Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulitteko että groomaus on uusi ilmiö?

Vierailija
15.01.2019 |

On tosi hienoa että groomaus tuli vihdoin otsikoihin vaikka onkin vuosi 2019 mutta ette kai luulleet että tämä on uusi ilmiö? Tässä on hyvä artikkeli jo vuodelta 2010 https://www.ksml.fi/kotimaa/Oon-kiltti-lihaksikas-ja-kuumana-t%C3%A4n%C…. Enpä muista nähneeni otsikoita hätä kokouksista näiden perusperttien kuriin saamiseksi.

Itse tutustuin aiheeseen jo yli 10 vuotta sitten ja nyt äitinä olen ihmetellyt että eikö vanhemmille kerrota mitä netissä tapahtuu. Melkein kaikki tuntemani vanhemmat päästävät lapsensa heti ekasta puhelimesta alkaen someen sekä viestintäpalveluihin ilman mitään keskusteluja mitä kaikkea siellä voi kohdata. Olenkin miettinyt lasten koulujen alkaessa että vanhempainilloissa olisi hyvä olla nettikoulutus vanhemmille. Ihan siksikin etten halua omien lasteni joutua muiden kautta ikäviin tilanteisiin joita onkin jo sattunut.

Kommentit (835)

Vierailija
561/835 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on 30%? Joku mitä olet nähnyt unissasi? Onko olemassa myös 70%? Muuten olen 100% samaa mieltä tuosta perusteettomasta miesvihasta palstalla, jossa pyritään saamaan miehet häpeämään omaa sukupuoltaan ja omaa biologiaansa. Sitten aletaan keksimään kaikea muuta lapsellista syyllistämistä kirjoittajasta eikä oteta itse vastuuta omista kirjoitteluistaan siitä sukupuolisyrjinnästä jota harjoitetaan. 

Tilastokeskuksen mukaan 30,5% r*iskauksista oli viime vuonna ulkomaalaisten tekemiä. 23,6% kaikista seksuaalirikoksista oli ulkomaalaisten tekemiä. Kaikkiaan Suomessa asuu n. 250 000 ulkomaalaista. Näistä suuri osa on naisia. 

Ei vaadita ruudinkeksijää tajuamaan, että jokin mättää.

Vierailija
562/835 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok tämä tapahtui ihan pari vuotta sitten. Olin heittelemässä ilman paitaa korista oli hyvä fiilisi kaikki upposi mistä vaan linkosi. Sitä heittelemistäni seurasi kaksi tyttöä ja kolme poikaa. Koulut olivat kuuri päättyneet. Tytöt näyttivät paljon vanhemilta kuin pojat ja tytöt olivat myös pukeutuneet seksikkäästi. Alkoholia oli hankittu jostain ja meteli oli kova. Punatukkainen tyttö alkoi olla aika humalassa sekä kovaääninen. Vaalea tyttö oli selvästi suhteessa porukan tummaihoisen pojan kanssa ja kaksi muuta poikaa porukasta katselivat kateellisena. 

No sitten se punatukkainen tyttö alkoi huutelemaan kuinka se panee aina kolmekymppisiä että mikähän vika hänessä on ja tuijotteli minua. Tyttö myös alkoi kierimään siinä kentän edessä nurmikolla niin että rinnat olivat hyvin näkyvissä minulle. Siinä vaiheessa päätin pakata kamani ja lähteä kotia kohti. Mietin että miten helposti joku voisi käyttää tilannetta hyväksi, itse koin sen lähinnä vaarallisena minulle. Tyttö huuteli vielä pitävänsä isoista kulleista, kun aloin pakkaamaan kamojani. Ei olisi voinut olla selkeämpää vihjausta tai no tiedän omasta teiniajastani jonkun vastaavan vihjailun että nyt tarvii saada mitä haluaa. Tyttö oli ihan kakara eikä varmasti yli 16 vaikka ulkonäöllisesti olisi voinut olla vanhempikin.

Tytöt ja naiset on sikoja.

Jos minua aikuista naista tulisi joku alle 16 v kakara tuolla lailla provosoimaan niin uhriutuisinko, no en todellakaan. Aikuiseksi kasvaminen on pahasti kesken jos aikuinen ei osaa ottaa aikuisen roolia. Varsinkin kun miehellä ei ollut tuossa tilanteessa mitään fyysistä vaaraa. Joku sanoi fiksusti jossain että vaikka alaikäinen tulisi alasti kekkaloimaan eteen KAIKKI vastuu on aikuisella sanoa että tuo on epäsopivaa ja pistä vaatteet takaisin päälle.

No mitä muuta kuin uhriutumista tuo viestisi on jossa närkästyt tositapahtumista ja niiden kirjoittamisesta niin että joudut asshominen syytöksilläsi hyökkäämään kun et pysty sivistyneeseen keskusteluun? Viestini sen sijaan klertoo kuinka vähän monet tytöt ja naiset  ottavat vastuuta omasta sekuaalisesta käyttäytymisestä, mutta kovaan ääneen uhriutuvat sen jä'lkeen kun alkaa kaduttamaan. Mies on kollekstiivisesti syyllinen oman biologiansa ja sukupuolensa tähden, eikä nainen koskaan vastaa sanomistaan tai teoistaan. Onko vielä jotain mmuuta mihin kaipaat tarkennusta? Minun haukkuminen taholtasi osoittaa pedlkästään sinun sivistystason eikä muuta. Ei kai kukaan mitään muuta odottanutkaan. 

Ollaanko ne samaa mieltä siitä vai ei että aikuisen ja alaikäisen kesken aikuisella on vastuu vaikka alaikäinen tekisi mitä? Ihan riippumatta siitä ottaako lapsi vastuuta käytöksestään vai ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/835 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiinsekaantujiin en ota kantaa. 

Mutta aikuisten naisten raiskausten dilemma on tämä: Naiset eivät tunne miehiä.

Naiset luovat mielikuvansa miehistä omien halujensa, arvojensa ja toiveidensa perusteella.

Miehet oppivat jo nuorena, että tietyt miehet ovat kieroja ja outoja. Usein jopa puhtaasti väkivaltaisia. Nämä samat miehet voivat olla kuitenkin jo nuoruudessa kovaa valuuttaa tyttöjen tai naisten keskuudessa, koska naiset eivät tätä outoutta näissä miehissä näe. Päinvastoin, outous voi olla kiehtovaa.

Tämä on myös syy, miksi osa miehistä toteaa jonkin järkyttävän tapahtuman olevan naisen vika, vaikka näin ei oikeasti ole. Mies ei ymmärrä, miksi nainen ei ole nähnyt uhkaa tässä tilanteessa/henkilössä. 

Samasta syystä täyspäinen aikuinen mies ei lähde tuntemattomien miesten mukaan baarista käännettäväksi. Nainen voi lähteä, koska ei yksinkertaisesti näe tilanteessa mitään uhkaavaa varsinkin, jos mies/miehet ovat olleet mukavia aikaisemmin.

Fyysiset erot nyt aiheuttavat sen, että useimmiten mies voi myös mennä vastakkaisen sukupuolen tutun luo yöksi nukkumaan, ja jos nainen haluaa seksiä ja mies ei, voi mies yksinkertaisesti (yleensä) poistua paikalta. Toisinpäin ongelma on hankalampi, sillä nainen ei noin vain päättäväisen miehen alta enää karkaakaan.

Eli jos selkeä "EI." ei aukea miehelle, siinä nainen on kusessa. Toisinpäin ei näin ole. Mies voi vain tönäistä naisen pois päältään ja vetää kuteet päälleen. Pahinta mitä miehelle voi tapahtua on minimunaksi haukkuminen ja/tai seksuaalisella ahdistelusyytteellä uhkaaminen.

Tämä on hieno kirjoitus. Noin se asia on. Se vain on. Kiitos!

Vierailija
564/835 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on 30%? Joku mitä olet nähnyt unissasi? Onko olemassa myös 70%? Muuten olen 100% samaa mieltä tuosta perusteettomasta miesvihasta palstalla, jossa pyritään saamaan miehet häpeämään omaa sukupuoltaan ja omaa biologiaansa. Sitten aletaan keksimään kaikea muuta lapsellista syyllistämistä kirjoittajasta eikä oteta itse vastuuta omista kirjoitteluistaan siitä sukupuolisyrjinnästä jota harjoitetaan. 

Tilastokeskuksen mukaan 30,5% r*iskauksista oli viime vuonna ulkomaalaisten tekemiä. 23,6% kaikista seksuaalirikoksista oli ulkomaalaisten tekemiä. Kaikkiaan Suomessa asuu n. 250 000 ulkomaalaista. Näistä suuri osa on naisia. 

Miksi et osaa ajatella että r aiskaajat r aiskaa? Yhtä hyvin voisit sanoa 100% ulkomaalaisten tekemistä r aiskauksita on ulkomaalaisten tekemiä. Kuitenkin vain promille r aiskaa ja muut ULKOMAALAISET tuomitsevat teot kumpi on tärkeämpää sinulle?  Tuomita kaikki ulkomaalaiset koska promille heistä r aiskaa vai ymmärtää että suurion osa tuomitsee r aiskaamiset? Esitä pelkästää roskalehti tyyppisen lööpin unohtaet että kategorisoimalla yhteyteen ulkomaalaiset tuomitse nekin jotka eivät hyväksy r aiskaamista.

Vierailija
565/835 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt heti nähdään yksi asia missä miehiltä vaaditaan parempaa vastuunottoa. Aikuisten miesten ja lasten/alaikäisten nuorten väliset vastuukysymykset. Ei selvästi ole kantiksillakaan kunnossa tämä asia kuten yllä nähdään.

Vierailija
566/835 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiinsekaantujiin en ota kantaa. 

Mutta aikuisten naisten raiskausten dilemma on tämä: Naiset eivät tunne miehiä.

Naiset luovat mielikuvansa miehistä omien halujensa, arvojensa ja toiveidensa perusteella.

Miehet oppivat jo nuorena, että tietyt miehet ovat kieroja ja outoja. Usein jopa puhtaasti väkivaltaisia. Nämä samat miehet voivat olla kuitenkin jo nuoruudessa kovaa valuuttaa tyttöjen tai naisten keskuudessa, koska naiset eivät tätä outoutta näissä miehissä näe. Päinvastoin, outous voi olla kiehtovaa.

Tämä on myös syy, miksi osa miehistä toteaa jonkin järkyttävän tapahtuman olevan naisen vika, vaikka näin ei oikeasti ole. Mies ei ymmärrä, miksi nainen ei ole nähnyt uhkaa tässä tilanteessa/henkilössä. 

Samasta syystä täyspäinen aikuinen mies ei lähde tuntemattomien miesten mukaan baarista käännettäväksi. Nainen voi lähteä, koska ei yksinkertaisesti näe tilanteessa mitään uhkaavaa varsinkin, jos mies/miehet ovat olleet mukavia aikaisemmin.

Fyysiset erot nyt aiheuttavat sen, että useimmiten mies voi myös mennä vastakkaisen sukupuolen tutun luo yöksi nukkumaan, ja jos nainen haluaa seksiä ja mies ei, voi mies yksinkertaisesti (yleensä) poistua paikalta. Toisinpäin ongelma on hankalampi, sillä nainen ei noin vain päättäväisen miehen alta enää karkaakaan.

Eli jos selkeä "EI." ei aukea miehelle, siinä nainen on kusessa. Toisinpäin ei näin ole. Mies voi vain tönäistä naisen pois päältään ja vetää kuteet päälleen. Pahinta mitä miehelle voi tapahtua on minimunaksi haukkuminen ja/tai seksuaalisella ahdistelusyytteellä uhkaaminen.

Tämä on hieno kirjoitus. Noin se asia on. Se vain on. Kiitos!

Miten perustelet että naiset eivät muka ole kieroja ja epäluotettavia? Vai eikä naiset vain opi sitä puolta naisista kuullostaa aika roolitetulta vedolta ilman mitään realistista. 

Vierailija
567/835 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt heti nähdään yksi asia missä miehiltä vaaditaan parempaa vastuunottoa. Aikuisten miesten ja lasten/alaikäisten nuorten väliset vastuukysymykset. Ei selvästi ole kantiksillakaan kunnossa tämä asia kuten yllä nähdään.

Niinpä. Ihan kirkassilmäisesti kertovat näistä kokemuksistaan, eivätkä tajua syyllistyvänsä pedofiilien käyttämään selitykseen; "se lapsi vietteli itse minut". Luoja...

Vierailija
568/835 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyllistämisellä voittoon ilaman perusteluita. Heikkotasoista pirkkoseni. Kuten voimme nähdä on naisilla kova tarve alitaa mihiä ja syyllistää heitä vaikka he eivät olisi mitään väärää tehneetkään. Asiat käsitetään tahallisti väärrin ja sekin on muka miesten vika. Ei ihme että suomessa on paljon yksinhultajia kun ei osata hyväksyä muita ihmisiä heidän sukupuolensa tai biologiansa takia vaan toista sukupuolta aletaan mollaamaan ilman syytä, maalaillen ympäripyöreitä. 

Vierailija
569/835 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Suomessa on ulkomaalaisia, jotka ovat syyllistyneet rikokseen. He saavat siitä tuomion ja eduskuntaan eteni juuri lakialoite, jossa ehdotetaan rikokseen syyllistyneiden karkottamista. Noin sen pitää mennäkin.

Vierailija
570/835 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoksen tulee lähteä tavallisten miesten käytöksestä. Pepulle taputtelut, tytöttelyt, työelämässä vähättely, jna. täytyy tehdä täysin kielletyksi, myös asenteisen tasolla. Tähän tarvitaan kaikkia tavallisia miehiä, jotka eivät saa jatkossa tyytyä sivusta seuraamaan joidenkin miesten epäasiallista käytöstä!

Vierailija
571/835 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Suomessa on ulkomaalaisia, jotka ovat syyllistyneet rikokseen. He saavat siitä tuomion ja eduskuntaan eteni juuri lakialoite, jossa ehdotetaan rikokseen syyllistyneiden karkottamista. Noin sen pitää mennäkin.

Niin? Mihin tämä liittyy? Kysyit itse, mitä tarkoitin 30%. Vastasin siihen faktalla.

Vierailija
572/835 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Mihin tämä liittyy? Kysyit itse, mitä tarkoitin 30%. Vastasin siihen faktalla.

Kysyjä on eri. 

T. Se joka ihmetteli tarvettasi esitellä 30%, kun lähes sata prosenttia tuomitsee teot.

Vierailija
573/835 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet miehet eivät ole valmiita luopumaan saavutetusta etuoikeutetusta asemastaan. Se on tehnyt heidät sokeiksi naisten alisteiselle asemalle, ja he pitävät sitä syntymäoikeutenaan. Nyt heitä alkaa ahdistaa, kun naiset nousevat barrikadeille vaatimaan todellista tasa-arvoa. Vähän sama kapina toistuu, kun vaikkapa teiniltä vähentää viikkorahaa tai peliaikaa. Nyt vaan on kyseessä 50% maapallon väestön elämästä ja oikeudesta mm. koskemattomuuteen.

Vierailija
574/835 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku alle 16 vuotias pojankloppi saisi vaikka heilutella kikkeliään urheilukentän laidalla ja sanoisin että mene poika kotiin kasvamaan ja mitä sun vanhemmat on mieltä tuollaisesta käytöksestä. Todellakaan en menisi nettiin uhriutumaan kuinka MIEHET sitä ja miehet tätä. Tuo yllä kerrottu esimerkki kännitytöstä ja tämän sankarin asenne siihen niin hyvin osoittaa missä ongelma on ihan kantasuomalaistenkin joukossa.

Vierailija
575/835 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyjä on eri. 

T. Se joka ihmetteli tarvettasi esitellä 30%, kun lähes sata prosenttia tuomitsee teot.

Nyt en seuraa logiikkaasi. Miten ihmeessä 100% voi tuomita teot, jos 30% on tehnyt tekoja? Vaikea uskoa, että jokainen tekijä tuomitsee teot, tai että edes 70%.

Vierailija
576/835 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet miehet eivät ole valmiita luopumaan saavutetusta etuoikeutetusta asemastaan. Se on tehnyt heidät sokeiksi naisten alisteiselle asemalle, ja he pitävät sitä syntymäoikeutenaan. Nyt heitä alkaa ahdistaa, kun naiset nousevat barrikadeille vaatimaan todellista tasa-arvoa. Vähän sama kapina toistuu, kun vaikkapa teiniltä vähentää viikkorahaa tai peliaikaa. Nyt vaan on kyseessä 50% maapallon väestön elämästä ja oikeudesta mm. koskemattomuuteen.

Joo. Sieltä ne taas tuli, netin sekoittamat arvot. Suomalaisten tilanne yhdistetään suoraan intiaan ja afrikkaan. Ja yhdysvaltoihin.

Menkää nyt itseenne.

Vierailija
577/835 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo matalan kynnyksen ilmoittaminen olisi hyvä, koska jos joku ei ymmärrä joutuneensa groomauksen kohteeksi, niin valveutuneemmat nuoret ovat saattaneet jo ilmiantaa groomaajan.

Eri asia sitten mitä silloin voidaan tehdä Voiko viestejä, snappeja, puheluita alkaa seuraamaan? Tuskin, sillä Suomessa on niin vahva yksilönsuoja. Puhelimia voi olla useita sekä liittymiä, prepaideja. Riittääkö puhuttelu ja valistus? Ehkä joillekin harvoille.

Joku taho voisi ruveta oikeasti pohtimaan tällaisia ennaltaehkäisyn keinoja ja niihin liittyviä ongelmia. Tavallaanhan monet viestit eivät vielä täytä mitään rikoksen tunnusmerkkejä. Mutta esim. näiden m, aaha, nmuut, tajien kanssa työskentelevien olisi varmaan hyvä olla perillä, mitä kotoutettavillaan on meneillään. Osaisivat varoitella seuraamuksista jo ennalta ja opettaa meidän kulttuuriamme. Viranomainen saattaisi saada myös ennalta vihiä, jos jokin jo aiemmin rikoksesta tuomittu selkeästi ottaisi uudelleen yhteyksiä nuoriin.

Eihän kaikkiin puhe tehoa. Aina voi myös väittää, että "luuli täysi-ikäiseksi". Eikä mitkään resurssit tai lait anna periksi, että esim. muutaman viestin takia ihmisiä laitettaisiin puhelin- ja nettiseurantaan. Mutta kun olisi olemassa jokin taho hiukan valvomassa koko touhua, tulisi edes hieman jotain pelotevaikutusta.

Vierailija
578/835 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et osaa ajatella että r aiskaajat r aiskaa? Yhtä hyvin voisit sanoa 100% ulkomaalaisten tekemistä r aiskauksita on ulkomaalaisten tekemiä. Kuitenkin vain promille r aiskaa ja muut ULKOMAALAISET tuomitsevat teot kumpi on tärkeämpää sinulle?  Tuomita kaikki ulkomaalaiset koska promille heistä r aiskaa vai ymmärtää että suurion osa tuomitsee r aiskaamiset? Esitä pelkästää roskalehti tyyppisen lööpin unohtaet että kategorisoimalla yhteyteen ulkomaalaiset tuomitse nekin jotka eivät hyväksy r aiskaamista.

Huokaus. Promille on 0,01%. 30% on 3000 kertaa tuo.

Vierailija
579/835 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyjä on eri. 

Nyt en seuraa logiikkaasi. Miten ihmeessä 100% voi tuomita teot, jos 30% on tehnyt tekoja? Vaikea uskoa, että jokainen tekijä tuomitsee teot, tai että edes 70%.

Ei ole vaikeaa uskoa, näin se vain on. 30% EI ole tehnmyt mitään tekoja vaikka niin sujuvasti valehtelet melkein sata prosenttia ei ole syyllistynyt mihinkään josta heitä omatunnottomana syytät. Mutta toki jos olet noin tyhmä niin ole ihan rauhassa. Mikä tarve on leimata 50 000 ihmistä syyllisksi muutaman takia? Sinä olet sairas esittäessä 30% ilman oikeaa keskustelua. Lietsomien ja liioittelusi osoittaa että olet vain puhtaasti oksettava r asisti etkä muuta. 

Vierailija
580/835 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että suomalaiset miehet (siis ne, jotka itse eivät ole vikitelleet alaikäisiä) eivät tajua miten tavallista se on tässäkin maassa ollut. Varmasti jokainen nainen muistaa tyttöiästä vaikka minkälaisia pervoja lähestymisyrityksiä, ja kyllähän ne välillä onnistuivatkin. Vielä 80-luvun lopulla oli meidänkin yläkoulussa monta tyttöä, jotka 'seurustelivat vakavasti' kolmekymppisten jäpiköiden kanssa. Juuh, yksi näistä sankareista oli vieläpä koulussa töissä.

Juuri näin! Tuolta aikakaudelta muistan yhdenkin "sankarin", joka päivisin oli "kiva" alakoulun vahtimestari ja "turvallinen" kaikkien kaveri aina valmiina tarjoamaan "apuaan". Iltaisin hän oli paikallisen pubin portsari, joka läpi sormien salli alaikäisten tyttöjen juopottelun ja seurustelun ikäistensä miesten kanssa. Taisipa jonkun kanssa imutellakin illan juopuneimpina hetkinä silminnäkijöistä ja yleisöstä piittaamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi