saanut.
88, olipas kovin negatiivinen mielikuva, oikein kylmäsi naisena, ei parisuhde nyt noin vakavaa ja totista pitäisi olla.
Hiukan ymmärtämystä myös miehille, valitetaan etteivät puhu eikä pussaa ja sitten taas kun pussaa ja puhuukin, luulen, niin sekään ei hyvä.
En usko, että aloittajan mies *tyhmyyttään* halaille, vaan on vain avoin ja spontaani. Minulleainakin jörrikkä ja jähmeä mies olisi sopimaton. Mutta kaikilla oma tyylinsä olla suhteessa.
Ja myös ilmiselvästi aloittajan mies tykkää kumppanistaan ja näyttää sen myös, ei mikään tyhmä mies.
7 vuotta yhdessä ja yhä ärsyttää suunnattomasti kun miehen pitää aina hyökätä kimppuun just kun on hirveä kiire suoriutua kotitöistä (esim. siivous ja kokkaus kun vieraita tulossa). En todellakaan ole silloin siinä mielentilassa että haluaisin halia ja pussailla kun yritän vaan saada kaiken valmiiksi ajoissa. Ilmeisesti kotipuuhissa hyörivä nainen on kuitenkin mieheni mielestä niin ihana että ei pysty itseään estämään.
Häntä puolestaan ärsyttää ihan yhtä paljon jos menen halimaan ja pussailemaan kun hän on maksamassa laskuja tai tekemässä paperitöitä.
Älkää tuomitko Ap:ta. Sen mies on varmaan myös tällainen että kiusaa kyllä naista milloin haluaa mutta auta armias jos häntä pusutellaan kesken työnteon.
Ymmärrän Ap:ta. Itse en myös tykkää jos kesken jonkun homman tai olisi kiire jonnekkin ja mies kaappaisi syliin tai tulisi lääppimään. Enemmän toivoisin että auttaisi kyseisissä kotihommissa ja tekisi niitä myös yksinkin. Sitten jos ei ole mitään hommaa varsinkaan kotihommaa niin tykkään että mies tekis noin. Joskus joku mies lääppinyt kun oon tehnyt ruokaa ja siitä kyllä sanonut etten tykkää silloin kun teen jotain.
Vierailija kirjoitti:
7 vuotta yhdessä ja yhä ärsyttää suunnattomasti kun miehen pitää aina hyökätä kimppuun just kun on hirveä kiire suoriutua kotitöistä (esim. siivous ja kokkaus kun vieraita tulossa). En todellakaan ole silloin siinä mielentilassa että haluaisin halia ja pussailla kun yritän vaan saada kaiken valmiiksi ajoissa. Ilmeisesti kotipuuhissa hyörivä nainen on kuitenkin mieheni mielestä niin ihana että ei pysty itseään estämään.
Häntä puolestaan ärsyttää ihan yhtä paljon jos menen halimaan ja pussailemaan kun hän on maksamassa laskuja tai tekemässä paperitöitä.
Älkää tuomitko Ap:ta. Sen mies on varmaan myös tällainen että kiusaa kyllä naista milloin haluaa mutta auta armias jos häntä pusutellaan kesken työnteon.
Niin jumppaat, muttet puhu?
Tuo kuvaa hyvin millä mielellä suhtautuu, joku mies lääppinyt kun oon tehnyt ruokaa.
Jos toisen hyvänäpitoa sanoo ja kokee lääppimiseksi, niin siinähän se onkin jo sanottu asian ydin.
Ovat oikein romantiikan kukkasia jotkut naiset.
Aina ihmettelen, että miten osuukin niin erilaiset ihmiset yhteen toistensa kanssa. Jos mies tykkää läheisyydestä niin nainen ei oikein tykkääkkään ja päinvastoin.
Ja sitten taas ne naiset ja miehet ovat monesti yksin, jotka tykkäisivät läheisyydestä ja olla spontaaneita.
Joskus pistää oikein vihaksi kun joku Justiina ja riivinrauta on jonkun kivan ja empaattisen miehen kanssa.
Ja sitten taas kiva ja lämmin nainen jöröjukan ja tönkkösuolatun miehen kanssa.
Ja ei, en puhu nyt kenestäkään täällä, vaan ihan yleistäen.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli tuollainen exä. Ikinä ei voinut olla varma koska hän taas nappaa syliin ja halailee, vaikka olisi kuinka kiire. Todellakin tunsin itseni leluksi ja tämä oli suurin syy miksi hän on exä. Onneksi nykyään olen miehen kanssa joka kunnioittaa rajojani.
Älkää lisääntykö.
En ihmettele miksi Suomen väkiluku ei kasva.
Vierailija kirjoitti:
Minun tapauksessa ainakin on kyse siitä, että perunen kuoriminen EI ole tärkeää eikä mielekästä, olo on turhautunut ja haluan hommasta nopeasti eroon. Tästä seuraa, että mielentilani ei ole vastaanottavainen hellyydenosoituksille.
Sen sijaan rentoutuneessa mielentilassa olen valmis molemminpuolisiin hellyydenosoituksiin. Enkä kertakaikkiaan suostu uskomaan, että olen viallinen ihminen, kun haluan keskittyä yhteen asiaan kerrallaan.
Löysää vähän pipoasi. Miksi pitää noin turhautuneena jotain perunoita kuoria, aivan kuin olisi maailmanloppu edessä ? Lopeta suorittaminen ja ala nauttia elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän Ap:ta. Itse en myös tykkää jos kesken jonkun homman tai olisi kiire jonnekkin ja mies kaappaisi syliin tai tulisi lääppimään. Enemmän toivoisin että auttaisi kyseisissä kotihommissa ja tekisi niitä myös yksinkin. Sitten jos ei ole mitään hommaa varsinkaan kotihommaa niin tykkään että mies tekis noin. Joskus joku mies lääppinyt kun oon tehnyt ruokaa ja siitä kyllä sanonut etten tykkää silloin kun teen jotain.
Millainen suhde teillä oikein on, jos hellyyden osoitukset ovat mielestäsi lääppimistä? Et taida rakastaa miestäsi pätkän vertaa, suorastaan inhoat häntä, jos kosketukset ovat lääppimistä. Kuulostaa ihan kuin hänen kosketuksensa on jonkinlainen pakollinen pahe.
Tämä oli miehen provo
t.mies