Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä, joka ei "muista" vastata viesteihin

Vierailija
14.01.2019 |

Miten olet ilmoittanut tällaiselle ystävälle, ettet enää halua olla hänen kanssaan tekemisissä? Asiasta huomauttaminen ei ole auttanut. Miten voi kohteliaasti ilmoittaa, että nyt on tullut mitta täyteen?

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteet laitetaan virallisesti poikki, kuten myös virallisesti aloitetaankin. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi ystävyyssuhteissa pitäisi tehdä samoin. Lopeta vain viestiminen, jos tyyppi ei muutenkaan muista vastata niin eikö asia ole sillä hoidettu. Jos puolen vuoden päästä törmäätte kaupassa, niin sitten joko rupattelette tai ette.

Minulla on yksi kaveri, joka säännöllisesti vetelee herneitä nenään ihmisten toiminnasta ja suureleisesti laittaa välit poikki. Sen jälkeen teke surutyötä siitä, miten kyseisen ihmisen on menettänyt iäksi. Parin kuukauden tai puolen vuoden päästä yhtäkkiä ollaankin taas ihan ok väleissä. Hyvin rasittavaa toimintaa tuollainen.

Vierailija
22/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on rasittavaa, että pitäisi olla koko ajan sekraamassa puhelinta ja viestejä, ottaako joku yhteyttä ja jos, niin olisi heti vastattava. Siksi mun puhelin onkin yleensä äänettömällä. En halua täyttää aikaani siihen kilisevään kapistukseen, mutta rakastan silti yoki läheisiäni ja haluan olla heihin yhteydessä.

Mitäpä, jos otsekin nauttisit somettomasta ja puhelittomasta ajasta välillä ja antaisit muillekin vastausaikaa ja -rauhaa? Some on kiva viihdyke, mutta kurja isäntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jää tosi usein viesteihin vastailu roikkumaan. Kyllä mä silti toivon että ihmiset edelleen ottaa yhteyttä ja pyytää edes joskus johonkin. Sairastan masennusta enkä oikein uskalla kertoa mielialastani juuri kenellekään.

Mikset? Siinä tapauksessa muut eivät ymmärrrä mistä on kyse.

- toinen masentunut

Vierailija
24/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en roiku puhelimessa 24/7, joten joskus saatan huomata päivällä tulleet viestit vasta kun menen nukkumaan. Silloin taas en jaksa enää vastata ja unohdan kokonaan. Jos on tärkeää niin soita, tai pistä parin tunnin päästä uusi viesti.

Vierailija
25/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2628 kirjoitti:

Äsh, anna olla.

Et viesteile. Sitten jos tuntuu, että haluatkin olla tekemisissä, niin olet.

Haluaisin tehdä tilanteen nyt kerralla selväksi. En halua jättää tulkinnanvaraa.

"Hei! En halua olla enää missään tekemisissä kanssasi, koska et vastaa viesteihini. Hyvää loppuelämää!"

Jotain tällaista ajattelin...

Vierailija
26/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei ole samanlaisia kuin sinä. Voi olla että on hajamielinen ja on paljon muuta tekemistä. Muistan yhden insinäärin olleen sellainen, että saattoi mennä viikko että yksinkertaisesti muisti tai ehti vastaamaan, ei se sitä tahallaan tehnyt. Taidat olla liian huomiohakuinen ap. PItäisikö hommata elämään sisältöä enemmän?

Vierailija
27/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin mun yhdelle kaverille viestiä viimeksi heinäkuussa 2018. Kaveri vastasi että nyt just ei ehdi vaihtaan kuulumisia, mutta palaa asiaan pian kun on parempi tilanne. Ei ole vielä palannut.

Vierailija
28/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät vaan viestimättä.

Vierailija
29/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että aplla on tekemisenpuutetta.

Vierailija
30/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei ole samanlaisia kuin sinä. Voi olla että on hajamielinen ja on paljon muuta tekemistä. Muistan yhden insinäärin olleen sellainen, että saattoi mennä viikko että yksinkertaisesti muisti tai ehti vastaamaan, ei se sitä tahallaan tehnyt. Taidat olla liian huomiohakuinen ap. PItäisikö hommata elämään sisältöä enemmän?

Tämä on ihan klassikko, että ketju kuin ketju menee ap:n mollaamiseksi. Ystävä on kännykkä kädessä ja somessa tuon tuosta, joten tuosta ei ole kyse.

Vierailija
31/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2628 kirjoitti:

Äsh, anna olla.

Et viesteile. Sitten jos tuntuu, että haluatkin olla tekemisissä, niin olet.

Haluaisin tehdä tilanteen nyt kerralla selväksi. En halua jättää tulkinnanvaraa.

"Hei! En halua olla enää missään tekemisissä kanssasi, koska et vastaa viesteihini. Hyvää loppuelämää!"

Jotain tällaista ajattelin...

Kunhan muistat, että et nolaa itseäsi ottamalla häneen joskus myöhemmin yhteyttä, jos tuletkin katumapäälle. 

Vierailija
32/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko AP nyt kertoa kuinka usein lähettelee viestejä ja millaisia asioita niissä kysellään. Kiitos.

Vierailija
33/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko AP nyt kertoa kuinka usein lähettelee viestejä ja millaisia asioita niissä kysellään. Kiitos.

Se ei kuulu sinulle. Ole hyvä!

Vierailija
34/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan klassikko, että ketju kuin ketju menee ap:n mollaamiseksi. Ystävä on kännykkä kädessä ja somessa tuon tuosta, joten tuosta ei ole kyse.

Höpsistä. Ap kaivaa itse verta nenästään, mutta oikeastaan se ei taida haitata ketään muuta kuin häntä itseään. Kaikkein vähiten se vaivaa sitä ap:n kamua, joka ilmeisesti todellakin haluaa eroon ap:sta, koska ei jaksa tämän rasittavia viestejä.

Minkälainen ystävyys on edes kysymyksessä? Kuinka kauan kestänyt? Onko ap:lla muita ystäviä?

Vierailija
35/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyselet tyhjänpäiväsiä, niin: "Aint nobody got time for that!"

Vierailija
36/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitoin mun yhdelle kaverille viestiä viimeksi heinäkuussa 2018. Kaveri vastasi että nyt just ei ehdi vaihtaan kuulumisia, mutta palaa asiaan pian kun on parempi tilanne. Ei ole vielä palannut.

No se nyt on yksinkertaisesti unohtanut asian. Nämä ei ole mitään vakavia rikoksia.

Vierailija
37/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen ei vastaa takaisin, niin se tarkoittaa sitä että et ole hänen prioriteettilistallaan numero yksi.

Vierailija
38/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. No tämä olisi vaikuttanut paljon suhtautumiseeni alkuperäiseen kysymykseen. Mutta jos tämä oli oikeasti AP:n vastaus, niin ymmärrän kyllä miksei "kaverisi" halua olla sinuun yhteydessä. 

Vierailija
39/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetteleekö tämä henkilö itse viestejä ap:lle? Vaatiiko hän vastaukset omiin viesteihinsä heti?

Itse antaisin vain hiipua. Onpahan ovi auki sitten jos tulee tarvetta puolin tai toisin.

Minulla on pitkiä ystävyyssuhteita vuosikymmenten takaa. Välillä ollaan yhteydessä tiuhenpaan. Välillä menee vuosia niin ettei olla missään yhteyksissä. Kyllä aito ystävyys sen kestää

Vierailija
40/129 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen ei vastaa takaisin, niin se tarkoittaa sitä että et ole hänen prioriteettilistallaan numero yksi.

Lähinnä että et ole listalla lainkaan. Poista kaikki yhteystiedot. Turha ihminen - sinulle ei ihminen lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan