Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä, joka ei "muista" vastata viesteihin

Vierailija
14.01.2019 |

Miten olet ilmoittanut tällaiselle ystävälle, ettet enää halua olla hänen kanssaan tekemisissä? Asiasta huomauttaminen ei ole auttanut. Miten voi kohteliaasti ilmoittaa, että nyt on tullut mitta täyteen?

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkaa pommittamasta ystävääsi.

En ole missään vaiheessa pommittanut viesteillä. Ja jos luit aloituksen, niin olen päättänyt etten enää halua olla hänen kanssaan tekemisissä.

Kuinka usein aikaisemmin lähettelit viestejä???

Joskus aiemmin laitoin viestin kerran tai kaksi kuukaudessa, nykyään on mennyt monta kuukautta välillä. Yleensä viesteillä sovittiin tapaamisista. Jossain vaiheessa ystävä alkoi vastailla pääsääntöisesti vastailla todella, todella pitkällä viiveellä.

Tuohan vain kertoo, että myös hänen taholtaan ystävyytenne on jo menneen talven lumia. Ihmissuhteet muuttuvat, joskus hiljaa hiipuen. Ei näistä kannata tehdä mitään lapsellista draamaa. 

Vierailija
62/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole tuolle "ystävällesi" niin hyvä ystävä kuin olet kuvitellut. Todennäköisesti et ole hänelle kaveria kummempi. Sinuna jättäisin asian siihen. En enää laittaisi viestejä, en edes mitään lapsellista ystävyyden lopettamisviestiä. Sinun ja hänen elämät ovat vain erkaantuneet, kummallakin on jo niin paljon muuta elämää, että yhteydenpito yksinkertaisesti vaan on hiipunut. Aikansa kutakin.

Entä kun ystävä on vihdoin vastannut ja tehnyt erään ehdotuksen? Tuntuu tylyltä jättää viesti kuittaamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole missään vaiheessa pommittanut viesteillä. Ja jos luit aloituksen, niin olen päättänyt etten enää halua olla hänen kanssaan tekemisissä.

Joskus aiemmin laitoin viestin kerran tai kaksi kuukaudessa, nykyään on mennyt monta kuukautta välillä. Yleensä viesteillä sovittiin tapaamisista. Jossain vaiheessa ystävä alkoi vastailla pääsääntöisesti vastailla todella, todella pitkällä viiveellä.

No niin. "Ystäväsi" on tehnyt päätöksen ystävyyden lopettamisesta ajat sitten ja sinä ole sitkeästi pommittanut häntä viesteillä. Hänen olisi pitänyt näköjään kertoa tilanne tarkemmin ja suoremmin sinulle.

Vierailija
64/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin. "Ystäväsi" on tehnyt päätöksen ystävyyden lopettamisesta ajat sitten ja sinä ole sitkeästi pommittanut häntä viesteillä. Hänen olisi pitänyt näköjään kertoa tilanne tarkemmin ja suoremmin sinulle.

Ei oikeastaan. Välillä ystävä on voinut laittaa itsekin viestiä ja ehdottaa jotain. Tällöin hän vastaa nopeasti, mutta kun minä laitan viestiä voi vastaamiseen mennä pitkiä aikoja.

Vierailija
65/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten sinä siinä vaiheessa vastasit? Ja kuinka nopeasti?

Vierailija
66/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheskään kaikki ei tuijota someruutuja 24/7 vaikka heille sellaisia olisi. Chat appeja on myös niin monia ettei kaikissa jouda läheskään aina hengaamaan.

Vierailija
67/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet harvinaisen rasittava ja huonokäytöksinen ainakin täällä.

Vierailija
68/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten sinä siinä vaiheessa vastasit? Ja kuinka nopeasti?

Yleensä olen kuitannut viestit saman tien ne luettuani.

Vierailija
69/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap olet harvinaisen rasittava ja huonokäytöksinen ainakin täällä.

Huono päivä? Ota kuppi kahvia, mieli piristyy.

Vierailija
70/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa viestittelemästä. Minullakin on joitakin kavereita, joiden viesteihin kyllä haluaisin kohteliaasti vastata, mutta vastaaminen ihan oikeasti unohtuu. Eivät ole niin läheisiä kavereita, että he muistuisivat mieleen juuri muulloin kuin silloin kun viestittävät, ja jollei sillä sekunnilla ole aikaa vastata, koko asia unohtuu.

Vierailija
71/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun perusteella ap on hieman turhautunut ja huomihakuinen yksilö, jolla on selvästi liikaa aikaa ja liian vähän elämässään sisältöä. Suosittelen rakentamaan ihmissuhteita oikeassa elämässä eikä tarrautua vain virtuaalisiin chatteihin. Jokainen meistä tarvitsee myös sitä omaa henkilökohtaista aikaa, eikä kukaan jaksa ainakaan kuunnella jatkuvasti kun toinen valittaa, miten tyhjää elämä on. Löydä balanssi kaikkeen.

-Karvaperseinen keittiöpsykologi

Vierailija
72/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tuolle "ystävällesi" niin hyvä ystävä kuin olet kuvitellut. Todennäköisesti et ole hänelle kaveria kummempi. Sinuna jättäisin asian siihen. En enää laittaisi viestejä, en edes mitään lapsellista ystävyyden lopettamisviestiä. Sinun ja hänen elämät ovat vain erkaantuneet, kummallakin on jo niin paljon muuta elämää, että yhteydenpito yksinkertaisesti vaan on hiipunut. Aikansa kutakin.

Entä kun ystävä on vihdoin vastannut ja tehnyt erään ehdotuksen? Tuntuu tylyltä jättää viesti kuittaamatta.

Häh? Justhan sä olet kirjoittanut, että et halua enää olla missään tekemisissä ko henkilön kanssa. Ei kuittaamatta jättäminen ole yhtään sen tylympää kuin ilmoittaa, että et halua olla enää missään tekemisissä hänen kanssaan, koska hän ei vastaa viesteihisi. Annat nyt vaan olla ja unohdat koko ihmisen.

Vierailija
73/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Justhan sä olet kirjoittanut, että et halua enää olla missään tekemisissä ko henkilön kanssa. Ei kuittaamatta jättäminen ole yhtään sen tylympää kuin ilmoittaa, että et halua olla enää missään tekemisissä hänen kanssaan, koska hän ei vastaa viesteihisi. Annat nyt vaan olla ja unohdat koko ihmisen.

Haluaisin tehdä selväksi miksen enää tästä eteenpäin tahdo olla tekemisissä enkä jättää tilannetta auki. On jotain yhteisiä tuttaviakin.

Vierailija
74/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällainen eräälle kaverilleni. Kaveri on minua muutaman vuoden nuorempi ja täysin erilaisessa elämäntilanteessa. Hän tykkää pommittaa päivittäin viesteillä ja kertoa ah niin jännästä elämästään. Hyvin harvoin kysyy mitä minulle kuuluu, tai sitten vastaa kuulumisiini hymiöllä ja jollain nopealla sutkauksella. Hänen viestinsä ovat hyvin yksityiskohtaisia jaarittelua ja ääniviestit kestävät yleensä 7min. Näitä ääniviestejä tulee 3 ja viestittely muutenkin kestää yleensä 2h. Hän loukkaantuu jos en vastaa. Kun olenhan "vain kotona" ja minulla pitäisi olla aikaa hänelle.

Olen juuri saanut vauvan, minulla on iso uusi omakotitalo, olen naimisissa ja minulla on kaksi koiraa. Aika menee vastasyntynyttä pidellessä ja hoivatessa. Kerran päivässä (kuten nyt) tartun puhelimeen ja luen uutiset etc. En jaksa "roikkua" puhelin kädessä muutoin, ei vain kiinnosta enää kun olen saanut enempi sisältöä elämääni. Enkä halua olla sellainen äiti, joka vain istuu sisällä puhelinta näpräten. Kerran päivässä riittää vallan hyvin. Sitten mies tulee kotiin, haluan viettää aikaa myös hänen kanssaan. Meillä on tapana, että toistemme seurassa emme ole puhelin kädessä. Lisäksi onhan minulla paljon muitakin kavereita. Pelkkien viestien vastaamiseen voisi helposti mennä monta tuntia, jos lähtisin tuolle linjalle.

Vierailija
75/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyt herran tähden, ihmisillä ruukaa kuitenkin olla työ, perhe, harrastukset yms. Harvoin toinen pystyy telepaatisesti arvioimaan että mikä aika on sellainen jotta ehtii rupatella. Turha siitä on mieltään pahoittaa. Itse ainakin teen niin että kun tapaamista sovin juurikin näiden ystävien kanssa joita näkee harvemmin, että vastaan sitten oikesti ajan kanssa, enkä lupaile lennosta treffejä ennen kuin olen varmuudella tarkastanut kalenterin ja että mies joutaa katsomaan lasten perään silloin. Kynnys perua tapaamista on suurempi tällaisten ystävien kohdalla enkä haluaisi sitä joutua tekemään.

Vierailija
76/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tehdä selväksi miksen enää tästä eteenpäin tahdo olla tekemisissä enkä jättää tilannetta auki. On jotain yhteisiä tuttaviakin.

Ja mitä se muka hyödyttää? Olet sanonut hänelle jo tuosta vastaamatta jättämisestä. Kyllä hän sen tietää, se vaan ei kiinnosta häntä niin paljoa, että alkaisi vastailemaan. Jos teillä on yhteisiä tuttaviakin, sitä suuremmalla syyllä en alkaisi mihinkään "mä en enää leiki sun kanssa" -juttuun. Annat vaan olla, niin muutkin ihmiset tekevät silloin, kun elämä muuttuu ja tulee uudet kaverit ja uudet ystävät. Jääpähän takaportti auki, jos susta joskus myöhemmin alkaa tuntua, että olisi sittenkin kiva ottaa vielä yhteyttä. 

Vierailija
77/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
78/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten olet paineessa kun yhteinen tuttava kutsuu teidät molemmat samaan illanviettoon etkä voi puhua tyypille kuin teillä on "virallisesti välit poikki"? Vastaat kyseiseen viestiin vain että sori nyt ei sovi, katsotaan joku toinen kerta. Jos kaveri edelleen ehdottelee, niin sitten hän selkeästi haluaa olla sinun kanssa tekemisissä ja voit itse päättää olisiko se kuitenkin parempi ratkaisu. Ystäviä voi olla monella eri tasolla, ehkä hänet voisi vain tiputtaa tasoa alemmaksi..?

Vierailija
79/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se "ystävä" ei vaan arvosta sinua ja on siksi välinpitämätön. Unohda sellainen ihminen, joka käyttäytyy noin, eikä piittaa mitä pahaa oloa kylvää ympärilleen. Joillekin toisilla ihmisillä on vain välinearvi, kyllästyttyään dumpataan ja siirrytäön seuraavaan. Normaali ihminen antaisi jonkun, edes lyhyen selityksen. Vain persoonallisuushäiriöinen tekee katoamistempun.

Vierailija
80/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten olet paineessa kun yhteinen tuttava kutsuu teidät molemmat samaan illanviettoon etkä voi puhua tyypille kuin teillä on "virallisesti välit poikki"? Vastaat kyseiseen viestiin vain että sori nyt ei sovi, katsotaan joku toinen kerta. Jos kaveri edelleen ehdottelee, niin sitten hän selkeästi haluaa olla sinun kanssa tekemisissä ja voit itse päättää olisiko se kuitenkin parempi ratkaisu. Ystäviä voi olla monella eri tasolla, ehkä hänet voisi vain tiputtaa tasoa alemmaksi..?

En oikein näe, että voisimme olla ystäviä millään tasolla, jos yhteydenpito suurimman osan kerroista tuottaa vain paljon pahaa mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme