Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä, joka ei "muista" vastata viesteihin

Vierailija
14.01.2019 |

Miten olet ilmoittanut tällaiselle ystävälle, ettet enää halua olla hänen kanssaan tekemisissä? Asiasta huomauttaminen ei ole auttanut. Miten voi kohteliaasti ilmoittaa, että nyt on tullut mitta täyteen?

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet ilmoittanut tällaiselle ystävälle, ettet enää halua olla hänen kanssaan tekemisissä? Asiasta huomauttaminen ei ole auttanut. Miten voi kohteliaasti ilmoittaa, että nyt on tullut mitta täyteen?

Täh? eihän sun tartte sille mitään ilmottaa kun  se on jo  ilmoittanut SULLE. Siis  jättämällä  vastaamatta sun tyhjänpäiväisiin viesteihin. Senkun vaan poistat numeron  pöhkö. Sut on jo  ghostattu.

Vierailija
102/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästi haluat näpäyttää tuota kaveriasi tai antaa jonkun uhkavaatimuksen, että jos et nyt ala vastata nopeammin, ystävyys loppu siihen. Muutenhan vaan lopettaisit viestittelyn kokonaan.

En halua näpäyttää enkä esittää uhkavaatimusta, mutta haluan tehdä tilanteen selväksi. Haluan lopettaa huonosti toimivan ystävyyden enkä jättää mitään auki.

Siis se ystävyys on jo  irtisanottu vastaanottajan puolelta joten voit lopettaa draamailun tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama tilanne yhden ystävän kanssa. Hän ei myöskään tosin aloita juuri koskaan itse keskustelua, eikä kysele kuulumisia niin kuin minä kyselen häneltä. Nykyään en enää laita viestiä. On kutsunut mua rasitteeksikin jne, joten ei maksa vaivaa.. Ei yksinkertaisesti välitä.

Vierailija
104/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin vähän samankaltainen tilanne yhden "ystävän" kanssa. Hän ottaa yhteyttä pari kertaa vuodessa ollessaan humalassa, kun muut kaverinsa ovat jo lähteet ja tarvitsisi vielä seuraa. Minun yhteydenottoihin ei koskaan vastaa. Olen päättänyt unohtaa koko ihmisen. Voidaan moikata jos jossain joskus törmätään.

Vierailija
105/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästi haluat näpäyttää tuota kaveriasi tai antaa jonkun uhkavaatimuksen, että jos et nyt ala vastata nopeammin, ystävyys loppu siihen. Muutenhan vaan lopettaisit viestittelyn kokonaan.

En halua näpäyttää enkä esittää uhkavaatimusta, mutta haluan tehdä tilanteen selväksi. Haluan lopettaa huonosti toimivan ystävyyden enkä jättää mitään auki.

Siis se ystävyys on jo  irtisanottu vastaanottajan puolelta joten voit lopettaa draamailun tähän.

Mutta ei tarvitse. Vastapuolen narsisti saa pienen opetuksen. Oppii olemaan.

Vierailija
106/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakava masennus vaikuttaa muistiin ja tekee mieli vältellä kaikkia ihanan pirteitä ihmisiä ettei oma huonommuus paljastu. Ikävää olisi huomata kuinka jätetään masennuksen takia, ehlpompi vain maata peiton alla maailmalta piilossa ja toivoa, että joko pääsee pois tai pääsee hyppäämään sairauden yli aikaan jolloin kaikki on taas hyvin ja yksikään kaveri ei ole jättänyt.

Ystäväni ei ole vakavasti masentunut.

Mistä tiedät sen?

Itse olin täyspäiväisesti töissä vakavasti masentuneena. Ei kaikki näy päällepäin.

Meillä on tässä tällainen kaikkitietävä ja kontrolloiva tarinankertoja.

Aikanaan työuupumuksen kanssa sinnitellessä en jaksanut pitää yhteyttä kuin lähiperheeseen ja heihinkin vain pakosta. Vastavuoroisuutta odottavat etäisemmät ihmiset jäivät siinä tilanteessa, se oli vain yksi ahdistava "vaatimus" joka kuristi siinä vaiheessa kun hyvä kun töissä jaksoin käydä. Lapset ja mies olivat ainoat joiden kanssa jaksoin viettää aikaa vapaa-ajalla.

Mutta ap:n kaltaiset eivät ymmärrä tätä mahdollisuutta että olisi joku tekijä mistä he eivät ole tietoisia. He kun ovat sellaisia eivätkä muutu ennenkuin oppivat.

Itse olen läpikäynyt vakavan työuupumuksen ja masennuksen. En jaksanut tavata ihmisiä mutta en myöskään jättänyt ketään epätietoisuuteen ghostaamalla. En edes kuolinvuoteelta pystyisi tehdä sellaista ihmisille, joista olen edes joskus välittänyt. Se olisi vaan niin törkeää. Kirjoitin selventävän viestin, että tarvitsen aikaa enkä jaksa nyt ketään. Kun voimaannuin ystävyys jatkui ennallaan.

Vierailija
107/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2628 kirjoitti:

Äsh, anna olla.

Et viesteile. Sitten jos tuntuu, että haluatkin olla tekemisissä, niin olet.

Haluaisin tehdä tilanteen nyt kerralla selväksi. En halua jättää tulkinnanvaraa.

"ei tää vaan toimi, ei johdu minusta vaan sinusta, ei olla vaan kavereita"

Vierailija
108/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkaa pommittamasta ystävääsi.

En ole missään vaiheessa pommittanut viesteillä. Ja jos luit aloituksen, niin olen päättänyt etten enää halua olla hänen kanssaan tekemisissä.

Kuinka usein aikaisemmin lähettelit viestejä???

Joskus aiemmin laitoin viestin kerran tai kaksi kuukaudessa, nykyään on mennyt monta kuukautta välillä. Yleensä viesteillä sovittiin tapaamisista. Jossain vaiheessa ystävä alkoi vastailla pääsääntöisesti vastailla todella, todella pitkällä viiveellä.

Ja miten sinä siinä vaiheessa vastasit? Ja kuinka nopeasti?

Yleensä olen kuitannut viestit saman tien ne luettuani.

Mitä tarkoittaa viestin kuittaaminen? Eikö se ole sama asia kuin viestiin vastaaminen?

Vierailija
109/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole missään vaiheessa pommittanut viesteillä. Ja jos luit aloituksen, niin olen päättänyt etten enää halua olla hänen kanssaan tekemisissä.

Joskus aiemmin laitoin viestin kerran tai kaksi kuukaudessa, nykyään on mennyt monta kuukautta välillä. Yleensä viesteillä sovittiin tapaamisista. Jossain vaiheessa ystävä alkoi vastailla pääsääntöisesti vastailla todella, todella pitkällä viiveellä.

Mitä tarkoittaa viestin kuittaaminen? Eikö se ole sama asia kuin viestiin vastaaminen?

Kyllä. Olen vastannut esimerkiksi selvittäväni onnistuuko joku ehdotuksen toteuttaminen vai ei.

Vierailija
110/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakava masennus vaikuttaa muistiin ja tekee mieli vältellä kaikkia ihanan pirteitä ihmisiä ettei oma huonommuus paljastu. Ikävää olisi huomata kuinka jätetään masennuksen takia, ehlpompi vain maata peiton alla maailmalta piilossa ja toivoa, että joko pääsee pois tai pääsee hyppäämään sairauden yli aikaan jolloin kaikki on taas hyvin ja yksikään kaveri ei ole jättänyt.

Ystäväni ei ole vakavasti masentunut.

Mistä tiedät sen?

Itse olin täyspäiväisesti töissä vakavasti masentuneena. Ei kaikki näy päällepäin.

Meillä on tässä tällainen kaikkitietävä ja kontrolloiva tarinankertoja.

Aikanaan työuupumuksen kanssa sinnitellessä en jaksanut pitää yhteyttä kuin lähiperheeseen ja heihinkin vain pakosta. Vastavuoroisuutta odottavat etäisemmät ihmiset jäivät siinä tilanteessa, se oli vain yksi ahdistava "vaatimus" joka kuristi siinä vaiheessa kun hyvä kun töissä jaksoin käydä. Lapset ja mies olivat ainoat joiden kanssa jaksoin viettää aikaa vapaa-ajalla.

Mutta ap:n kaltaiset eivät ymmärrä tätä mahdollisuutta että olisi joku tekijä mistä he eivät ole tietoisia. He kun ovat sellaisia eivätkä muutu ennenkuin oppivat.

En ala tässä henkilökohtaisesti selvittää elämääni sinulle. Kaikki aloitukset eivät kuitenkaan käsittele sinun tapaustasi. Jokainen tilanne on aina omanlaisensa.

Vierailija
111/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Olen vastannut esimerkiksi selvittäväni onnistuuko joku ehdotuksen toteuttaminen vai ei.

Odotatko sinä ystävän sitten "kuittaavan" sinun viestisi tällä samalla tavalla heti kun on viestin lukenut? Vai riittäisikö sulle se, että hän vastaa sitten kun on selvittänyt onnistuuko ehdottamasi asia hänelle vaiko ei?

Vierailija
112/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastapuolta ei kiinnosta pätkääkään. Korkeintaan nauraa lapselliselle opetuksellesi. Ja kertoo ehkä vielä muillekin, miten nolo olet.

Vierailija
113/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viestisi ovat varmaan niin rasittavia.

Millä tavoin sinä toivoisit ystävän kertovan sinulle, ettei enää halua olla jatkossa kanssasi tekemisissä? Päätös on muhinut mielessä jo pitkään.

- Ap

Ilmeisesti hän on jo pitkään yrittänyt vihjailla ettei halua olla sinun kanssa tekemisissä. Lopeta se viestittely, niin asia on hoidettu sillä. Ei tarvitse kertoa mitään, koska kaverisia ei kiinnosta viestisi. 

Vierailija
114/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotatko sinä ystävän sitten "kuittaavan" sinun viestisi tällä samalla tavalla heti kun on viestin lukenut? Vai riittäisikö sulle se, että hän vastaa sitten kun on selvittänyt onnistuuko ehdottamasi asia hänelle vaiko ei?

Ei riitä vastaaminen päivän tai viikon viiveellä tai ei lainkaan. Syyt tähän ovat henkilökohtaisia ja niistä on ystävän kanssa useaan otteeseen keskusteltu.

Vierailija
115/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastapuolta ei kiinnosta pätkääkään. Korkeintaan nauraa lapselliselle opetuksellesi. Ja kertoo ehkä vielä muillekin, miten nolo olet.

Se on minulle samantekevää, kunhan saan viestini perille ja sen jälkeen voin unohtaa koko asian.

Vierailija
116/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut kahlata ketjua kokonaan läpi. Onko ap antanut jotain esimerkkejä siitä, millaisia viestejä lähettelee?

Vierailija
117/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut kahlata ketjua kokonaan läpi. Onko ap antanut jotain esimerkkejä siitä, millaisia viestejä lähettelee?

"Moi! Lähdetkö perjantaina puolen päivän aikaan syömään?"

Vierailija
118/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on minulle samantekevää, kunhan saan viestini perille ja sen jälkeen voin unohtaa koko asian.

Sitten teet niin. Narsisteissa on sellainen ominaisuus, että kääntävät ihan kaiken omaksi edukseen ja omaksi voitokseen. Eivät he opi mistään näpäytyksistä, koska ovat sellaisten yläpuolella. Siis omasta mielestään.

Vierailija
119/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi niistä viestejä täytyy lähettää yhtä mittaa? Jatkuvalla syötöllä? Koko ajan laukusta kuuluu piip piip piip-työpaikalla, kotona missä vaan..

Vierailija
120/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viestisi ovat varmaan niin rasittavia.

Millä tavoin sinä toivoisit ystävän kertovan sinulle, ettei enää halua olla jatkossa kanssasi tekemisissä? Päätös on muhinut mielessä jo pitkään.

- Ap

Mä jotenkin veikkaan, että et ole oikeasti etsimässä tapaa, jolla ystäväsi toivoisi sinun asian ilmoittavan. Miksi ihmeessä miettisit hänen toiveitaan, kun olet selvästi hyvin pettynyt hänen toimintaansa. 

En muutenkaan ymmärrä, miksi sinun pitäisi tehdä mitään, jos et halua olla hänen kanssaan tekemisissä. Jos hän ei vastaa viesteihisi, ette ole enää tekemisissä, heti kun sinä lopetat viestimisen, eikö? 

Kuulostaa siltä, että haluat asiasta tehdyn ilmoituksen herättävän ystäväsi huomaamaan, että on menettämässä sinut ystäväpiiristään ja ehkä katuvan? Pyytävän anteeksi? Sinuna miettisin motivaationi uudelleen. Harvoin tuollaiseen ilmoitukseen saa katuvan vastauksen. Voi herättää vastatuohtumusta ja siitähän taas ei sovintoa seuraa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme