Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä, joka ei "muista" vastata viesteihin

Vierailija
14.01.2019 |

Miten olet ilmoittanut tällaiselle ystävälle, ettet enää halua olla hänen kanssaan tekemisissä? Asiasta huomauttaminen ei ole auttanut. Miten voi kohteliaasti ilmoittaa, että nyt on tullut mitta täyteen?

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä viesteillä kuulumisia kyseleviä. Viesteillä hoidellaan sellaisia asioita, joihin voi vastata lyhyesti ja/tai ei ole edes pakko vastata. Jos haluaa keskustella pidempään, niin soita. Itse en kännykällä jaksa kirjoitella pitkiä tarinoita.

Vierailija
42/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laitoin mun yhdelle kaverille viestiä viimeksi heinäkuussa 2018. Kaveri vastasi että nyt just ei ehdi vaihtaan kuulumisia, mutta palaa asiaan pian kun on parempi tilanne. Ei ole vielä palannut.

No se nyt on yksinkertaisesti unohtanut asian. Nämä ei ole mitään vakavia rikoksia.

Hahhah. Ei vastaamista unohda yli puoleksi vuodeksi, jos toiseen oikeasti haluaa pitää yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla jää tosi usein viesteihin vastailu roikkumaan. Kyllä mä silti toivon että ihmiset edelleen ottaa yhteyttä ja pyytää edes joskus johonkin. Sairastan masennusta enkä oikein uskalla kertoa mielialastani juuri kenellekään.

Mikset? Siinä tapauksessa muut eivät ymmärrrä mistä on kyse.

- toinen masentunut

Häpeän. Ja en halua mt-stigmaa.

Vierailija
44/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla jää tosi usein viesteihin vastailu roikkumaan. Kyllä mä silti toivon että ihmiset edelleen ottaa yhteyttä ja pyytää edes joskus johonkin. Sairastan masennusta enkä oikein uskalla kertoa mielialastani juuri kenellekään.

Mikset? Siinä tapauksessa muut eivät ymmärrrä mistä on kyse.

- toinen masentunut

Häpeän. Ja en halua mt-stigmaa.

Tylyn tyypin stigma ei ole yhtään parempi juttu kuin masennus.

Vierailija
45/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laitoin mun yhdelle kaverille viestiä viimeksi heinäkuussa 2018. Kaveri vastasi että nyt just ei ehdi vaihtaan kuulumisia, mutta palaa asiaan pian kun on parempi tilanne. Ei ole vielä palannut.

No se nyt on yksinkertaisesti unohtanut asian. Nämä ei ole mitään vakavia rikoksia.

Hahhah. Ei vastaamista unohda yli puoleksi vuodeksi, jos toiseen oikeasti haluaa pitää yhteyttä.

No miksi sellaisessa tilanteessa pitää enää päästä sanomaan viimeinen sana?

Vierailija
46/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi sellaisessa tilanteessa pitää enää päästä sanomaan viimeinen sana?

Tuo ei ole ap:n kommentti.

Vierailija
47/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihaan nykyajan viestitulvaa ja sitä, että omaa aikaa ei saisi olla, vaan koko ajan pitäusi olla muiden saatavilla. Jos olen väsynyt, en halua lukea enkä vastata viesteihin. Töissä on omat sähköpostit, koulun sähköposti, henk.koht sähköposti, somet, whatsappit ja muut paskat. Välistä viestejä tulee ihan helvetisti eikä niitä vain jaksa olla lukemassa ja vastailemassa.

Nautin kaikista eniten siitä, kun matkustan jossain missä ei kentät toimi eikä kukaan voi olla häiriköimässä pitkään aikaan. Kotona känny on aina äänettömällä, mutta silti odotetaan, ettö jatkuvasti olisin puhelimen päässä. Ihan v*tun rasittavaa!

Vierailija
48/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vihaan nykyajan viestitulvaa ja sitä, että omaa aikaa ei saisi olla, vaan koko ajan pitäusi olla muiden saatavilla. Jos olen väsynyt, en halua lukea enkä vastata viesteihin. Töissä on omat sähköpostit, koulun sähköposti, henk.koht sähköposti, somet, whatsappit ja muut paskat. Välistä viestejä tulee ihan helvetisti eikä niitä vain jaksa olla lukemassa ja vastailemassa.

Nautin kaikista eniten siitä, kun matkustan jossain missä ei kentät toimi eikä kukaan voi olla häiriköimässä pitkään aikaan. Kotona känny on aina äänettömällä, mutta silti odotetaan, ettö jatkuvasti olisin puhelimen päässä. Ihan v*tun rasittavaa!

Ok, muttei varsinaisesti liittynyt aloitukseen. Tänne kuitenkin eksyit, vaikka viestien lukeminen ärsyttää?

Vierailija
49/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma ei pyöri sinun ympärilläsi. Pitää hyväksyä, että ihmiset ovat erilaisia, elävät eri elämäntilanteissa ja erilaisissa terveydentilanteissa kuin sinä. Ei saa tuomita, ilman, että edes tietää mikä toisen vointi ja tilanne on. Elämä on raskasta hyvin monilla.

Tee jotain erilaista, käy tervehtimässä, vaikka ovella viemässä jotain pientä, ilahduttamassa. Pyydä samalla ulos, jonnekin, joskus. Kenties saat selville ystävästäsi enemmän kuin vaativilla viesteilläsi.

Ystävyys on jakamista, se antaa, jolla on annettavaa. Välillä toinen kannattelee toista, kunnes osat vaihtuvat. Ongelmistaan ei ole helppo kertoa edes ystävälle, ei aina kenellekkään.

Ystävyys ei ole vain ilonhetkiä varten, hädässä erottuvat ystävät.

Tärkeintä on rakastaa lähimmäisiään, pyyteettömästi.

Vierailija
50/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa pommittamasta ystävääsi.

Vierailija
51/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viestisi ovat varmaan niin rasittavia.

Millä tavoin sinä toivoisit ystävän kertovan sinulle, ettei enää halua olla jatkossa kanssasi tekemisissä? Päätös on muhinut mielessä jo pitkään.

- Ap

Lakkaa vain viestittelemästä niin ystävä helpottuu.

Vierailija
52/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei ole samanlaisia kuin sinä. Voi olla että on hajamielinen ja on paljon muuta tekemistä. Muistan yhden insinäärin olleen sellainen, että saattoi mennä viikko että yksinkertaisesti muisti tai ehti vastaamaan, ei se sitä tahallaan tehnyt. Taidat olla liian huomiohakuinen ap. PItäisikö hommata elämään sisältöä enemmän?

Tämä on ihan klassikko, että ketju kuin ketju menee ap:n mollaamiseksi. Ystävä on kännykkä kädessä ja somessa tuon tuosta, joten tuosta ei ole kyse.

Mä en ainakaan mollaa, ymmärrän, että tuo harmittaa, mutta olen vain eri mieltä siitä, miten tilanne pitäisi hoitaa. Toinen ei vastaa viesteihin -> ei edes vaikka pyytää erikseen vastaamaan -> toinen ei ole tällä hetkellä tai ollenkaan kiinnostunut pitämään yhteyttä ap:hen. Minusta tuolloin kannattaa lopettaa viestittely ja ns. "take the hint", ei missään nimessä lähettää mitään "hyvää loppuelämää" -viestejä. Suoruudelle ja jyrkkyydelle on ehdottomasti paikkansa ihmisten välisessä kanssakäymisessä, mutta se ei mielestäni ole lainkaan tässä tilanteessa. Kaikilla on täysi oikeus jättää vastaamatta viesteihin ja ilman mitään selitystä, se ei ole mikään aggressio sinua kohtaan.

Vierailija
53/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole missään vaiheessa pommittanut viesteillä. Ja jos luit aloituksen, niin olen päättänyt etten enää halua olla hänen kanssaan tekemisissä.

Vierailija
54/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, muttei varsinaisesti liittynyt aloitukseen. Tänne kuitenkin eksyit, vaikka viestien lukeminen ärsyttää?

Liittyyhän. AP on ilmeisesti joku superspämmääjä, kun hermostui hänen viesteihin liittyvästä kysymyksestä. Itse vastailen harvoin viesteihin, ellei joku ole jostain syystä lähettänyt jotain oikein akuuttia viestillä. Mikä on kyllä toisaalta typerä tapa. 

Vierailija
55/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole missään vaiheessa pommittanut viesteillä. Ja jos luit aloituksen, niin olen päättänyt etten enää halua olla hänen kanssaan tekemisissä.

Kuinka usein aikaisemmin lähettelit viestejä???

Vierailija
56/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules, elämässä kannattaa olla lähtökohtaisesti polttamatta siltoja. Mistö tiedät, että sattuuko tämä tyyppi tulevaisuudessa päättämään sinun tai lapsesi työhönotosta. Kysyt nätisti, että millä tavalla hän toivoo, että yhteydenpito hoidetaan. ja kerrot kuinka itsestäsi on hyvä toimia. tai sitten vaan lopetat sen viestittelyn. ihan turha tehdä draamaa aivan joutavasta asiasta. Elämäsi jatkuu kuitenkin.

Vierailija
57/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein aikaisemmin lähettelit viestejä???

Joskus aiemmin laitoin viestin kerran tai kaksi kuukaudessa, nykyään on mennyt monta kuukautta välillä. Yleensä viesteillä sovittiin tapaamisista. Jossain vaiheessa ystävä alkoi vastailla pääsääntöisesti vastailla todella, todella pitkällä viiveellä.

Vierailija
58/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuules, elämässä kannattaa olla lähtökohtaisesti polttamatta siltoja. Mistö tiedät, että sattuuko tämä tyyppi tulevaisuudessa päättämään sinun tai lapsesi työhönotosta. Kysyt nätisti, että millä tavalla hän toivoo, että yhteydenpito hoidetaan. ja kerrot kuinka itsestäsi on hyvä toimia. tai sitten vaan lopetat sen viestittelyn. ihan turha tehdä draamaa aivan joutavasta asiasta. Elämäsi jatkuu kuitenkin.

Ei hyvää päivää! Kunnon opportunisti ja hyväksikäyttäjä! ”Susta voi olla joskus hyötyä - tai haittaa, olen siksi kanssasi väleissä.” Toivottavasti kohtaat karman pian. Yök!

Vierailija
59/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tuolle "ystävällesi" niin hyvä ystävä kuin olet kuvitellut. Todennäköisesti et ole hänelle kaveria kummempi. Sinuna jättäisin asian siihen. En enää laittaisi viestejä, en edes mitään lapsellista ystävyyden lopettamisviestiä. Sinun ja hänen elämät ovat vain erkaantuneet, kummallakin on jo niin paljon muuta elämää, että yhteydenpito yksinkertaisesti vaan on hiipunut. Aikansa kutakin.

Vierailija
60/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä viesteillä kuulumisia kyseleviä. Viesteillä hoidellaan sellaisia asioita, joihin voi vastata lyhyesti ja/tai ei ole edes pakko vastata. Jos haluaa keskustella pidempään, niin soita. Itse en kännykällä jaksa kirjoitella pitkiä tarinoita.

Mä taas oon melkein kokonaan lopettanut soittamisen, jos ei mulla ole mitään varsinaista asiaa, vaan kuulumisia vain kyselen. Tuntuu, että soitan aina silloin kun toisella ei ole aikaa puhua, mutta vastaavat silti ja juttelut jää sitten hyvin lyhyeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme