Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pettäminen paljastui?

Vierailija
13.01.2019 |

Kertokaa miten pettäjä jäi kiinni.

Kommentit (1762)

Vierailija
721/1762 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä korkkarit salikassissa/kuivat uimahousut tarinoista tulee mieleen omat kokemukseni sellaisen ihan pienesti mustasukkaisen kumppanin kanssa elämisestä. Oli päässään pyöritellyt, että minähän häntä petän, mm. sen äänettömällä/vain värinähälytys päällä olevan puhelimen takia. Todellisuudessa olen aina, ihan ensimmäisestä puhelimesta asti tottunut pitämään sen pelkän värinän varassa, hyvin harvassa on hetket jolloin rehellisesti äänet on päällä. Sama koskee työpuhelinta. Ja jo työpaikan ohjeiden mukaan työpuhelin on salattu näppäinkoodilla, ja mm. työsähköposti erillisellä pin-koodilla. Ja tämähän tietenkin oli merkki pettämisestä. Tonki puhelimen aina kun silmä vältti, eikä sieltä ikinä mitään löytynyt kun ei ollut mitään löydettävää.

Muutaman kerran myös sykkeet nousi jo salin eteisessä, kun huomaat, että kassiin on livahtanut omien treenikamppeiden tilalle miehen kengät, tai reikäiset verkkarit. Mitäpä muuta teet kun ajat kotiin hakemaan oikeat varusteet. Koska enhän minä salilla käynyt, kun pettämässä. Sama homma myös koiran kanssa treenihallille lähtiessä; ajat 40 km suuntaansa vain huomataksesi, että koiran kassista on mystisesti hävinnyt lelu tai namit, ja ilman niitä treenaaminen täysin yhtä tyhjän kanssa kun palkka puuttuu. Ajan lähimpään kauppaan, ostan paketin lihapullia ja vit*uillessaan vien kuitin kotiin, että harmi kun namit unohtui mut onneks marketti oli lähellä. Koska enhän minä oikeasti koiraa missään treenannut, kun vieraissa kävin.

Hauskintahan tässä on se, että hän itse jäi rysän päältä kiinni, aivan oikein, meidän (=minun) sängystä. Naapurin tytön kanssa. Molemmat sai poistua samalla ovenavauksella.

Eikös ne vainoharhasimmat ole itse niitä pettäjiä, kun olettavat kaikkien käyttäytyvän samalla tavalla.

Vierailija
722/1762 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään ennen kuin lapsi syntyi. Oli aivan ruskea. Lähdin sanomatta sanaakaan ja asianajaja hoiti asiat niin ettei tarvinnut nähdä enää kumpaakaan. DNA- testi todisti virallisesti ettei lapsi ollut minun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1762 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut minua nuorempi. Saman ikäinen ja itse asiassa huomattavan paljon lihavampi.

En tiedä käyttikö mies kumia. Tuskin.

Naiselle mieheni oli kertonut olevansa keskellä eroprosessia ja kaiken olevan jo loppusuoralla.

En usko, että tänä nainen, nykyään ex-mieheni vaimo edelleenkään tietää totuutta minun puoleltani. Mutta eipä sen väliä.

Kävin sp-testeissä ja puhdas olin.

Tämä juttu jatkuu näin.

Ovat edelleen naimissa, mutta riitaisaa on ollut.

Nainen on aika mustasukkainen minusta eikä mies saa olla missään tekemisissä kanssani.

Kumpikaan lapsista ei enää vieraile isänsä kotona vaan isä tapaa lapsiaan muualla- usein käyvät syömässä / kahvilla tms

Nainen on käyttäytynyt törkeästi lastani kohtaan, samoin anoppiaan eikä ole enää tervetullut mihinkään lasten juhliin ( lapset ei halua).

Mies on suostunut tähän mutta on jotenkin onneton ja aika viinanhuuruista elämää he yhdessä viettää.

Vanhoja kavereita ei miehellä ole kuvioissa enää ollenkaan.

Mies tulee lasten tapahtumiin esim koululle, synttäreihin jne käymään mutta aina on kiire pois.

Olen surullinen lasten takia, koska mitään en asialle voi tehdä. Mielelläni olisin ajoittain tekemisissä lasteni isän kanssa ja että voisin vaikka kysyä mitä kuuluu jne, mutta kaikki sellainen on kiellettyä.

Lapsiin liittyvät asiat soittelemme yleensä niin että mies on töissä / kotimatkalla.:.

Vierailija
724/1762 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut minua nuorempi. Saman ikäinen ja itse asiassa huomattavan paljon lihavampi.

Naiselle mieheni oli kertonut olevansa keskellä eroprosessia ja kaiken olevan jo loppusuoralla.

En usko, että tänä nainen, nykyään ex-mieheni vaimo edelleenkään tietää totuutta minun puoleltani. Mutta eipä sen väliä.

Tämä juttu jatkuu näin.

Nainen on aika mustasukkainen minusta eikä mies saa olla missään tekemisissä kanssani.

Kumpikaan lapsista ei enää vieraile isänsä kotona vaan isä tapaa lapsiaan muualla- usein käyvät syömässä / kahvilla tms

Nainen on käyttäytynyt törkeästi lastani kohtaan, samoin anoppiaan eikä ole enää tervetullut mihinkään lasten juhliin ( lapset ei halua).

Mies on suostunut tähän mutta on jotenkin onneton ja aika viinanhuuruista elämää he yhdessä viettää.

Mies tulee lasten tapahtumiin esim koululle, synttäreihin jne käymään mutta aina on kiire pois.

Olen surullinen lasten takia, koska mitään en asialle voi tehdä. Mielelläni olisin ajoittain tekemisissä lasteni isän kanssa ja että voisin vaikka kysyä mitä kuuluu jne, mutta kaikki sellainen on kiellettyä.

Lapsiin liittyvät asiat soittelemme yleensä niin että mies on töissä / kotimatkalla.:.

Mikä saa miehen pysymään tuollaisessa suhteessa??

Vierailija
725/1762 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä juttu jatkuu näin.

Ikävöi entistä elämäänsä, ylpeys ei kestä myöntää että teki pahan virheen ja on sitten vaan jämähtänyt tottumuksesta tuohon elämättömään elämäänsä? Antaa naisen dominoida, kun ei jaksa enää riidellä, eikä kääntää uutta lehteä kirjassaan? Lapsetkin jo halveksii ja kaikki taitaa olla jo niin turhaa muutenkin, elämänhalu hukassa? miettii ohis...

Vierailija
726/1762 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin miehellä oli toinen. Mies oli muutenkin menevää tyyppiä, oli harrastusta ja luottamustoimea joka illalle ja Whatsapp piippaili koko ajan. Kaverini eli hänen avovaimonsa kertoi, ettei mies mitenkään whatsappiaan salaillut, näytti sieltä viestejä ja niitä näkyi myös puhelimen näytöllä, ihan viattomia kaikki. Facebookissa ei epäilyttävää toimintaa.  Mutta yhteydenpito olikin hoidettu vanhanajan tekstiviesteillä...  Ilmeisesti tekstarien ilmestymisen näytölle voi estää?

Kaikkien eri sovellusten ilmoitusten näytölle voi estää. Myös yhden ihmisen viestien ilmaantumisen jossain tietyssä sovelluksessa voi estää. Voi myös valita näkyykö mitään ilmoitusta, punainen pallura, vai ilmoitus että sovellukseen siltä ja siltä henkilöltä uusi viesti tai esikatselu viestistä. Nimen voi tietty myös muuttaa.

Olen erehtynyt itse varatun miehen kanssa vuosien suhteeseen. Hän tuskin eroaa, enkä enää sitä lupauksista huolimatta odotakaan. Nimeni on ihan oikealla nimellä puhelimessa. Eikä mykistystä. Whatsapissa näkyy et etunimi sukunimi lähetti sinulle viestin jos keltään tulee viesti. Olen nähnyt kun puhelin ollut joskus pöydällä.

Vakaasti uskon että pettäjät kyllä joskus jää aina kiinni, ei ne niin fiksuja ole, joskus unohtavat mitä ovat valehdelleet kenellekin. Hupia itselle jos huomaa et toinen valehtelee ja unohtaa niin kysyn aina että ai miten se olikaan. Sitä kiemurtelua ja selittelyä ja sen jälkeistä useamman päivän hyvinkin tarkkaa raportointia omista tekemisistä on niin hauska seurata. :D

Hän puhuu mulle aina minä muodossa tekemisistään kuin ei olisi puolisoa olemassakaan. Elän siinä hänen kuplassaan, mulle se on aivan yhdentekevää, tiedän että ei tästä mitään tuu. Kuka tuollaiseen voisi luottaa, en minäkään enää.:)

Vierailija
727/1762 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä juttu jatkuu näin.

Kaksi kertaa ovat olleet eron partaalla. Näiden tapahtumien tai eron syynä olisi ollut naisen käytös lastamme kohtaan ja aggressiivinen raivokohtaus perheen mökillä, jota lapseni todisti.

Viime kesänä tapahtui toinen näistä.

Mies soitti minulle ja kertoi tapahtuneesta, oli shokissa ja aivan sekaisin. Silloin kertoi, että tässä alkaa pitkä toipumisajakso ja terapia.

Yhtäkkiä kaikki kuitenkin muuttui ja vika tapahtuneeseen oli kaikissa muissa paitsi tässä naisessa.

Käytös ja suhtautuminen muuttui minua kohtaan ihan yhtäkkiä myös vaikka olin aluksi apuna ja tukemassa kaikessa ja kaikissa järjestelyissä.

Miehen puhetyylistä ja viesteistä huomaa että koska vastukset tulee naisen seurassa.

En usko että haikailee vanhaa elämää mutta luulen että syyllisyys tekemisestä painaa edelleen.

Mikä saa heidät pysymään yhdessä?

Osittain raha- sitä naisella on ja hän omistaa enemmän asunnosta ja esim auton kokonaan. Toiseksi luulen että nainen on persoonallisuushäiriöinen ja manipuloiva. Koska asiat muuttuvat niin usein ja osaa olla mukava edessäpäin mutta täysin erilainen esim lapsilleni.

Lapseni oli nähnyt yhden s.postin jonka nainen oli lähettänyt exälleni ja se oli kuulema ollut järkyttävää tekstiä ja kielen käyttöä.

Lisäksi olen lukenut ne s.postit mitä on lähettänyt lapsilleni. Ei ole terveen ihmisen tekstiä ne.

Vierailija
728/1762 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä juttu jatkuu näin.

Kaksi kertaa ovat olleet eron partaalla. Näiden tapahtumien tai eron syynä olisi ollut naisen käytös lastamme kohtaan ja aggressiivinen raivokohtaus perheen mökillä, jota lapseni todisti.

Viime kesänä tapahtui toinen näistä.

Mies soitti minulle ja kertoi tapahtuneesta, oli shokissa ja aivan sekaisin. Silloin kertoi, että tässä alkaa pitkä toipumisajakso ja terapia.

Yhtäkkiä kaikki kuitenkin muuttui ja vika tapahtuneeseen oli kaikissa muissa paitsi tässä naisessa.

Käytös ja suhtautuminen muuttui minua kohtaan ihan yhtäkkiä myös vaikka olin aluksi apuna ja tukemassa kaikessa ja kaikissa järjestelyissä.

Miehen puhetyylistä ja viesteistä huomaa että koska vastukset tulee naisen seurassa.

En usko että haikailee vanhaa elämää mutta luulen että syyllisyys tekemisestä painaa edelleen.

Mikä saa heidät pysymään yhdessä?

Osittain raha- sitä naisella on ja hän omistaa enemmän asunnosta ja esim auton kokonaan. Toiseksi luulen että nainen on persoonallisuushäiriöinen ja manipuloiva. Koska asiat muuttuvat niin usein ja osaa olla mukava edessäpäin mutta täysin erilainen esim lapsilleni.

Lapseni oli nähnyt yhden s.postin jonka nainen oli lähettänyt exälleni ja se oli kuulema ollut järkyttävää tekstiä ja kielen käyttöä.

Lisäksi olen lukenut ne s.postit mitä on lähettänyt lapsilleni. Ei ole terveen ihmisen tekstiä ne.

monet miehet on niin heikko-itsetuntoisia, että naisessa tärkeintä on se, että se on ns varma nakki. Eli kun manipuloiva ihminen nostaa tasaisin väliajoin miehen jalustalle ja sanoin ilmaisee rakkauttaan ja lojaalisuuttaan, unohtuu miehellä tarkistaa näkyykö nämä asiat myös toiminnassa eikä pelkässä puheessa. Lisäksi jos viina maistuu, niin se tuo niin merkittävää hyvän olon tunnetta, että mieluisin kumppani on sellainen joka ei nipota juopottelusta. Tämän nähnyt mm ex-puolisossani ja hänen veljessään.

Vierailija
729/1762 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies halusi avoimen suhteen. En olisi itse sitä halunnut, mutta suostuin kokeilemaan pitkän vonkumisen jälkeen. Pian paljastui, että miehellä oli ollut jo kuukausia suhde toiseen naiseen. En olisi saanut suuttua asiasta, koska suhteemme oli nyt avoin. Miehen logiikka, lol.

No, avoimen suhteen hengessä aloin tapailla itse muita miehiä, mutta en kertonut aviomiehelle ketä ja missä. Iltamenoja on minulla ollut ja jokunen yö poissa kotoa. Tämä alkoi risoa miestä tosi paljon ja ilmeisesti suhde toiseen naiseen on nyt päättynyt. En ole kysynyt.

Yhtäkkiä mies haluaisi vielä yrittää vauvaa, vaikka oli vuosi sitten sitä mieltä, että lapsiluku on täynnä. Lapset kun kasvaa, erotaan varmaankin. Nyt voin sillä aikaa sekä syödä että säästää kakun.

Kova mimmi olet ;D Mä olisin pettynyt ja jollain tasolla masentunutkin tuollaisesta ehdotuksesta. Se kertoo minulle vain sen, etten riitä, enkä kenties enää kiinnostakaan. Kauhea tunne kun mies haluaa muita niin paljon, että vaatii päästä toisia naisia panemaan. Menis kyllä luotto saman tein.

Mutta hienosti klaarasit ja mies sai nenilleen. Kurjaa vaan elää onnettomassa suhteessa, ja odotella lasten aikuistumista. Toivottavasti jaksat loppuun asti. Kakkukaan kun ei aina auta.

Ei ole mitään sankarillista kummaltakaan osapuolelta jäädä paskaan liittoon ja antaa lasten kärsiä koko ikänsä .

Tämä. Hyvin usein kuulee että lasten ja rahan takia jäädään.

Vierailija
730/1762 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä tavallinen tapaus nykyaikana. Mies työreissussa ja baaripanon kanssa hotellissa. Työporukassa oli mukana nainen jolla oli aiemmin ollut sutinaa miehen kanssa. Tämä nainen kuvasi puhelimellaan miehen nuoleskelemassa matkalla hotellihuoneeseen ja lähetti myöhemmin miehen vaimolle. Naisen kosto paljasti pettäjän ja vaimo haki eron.

Vierailija
731/1762 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo kymmenisen vuotta aikaa.

Olimme kumppanini kanssa seurustelleet puolisen vuotta ja asuimme yhdessäkin. Kumppanin käytös muuttui yhtäkkiä, mm.

- alkoi ottamaan puhelintaan mukaan suihkuun (ennen jättänyt pöydälle tai muualle, muttei vienyt ihan vessaan asti)

- puhelimeen ilmestyi pääsykoodi kuin tyhjästä

- saadessaan tekstarin kumppani lähti heti huoneesta, etten vahingossakaan nähnyt mitään

Tällaisia pieniä juttuja.

Eräänä päivänä hän oli jättänyt Facebook-sivunsa kirjautuneena auki ollessaan keittiössä tai jossain. Koska halusin saada varmuuden että kuvittelen omiani, katsoin viimeisimmät Facekeskustelut että kenen kanssa kumppani on puhunut.

Löytyi vieraan naisen nimi, kenestä en ollut kuullutkaan. Avasin äkkiä keskustelun. Kumppanini oli haukkunut ja naureskellut minulle tämän naisen kanssa ja olivat avoimesti flirttailleet, mm. "olisitpa täällä", "koska se sun muijas lähtee pois et voitais olla kahestaan" ja niin edelleen...

Murruin täysin. Oli pakko tunnustaa kumppanille, että olen katsonut salaa hänen keskusteluaan Facessa ja saanut selville tämän. Kumppanihan tästä raivostui ja syytti minua hulluksi ja että olen kuvitellut kaiken.

....No suhdehan ei tästä enää parantunut entiselleen. Kumppani kielsi viimeiseen saakka pettäneensä tai tehneensä mitään väärin. Hän näki vain minun tekoni väärin (ja olihan se...) muttei myöntänyt koskaan mitään.

Erosimme minun aloitteestani muutamaa kuukautta myöhemmin, kun emme osanneet muuta tehdä kuin tapella tästä. Onneksi erosimmekin.

Vierailija
732/1762 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että joku sama jätkä on pannut ainaskin 20 muijaa täs threadissä. Naiset menee niin halpaan pelureihin, kun pitää tavoiteltu ja eksoottinen läpertäjä mies.

Vierailija
733/1762 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies halusi avoimen suhteen. En olisi itse sitä halunnut, mutta suostuin kokeilemaan pitkän vonkumisen jälkeen. Pian paljastui, että miehellä oli ollut jo kuukausia suhde toiseen naiseen. En olisi saanut suuttua asiasta, koska suhteemme oli nyt avoin. Miehen logiikka, lol.

No, avoimen suhteen hengessä aloin tapailla itse muita miehiä, mutta en kertonut aviomiehelle ketä ja missä. Iltamenoja on minulla ollut ja jokunen yö poissa kotoa. Tämä alkoi risoa miestä tosi paljon ja ilmeisesti suhde toiseen naiseen on nyt päättynyt. En ole kysynyt.

Yhtäkkiä mies haluaisi vielä yrittää vauvaa, vaikka oli vuosi sitten sitä mieltä, että lapsiluku on täynnä. Lapset kun kasvaa, erotaan varmaankin. Nyt voin sillä aikaa sekä syödä että säästää kakun.

Kova mimmi olet ;D Mä olisin pettynyt ja jollain tasolla masentunutkin tuollaisesta ehdotuksesta. Se kertoo minulle vain sen, etten riitä, enkä kenties enää kiinnostakaan. Kauhea tunne kun mies haluaa muita niin paljon, että vaatii päästä toisia naisia panemaan. Menis kyllä luotto saman tein.

Mutta hienosti klaarasit ja mies sai nenilleen. Kurjaa vaan elää onnettomassa suhteessa, ja odotella lasten aikuistumista. Toivottavasti jaksat loppuun asti. Kakkukaan kun ei aina auta.

Ei ole mitään sankarillista kummaltakaan osapuolelta jäädä paskaan liittoon ja antaa lasten kärsiä koko ikänsä .

En mä sitä tarkoittanutkaan, vaan yleensäkin luonteen lujuutta. Ja ei ole minun asiani tuomita tai ratkaista muiden päätöksiä. Kukaan meistä ei tiedä miten oikeasti arki heillä kuitenkin sujuu ja miten täysillä panostavat lapsiinsa. Ihmisissä kun on aina kaksi puolta ja useampiakin.

Veetutus antaa joillekin elinvoimaa jatkaa, ja kysytään sietokykyä ja sitkeyttä, että tuollaiseen voi jäädä. Yksi tekijä voi olla mittava yhteinen omaisuuskin, mitä ei haluta jakaa ja lapsilta turvallista elinympäristöä viedä ja kotia rikkoa, kavereista kauas pois jne. Sekin masentaa ja lapset kärsivät myös noista seikoista. 

Jos ei ole haluja eikä tarkoitusta lähteä uutta kumppania etsimään, ja kaikki muut puitteet on mieleiset, on ihan sama jäädä entiseen, jos ei siis ole muita ongelmia kuin tuo, kuten nyt väkivaltaa ja alkoholismia. riippuvuuksia jne. Monet jää jopa tällaisiin suhteisiin. 

Luonteenlujuutta myös se, ettei hajonnut pettämiseen, vaan pää pystyssä eteenpäin vaan. Jotkut kun paukauttaa oven kiinni, ottaa lapset ja kaiken mitä irti saa, , ei anna miehen tavata heitä enää ja käydään raastavaa oikeustaistelua katkerina hamaan loppuun saakka.

Ei kannata takertua yksittäisiin sanoihin, vaan ajatella laajemmin.

Lapset aistivat perheen dynamiikasta todella paljon. Pienen pienet tunnelmanmuutoksetkin aistivat. Nimimerkillä isä petti ja äiti antoi aina anteeksi, meidän lasten vuoksi jäi yhteen. Tappeluita oli, muka meiltä salassa. Niitä peloissamme kuunneltiin yöt tai kun käytiin muka ajeluilla perheen kesken, uusia asuntoja etsimässä, ei sanottu suoraa ääneen mitään, mutta kyllä sen tiesi ja pelkäsi vaan mihin joutuu. Lapset kuulee ja näkee ja ymmärtää paljon enemmän kuin te kulissit kuntoon ihmiset kuvittelette.

Olen terapiassa näitä asioita aukonut, parikymppisestä vielä nelikymppiseen, enkä tiedä millainen on normaali parisuhde. Aina ensimmäisenä aistin huonot tunnelmat, ja lapsuuden traumojen vuoksi etsin ensimmäisenä syytä itsestäni, ja käytän vaistomaisesti paljon energiaa ollakseni se diplomaatti esim työpaikalla, jotta ei vain olisi mitään draamaa.

Että siitä vaan kestäkää ja melkoisen perinnön jätätte lasten harteille selvitettäväksi. Kyllä ne lapset sen tajuaa mitä hommaatte, sori vain.

Meillä on yksi elämä, sadan vuoden päästä ollaan kaikki matojen ruokaa tai tuhkaa, mitä varten sitä mittavaa omaisuuttanne säästätte ja elätte tyytymättöminä koko perhettä kiusaten, kysynpä vain.

Vierailija
734/1762 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo tuli firman juhlista aamu-seisemän jälkeen kotiin kaula pureskeltuna.

Ei tarvinnut paljon selitellä, mutta lopulta annoin anteeksi ja elämä jatkui...

Tosin maksoin takaisin oikein korkojen kanssa pari vuotta tuon tapauksen jälkeen, kun itselläni oli toinen suhde lähes vuoden päivät, mutta ei se itse pettäminen ja sen salaaminen tosiaankaan mitään nautintoa ollut - päinvastoin.

Niin, ja elämä jatkuu yhdessäolon myötä edelleen...

No miten sä "maksoit korkojen kanssa" takaisin, kun ei vaimo saanut tietää salasuhteestasi? Ja eikös potut pottuina olisi sisältänyt yhden kertakäynnin ja sen kertomisen vaimolle, eli silloin ois puntit olleet tasan. Nyt vetelit korkojen kera, ja pitkään, käyttäen vaimon yhtä tekoa salasuhteesi tekosyynä pitkittyneeseen pettämiseen. Vielä rumempaa touhua. Onpas suhde melko merkillisellä pohjalla. Tulee varmaan kestämään. Kilpapettämistä tiedossa.

Olen eri, mutta ei minusta pettämisen jälkeen suhteessa ole enää samanlaista uskollisuusoletusta kuin aiemmin. Jos on mennyt pettämään, niin täytyy hyväksyä että toinen saattaa tehdä samoin, ja myös se että toisen tapa pettää saattaa olla erilainen kuin se oma tapa.

Valehtelemista en sen sijaan ymmärrä. Siinä mielessä tuo ei minusta ole reilu diili, että vain toinen tietää toisen uskottomuudesta. Luultavasti vaimon syyllisyydentuntokin helpottuisi jos tajuaisi että molemmat on käyneet vieraissa ja ollaan ikäänkuin "tasoissa". Se on minusta kohtuutonta, että mies pettää vuoden ajan päästäkseen tasoihin, mutta jättää silti toisen yksin elämään syyllisyyden kanssa. Jos haluaa leikkiä uhria ja marttyyria niin sitten ei tarvitse juosta vieraissakaan.

Omat pettämiset on mennyt aina tuolla kaavalla että toinen on pettänyt ensin, jonka jälkeen olen itse tehnyt omat ratkaisuni ja pettänyt itse, ja sitten vasta eronnut. Kyllä, minusta on tuntunut paremmalta niin että toinen on saanut samalla mitalla takaisin kuin itse on ensin antanut. Ja olen joka kerta lähtenyt suhteesta, en ole kenenkään kanssa jäänyt enää katselemaan sen jälkeen. 

En ole myöskään keskustellut enkä selvitellyt mitään enää sen jälkeen, en vaikka toinen olisi halunnut. Minun kirjoissani parisuhde päättyy valheteluun ja petturuuteen, enkä ole sen jälkeen mitään velkaa enää toiselle, enkä ainakaan mitään uskollisuutta.

Miksi alentua pettäjän tasolle??? Eikö ole parempi säilyttää oma itsekunnioitus ja arvokkuus, omat arvot ym? Siinähän lilluu tunnevammainen pettäjä omissa liemissään, kun sinä suoraselkäisenä tyynen rauhallisesti kävelet ulos uuteen elämääsi!

Nuo ovat sinun käsityksiäsi itsekunnioituksesta, arvoista sun muista. Minun käsitykseni on se ettei minun tarvitse piitata enää pätkääkään minua kaltoinkohdelleesta, eikä myöskään ajatella miltä HÄNESTÄ mahtaa tuntua. En kaipaa mitään tunnetta siitä että olen jotenkin suoraselkäinen petturin edessä. En myöskään alennu kenenkään tasolle, vaan parisuhde on irtisanottu sillä sekunnilla kun toinen on minulle valehdellut ja luottamukseni pettänyt. 

Hyvin sanottu ja vastaa minunkin ajatuksiani aika pitkälti (olen tuo, joka sanoi ymmärtävänsä kostopettämisen muttei valehtelua). Minun arvoihini kuuluu molemminpuolisen uskollisuuden tavoittelu, ei minulla ole sellaisia arvoja jotka kieltäisivät pettäjän pettämisen. Enkä näe tätä mitenkään itsekunnioituskysymyksenä.

Vierailija
735/1762 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

salainentyyppi kirjoitti:

En ole jäänyt kiinni :).

Mulla sama. Vain urpot jäävät kiinni. Ja sitten tietysti ne jotka haluavatkin jäädä kiinni. Se tuntuu olevan yllättävän yleistä, ilmeisesti helpompaa kuin sanoa että haluaa erota.

M43

Sitä olen täällä koittanut pidemmän ajan jo tehdä näille mammoille selväksi. Jos mies haluaa pettää, niin sitä on mahdotonta saada selville mikäli mies ei tahallaan halua jäädä siitä kiinni. Tai sitten mies on tyhmä kuin vasemman jalan saapas, ja ero on varmaan pelkkää voittoa sille naiselle.

Meillä mies jäi kiinni niin ,että kesken minun ja mieheni yhteisen illan hänelle tuli viesti puhelimeen. Hän luki sen, ja laittoi järkyttyneenä puhelimen pois äkkiä. Mieheni ilmaisee tunteita todella pienesti, joten tämmä vaatii harjaantunutta silmää, joka minulla tietenkin oli kun olin hänen kanssaan jo pitkään ollut yhdessä. Jos joku muu olisi katsonut häntä, hän ei olisi huomannut mitään ilmeen värähdystäkään, mutta minä näin heti että mies järkyttyi. 

Kysyin kuka laittoi viestin, ja hän valehteli että kaveri laittoi. Pyysin nähdä puhelimen ja kun mies kieltäytyi, niin sanoin että lähdenpä tässä pakkaamaan kamojani sitten, että kaikki muu voidaan kyllä selvittää ja päästä yli, mutta valehtelua ei.

Mies näytti puhelimen viestin ja se oli hänen työkaveriltaan, naiselta, ja siitä kävi kyllä selväksi mitä oli tapahtunut. 

Järkystyskin johuti siitä että kiinnijäämisen minimoimiseksi olivat sopineet ettei puhelimella oteta mitään yhteyttä toiseen, ja sitten nainen kuitenkin laittoi viestin.

Tuo mitä aiemmin kirjoitin, että voidaan kyllä päästä yli oli tietenkin sanahelinää jolla vain varmistin että saan viestin lukea, ero tuli siinä samalla sitten kuitenkin.

Sitä vain, että kyllä ne voi jäädä kiinni ihan vahingossakin.

Vinkkinä tosiaan, jos nainen kysyy jostain mitä koitat salata, kyse ei ole siitä, että nainen ei tiedä ja siksi kysyy. Kyse on siitä, että nainen joko haluaa antaa sulle mahdollisuuden selittää tai luultavimmin saada itses vielä pahemmin solmittua ansaan kun et muista mitä olet puhunut. Se että nainen ei heti tee mitään, voi tarkoittaa myös sitä, että hän tekee pettäjän selän takana escape-plania.

Vierailija
736/1762 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi toinen nainen, joka ajatteli laitella tässä lähiaikoina miehen vaimolle kasan kuvankaappauksia somen tai kirjepostin kautta miehen lirkutteiluista ja kaikesta. Ja niitähän riittää. Eikä pelasta mikään tältä kohtalolta. Mulla ei ole mitään menetettävää tässä. :)

Vierailija
737/1762 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä sitä tarkoittanutkaan, vaan yleensäkin luonteen lujuutta. Ja ei ole minun asiani tuomita tai ratkaista muiden päätöksiä. Kukaan meistä ei tiedä miten oikeasti arki heillä kuitenkin sujuu ja miten täysillä panostavat lapsiinsa. Ihmisissä kun on aina kaksi puolta ja useampiakin.

Veetutus antaa joillekin elinvoimaa jatkaa, ja kysytään sietokykyä ja sitkeyttä, että tuollaiseen voi jäädä. Yksi tekijä voi olla mittava yhteinen omaisuuskin, mitä ei haluta jakaa ja lapsilta turvallista elinympäristöä viedä ja kotia rikkoa, kavereista kauas pois jne. Sekin masentaa ja lapset kärsivät myös noista seikoista. 

Jos ei ole haluja eikä tarkoitusta lähteä uutta kumppania etsimään, ja kaikki muut puitteet on mieleiset, on ihan sama jäädä entiseen, jos ei siis ole muita ongelmia kuin tuo, kuten nyt väkivaltaa ja alkoholismia. riippuvuuksia jne. Monet jää jopa tällaisiin suhteisiin. 

Luonteenlujuutta myös se, ettei hajonnut pettämiseen, vaan pää pystyssä eteenpäin vaan. Jotkut kun paukauttaa oven kiinni, ottaa lapset ja kaiken mitä irti saa, , ei anna miehen tavata heitä enää ja käydään raastavaa oikeustaistelua katkerina hamaan loppuun saakka.

Ei kannata takertua yksittäisiin sanoihin, vaan ajatella laajemmin.

Lapset aistivat perheen dynamiikasta todella paljon. Pienen pienet tunnelmanmuutoksetkin aistivat. Nimimerkillä isä petti ja äiti antoi aina anteeksi, meidän lasten vuoksi jäi yhteen. Tappeluita oli, muka meiltä salassa. Niitä peloissamme kuunneltiin yöt tai kun käytiin muka ajeluilla perheen kesken, uusia asuntoja etsimässä, ei sanottu suoraa ääneen mitään, mutta kyllä sen tiesi ja pelkäsi vaan mihin joutuu. Lapset kuulee ja näkee ja ymmärtää paljon enemmän kuin te kulissit kuntoon ihmiset kuvittelette.

Olen terapiassa näitä asioita aukonut, parikymppisestä vielä nelikymppiseen, enkä tiedä millainen on normaali parisuhde. Aina ensimmäisenä aistin huonot tunnelmat, ja lapsuuden traumojen vuoksi etsin ensimmäisenä syytä itsestäni, ja käytän vaistomaisesti paljon energiaa ollakseni se diplomaatti esim työpaikalla, jotta ei vain olisi mitään draamaa.

Että siitä vaan kestäkää ja melkoisen perinnön jätätte lasten harteille selvitettäväksi. Kyllä ne lapset sen tajuaa mitä hommaatte, sori vain.

Meillä on yksi elämä, sadan vuoden päästä ollaan kaikki matojen ruokaa tai tuhkaa, mitä varten sitä mittavaa omaisuuttanne säästätte ja elätte tyytymättöminä koko perhettä kiusaten, kysynpä vain.

Olen eri, mutta ethän sinä voi tietää millaisessa terapian tarpeessa olisit jos vanhempasi olisivat eronneet. Vanhempien huono suhde on varmasti lapsille vahingollinen, mutta niin on ihan tutkitusti avioerokin. Ei kukaan voi tulla ulkopuolisena varmasti sanomaan, mikä vaihtoehto olisi jonkun tuntemattoman perheen lapsille paras. Ellei ole jokin ääritilanne, päihteitä tai väkivaltaa tms, silloin ero on toki väistämätön. Mutta väljähtänyt kämppissuhde voi hyvinkin olla lapsille parempi tai ainakin tasavahva vaihtoehto kuin ero.

Vierailija
738/1762 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi toinen nainen, joka ajatteli laitella tässä lähiaikoina miehen vaimolle kasan kuvankaappauksia somen tai kirjepostin kautta miehen lirkutteiluista ja kaikesta. Ja niitähän riittää. Eikä pelasta mikään tältä kohtalolta. Mulla ei ole mitään menetettävää tässä. :)

Muuten ihan hyvä, mutta niin monta kertaa nähty, ettei se vaimo sen jälkeen miestään sulle vapauta. Jäävät entistä suuremmalla todennäköisyydellä yhteen. Mies osaa tuossa tilanteessa selitellä kaiken parhain päin kun yrittää säilyttää omat kasvonsa ja livistää vastuusta itse tekemistään valinnoista. Mies ei halua olla se tarinan roisto, siksi se siinä liitossa vielä roikkuu. Vaimo taas ei missään tapauksessa halua, että toinen nainen "voittaa". Usko pois, tekevät sinusta yhteisen vihollisensa ja se auttaa heitä jaksamaan sietää toisiaan.

Jos haluat sen ukon itsellesi, niin eipä siinä taida muu auttaa kun sanoa sille, että homma on seis siihen saakka kunnes saa päätöksiä tehtyä. Äläkä jää odottelemaan penkkisi reunalle vaan ala elää elämää kuin et tuota olisi koskaan tavannutkaan.

Vierailija
739/1762 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo tuli firman juhlista aamu-seisemän jälkeen kotiin kaula pureskeltuna.

Ei tarvinnut paljon selitellä, mutta lopulta annoin anteeksi ja elämä jatkui...

Tosin maksoin takaisin oikein korkojen kanssa pari vuotta tuon tapauksen jälkeen, kun itselläni oli toinen suhde lähes vuoden päivät, mutta ei se itse pettäminen ja sen salaaminen tosiaankaan mitään nautintoa ollut - päinvastoin.

Niin, ja elämä jatkuu yhdessäolon myötä edelleen...

No miten sä "maksoit korkojen kanssa" takaisin, kun ei vaimo saanut tietää salasuhteestasi? Ja eikös potut pottuina olisi sisältänyt yhden kertakäynnin ja sen kertomisen vaimolle, eli silloin ois puntit olleet tasan. Nyt vetelit korkojen kera, ja pitkään, käyttäen vaimon yhtä tekoa salasuhteesi tekosyynä pitkittyneeseen pettämiseen. Vielä rumempaa touhua. Onpas suhde melko merkillisellä pohjalla. Tulee varmaan kestämään. Kilpapettämistä tiedossa.

Olen eri, mutta ei minusta pettämisen jälkeen suhteessa ole enää samanlaista uskollisuusoletusta kuin aiemmin. Jos on mennyt pettämään, niin täytyy hyväksyä että toinen saattaa tehdä samoin, ja myös se että toisen tapa pettää saattaa olla erilainen kuin se oma tapa.

Valehtelemista en sen sijaan ymmärrä. Siinä mielessä tuo ei minusta ole reilu diili, että vain toinen tietää toisen uskottomuudesta. Luultavasti vaimon syyllisyydentuntokin helpottuisi jos tajuaisi että molemmat on käyneet vieraissa ja ollaan ikäänkuin "tasoissa". Se on minusta kohtuutonta, että mies pettää vuoden ajan päästäkseen tasoihin, mutta jättää silti toisen yksin elämään syyllisyyden kanssa. Jos haluaa leikkiä uhria ja marttyyria niin sitten ei tarvitse juosta vieraissakaan.

Omat pettämiset on mennyt aina tuolla kaavalla että toinen on pettänyt ensin, jonka jälkeen olen itse tehnyt omat ratkaisuni ja pettänyt itse, ja sitten vasta eronnut. Kyllä, minusta on tuntunut paremmalta niin että toinen on saanut samalla mitalla takaisin kuin itse on ensin antanut. Ja olen joka kerta lähtenyt suhteesta, en ole kenenkään kanssa jäänyt enää katselemaan sen jälkeen. 

En ole myöskään keskustellut enkä selvitellyt mitään enää sen jälkeen, en vaikka toinen olisi halunnut. Minun kirjoissani parisuhde päättyy valheteluun ja petturuuteen, enkä ole sen jälkeen mitään velkaa enää toiselle, enkä ainakaan mitään uskollisuutta.

Miksi alentua pettäjän tasolle??? Eikö ole parempi säilyttää oma itsekunnioitus ja arvokkuus, omat arvot ym? Siinähän lilluu tunnevammainen pettäjä omissa liemissään, kun sinä suoraselkäisenä tyynen rauhallisesti kävelet ulos uuteen elämääsi!

Nuo ovat sinun käsityksiäsi itsekunnioituksesta, arvoista sun muista. Minun käsitykseni on se ettei minun tarvitse piitata enää pätkääkään minua kaltoinkohdelleesta, eikä myöskään ajatella miltä HÄNESTÄ mahtaa tuntua. En kaipaa mitään tunnetta siitä että olen jotenkin suoraselkäinen petturin edessä. En myöskään alennu kenenkään tasolle, vaan parisuhde on irtisanottu sillä sekunnilla kun toinen on minulle valehdellut ja luottamukseni pettänyt. 

Hyvin sanottu ja vastaa minunkin ajatuksiani aika pitkälti (olen tuo, joka sanoi ymmärtävänsä kostopettämisen muttei valehtelua). Minun arvoihini kuuluu molemminpuolisen uskollisuuden tavoittelu, ei minulla ole sellaisia arvoja jotka kieltäisivät pettäjän pettämisen. Enkä näe tätä mitenkään itsekunnioituskysymyksenä.

Niin että silmä silmästä ja hammas hampaasta?

Kyllähän tämä on itsekunnioituskysymys.

Pettäjä olet sitten itsekin , vaikka toinen olisi tehnyt sen ensin.

Ei oikein ole kanttia pettänyttä syytellä tai halveksia , jos itse heti tekee samaa.

Toki , jos teet pettämisen jälkeen toiselle selväksi että tämä oli tässä, niin eihän se enää pettämistä olekaan vaikka virallisesti ei oltais vielä erottu.

Vierailija
740/1762 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten ihan hyvä, mutta niin monta kertaa nähty, ettei se vaimo sen jälkeen miestään sulle vapauta. Jäävät entistä suuremmalla todennäköisyydellä yhteen. Mies osaa tuossa tilanteessa selitellä kaiken parhain päin kun yrittää säilyttää omat kasvonsa ja livistää vastuusta itse tekemistään valinnoista. Mies ei halua olla se tarinan roisto, siksi se siinä liitossa vielä roikkuu. Vaimo taas ei missään tapauksessa halua, että toinen nainen "voittaa". Usko pois, tekevät sinusta yhteisen vihollisensa ja se auttaa heitä jaksamaan sietää toisiaan.

Jos haluat sen ukon itsellesi, niin eipä siinä taida muu auttaa kun sanoa sille, että homma on seis siihen saakka kunnes saa päätöksiä tehtyä. Äläkä jää odottelemaan penkkisi reunalle vaan ala elää elämää kuin et tuota olisi koskaan tavannutkaan.

Kuka ihmeessä haluaisi itselleen pettävän kumppanin?