*#*#*#*#*EX-HAAHUT--VIIKKO 20*#*#*#*#*
Kommentit (52)
Elikkäs, kiirettä on pitänyt ja osaksi voi siitäkin johtua, että supistellut on ja tihentyen.. nyt sitten olen lepäillyt ja koettanut ottaa iisisti. Muuten kaikki ihan ok. Tänään tuli äippäpakkaus ja olen ihan sanaton miten hieno juttu saada sellainen ja vielä ilmaiseksi!
Voikaahan hyvin ja kaikille tasapuolisesti onnellista odotusaikaa!
Terv. wbm 29+2
Kaksonen76:
Neronja: Kiitos vastauksestasi.. Sen veritulpan vuoksi sieltä äitipolilta he meinasivat myös minulle määrätä sen lääkityksen. Aika aikasessa vaiheessa ne antoivat sinulle sen, kun minulle lääkäri sanoi et yleensä se aloitetaan 36rv:llä. Sinullahan se on ollut koko raskauden ajan.. Joudutko muuten piikittämään vielä synnytyksen jälkeenkin? Itse luultavammin tulen piikittämän vielä synnytyksen jälkeenkin ainakin kuusi viikkoa näin sanoi ainakin lääkäri viimeksi.
Siis sinun ja minun tapaukset poikkeavat toisistaan siinä, että sinun kohdalla sinä olet ollut sen tukoksen " uhri" , kun taas minun kohdalla sikiöt ovat olleet tukoksen uhreja. Eli mullahan sikiöt kuoli toinen rv7+ ja toinen rv8+ (kaksi muuta km:a tuulimunia - toinen varma tapaus, toinen oma oletukseni) oletettavasti sen seurauksena, että istukkaan on tullut tukoksia. Sen takia mulla siis aloitettiin tuo piikitys niin aikaisin, että saadaan tämä vauveli pidettyä hengissä. Lääkäri sanoi, että mitä pidemmälle raskaus etenee, sitä suurempi riski minulla on saada tukos, koska raskaus ylipäätään lisää riskiä tukoksiin. Minäkin jatkan piikittämistä 6 vk synnytyksen jälkeen. Sitten en siis enää vauvan takia, vaan tietysti itseni.
Eli silloin kun toistuvien keskenmenojen syyksi paljastuu tukostaipumus, se tarkoittaa sitä, että sikiöt ovat kuolleet sen takia, että istukkaan on tullut tukoksia. Sen takia siis piikityskin aloitetaan varhain. Jotkut aloittaa heti plussatestistä. Ja silloin kun on kyse äidin aiemmin sairastamasta tukoksesta, piikitys aloitetaan paljon myöhäisemmässä vaiheessa, koska lähinnä kai kysymys on siitä, että halutaan turvata äidin henki eli sikiö/vauva ei niinkään ole vaarassa. Tämä varmaan selvensi asiaa ;-).
ON: Eilen ja tänään on välillä tuntunut sellainen terävä vihlaisu tuolla alapäässä. Heti tietty pistää miettimään, että viittaako vihlaisut kohdunsuuhun. Ei mulla kyllä supistele juuri ollenkaan tai jos joskus supistaa, niin hyvin lievästi. Toivottavasti ei mitään sen kummempaa.
Tänään pesin taas noita harsoja ym. imuja, että saisin niihin hyvän imukyvyn jo ennen ekaa käyttöä (juu, aika innokas olen, mut kun oli niin hyvä ilma ja lisäksi piti päästä kokeilemaan tilaamiani pesupähkinöitä - kaikesta sitä tuleekin innostuttua ;-). Itse asiassa nuo harsot pesin nyt ekaa kertaa ja hamppuimut pesin toiseen kertaan. Olis se vaan ihanaa kestovaipattaa kesävauvaa, kun pyykin sais ulos kuivumaan. Harsot kuivuu aivan hetkessä ja nuo hamppuimutkin tosi nopeasti. Toista se on sitten talvella. Joutuu varmaan lisänaruja jonnekin katonrajaan ripustamaan.
Vielä piti noita kantoliinasivujakin tutkailla ja tulipahan tilattua yksi rengasliina. Tosi nopeaa palvelua, kun vailla kaksi tein tilauksen ja maksoin, niin heti kolmen jälkeen oli tullut sähköpostiviesti, että tilaus on lähtenyt postiin :-). Tällaisia juttuja kun tässä touhuilen, että pesen vaippoja ja tilailen liinoja, niin välillä alkaa oikein hirvittää, että entäs jos jotain meniskin pieleen eikä me elävää vauvaa saataiskaan. Huh, kamala ajatus! Täytyy vain toivoa parasta. Teki mieli tilata tuo rengasliina lisäksi, kun trikooliinan kanssa on kyllä vielä todellakin opettelua, että siitä sidonnasta saisi riittävän tiukan, vaikka kuinka tiukkaa siitä yritän tehdä. Aina se sidonta tahtoo lerpottaa ja olla liian löysä. Oletteko muuten käyneet tuolla kestovaippainfon keskustelupalstan kantoliinaosiossa? Hirveän moni vaikuttaa aivan totaalisen hurahtaneilta noihin kantoliinoihin ja joiltain löytyy varmaan vähintäänkin kymmenen erilaista liinaa ja uusia aina vaan näkyy tekevän mieli ;-). Onhan mullekin tulossa vielä se Vauva-lehden tilauksen mukana tuleva kudottu liina. Onneksi näkyi sekin olevan vähän lyhyempi, oliko 4,6 m, niin ei aivan huku siihen. Eiköhän nuo liinat saa sitten luvan riittää. Saatais vaan se vauva sitten syksyllä...
Hauskaa viikonloppua kaikille!
neronja rv 24+5
Sartsu: kiva että siellä on niitä kantoliinojakin! Kiva päästä vaikkas testaamaan niitä!
Neronja: minkä sä valitsit niistä monista rengasliina vaihtoehdoista? Mä haluaisin myös sellaisen rengasliinan, mutta en yhtään tiedä mikä olis paras!!?? Vinkkejä? Kellään?? Kanga?
Ja sitten yritin liittyä yahooseen, saas nähdä kuinka käy.. tuntuipas olevan todella hankalaa, vaikka enklanttia sanonkin jonkun verran ymmärtäväni.. voi jesta, huh huh.. että jos listaemo huomaa jonkun epämääräisen liittymis-yrityksen, se olen minä! *vilkuttaa käsi pystyssä naama punaisena*
kuutar35+1
Mulla olis taas mielipide :-D Liittyen siis rengasliinoihin.Mä huusin tossa keväällä huutonetistä nimittän Mim Sarong-liinan ja sitä on välillä testailtu ton kuopuksen kanssa.Ja mä ainakin tykkään siitä!Muista rengasliinoista ei kyllä oo minkäänlaista kokemusta,eikä sit taas pikkuvauvan kanssa.Meillä on pikkupoikien kanssa käytetty Pikku Ruun trikooliinaa,joka myöskin oli aivan ihana.Sellasen haluun vielä toiseksi,jos vaan halvalla osuu tielle.Mitäpä mä en haluis...mä oon ihan täysin hurahtanu kaikkeen vauvakamaan :) ja myöskin vauvoihin tietty ;)
Sari
maria pidämme toisistamme kynsin ja hampain kiinni että pysymme tällä puolella.
Esikoista kun ootin ja sydänäänet ei heti kuuluneet ekalla kerralla niin sain ajan heti parin päivän päähän uudestaan ja sano et jos sillon ei kuulu ni sit lähettävät ultraan, et ei onneksi tartte kauaa ootella jos heti ei kuulu. Mutta tietty toivottavasti kuulus ni helpottas omaakin olo.
Olen sitä np-ultraa miettinyt mennäkkö vaiko eikö mennä!? esikoisesta ei käyty ku ne ei kuitenkaan oo 100% ne tulokset mitä sielt saa ja sit jos sanovat et voi olla jotain ni elä pelos loppuraskaus. En tiä toisaalta taas tuntus et vois käyä. Mies meinas et jos nyt mentäs, mut saa ny nähä. Jos ei mennä ni kuitenkin se mun lekuri lupas niihin aikoihin ottaa mut sinne ultraan, ei vaan haluu ennen rv12 ultrata.
Väsy on kamala koko ajan ja etova olo, esikoisesta etova olo ja väsy tuli vasta rv8, nyt tuli heti. Koko ajan pitää olla jotain syömäs et huono-olo pysyy poissa, kohta sitä on tosi iso kokonen ku jääkaapil ravaa. Ja esikoisen kanssa ei saa niit päikkäreitä jos mies on töissä. Mutta kyllä sitä jaksaa kun vihdoin on onnistunut raskautumaan ja tietää mitä on tulossa.
Mutta tietty se keskenmenon pelko on...ja pelko tuulimunasta myös
nippula
kuutar-74:
Neronja: minkä sä valitsit niistä monista rengasliina vaihtoehdoista? Mä haluaisin myös sellaisen rengasliinan, mutta en yhtään tiedä mikä olis paras!!?? Vinkkejä? Kellään?? Kanga?
Tuolla kestovaippainfon keskustelupalstalla on tosiaan se kantoliinaosio ja siellä oli vastikään kysytty noista rengasliinoista. Moni oli kehunut Gira-merkkistä rengasliinaa. En ole ihan varma, onko se lyhenne Girasolista. Toi Gira näkyi maksavan 60 e, joten en raskinut niin kallista ostaa. Jotkut oli kehunut myös BB-Sling/Slen -merkkistä liinaa ja jotkut taas piti hyvänä edullista Nova-liinaa. Mä sitten päätin tilata tuon Novan. Sen hinta oli Taikapilven nettipuodissa 38,40 (hinta sisältää liinan päähän ommellun taskun varavaipoille ym. tarpeelliselle). Tilasin sitten kokeeksi sieltä myös pari nauhavaippaa ja kuivaliinaa. Lisäksi tilasin imetys-t-paidan (hävettää jotenkin ihan paljastaa, että sellaisenkin jo tilasin...). Mitään imetyspaitaa mulla ei oo koskaan ollut, mutta ajattelin, että tuon kantoliinan kanssa voisi olla kätevää olla imetyspaita (tuskinpa yksi riittää, jos se tosi käytännölliseksi osoittautuu). Toivon mukaan minun ostokset olis nyt sitten tässä. Tulee vaan mieleen, että yhtä vauvaako varten minä nämä kaikki hankinnat teen... No, kun nyt saisi edes vielä sen yhden.
Nyt iltapuuron keittoon.
neronja
Onpas ollut raskas tämä työviikko, no onneks vähiin käy ennen kun loppuu- ei oo enää kauan kun suvivirttä veisataan- siitä se kesä meikäläisellä aina alkaa ;)
Femmis, kiitti kysymästä mulla on se rakenne ma. Tuun sit kertoon mitä siellä näky.. Nyt kyllä alkaa oikeestaan jo pelottaa hieman- kun esikoisesta ei osannu pelätä, kun ei tiennyt että mitä kaikkea siellä katsellaankin.. Ja sit pitäis vielä päättää et halutaanko tietää sukupuoli vai ei- huh huijaa..
Neuvolassa kävin ke ja sain kans kaikki kelan paperit- tänään anoin jo virkavapaatakin töistä sit äippäloman ajaks jne.. Neuvolassa kaikki ok, paitsi et painoo oli tullu viime kuukauden aikana saman verran kun koko alku aikana yhteensä (kaamee makean himo..), sokerirasitukseen sain myös lähetteen bmi:n ja sukurasituksen takia.. Vaavin syke 147, siinä se on aina pyöriny- Hyvin ja vahvasti kuulu. Päänsärystä olen viikon kärsinyt- jospa se alkais jo pikkuhiljaa helpottaa. Verenpaine oli onneks taas laskenu eikä noussu, nyt oli 117/74 kun on ollu korkeampikin. Hemppa oli hiukka laskenu 126. Sf mitta keski ja yläkäyrän välissä, meinas terkka senkin takia hyvä mennä sinne sokerirasitukseen..
WBM elä sinä liikaa huhki ja Sartsu kans- siivoaminenhan tuo vain hetkellistä järjestystä kaaokseen- sillä on aina tapana palata :) Ottakaa iisisti!!
Ihana lukea kun olette tehneet kaikkia hankintoja jo, mä olen ostanu vasta yhden potkarin sillon kun olin hollannissa- jotenkin ei oo vaan aikaa (tai rahaa) mittään juuri ostella vaikka kuinka mieli tekis..
Maria tule vaan tosiaankin tänne purkautumaan kaikista mieltä vaivaavista jutuista- epävarmuuttaan tänne on jokainen purkanut ja purkaa vieläkin (t. vessapaperiin tuijottelija :))!
Eikun hyvää viikonloppua!
peebee 22 tasan
Sunnuntaita haahusiskot!
Nostelenpa tässä viestiä aikani kuluksi kun esikoinen aina herättelee mukavasti sunnuntai aamuisin ajoissa ¤-)
Meni tietty illalla myöhään viisuja kattellessa ja uskomatonta että se voitto sieltä pamahti- hienoa suomi!!
Meillä on tänään voikkaseuran kevätjuhla jota olen järjestelemässä että siinähän se päivä hurahtaa (onneks vaan kun on se rakenne huomenna niin kuluupahan aika hiukka nopeammin :)
Mukavaa sunnuntaita kaikille,
peebee 22+2
Täälläkin silmät ristissä,kun valvoin euroviisut :) Tulipahan sekin historiallinen tapahtuma todistettua :) Tää meidän apinan poikanenkin selvästi tykkää Lordista,kun jammaili koko esityksen ajan ;) Tai sit yritti viestittää,että vois mamma vaihtaa kanavaa :-D
Onnea Peebeelle huomiseen ultraan!
Sari ja Poikanen 25+3
Vaikka kyllähän siihen varmaan jotain mutkia matkaan varmaan vielä tulee, eikös Kreikkalaiset ole jo nostaneet syytteitä Lordia vastaan satanismin harjoittamisesta. Jännää miten tulkinnanvaraista kaikki on : )
Vasta juttelin yhden ystäväni kanssa aiheesta ja hänen mielestään Lordin kappale edusti mieluumminkin gospel rokkia : )
Joo, mutta pääasia on, että kerrankin meitä onnisti!! Jääkiekosta en osaa sanoa mitään, hieman petyin eiliseen peliin, mutta toisaalta.. kun ei odota tänään mitään niin ei voi myös pettyäkään : )
Oma olo: onneksi supparit ovat pikkuhiljaa (ainakin toistaiseksi) vähentyneet. Kovasti olen lepäillyt ja ottanut iisisti. Huomenna takaisin töihin, mutta onneksi on vain kolme työpäivää ja ne ajattelin ottaa mahdollisimman rauhallisesti. Eilen kävi myös kavereita kylässä ja jotenkin sai muuta ajateltavaa, niin silläkin voi olla osuutta. Minä kun olen tällainen huolehtija tyyppi ja kieltämättä murehdin joskus liikaakin.. mutta näillä taustoilla se on kai normaalia?
Mutta voikaahan hyvin!! Ja tutustukaa kantoliinoihin ym. jutskiin. Ihailen teitä joilla on intoa ja kiinnostusta kestovaippailuun ja kantoliinoihin.
Mutta nyt vaihtamaan yöpukua päivävaatteisiin..kellokin on jo noin paljon! Terv. wbm 29+4
Euroviisut piti tosiaan katsoa loppuun asti. Pisteitten lasku oli hauskaa alussa, kun juontajatkin hihitteli ihan hervottomina, kun kaikilta mailta alkoi tulla pisteitä :D. Yhdellä toisella keskustelupalstalla kirjoitinkin jo pari kuukautta sitten, että Suomi voittaa euroviisut tai ainakin kuittaa parhaan sijoituksensa tähän mennessä. Noissa skaboissa täytyy erottua, muuten ei ole mitään mahiksia. Paitsi noilla itäblokin mailla, joissa aina naapurimaat innokkaasti äänestää toisiaan olipahan biisit mitä tahansa.
Viimein kun yöllä pääsin nukkumaan ja nukahdin, kuopus alkoi ähistä tukkoista nenäänsä ja kutinaakin sillä oli. Laitoin kortisonia ja nukahdin uudestaan, mutta taas heräsin tytön ähinään. Halusi mehua. Oli siis tosi katkonaista. Sitten vielä aamulla anoppi soitti taas jostain ihan vähäpätöisestä asiasta, jolla ei todellakaan ollut mitään kiirettä (minä siis heräsin vastaamaan puhelimeen). Pikkuisenko ärsytti. No, sitten nukuinkin vielä pari tuntia ihan sikeästi, joten olo on kuitenkin ihan pirteä tällä hetkellä.
Jääkiekkoa en ole seurannut kuin pääasiassa vähän toisella korvalla. Eilistä Ruotsi - Kanada peliä kylläkin jonkun verran katsoin ;-). Suomen peleistä huomaa aina heti ihan turnausten alussa, että milloin peli kulkee ja milloin ei (ja siihenkin riittää pelkkä toisella korvalla kuuntelu ;-). Nytkin huomasi heti alusta lähtien, että paras vire ei todellakaan ole päällä, joten enpä juuri viitsinyt peleihin kiinnittää huomiota.
Mitähän tässä alkais kehitellä tälle päivälle? Täytynee lähteä ottamaan capuccinoa (maha kestää sitä paremmin) ja mietiskellä. Täällä on yön aikana satanut vettä ja nytkin on pilvessä. Raikas ilma kai siellä olis ulkonakin olla.
Mukavaa sunnuntaita kaikille!
neronja rv 25+0 (ihanaa, taas uusi viikko :-)
Kiitos kaikille lohdutuksesta! Kyllähän sitä pelkää ihan kauheasti, että täällä ei saakkaan olla vaan täytyy taas häntä koipien välissä palata tuonne kuumeilupuolelle... Päivä kerrallaan tässä täytyy mennä.
kuutar-74; Ei olla nyt mummon kanssa nähty sen jälkeen. Tänään pitäisi kyllä hakea heidät linja-autoasemalta ja viedä kotiin, mutta meidän suku kun on sellainen, että mitään asioita ei puhuta eikä mistään kysellä... Mutta katsotaa miten menee...
nippula; kiva " kuulla" sustakin myös tällä puolella. Pidetään me toisistamme kiinni, ettei pudota pois kyydistä, jookos?
Kyllähän tuolle rahalle keksii varmasti muutakin käyttöä, kun yksityiset ultrat. Ja tosiaan kun neuvolassakin voi noita s-ääniä kuunnella. Ja jos ei vielä ekalla käynnillä kuulu, voit kai pyytää, että kuuntelisivat vaikka viikon tai kahden päästä uudestaan, ettei tarvisi enää toista kuukautta odottaa. Varmaan suostuvat, kun tietävät km-taustan.
Meilläkään lapset ei vielä tiedä, kun sen jälkeen siitä tietäisi koko kylä. Lähimmille sukulaisille kyllä varmasti kerrottaisiin myös uudesta km:sta, mutta koko kylälle asiaa ei jaksaisi kyllä käydä vatvomaan.
Kaksonen76; Minä olen aina tykännyt häistä, jotenkin niissä tulee aina niin hyvälle tuulelle. Meillä on tiedossa kiireinen viikonloppu, olisi kahdet synttärit, yhdet nimpparit (meidän kuopuksen) ja sitten pitäisi tuota poikaa viedä ja hakea leirille/-ltä. Pitäisi vielä ehtiä kai pesemään ikkunoita ja kuopsuttamaan tuota puutarhaa... Yritän nyt saada mahdollisimman paljon noita isompia kotihommia tehtyä, jos taas iskee samanlainen lamauttava väsymys kuin viimeksi. Silloin en kyllä saanut koko kesässä yhtään mitään aikaiseksi, pyykkivuorikin kasvoi ihan uskomattomiin sfääreihin.
ON: tänään alkoi 6. raskausviikko. Eilen spurttilenkin jälkeen (vein kiiressä tyttöä eskariin ;)) alkoi vatsaa hieman kivistää ja takasin päin matka meni aika hitaasti. Tänään olo on ollut ok, hetken mietin jo aamulla, että onko olo jo liiankin ok (ei pahoinvointia), mutta nyt pahoinvointi pukkaa taas täysillä päälle.
Nyt olen kyllä ollut tässä koneella liian kauan jo on PAKKO alkaa pakkailemaan pojan leirikamppeita.
maria80 rv 5+0 (tasan 2 viikkoa ultraan...)