Lauantai! Miten menee?
Kommentit (51)
Ajattelin mitä luultavimmin synnyttää. Tietty tosin itse syntymä taitaa venyä huomisen puolelle, mutta hyvin on tässä homma aluillaan.
En malta odottaa, tätä vauvaa on odotettu viisi vuotta.
Nukuin pitkään, aamiainen pitkällä kaavalla, parin asian hoito kaupungilla ja ruokakaupassa käynti (isommat lähes viikon ostokset), äsken saunassa, nyt telkkaria katsellen ja odotellen miehen laittamaa illallista. Mies vielä saunassa. Mikäli ei jakseta laittaa tänään ruokaa, niin tilataan kiinalaista ruokaa tai pizzaa ja tehdään illallinen vasta huomenna. Mietin avaanko punaviinipllon vai en. Sellaista relaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lapsivapaa pitkästä aikaa. ja mitä teen. istun sohvassa siiderilasi seuranani ja vuosien tauon jälkeen palasin kurkkimaan tänne. mitähän hittoo :D
Lapsivapaa? Omaa aikaa? Miksi teit lapsia?
Ja joo - samaa paskaa täällä on edelleen - iltapäivälehtien "toimittajatkin" haalivat täältä jutun aiheita, kun muuta eivät keksi.En ole tuo, jolta kysyit, mutta mä ainakin tein lapsia siksi, että kun mulla on lapsivapaata, voin sitten kirjoitella tänne viestejä, kuinka mukavaa on viettää lapsivapaata aikaa, ja ärsyttää kaltaisiasi ihmisiä suunnattomasti.
Niin. Mitäs kysyit.
Minäkin olin joskus itsekäs. Vasta lapsen sairastuttua vakavasti tajusin, että miksi minun oli muka tärkeää saada "omaa aikaa". Se lapsihan on kuitenkin tärkeintä ja on tosi vähän aikaa pieni. Sitten kun hän aikuistuu niin minulla on omaa aikaa riittämiin.
Mä en nyt oikein ymmärrä järkeä tämän takana. Selitä. Miksi vanhemmalla ei saa olla muuta aikaa kuin 1)työ ja lapsen kanssa vietetty aika? Miten lapsi kärsii siitä, että ei ole koko aikaa lapsen kanssa? 2) En mä ainakaan ole niin mahtava ihminen, että ajattelen voivani olla lapsen koko maailma. Ja vielä vähemmän mahtava ihminen olisin, jos mulla ei olisi mahdollisuutta harrastaa ja esim. käydä joskus kavereiden kanssa reissuilla.
Jos sinä koet, että työnteko ja lastesi kanssa oleminen on sinulle sopiva sisältö elämään, niin hienoa! Mulle ei ole. 3) Jos mulla ei ole omaa aikaa ja välillä mahdollisuutta siihen, että en vastaa toisten ihmisten tarpeista, tulen todella lyhytpinnaiseksi ja kiukkuiseksi.
1) Työn teko mahdollistaa hyvän elämän
2) Lapsellesi nimenomaan olet koko maailma
3) Olet tehnyt vääriä valintoja. Montako?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hyvin!
Kohtapuoliin pelaan vielä pikkuhetken WoWia, mutta saattaa olla, että päädyn pehkuihinkin jo alkuillasta, kun oli aikainen herätys tänään. Ei haittaa vaikkei ole mitään sen kummempaa ohjelmassa, sillä "nukkuminenkin on ihanaa!" t. Pikku Myy
Itsekin pelaisin tuota, mutta petyin uusimpaan lisäriin. Täytyy keksiä jotain muuta, ehkä ps4 ja vr päähän.
Mulla tää "lenssu"on jo helpottamaan päin. Normi lauantai-ilta, telakan tuijotusta jne. Lenkillä kävin aamulla, mutta ei oikein kulkenut; hutera olo.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin mitä luultavimmin synnyttää. Tietty tosin itse syntymä taitaa venyä huomisen puolelle, mutta hyvin on tässä homma aluillaan.
En malta odottaa, tätä vauvaa on odotettu viisi vuotta.
Paljon Onnea! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lapsivapaa pitkästä aikaa. ja mitä teen. istun sohvassa siiderilasi seuranani ja vuosien tauon jälkeen palasin kurkkimaan tänne. mitähän hittoo :D
Lapsivapaa? Omaa aikaa? Miksi teit lapsia?
Ja joo - samaa paskaa täällä on edelleen - iltapäivälehtien "toimittajatkin" haalivat täältä jutun aiheita, kun muuta eivät keksi.En ole tuo, jolta kysyit, mutta mä ainakin tein lapsia siksi, että kun mulla on lapsivapaata, voin sitten kirjoitella tänne viestejä, kuinka mukavaa on viettää lapsivapaata aikaa, ja ärsyttää kaltaisiasi ihmisiä suunnattomasti.
Niin. Mitäs kysyit.
Minäkin olin joskus itsekäs. Vasta lapsen sairastuttua vakavasti tajusin, että miksi minun oli muka tärkeää saada "omaa aikaa". Se lapsihan on kuitenkin tärkeintä ja on tosi vähän aikaa pieni. Sitten kun hän aikuistuu niin minulla on omaa aikaa riittämiin.
Mä en nyt oikein ymmärrä järkeä tämän takana. Selitä. Miksi vanhemmalla ei saa olla muuta aikaa kuin 1)työ ja lapsen kanssa vietetty aika? Miten lapsi kärsii siitä, että ei ole koko aikaa lapsen kanssa? 2) En mä ainakaan ole niin mahtava ihminen, että ajattelen voivani olla lapsen koko maailma. Ja vielä vähemmän mahtava ihminen olisin, jos mulla ei olisi mahdollisuutta harrastaa ja esim. käydä joskus kavereiden kanssa reissuilla.
Jos sinä koet, että työnteko ja lastesi kanssa oleminen on sinulle sopiva sisältö elämään, niin hienoa! Mulle ei ole. 3) Jos mulla ei ole omaa aikaa ja välillä mahdollisuutta siihen, että en vastaa toisten ihmisten tarpeista, tulen todella lyhytpinnaiseksi ja kiukkuiseksi.
1) Työn teko mahdollistaa hyvän elämän
2) Lapsellesi nimenomaan olet koko maailma
3) Olet tehnyt vääriä valintoja. Montako?
1) Työnteko ei yksinään mahdollista hyvää elämää.
2) En ole lasteni koko maailma. Heillä on muitakin läheisiä, esim. heidän isänsä, isovanhempansa, kaverinsa ja erilaiset sukulaiset ja tuttavat, läheisemmät ja kaukaisemmat.
3) En ymmärrä kysymystä. Mihin se liittyy?
On ikävää, että lapsesi on sairastunut. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikkien muiden maailman ihmisten pitäisi siitä syystä alkaa elämään elämäänsä sinun haluamallasi tavalla ja sinun periaatteitasi noudattaen. Puhuit aiemmin itsekkyydestä – mitä tuo toisten pakottaminen väkisin juuri sinun haluamaasi muottiin muuta on kuin itsekkyyttä?
Tylsää....
Miehen ja lasten kanssa istutaan sohvalla. Olen kipeänä ja odotan että pääsen saunaan lämmittelemään. Sen jälkeen voin aloittaa laskemaan minuutteja että pääsen nukkumaan.
Piti olla tänään tyttöjen ilta ja olisin päässyt tanssimaan pitkästä aikaa. Ärsyttävä flunssa pilasi kaiken :(
Lisäksi ihmettelen sitä, miten koko elämänsä lapselleen omistava ihminen tekee keskustelupalstalla. Eikö sinun pitäisi olla sen lapsesi kanssa sen sijaan, että vietät omaa aikaa täällä?
Sarumania kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hyvin!
Kohtapuoliin pelaan vielä pikkuhetken WoWia, mutta saattaa olla, että päädyn pehkuihinkin jo alkuillasta, kun oli aikainen herätys tänään. Ei haittaa vaikkei ole mitään sen kummempaa ohjelmassa, sillä "nukkuminenkin on ihanaa!" t. Pikku MyyItsekin pelaisin tuota, mutta petyin uusimpaan lisäriin. Täytyy keksiä jotain muuta, ehkä ps4 ja vr päähän.
Itse palasin peliin vähän aikaa sitten lähemmäs kymmenen vuoden tauon jälkeen, joten minulla on vielä paljon pelattavaa ja koettavaa ennen "ajankohtaista" kontenttia. :D
Päivän kohokohdat: jääkiekkomaalivahtina toimiminen ja juuri lopetettu lettujen paistaminen. Jälkimmäinen sattui muuten vähemmän. Täällä on hirveä kaaos, mutta ei huvita siivota, joten en siivoa.