Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi parisuhteessa jos ei halua naimisiin?

Vierailija
13.01.2019 |

Muutin miehen takia 100km päähän. Ei oltu pitkään seurusteltu mutta unelma mies ja puhuttiin avioliitosta ja lapsista.. mulla oli hänestä heti se tunne että tässä mun tuleva aviomies että tätä hyvää on kannattanut odottaa.

Puoli vuotta yhteiseloa ja melkein heti yhteenmuuton jälkeen mies sanoi että ei hän halua naimisiin tai lapsia. Haluaa kyllä olla yhdessä ja että asutaan yhdessä, hänestä meillä on hyvä elämä ja sanoo että tykkää asua kanssani, meillä on mukavaa jne.

Itselläni on hieman hälytys kellot soinut jo siitä lähtien kun mies sanoi ettei naimisiin tai lapsia halua. Ei ole ollut varma ja koska ollut aiemmin naimisissa ei enää sitä halua ja tietää sen nyt.

Olen tässä miettinyt, että mikä on mun rooli tässä funktiossa.. asumme miehen talossa ja en ole osallistunut remontointikuluihin (asumiskuluihin kyllä puoliksi) ja totesin että en maksa remontoinnista niin kauan kun kyseessä ei ole myös minun omaisuus. Mies vastasi:” tämä talo ei tule koskaan olemaan puoliksi sinun”.

Onkohan tämä suhde menossa mihinkään.. itse voisin olla periaatteessa tyytyväinen tähänkin jos vaan pystyisin luottaa siihen että mies todella on tosissaan vaikka ei elämäänsä sinänsä haluakaan jakaa.

Minä luovuin aika paljosta hänen vuokseen. Tienaan enemmän ja ajan pitkää työmatkaa. Sen verran miehen talousasioista tiedän, että ei hänellä olisi varaa ja mahdollisuuksia asua yksin talossaan, ainakaan tässä vaiheessa.

Onko täällä ketään joka on tavannut uuden kumppanin kenen kans haluaa olla loppuelämänsä ja rakastaa kyllä, mutta silti ei halua naimisiin/lapsia/jakaa mitään omaisuutta? Herkästi tulkitsee tuon jos toinen ei noita halua, että kumppani ei rakasta.. mies sanoo että siitä ei ole kyse. Onko jotkut parisuhteet vain tällaisia?

Kommentit (148)

Vierailija
41/148 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa epäilyttävältä.

Suunnitelmat voi muuttua, joo.

Mutta tuo ap:n muutto uuteen, liian kalliiseen taloon kuulostaa vähän turhan "sopivalta". 

Tiedätkö ap, miksi lasten äidin kanssa on tullut ero? (Pelkästään miehen oma kertomus ei riitä).

Kuulostaa, että sinun on aika tehdä päätöksiä. Olet luopunut lyhyessä ajassa aika paljosta päästäksesi asumaan yhdessä tuon miehen kanssa. Onko hän tehnyt tai tekemässä vastaavia myönnytyksiä vai kelpaatko hänelle vain niin kauan kuin tanssit hänen pillinsä mukaan? 

Muista, että jonkun toisen miehen kanssa voisit päästä naimisiin ja ehkä saada lapsen/lapsia. Onko tuo nykyisesi niin hieno mies että hänen takiaan haaveista kannattaa luopua? Vai onko kyse vain siitä että sinulla on mies kun taas sinkkuna on tietty epävarmuus?

Vierailija
42/148 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sinun kannattaisi vaan miettiä sitä mitä tulevsisuudensuunnitelmia ja haaveita sinulla on esim. tulevien viiden vuoden ajalle ja ennen kaikkea mitkä ovat omat kynnyskysymyksesi liittyen parisuhteeseen?

Jos ne eivät toteudu tässä suhteessa niin sitten voit mietti omia perusteitasi pysyä juuri hänen kanssaan.

Mieluummin kuin pähkäilisin mitä mies miettii, pohtisin tulevatko omat suuret haaveeni toteutumaan tässä liitossa.

Jos eivät, lähtisin itse suhteesta sillä en ole sen tyyppinen että olisin huvin vuoksi parisuhteessa. Haluan nimenomaan että rakennetaan yhteistä tulevaisuutta ja kummankin suuret haaveet toteutuvat suhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/148 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ootte muuttanut ees yhteen ennenku keskustellut haluatteko ees samoja asioita?

Ei kyllä kuulosta arvostavan sinua, tiedät mitä tehdä.

Vierailija
44/148 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä tarkoitat aloituksessasi sillä, että puhuttiin avioliitosta? Että ennen yhteenmuuttoa mies sanoi sinulle, että haluaisi jossain vaiheessa naimisiin ja lapsiakin? Ja sitten kun muutit hänen luo niin hän sanoikin, että ei halua koskaan naimisiin?

No siis kyllä, juurikin näin. Tulevaisuuden suunnitelmat oli siis selvillä ennen muuttoa. Että molemmat haluaa elämältä samoja asioita. Ainakin mies antoi ymmärtää näin kun tiesi tapailun alusta lähtien että mitä minä etsin. Ja hänen mielensä kuulema muuttui. Mutta yhdessä haluaa olla ja sanoo että näkee tulevaisuuden yhdessä. Siihen ei vaa sisälly avioliittoa tai lapsia. -ap

Vierailija
45/148 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mies ylläpiti kämppäänsä ennen sinua? Kun hänellä ei ole siihen yksin varaa.

Mies oli juuri ostanut uuden talon kun pyysi mua muuttaa yhteen. Syksyn mittaan on selvinnyt ettei hänellä olisi riittänyt omat rahat edes talon ylläpitokuluihin. Tässä kuussa mies joutui lainaamaan rahaa ilmeisesti vanhemmiltaan eikä silti riitä rahat. Minä maksan puolet asuinkuluista ja ostoksista ja ylimääräiset esim ulkona syömiset ja uuden vuoden ja juhlinnat maksoin minä. -ap

Onko hän huijannut pankissa tulonsa vain miten hän on saanut lainaa? 

Samaa ihmettelen, miten saanut lainaa niin kalliiseen taloon.

Miehen vanhemmat auttoi.-ap

Vierailija
46/148 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tuo ap:n muutto uuteen, liian kalliiseen taloon kuulostaa vähän turhan "sopivalta". 

Tiedätkö ap, miksi lasten äidin kanssa on tullut ero? (Pelkästään miehen oma kertomus ei riitä).

Kuulostaa, että sinun on aika tehdä päätöksiä. Olet luopunut lyhyessä ajassa aika paljosta päästäksesi asumaan yhdessä tuon miehen kanssa. Onko hän tehnyt tai tekemässä vastaavia myönnytyksiä vai kelpaatko hänelle vain niin kauan kuin tanssit hänen pillinsä mukaan? 

Muista, että jonkun toisen miehen kanssa voisit päästä naimisiin ja ehkä saada lapsen/lapsia. Onko tuo nykyisesi niin hieno mies että hänen takiaan haaveista kannattaa luopua? Vai onko kyse vain siitä että sinulla on mies kun taas sinkkuna on tietty epävarmuus?

Niin, on alkanut epäilyttää mutta mies on toisaalta niin hyvä kumppani.. kuitenkin sellainen että hänellä on oma pää jota ei käännetä. Eniten kai hämmentää miehen mielen muutos. En tosiaan kuvitellut yhteistä tulevaisuutta vaan asiasta oli puhuttu ja joko mies on tahallaan salannut oikean kantansa tai sitten mieli oikeasti muuttui.

En tiedä mikä hänessä on noin erityistä ja ihanaa.. täysin erilainen kuin muut miehet. Minulle sopiva. Mutta kuvio on mennyt juuri niinkuin kerron. Välillä tuntuu että mitä ihmettä täällä tapahtuu.. mitä minä täällä oikein teen. Mutta sitten muistan miten ihana mies on. -ap

Vierailija
47/148 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sairas kuvio. Minä en tällaista katselisi. Palaa takaisin aikaisempaan elämääsi.

Vierailija
48/148 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, on alkanut epäilyttää mutta mies on toisaalta niin hyvä kumppani.. kuitenkin sellainen että hänellä on oma pää jota ei käännetä. Eniten kai hämmentää miehen mielen muutos. En tosiaan kuvitellut yhteistä tulevaisuutta vaan asiasta oli puhuttu ja joko mies on tahallaan salannut oikean kantansa tai sitten mieli oikeasti muuttui.

En tiedä mikä hänessä on noin erityistä ja ihanaa.. täysin erilainen kuin muut miehet. Minulle sopiva. Mutta kuvio on mennyt juuri niinkuin kerron. Välillä tuntuu että mitä ihmettä täällä tapahtuu.. mitä minä täällä oikein teen. Mutta sitten muistan miten ihana mies on. -ap

Ihana? Sinulle sopiva?

Ettehän te edes halua samoja asioita? Herää nyt hitossa ap, ennenkun tuhlaat enemmän aikaas.

Vierailija
49/148 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olla yhdessä? No vaikka siksi että rakastan puolisoani. Emme aio naimisiin ja emme aio tehdä lapsia. Yhteistä elämää takana nyt noin 16 vuotta, josta yhdessä asuen noin 14. Tällä kaavalla aiomme vanheta yhdessä. Jokainen eläköön miten haluaa - hienoa että meillä on vapaus!

Vierailija
50/148 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sairas kuvio. Minä en tällaista katselisi. Palaa takaisin aikaisempaan elämääsi.

Tuo on niin hyvin sanottu.. mun ”aikaisempi elämä”. Elämä muuttui niin paljon ja ajatus oli että tässä nyt aletaan yhdessä elämää rakentaa. Ja se on kääntynyt ihan ympäri. Jos mies ois sanonut ennen muuttoa ettei halua naimisiin tai lapsia, en olisi suostunut kun suht aikaisessa vaiheessa yhteen muutettiin. No turha itkeä nyt enää kun päätökset on jo tehty.. mutta että tämmösiäkin kohtaloita on. Näin se elämä menee.. ei muuten harmittas mut muutin sen verran kauas, vaihdoin auton jne.. mutta tällaista elämä on! Arvostakaa niitä kumppaneita ja parisuhteita mitä teillä on, Ennen kaikkea perhettä, Se ei ole itsestäänselvyys. -ap

Vierailija
51/148 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut seurustelukumppanimies, joka ensin puhui minulle lapsista ja avioliitosta. Mutta joitakin kuukausia myöhemmin tunnusti valehdelleensa ja sanoi, että ei oikeasti halua koskaan naimisiin eikä koskaan lapsia. Ei tosin ehditty muuttaa yhteen tai mitään. Mutta kun kysyin miksi valehteli, niin kuulemma siksi, että olin itse seurustelun alussa kertonut että haluan tulevaisuudelta perheen ja avioliiton ja sellaista, ja hän tiesi, että ei saa minua seurustelemaan kanssaan jos kertoo, että ei itse niitä halua. Eli valehteli saadakseen minut. Olisi kuulemma halunnut viettää elämää yhdessä, mutta eri asunnoissa ilman lapsia tai avioliittoa. Eli ap, kyllä niitä on jotka valehtelee ihan tarkoituksella, valehtelun syyt varmaan vaihtelee, mutta olisiko sinun miehen syy sama kuin tuon minun ex-seurustelukumppanin. 

Vierailija
52/148 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niin hyvin sanottu.. mun ”aikaisempi elämä”. Elämä muuttui niin paljon ja ajatus oli että tässä nyt aletaan yhdessä elämää rakentaa. Ja se on kääntynyt ihan ympäri. Jos mies ois sanonut ennen muuttoa ettei halua naimisiin tai lapsia, en olisi suostunut kun suht aikaisessa vaiheessa yhteen muutettiin. No turha itkeä nyt enää kun päätökset on jo tehty.. mutta että tämmösiäkin kohtaloita on. Näin se elämä menee.. ei muuten harmittas mut muutin sen verran kauas, vaihdoin auton jne.. mutta tällaista elämä on! Arvostakaa niitä kumppaneita ja parisuhteita mitä teillä on, Ennen kaikkea perhettä, Se ei ole itsestäänselvyys. -ap

No ap. Onneksi et sentään luopunut työstäsi. Autoja saa aina uusia ja koteja myös, mitään peruuttamatonta ei ole tapahtunut. Nyt on vakavan keskustelun paikka miehen kanssa. Kerro ukolle, että sinä aiot vielä mennä naimisiin ja ainakin yrittää lapsen saamista. Kysy haluaako mies noita kanssasi vai onko mies valmis siihen, että jatkat matkaa yksin. Valheessa et halua elää, joten puhu suoraan miehen kanssa. Ja unelmista ei kannata luopua miehen takia. 

Vierailija
53/148 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että mies huijasi sinut tuohon kuvioon, koska olet hänelle hyvä saalis ja reitti helpompaan elämään. Hän hyötyy sinusta paljon. Sinä et taida hyötyä hänestä.

Vierailija
54/148 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mies ylläpiti kämppäänsä ennen sinua? Kun hänellä ei ole siihen yksin varaa.

Mies oli juuri ostanut uuden talon kun pyysi mua muuttaa yhteen. Syksyn mittaan on selvinnyt ettei hänellä olisi riittänyt omat rahat edes talon ylläpitokuluihin. Tässä kuussa mies joutui lainaamaan rahaa ilmeisesti vanhemmiltaan eikä silti riitä rahat. Minä maksan puolet asuinkuluista ja ostoksista ja ylimääräiset esim ulkona syömiset ja uuden vuoden ja juhlinnat maksoin minä. -ap

Onko hän huijannut pankissa tulonsa vain miten hän on saanut lainaa? 

Samaa ihmettelen, miten saanut lainaa niin kalliiseen taloon.

Miehen vanhemmat auttoi.-ap

Auttoi missä? Suostuivat takaajiksi vai? No sitten vanhemmat maksamaan poikansa velkaa. Eihän se sinun asiasi ole. Ja mikä pankki myöntää lainaa katsomatta lainanhakijan omia tuloja tai laskee lainanhakijan vanhempien tulot mukaan? Kyllä se maksukyky pankissa aina tarkistetaan, oli vanhemmat auttamassa tai ei. 

Vierailija
55/148 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon miehen raha-asioissa on jotain mistä hän valehtelee. Pankki on kysynyt tarkkaan miehen tulot ja menot ja myöntänyt lainaa vain maksukyvyn mukaan eli vain sen verran että mies selviää asumiskuluista, elareista, ruokaostoksista ja muista palkallaan. Vaikka miten vanhemmat olisi lahjoittanut osan talon ostohinnasta. Ap miehen palkka on isompi kuin mitä hän sinulle väittää. 

Vierailija
56/148 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tekee hänestä ihanan, sopivan ja hyvän kumppanin? Olet tähän mennessä kertonut vain, että hän on valehdellut sinulle hyvin isoista ja tärkeistä asioista (avioliitto, lapset) ja että hän maksattaa sinulla liian kallista elämäntyyliänsä.

Vierailija
57/148 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että mies huijasi sinut tuohon kuvioon, koska olet hänelle hyvä saalis ja reitti helpompaan elämään. Hän hyötyy sinusta paljon. Sinä et taida hyötyä hänestä.

Tuntuu kyllä nyt siltä kun asiaa on käyty läpi miehen kanssa, että koko suhde on tullut tyhjäksi. Vaikka avioliitto on vain paperi. Ja lapset.. no siihen osasin henkisesti varautua että miehellä kun on jo lapsia että ihme jos haluaa lisää. Mutta mies ei tunnu yhtään ajattelevan, mitä annettavaa hänellä on minulle. En koskaan ajatellut että nämä perhehaaveet on mulla ollut niin perustavanlaatuisia että tuntuu kuin koko suhteelta lähtisi pohja. Vaikka sopeutuisin tähän tilanteeseen.. tuntuu että mitä annettavaa miehellä oikeasti on. Hän on kyllä huomaavainen, huumorintajuinen, tekee aamiaiset ja laittaa hyvää ruokaa, hemmottelee. Ja on samoja kiinnostuksen kohteita ja keskustelunaiheita. Mutta riittääkö se. Mitä suhteelta tulevaisuudessa? yhdessä voimme remontoida hänen taloaan joka menee hänen lapsilleen kun hän kuolee. Hyvässä lykyssä en saa elää loppuelämääni omassakotonani, onhan se karua. Tämä on miehen loppuelämän koti mutta minun ei ellei miehen suku niin armollisesti päätä tilanteen sattuessa. Semmoinen kutina vaan on että olenko taas liian sinisilmäinen.. varmaankin. -ap

Vierailija
58/148 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kyllä nyt siltä kun asiaa on käyty läpi miehen kanssa, että koko suhde on tullut tyhjäksi. Vaikka avioliitto on vain paperi. Ja lapset.. no siihen osasin henkisesti varautua että miehellä kun on jo lapsia että ihme jos haluaa lisää. Mutta mies ei tunnu yhtään ajattelevan, mitä annettavaa hänellä on minulle. En koskaan ajatellut että nämä perhehaaveet on mulla ollut niin perustavanlaatuisia että tuntuu kuin koko suhteelta lähtisi pohja. Vaikka sopeutuisin tähän tilanteeseen.. tuntuu että mitä annettavaa miehellä oikeasti on. Hän on kyllä huomaavainen, huumorintajuinen, tekee aamiaiset ja laittaa hyvää ruokaa, hemmottelee. Ja on samoja kiinnostuksen kohteita ja keskustelunaiheita. Mutta riittääkö se. Mitä suhteelta tulevaisuudessa? yhdessä voimme remontoida hänen taloaan joka menee hänen lapsilleen kun hän kuolee. Hyvässä lykyssä en saa elää loppuelämääni omassakotonani, onhan se karua. Tämä on miehen loppuelämän koti mutta minun ei ellei miehen suku niin armollisesti päätä tilanteen sattuessa. Semmoinen kutina vaan on että olenko taas liian sinisilmäinen.. varmaankin. -ap

Ap uusperhekuviossa avolesken asema on todella surkea. Jos mies kuolee niin hänen lapset perii hänet ja sen asunnon, jossa sinä asut, ja sinä saat siitä asunnosta häädön heti. Etkä penniäkään mukaasi. Lasten on käytännössä pakko häätää sinut koska tarvitsevat asunnossa kiinni olevia rahoja perintöverojen maksuun. Ja muihin omiin tarpeisiinsa. Itse en suostuisi lapsettomana uusperhekuviossa asumaan viikkoakaan omistusasunnossa, josta en omista osuutta myös paperilla ja josta ei ole keskinäistä hallintaoikeustestamenttia (tai avioliitto ilman avioehtoa). 

59/148 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos haluat että talosta on puolet sinun, sinun pitää ostaa se puolikas mieheltä. Et kai kuvitellut, että menette naimisiin ja simsalabim, puolet miehen talosta on sinun?

En ihmettele, että mies ei suostu naimisiin, ainakaan ilman tiukkaa avioehtoa.

Miksi muutitte yhteen puhumatta noista onaisuusjärjestelyistä mitään?

🇺🇦🇮🇱

60/148 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän maksat tavallaan vuokraa miehelle, ja vuokralla asuminen on aina sama, kuin heitttäisi rahaa kankkulan kaivoon. Mielestäni sinun kannalta ainoa järkevä ratkaisu on se, että ostat mieheltä puolet talosta, tai sitten ostatte yhdessä puoliksi uuden talon.

Nyt tuossa kuviossa ei ole mitään järkeä. Maksat ihan tyhjästä, kun voisit lyhentää omaa. Sun rahat valuu hukkaan.

🇺🇦🇮🇱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi