Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut haluavat näyttää niin vaatimattomilta?

Vierailija
14.01.2019 |

Mitäänsanomaton kampaus (esim. vuodesta toiseen hiukset vedetty niskaponnarille), tyylittömät ja värittömät perusvaatteet (lue: sellaiset ettei vahingossakaan erotu massasta), ei meikkiä jne. Tyylittömyyttä kuvaa se, ettei ole ollenkaan miettinyt miten korostaa omia hyviä piirteitään.

Miksi jotkut haluavat olla vaatimattimia vuodesta toiseen? Tässä ei nyt tarkoiteta ohimenevää verkkarilookia esim. pikkulapsiajan tai sairauden takia.

Kommentit (276)

Vierailija
241/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tahdon olla vaatimattoman näköinen, koska se on helpompaa. Minua ei kiinnosta mitä muut ajattelevat minusta, enkä naista kaipaa hankailoittamaan elämääni. Näin saa/ tehdä mitä itse haluan ja naisetkin pysyttelevät mukavan etäällä.

Vierailija
242/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minkä ikäinen olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on harmaa ikiponnari, harmaat tai muuten neutraalin väriset vaatteet, aina samanlaiset tylsät, ei juuri meikkiä ja naamassakaan ei kehumista. Musta saa kyllä näyttävän, jos laittaa, mutta en vain viitsi laittaa. Miksikö? En halua yhtään huomiota. Niin kuin moni muukin on sanonut. Haluan olla täysin huomaamaton, sellainen jolle ei edes päivää kassalla sanota.

Tämmöiset harmaat keski-ikäiset naiset olis just parhaita vakoojia ja salamurhaajia. Mutta kun ei hyvä kelpaa :-)

Vierailija
244/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun ei kiinnosta mitä muut ajattelee. Jää rahaa muuhunkin elämiseen kun ei mene kaikki raha meikkeihin, muotivaatteisiin ym. turhakkeisiin. 

Miksi sinun pitää olla noin ällöttävän pinnallinen turhakeprinsessa? 

Eli sinun mielestäsi ihminen joka mielellään panostaa ulkonäköönsä on ällöttävän pinnallinen turhakeprinsessa? Voi luoja. Tulepas pois sieltä tunkkaisesta kuplastasi.

Ulkoiseen habitukseen panostaminen ei tarkoita joka viikkoista shoppailua.

Vierailija
245/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin meikkaamisen, koska sain liikaa huomiota miehiltä.

Vierailija
246/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut haluavat kuulostaa niin pinnallisilta?

Vierailija
247/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aiemmin iho niin pahassa kunnossa, että oli pakko peittää se meikillä aina ennen ihmisten näkemistä. Kun sitä jatkui vuodesta toiseen, sain siitä todellakin tarpeekseni. Nykyään ihossani ei ole mitää peiteltävää, ja nautin suuresti siitä vapaudesta, että voin näyttää naamani ihan paljaana.

Vierailija
248/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ulkonäköseikkoja ei arvosteta, senhän näkee jo arkkitehtuurissakin. Lisäksi monet eivät uskalla pukeutua, koska kanssaihmiset ovat armottomia. Juuri tuollaiset karmeat ihmisvastaiset sanonnat, kuten "Rumat ne vaatteilla koreilee", ovat osoitus armottomuudesta.

Suomessa ulkoisista seikoista - hyvä pukeutuminen jne. - arvioidaan myös liian usein ihmisen päänsisältö ja arvomaailma. Visuaalisesti hyvä pukeutuminen tarkoittaa sitä, että niin pukeutuvalle ihmiselle merkitsee myös visuaalisuus paljon. Siitä ei voi päätellä muuta. Kaikkein vähiten arvomaailmaa tai muutakaan mielen sisältöä.

Suomalaiseen ajatteluun ei useinkaan sovi sellainen ajattelu, että ihminen voi olla samanaikaisesti hyvin pukeutuva, sekä esim. empaattinen tai ystävällinen. Täällä sen sijaan on joko-tai ajatttelua, eli kaksi ääripäätä; hyvin pukeutuva = pinnallinen tms. ihminen, tuulipukuun pukeutuva = syvällinen jne. ihminen.

Suomessa on useita karmaisevia ajatusmalleja, pukeutuminen hyvänä esimerkkinä. Karmaisevia ne ovat siksi, että ne kohdistuvat suoraan itse ihmisen ominaisuuksiin. Ne ovat hyvin tylyttäviä ja ihmisten uskoa ja luottamusta itseensä latistavia.

Vierailija
249/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen 'laittauduin' paljonkin; hiukset värjätty ja laitettu, pesin ne myös joka päivä. Kynnet lakattu, naama meikattu, ja vartalollekin oli vaikka mitä ainetta, rasvaa ja suihketta.

Onneksi tulin järkiini. Kemikaalikuorma oli valtava. Kyllä tyylikäs ja huoliteltu voi olla ilman järkyttäviä tököttejä. Oletteko muuten tsekanneet mitä ne hiusvärit, lakat, kynsilakat, meikit, dödöt ym. sisältää? Kannattaa tutustua!

Minusta luonnollisuus on myös vahvan itsetunnon merkki. Ei tarvitse esittää tai teeskennellä mitään muuta kuin on. Se on tässä muovimaailmassa aika harvinaista.

Vierailija
250/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuluu suomalaisuuteen. Suomessa ei arvosteta mitään muuta kuin luonnollisuutta ja vaatimattomuutta ja mukavuutta, ei ulkonäön eteen ei jakseta nähdä vaivaa. Jos haluat olla erilainen tai panostat ulkonäköösi, sitä ei sulateta ollenkaan, vaan sinulta kysytään "kuka sä luulet olevasi". Sellainen on suomalainen mentaliteetti noin niinkuin pähkinänkuoressa.

Vierailija
251/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ulkonäköseikkoja ei arvosteta, senhän näkee jo arkkitehtuurissakin. Lisäksi monet eivät uskalla pukeutua, koska kanssaihmiset ovat armottomia. Juuri tuollaiset karmeat ihmisvastaiset sanonnat, kuten "Rumat ne vaatteilla koreilee", ovat osoitus armottomuudesta.

Suomessa ulkoisista seikoista - hyvä pukeutuminen jne. - arvioidaan myös liian usein ihmisen päänsisältö ja arvomaailma. Visuaalisesti hyvä pukeutuminen tarkoittaa sitä, että niin pukeutuvalle ihmiselle merkitsee myös visuaalisuus paljon. Siitä ei voi päätellä muuta. Kaikkein vähiten arvomaailmaa tai muutakaan mielen sisältöä.

Suomalaiseen ajatteluun ei useinkaan sovi sellainen ajattelu, että ihminen voi olla samanaikaisesti hyvin pukeutuva, sekä esim. empaattinen tai ystävällinen. Täällä sen sijaan on joko-tai ajatttelua, eli kaksi ääripäätä; hyvin pukeutuva = pinnallinen tms. ihminen, tuulipukuun pukeutuva = syvällinen jne. ihminen.

Suomessa on useita karmaisevia ajatusmalleja, pukeutuminen hyvänä esimerkkinä. Karmaisevia ne ovat siksi, että ne kohdistuvat suoraan itse ihmisen ominaisuuksiin. Ne ovat hyvin tylyttäviä ja ihmisten uskoa ja luottamusta itseensä latistavia.

Tämä on niin totta. Lisäisin vielä sen että ne tuulipukuun pukeutuvat eivät todellakaan ole syvällisiä, vaan just niitä jotka on kateellisia ja katkeria ja arvostelevat kaikkia muita.

Vierailija
252/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa olla rauhassa miesten huomiolta. Minulla on kaunis treenattu kroppa ja tavanomaiset kasvot. Kun en meikkaa ja käytän löysiä vaatteita saan olla ihan rauhassa. Halutessani voin pukeutua näyttävästi ja meikata, välttämättä kaikki ei edes tajua että on samasta henkilöstä kyse.

Niin miehet täällä Suomessa ovat tunnettuja ahdistelustaan ja flirttailusta. Eiku.

Vierailija
253/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut haluavat arvostella muita?

Vierailija
254/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli ikääni. Olen 40+

Ap

Vierailija
255/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rumat ne vaatteilla koreilee.

Ehkä idioottimaisin sananlasku ikinä. Suomalaiseen ankeuskulttuuriin kuuluu jostain syystä ajatus, että kauniit asiat ovat turhuutta, ja turhamaisuus on pahin ominaisuus ihmisessä. 

Itse tykkään enemmän sananlaskusta, jota äitivainaani aikoinaan käytti (olimme aika köyhiä): Samalla rahalla saa rumaa ja kaunista. Olen todennut saman, tyylitaju ei ole rahasta kiinni, eikä myöskään kauniiden vaatteiden ostaminen.

Paitsi että ilman rahaa ei saa mitään ja vähemmällä rahalla saa vähemmän/huonompaa. Ellei ole taitava kierrättäjä ja löytöjen tekijä.

Nojuu ilman rahaa ei tietty saa mitään. Mutta aina ihmisellä jotkut vaatteet kuitenkin on? Joskus ne on tullut ostettua ja valittua? Ja tosiaan kirppareilla ja kierrätyskeskuksissa on nykyään niin paljon erilaista vaatetta tarjolla edullisesti, että jokaiselle varmasti löytyy jotain sopivaa/parhaita puolia korostavaa.

Missähän näitä kirpparilta ja kierrätyskeskus, joista löytyy halvalla hyvää tavaraa on? Itse en ole löytänyt paikallisista muuta kuin yhden nahkatakin tyttärelle kympillä. Muuten se tavara on nuhruista ja kulahtanutta marketti, Lindex, HM kamaa ja hinta yleensä lähes sama kuin uutena ostettaessa on ollut.

Helsingissä Relove,Fredan UFF ja Unioninkadun Recci.

Vierailija
256/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan kinnosta. Kelpaan näin tai olen kelpaamatta.

Vierailija
257/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kuuluu suomalaisuuteenSuomessa ei arvosteta mitään muuta kuin luonnollisuutta ja vaatimattomuutta ja mukavuutta, ei ulkonäön eteen ei jakseta nähdä vaivaa.u suomalaisuuteen.  Jos haluat olla erilainen tai panostat ulkonäköösi, sitä ei sulateta ollenkaan, vaan sinulta kysytään "kuka sä luulet olevasi". Sellainen on suomalainen mentaliteetti noin niinkuin pähkinänkuoressa.

Niin kuuluukin suomalaisuuteen ja siinähän ei ole mitään vikaa. Suomalaiset naiset ovat työläisnaisia. Meillä ovat naiset tehneet aikojen alusta kovaa ruumiillista työtä siinä missä suomalaiset miehetkin. Kauneusseikat ovat suomalaisessa kulttuurisessa vähemmän arvostettuja ja sivuseikkoja. Täällä arvostetaan enemmän ihan muunlaisten asioiden eteen vaivan näkemistä kuin kauneuden. Suomalainen historia on muokannut meitä tietynlaisiksi ja tiettyjä asioita arvostaviksi. Hirveän vaikea sinun on kokonaan suomalaisten naisten historiaa ja sitä miten se on määritellyt suomalaista naiseutta tässä vaiheessa jollakin vauvapalstalla muita naisia morkkaamalla muuttaa. Ja en muuten usko, että tuollainen "kuka sä luulet olevasi" tiuskiminen on yleistä. Taidat olla sellainen tuntemattomien katseiden ylitulkitsija ja omien negatiivisten johtopäätösten tekijä... 

Vierailija
258/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sillä ei ole mitään väliä miltä näytän, elämä ei ole yhtään sen parempaa (aikoinaan laittauduin enemmän).

Tuo on kyllä valhetta, minulla on tästä empiiristä kokeilua.

Jos menen kauppaan meikittömänä, lenkkivaatteet pääällä, tuntuu että ihmiset katsoo tympeästi, mutta kun vedän kauniit vaateet ja söpöt meikit + huoliteltu kampaus, mulle hymyillään ja itselläkin on parempi mieli.

mä en kyllä edes huomaa, miten jossain kaupassa muut ihmiset mun olemassaolooni reagoi

Vierailija
259/276 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minäkin joudun pyytämään Sinulta anteeksi sitä, että olen vaatimattomalla ulkonäölläni häirinnyt Sinun silmiäsi ja mielenrauhaasi, enkä ole ottanut Sinua huomioon Sinun ansaitsemallasi tavalla. Itse en juurikaan kiinnitä huomiota muiden pukeutumiseen tai kampaukseen. Käyttäytymiseen, no joo, kyllä, pakosta.

Itseäni on kiinnostanut oman ulkonäköni sijasta enemmän se, jäätkö Sinä tai lähimmäisesi henkiin vai et. Miten hoidetaan leukemiaa, sydäninfarktia, keuhkopöhöä, syöpää, aivoverenvuotoa,, sepsistä, kallovammaa, murtumia. Olen käyttänyt kaiken aikani ja energiani sellaisten asioiden opetteluun ja hoitamiseen. Olen tehnyt säännöllisen päivätyön lisäksi säännönmukaisesti 24 tunnin vuoroja, kuten lähes koko ammattikuntani, tarjotaksemme Sinulle ja muille lähimmäisillemme mahdollisuuden päästä hoitoon nopeasti silloin kun on todellinen hätä. Pyydän anteeksi etten ole ottanut Sinua riittävästi huomioon huolehtimalla ensisijaisesti ulkonäöstäni.

Lisäksi ajattelen myös kemian teollisuuden aiheuttamaa kuormitusta luonnolle.

Anteeksi!!!

Vierailija
260/276 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua, miten jotakuta voi häiritä näin paljon jonkun toisen ihmisen ulkonäkö. Miksi on tällainen oletus, että muiden pitää miellyttää omia esteettisiä mieltymyksiä? Kyse siis kuitenkin on siitä, että valitetaan kun toiset näyttävät liian "vaatimattomilta"!!! Ei ole kyse edes siitä, että puhutaan varsinaisesti epäsiisteydestä, vaan siitä, että ponnari on liian tylsä kampaus, luonnollinen hiusväri mitäänsanomaton, meikitön nainen epähuolitellun näköinen ja epätrendikkäät vaatteet rumia. Siis millaisista asioista te oikein haukutte ja avostelette muita ihmisiä? Miettikää nyt vähän! 

Ja sitten kehtaatte väittää, että ei voi vetää johtopäätöksiä teidän arvomaailmastanne??? Naurettavaa. Ja olen aivan varma, että nämä samat tyypit kelpuuttaisivat vain tietynlaisen ulkonäköön panostamisen. Juurikin sen edellä klikatun toimistolookin bleisereineen. Sitten jos onkin joku alagenren edustaja, joka näkee paljonkin vaivaa ulkonäkönsä eteen, niin varmasti hänellekin nyrpisteltäisiin nenää "hyhhyh, ei miellytä minun silmääni".