Millaisia ihmisiä ovat tuntemanne juristit?
Kommentit (110)
pihi.maksattaa kaiken toisilla.alkohilisti.minä minä minä.ei kuuntele toisia ollenkaan.hyvä koulussa.kieroilia.
ahne.ihan ok ryyppyseuraa kunhan pitää huolen ettei tarjoa yhtään mitään hänelle.ei koskaan kutsu kylään.
Usein sanotaan että oikikseen hakeutuvat lahjakkaat ihmiset, joilla ei ole kuitenkaan mitään tiettyä erityislahjakkuutta. Pitää mielestäni hyvin paikkansa
Ihan tavallisia keskiluokkaisia valkokaulusduunareita
Vierailija kirjoitti:
Usein sanotaan että oikikseen hakeutuvat lahjakkaat ihmiset, joilla ei ole kuitenkaan mitään tiettyä erityislahjakkuutta. Pitää mielestäni hyvin paikkansa
Oikeastaan kyllä. Minä tunnen kaksi. He ovat ihan ok - kaikin puolin. Fiksuja ja mukavia. Sen sijaan mitään diipimpiä levelejä heissä ei ole. Joka kerta jos kaveripiirissä keskustelu syvenee, nämä tyypit sekä hämmentyvät että kiusaantuvat; mennään selkeästi mukavuusalueen ulkopuolelle. He ovat - no - ihmisinä vähän tylsiä.
Lähipiirin naisjuristi: älykäs, järkevä, vastuullinen, luotettava, vaatimaton, rohkea.
Miesserkku: tavallinen mies, varmaan hoitaa työnsä hyvin, en tunne kovin hyvin.
Sarkastinen, sosiaalisesti erittäin kömpelö.
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä joka lähtöön. Itse olen juristi, joten juristeja on kavereina ja työkavereina yllinkyllin.
Mun paras kaveri on, hyvin miellyttävä ja tykätty, sekoilee riittävästi ettei tule tylsää, ei tuo itseään esille
Vierailija kirjoitti:
Juoppoja
Nää +50v juristimiehet kyllä pitkälti tuntuu olevan. Moni myös uskoton.
Naiset ja nuoremmat taas moninaisempia joukko, yhteistä ehkä kyky harkita sanojaan ja artikuloida sanat selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Asianajaja: narsisti.
Oikeustieteen professori: narsisti.
Taidetaan tuntea samat tyypit.
Ihan tavallisia, en näe mitään kaavaa tuntemissani juristeissa. Toki alalla voi tehdä monenlaista hommaa ja omat tuntemani on liike-elämästä, ei ihmisten puolustajia lakisaleista.
Tekoäly tekee jo nyt paljon sitä avustavaa hommaa, joten kannattanee erikoistua nopeasti johonkin tiettyy alaan.