Ystävä, joka ei "muista" vastata viesteihin
Miten olet ilmoittanut tällaiselle ystävälle, ettet enää halua olla hänen kanssaan tekemisissä? Asiasta huomauttaminen ei ole auttanut. Miten voi kohteliaasti ilmoittaa, että nyt on tullut mitta täyteen?
Kommentit (129)
Tuttua :D Itsellänikin ystävä, jolla saattaa kestää vastata viesteihin parikin kuukautta. Olen ratkaissut tilanteen siten, että en enää kirjottele hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvästi haluat näpäyttää tuota kaveriasi tai antaa jonkun uhkavaatimuksen, että jos et nyt ala vastata nopeammin, ystävyys loppu siihen. Muutenhan vaan lopettaisit viestittelyn kokonaan.
En halua näpäyttää enkä esittää uhkavaatimusta, mutta haluan tehdä tilanteen selväksi. Haluan lopettaa huonosti toimivan ystävyyden enkä jättää mitään auki.
Siis se ystävyys on jo irtisanottu vastaanottajan puolelta joten voit lopettaa draamailun tähän.
Mutta ei tarvitse. Vastapuolen narsisti saa pienen opetuksen. Oppii olemaan.
Vastapuolta ei kiinnosta pätkääkään. Korkeintaan nauraa lapselliselle opetuksellesi. Ja kertoo ehkä vielä muillekin, miten nolo olet.
Se on minulle samantekevää, kunhan saan viestini perille ja sen jälkeen voin unohtaa koko asian.
Sitten teet niin. Narsisteissa on sellainen ominaisuus, että kääntävät ihan kaiken omaksi edukseen ja omaksi voitokseen. Eivät he opi mistään näpäytyksistä, koska ovat sellaisten yläpuolella. Siis omasta mielestään.
Tällä palstalla jaellaan ihmisille narsistin leimoja aivan turhan anteliaalla otteella.
Muista tehdä myös Facebookissa päivitys "tykkää ja kommentoi mun statusta. Viikon päästä poistan kavereista kaikki jotka ei oo tykännyt ja kommentoinu!!!!!!!!11111!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvästi haluat näpäyttää tuota kaveriasi tai antaa jonkun uhkavaatimuksen, että jos et nyt ala vastata nopeammin, ystävyys loppu siihen. Muutenhan vaan lopettaisit viestittelyn kokonaan.
En halua näpäyttää enkä esittää uhkavaatimusta, mutta haluan tehdä tilanteen selväksi. Haluan lopettaa huonosti toimivan ystävyyden enkä jättää mitään auki.
Siis se ystävyys on jo irtisanottu vastaanottajan puolelta joten voit lopettaa draamailun tähän.
Mutta ei tarvitse. Vastapuolen narsisti saa pienen opetuksen. Oppii olemaan.
Vastapuolta ei kiinnosta pätkääkään. Korkeintaan nauraa lapselliselle opetuksellesi. Ja kertoo ehkä vielä muillekin, miten nolo olet.
Se on minulle samantekevää, kunhan saan viestini perille ja sen jälkeen voin unohtaa koko asian.
Sitten teet niin. Narsisteissa on sellainen ominaisuus, että kääntävät ihan kaiken omaksi edukseen ja omaksi voitokseen. Eivät he opi mistään näpäytyksistä, koska ovat sellaisten yläpuolella. Siis omasta mielestään.
Tällä palstalla jaellaan ihmisille narsistin leimoja aivan turhan anteliaalla otteella.
Vanhaa koulukiusaajaa pelottaa että nykyään leimasin soi kun tuo persoonansa esiin. Ja niin se on. Enää ei voi sikailla vanhan maailman malliin. Siitä joutuu porsas tilille.
Tiia16 kirjoitti:
miksi niistä viestejä täytyy lähettää yhtä mittaa? Jatkuvalla syötöllä? Koko ajan laukusta kuuluu piip piip piip-työpaikalla, kotona missä vaan..
Onko viesti kerran kuussa sinusta paljon?
Antaisin ystävyyden vain hiipua ilman mitään virallisia "eroilmoituksia". Joskus vain aikaa tai intoa ei riitä yhteydenpitoon kaikkien kavereiden kanssa, eikä sitä kannata ottaa minään suurena henkilökohtaisena loukkauksena. Tuolla tavoin hiipumalla aikuisten ystävyyssuhteet yleensä tapaavat katketa tai sitten vain jäädä sivuun joksikin aikaa.
Niin kuin aiemmin joku sanoikin, miellyttävämpää törmätä tulevaisuudessa, kun ei ole tehnyt asiasta numeroa. Etenkin vielä, jos on yhteistä tuttavapiiriäkin.
Ihan tiedoksi, mulla neljä lasta, opiskelen yliopistolla ja olen töissä kaiken vapaa-ajan. Meillä maito tilanne, joten hommaa koko ajan.
Rakastan ystäviäni, mutta en todellakaan välillä kerkeä vastaamaan. Sitten tapahtuu jotain ja taas jotain ja unohdan vastauksen. Mun todelliset ystävät ymmärtää tän. Eikä ihmettele kestoa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tiedoksi, mulla neljä lasta, opiskelen yliopistolla ja olen töissä kaiken vapaa-ajan. Meillä maito tilanne, joten hommaa koko ajan.
Rakastan ystäviäni, mutta en todellakaan välillä kerkeä vastaamaan. Sitten tapahtuu jotain ja taas jotain ja unohdan vastauksen. Mun todelliset ystävät ymmärtää tän. Eikä ihmettele kestoa.
Niin, jos noin käy joskus. Jos noin käy lähes koko ajan, niin ei se kovin kivalta tunnu. Entä otatko itse muihin oma-aloitteisesti yhteyttä?
Yrittänyt? Vihjailla? Mitä ihmettä?? Teini-ikäiset toimivat noin. Aikuinen ihminen osaa sanoa kauniisti mutta niin suoraan, että vastapuoli varmasti ymmärtää. Aikuinen ihminen ei vihjaile, ellei ole jäänyt teinin tasolle tai halua tehdä itsestään pelleä.