S-pankista opintolainaa, kuinka pahasti maksuhäiriöiselle?
Olen siis etsinyt vanhoja keskusteluja aiheesta, ja mahdollista siis on saada luottotiedottamana. Mietin vain että kai siinäkin joku raja on, vähän eri asia että onko ihmisellä ulosotossa tonni vaiko miljoona. Ja vaikuttaakohan asioiden tuoreus myös päätökseen?
Itsellä siis tilanne, että ulosotossa niiden monille tuttujen nuoruuden hölmöilyjen vuoksi ~14 000€. Asioista siis jo aikaa, sillä lähentelen kolmeakymppiä ja hain perjantaina opintolainaa korkeakouluopiskeluihin. Huomennahan tuo lienee selviää, että irtoaako lainaa vai ei, mutta vähän tässä malttamattomana ajattelin kysellä kokemuksia.
Kommentit (9)
Tiedän. Opintolaina on kuitenkin lähes "ilmaista" lainaa, vaikka laina onkin aina laina. Mielummin ottaisin opintolainaa, entä sitä jatkuvaa paperisotaa Kelan kanssa.
Hmm. Miten olet ajatellut maksaa opintolainan, kun alla on jo valmiiksi 14 tonttua velkaa?
Eihän sitä opintolainaa suuria summia tarvi kuukaudessa maksaa takaisin, lähipiiristä esimerkkejä 50€/kk ja 80€/kk ja jopa 30€/kk. En näe tuollaisia summia henkilökohtaiseen konkurssiin vievinä. Ulosottoa maksan tälläkin hetkellä "vapaaehtoisesti" pois, itse olen siis ottanut yhteyttä ja sopinut maksusuunnitelman.
Kyllä saa s-pankista opintolainaa, vaikka on uo-velkaa.
Isoista pankeista usein saa, valtio on kuitenkin hyvä takaaja
Muissa lainoissa s-pankki on kyllä aika tiukka.
Tiedän siis kyllä että saa, ulosotosta huolimatta. Lähinnä tässä kiinnostikin opintolainaa jo saaneiden velkojen luonne! Että minkähänlaiset rajat niissä veloissa tai niiden hankinnan ajankohdissa on.
En usko että velkojen ajankohta vaikuttaa. Eikä velkojen luonnekaan varmaan. Tai no, tiedän tapauksen jolla suurin osa uo-veloista pikalainoja ja vastaavia. S-pankille ei hänellä oo ollut mitään velkaa.
Jos et saa lainaa niin saat toimeentulotukea jota ei tarvitse maksaa takaisin eli maksuhäiriömerkinnät ovat opiskelijalle pelkästään siunaus. Tiedänpä tapauksia jotka ovat sen merkinnän ottaneet ihan tarkoituksellakin opiskeluja aloittaessaan.