Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut haluavat näyttää niin vaatimattomilta?

Vierailija
14.01.2019 |

Mitäänsanomaton kampaus (esim. vuodesta toiseen hiukset vedetty niskaponnarille), tyylittömät ja värittömät perusvaatteet (lue: sellaiset ettei vahingossakaan erotu massasta), ei meikkiä jne. Tyylittömyyttä kuvaa se, ettei ole ollenkaan miettinyt miten korostaa omia hyviä piirteitään.

Miksi jotkut haluavat olla vaatimattimia vuodesta toiseen? Tässä ei nyt tarkoiteta ohimenevää verkkarilookia esim. pikkulapsiajan tai sairauden takia.

Kommentit (276)

Vierailija
181/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on vastannut, että ehkä miestäsi kiinnostaisi että laittautuisit, vaikkei itseäsi kiinnostakkaan. Mulla ei koskaan ole ollut miehistä pulaa, seurustelin 19-23v välin avoliitossa hyvin menestyvän itseäni 3v vanhemman miehen kanssa ja sitten olin yhden kesän sinkku. +350 tindermätsiä kesän aikana (kesä-elokuu) vaikka nirsoilinkin keille annan swipen ja treffejä riitti vaikka profiilikuvassa oli ihan se arkinen täysin laittamaton minä. :) Kaikki viisi miestä, keitä halusin treffailla olisivat jatkaneet suhdetta. Nyt taas avoliitossa omasta mielestä komean ja ihan hyvin menestyvän miehen kanssa.

Vaikka nimenomaan nuorissa naisissa sitä kilpailua onkin.

Voitteko kuvitella, että jotkut tykkää luonnollisestakin? Mulle ulkonäköön panostus on se, että laitan kaupungille ravintolaan mennessä farkut. :P Ikinä muulloin, en olisi tällaista "itsekehu" viestiä laittanut, mutta ärsyttää nää kommentit, että tekee jonkun loukkauksen omaa miestään kohtaan jos sellaisen edes löytää, kun ei maalaa itseään tuntemattomaksi tekokulmin, ripsin ja erivärisellä kasvoilla. Ja näin, täysin valheellisena todellakin peitä niitä hyviä puoliaan.

Ette uskoisi miten moni mies on sanonut, että on kaunista, kun aamulla meikit pestynä vierellä ei makaa ihan eri ihminen.

Toki olen myös kiitollinen siitä, että ihoni on hyvä eikä minulla ole esim aknea.

> +350 tindermätsiä kesän aikana

> vaikka nirsoilinkin keille annan swipen

valitse toinen

Vierailija
182/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin en koe tarvetta kuluttaa aikaa laittautumiseen, kun kohtaan vain työkaverit ja kaupan kassan. Tärkeimpiin menoihin panostan kyllä ja muutenkin viikonloppuisin käytän parempia paitoja kuin arkena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset tyykkää olla niinkuin itse haluaa. Ja muotihan suosii nyt mustaa,harmaata eli masentavia värejä.

Vierailija
184/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein viikonlopouisin variksenpelättimen näköinen 😁.

Töissä kukaan ei tunnistaisi minua. Asukokonaisuuteni on tarkkaan harkittu, kauniit värit, kauniit - erikoiset kengät jne.

Kaikkia asia ei kiinnosta. Minusta se on mukavaa 😊

Vierailija
185/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni on vastannut, että ehkä miestäsi kiinnostaisi että laittautuisit, vaikkei itseäsi kiinnostakkaan. Mulla ei koskaan ole ollut miehistä pulaa, seurustelin 19-23v välin avoliitossa hyvin menestyvän itseäni 3v vanhemman miehen kanssa ja sitten olin yhden kesän sinkku. +350 tindermätsiä kesän aikana (kesä-elokuu) vaikka nirsoilinkin keille annan swipen ja treffejä riitti vaikka profiilikuvassa oli ihan se arkinen täysin laittamaton minä. :) Kaikki viisi miestä, keitä halusin treffailla olisivat jatkaneet suhdetta. Nyt taas avoliitossa omasta mielestä komean ja ihan hyvin menestyvän miehen kanssa.

Vaikka nimenomaan nuorissa naisissa sitä kilpailua onkin.

Voitteko kuvitella, että jotkut tykkää luonnollisestakin? Mulle ulkonäköön panostus on se, että laitan kaupungille ravintolaan mennessä farkut. :P Ikinä muulloin, en olisi tällaista "itsekehu" viestiä laittanut, mutta ärsyttää nää kommentit, että tekee jonkun loukkauksen omaa miestään kohtaan jos sellaisen edes löytää, kun ei maalaa itseään tuntemattomaksi tekokulmin, ripsin ja erivärisellä kasvoilla. Ja näin, täysin valheellisena todellakin peitä niitä hyviä puoliaan.

Ette uskoisi miten moni mies on sanonut, että on kaunista, kun aamulla meikit pestynä vierellä ei makaa ihan eri ihminen.

Toki olen myös kiitollinen siitä, että ihoni on hyvä eikä minulla ole esim aknea.

> +350 tindermätsiä kesän aikana

> vaikka nirsoilinkin keille annan swipen

valitse toinen

Arvasin että joku tarttuu tähän. :) Mun kaikki kaverit pelaa tinderiä niin, että katsomatta swaipataan kaikki oikealle niin pitkään kunnes vastaantulijat loppuu. Eli en pelannut tinderiä niin, että automaattisesti swipetin kaikki oikealle, vaan jopa vähän katsoin mitä teen. Ainakin mun kaveripiirissä yks mies ja +5 naista pelaa aina noin et kaikki vaan oikeelle ja montako mätsiä tuli. Kun päivittäin on tinderissä vaikka tunninkin ja mätsää vaikka 30pros vastaantulijoista, niitäkin kertyy nopeasti satoja.

Vierailija
186/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyn kehittäminen menee tekoripsien ja hiuspidennysten ym. fiksailun edelle.

Vierailija
187/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö ei ole mulle niin tärkeä asia, että ensin levittäisin kemikaaleja iholleni, sen jälkeen poistaisin ne toisilla kemikaaleilla ja lopuksi laittaisin lisää kemikaaleja, jotta ihoni ei menisi kemikaalikäsittelyistä pilalle. En siis meikkaa. 

Vierailija
188/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö ei ole mulle niin tärkeä asia, että ensin levittäisin kemikaaleja iholleni, sen jälkeen poistaisin ne toisilla kemikaaleilla ja lopuksi laittaisin lisää kemikaaleja, jotta ihoni ei menisi kemikaalikäsittelyistä pilalle. En siis meikkaa. 

Haha :D Ihana. Mutta kosmetiikkaankin voi paneutua. Laitan iholle tarkoin harkittuja kemikaaleja ja vain vähän. Poistan palasaippualla, mielellään luonnonkosmetiikkaa ja kuorin kemiallisesti ruokasoodalla. Illalla laitan apteekin a-vitamiinirasvaa, yksinkertaista, halpaa ja hyvää. HIuksia en värjää ja pidän mallissa joka on helppo.

Näyttää huolitellulta. :)

Vaatteisiinkin voi laittaa ajatusta ja ostaa kierrätettynä, niitä merkkejä jotka on jo kertaalleen käytetty ja kauniina pysyneet. Luonto ja raha säästyy, luovuus kukkii ja itsetunto voi hyvin.

Vierailija
189/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon itse tosi esteettinen ihminen, oon aina ollut tarkka väreistä ja kiinnostunut eri tyyleistä (vaatteista/kokonaisuudesta).

Työskentelen alalla jossa tulee seurattua muotia. Katselen monesti ihmisiä ja mietin miten heistä sais kivemman näköisiä (ja tätä en tee arvostelevasti!). Hiukset vaikuttaa muuten yllättävän paljon kokonaisuuteen, ja se miten käyttää värejä (osaako käyttää;)).

Täällä pukeudutaan melko tylsästi, joten kyllä huomaan jos jollain on magee/persoonallinen tyyli! Ripsijatkeet ym tekojutut on ihan out jo muutenkin, kuka niitä edes haluaa enää. Ne on karseita.

Vierailija
190/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ymmärrän sen, ettei panosta ulkoiseen olemukseen hirveämmin esim. meikkaamalla tai laittamalla hiuksia. Silti vähän ihmettelen sellaisia ihmisiä ylipäätään, joilla ei ole minkäänlaista kiinnostusta omaan ulkomuotoon. Tämä etenkin silloin, kun tekee työtä, missä kohdataan asiakkaita tai sitten vaikka työtä hakiessa. En todellakaan sano, että pitäisi meikata tai pitää viimeisen muodin mukaisia vaatteita ja korkkareita, vaan ihan perus, hiusmalli, jota ei tarvitse erityisemmin laittaa aamuisin (esim. pitkä polkka), heleyttävä kasvovoide ja siistit vaatteet, kuten vaikka suorat housut ja neule. 

Vierailija
191/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha :D Ihana. Mutta kosmetiikkaankin voi paneutua. Laitan iholle tarkoin harkittuja kemikaaleja ja vain vähän. Poistan palasaippualla, mielellään luonnonkosmetiikkaa ja kuorin kemiallisesti ruokasoodalla. Illalla laitan apteekin a-vitamiinirasvaa, yksinkertaista, halpaa ja hyvää. HIuksia en värjää ja pidän mallissa joka on helppo.

Näyttää huolitellulta. :)

Vaatteisiinkin voi laittaa ajatusta ja ostaa kierrätettynä, niitä merkkejä jotka on jo kertaalleen käytetty ja kauniina pysyneet. Luonto ja raha säästyy, luovuus kukkii ja itsetunto voi hyvin.

Mä laitan naamalleni vain vettä. En koe muita tarpeelliseksi. 

Vierailija
192/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin pukeutua kivemmin, mutta vartalolleni ei löydy vaatteita enkä ala mitään isoja operaatioita itseni muokkaamiseksi. LIsäksi materiaalit ovat ihan kauheita tänä päivänä.  

Naaman ja hiusten osalta panostan toki jonkinasteisesti, mutta en ole varma välittyykö se katsojalle asti riittävästi. 

Vierailija
193/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voisi sanoa, että vaatimattomuus kaunistaa paremmin kuin suuri prameilu. Vaatimaton ihminen voi olla luonteeltaan älykäs, ihana ja upea ihminen. Ei kaikkien tarvitse olla samanlaisia. Itselläni äiti ei prameillut, ei värjännyt hiuksia, ei meikannut, oli muuten ihana ja upea ihminen. Ehkä sinä aloittaja ymmärrät, kun kasvat ja aikuistut. Elämä on muutakin kuin mitä sinä aloituksessa kyselet ja ihmettelet. Aikuiset ymmärtää.

Vierailija
194/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella pitäisi olla joku hyvä tuttu joka kehtaa sanoa, eikä siitä loukkaantuisi, ettei sovi.

Vierailija
195/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kampaajalla käyminen, ihon hoito ja kevyt meikki ei ole prameilua. Se on itselleni ihan normaalia, en koe sitä vaivalloiseksi. Kyllä työelämässä pitää olla siistin näköinen ja pukeutua työn mukaan (tämä on hakusessa aika monella).

T. Nro 191

Vierailija
196/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen nainen kirjoitti:

Joskus voisi sanoa, että vaatimattomuus kaunistaa paremmin kuin suuri prameilu. Vaatimaton ihminen voi olla luonteeltaan älykäs, ihana ja upea ihminen. Ei kaikkien tarvitse olla samanlaisia. Itselläni äiti ei prameillut, ei värjännyt hiuksia, ei meikannut, oli muuten ihana ja upea ihminen. Ehkä sinä aloittaja ymmärrät, kun kasvat ja aikuistut. Elämä on muutakin kuin mitä sinä aloituksessa kyselet ja ihmettelet. Aikuiset ymmärtää.

Siis olet joko vaatimaton tai sitten prameilija? Välimuotoja ei tietenkään ole olemassa. Huoh.

Vierailija
197/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäänsanomaton kampaus (esim. vuodesta toiseen hiukset vedetty niskaponnarille), tyylittömät ja värittömät perusvaatteet (lue: sellaiset ettei vahingossakaan erotu massasta), ei meikkiä jne. Tyylittömyyttä kuvaa se, ettei ole ollenkaan miettinyt miten korostaa omia hyviä piirteitään.

Miksi jotkut haluavat olla vaatimattimia vuodesta toiseen? Tässä ei nyt tarkoiteta ohimenevää verkkarilookia esim. pikkulapsiajan tai sairauden takia.

Miksi olet päättänyt heidän HALUAVAN näyttää vaatimattomilta. Suurimmalle osalle asialla ei liene juuri minkäänlaista merkitystä. Muut asiat menevät ohi kiinnostavuusasteikolla. Ja kun ei kiinnosta, ei tietenkään tule laittauduttua, koska se vaatisi aikaa, vaivannäköä ja rahaa. 

Vierailija
198/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, kuvailit just mun tyylin! :) mutta kun on hoikka ja luonnostaan kaunis, tämä näyttää raikkaalta! Lisäksi pynttäytyminen on noloa.

Vierailija
199/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, miten moni kommentoija sanoo haluavansa vältää kaikenlaista huomiota. Näyttää mahdollisimman huomaamattomalta. Jopa sulautua taustaan. ohis

Vierailija
200/276 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, miten moni kommentoija sanoo haluavansa vältää kaikenlaista huomiota. Näyttää mahdollisimman huomaamattomalta. Jopa sulautua taustaan. ohis

Tulla esille ja herättää huomiota omalla olemuksellaan on tärkeää esim. kauneuskilpailussa ja ehkä miesmarkkinoilla, mutta jos haluat saada omia tavoitteita, ideoita ja päämääriä läpi, niin vastapuolelle tärkeintä on saada sanoma läpi ja olla itse mahdollisimman huomaamaton, ettei tärkeän asian sijaan mielenkiinto olisi ulkosessa olemuksessa.

Monessa työpaikassa on pukukoodi ja kyllähän ne ovat tosi tylsiä ja värittömiä. Juuri edellä mainitusta syistä.

Sama jos katsoo vaikutusvaltaisten naisten pukeutumista ja olemusta. Tai naispolitikkoja. Kovin vaatimattoman näköistä.