Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etäsuhde, miehellä vähemmän aikaa tavata

Vierailija
12.01.2019 |

Kaipaan muiden ihmisten perspektiiviä, sillä omat ajatukset on nyt umpikujassa:

Olen seurustellut yli puoli vuotta erään miehen kanssa, ja meillä on periaatteessa asiat ihan hyvin. Olemme kumpikin vakavissamme suhteessamme tai ainakin tällaisen mielikuvan olen saanut.

Suhteessamme on kuitenkin eräs pieni-suuri ongelma: Elämme tällä hetkellä etäsuhteessa (töiden vuoksi) emmekä pysty näkemään kuin viikonloppuisin. Minulle viikonloppuisin tapaaminen ei ole ongelma, sillä olen tottunut muutenkin viettämään hiljaiseloa viikonloppuina. Mies haluaa kuitenkin käydä vähintään joka toinen viikonloppu tervehtimässä vanhempiaan pohjoisessa. Näistä reissuista johtuen olemme kyenneet näkemään vain 2 krt/kuukaudessa, joskus jopa harvemmin.

Miestä myös ahdistaa suunnitella tapaamisaikojamme etukäteen, ilmeisesti juurikin siksi, että hän haluaa jättää kalenteriin vapaata tilaa kotivierailuja varten.

Olen yrittänyt puhua mieheni kanssa ja esittää erilaisia vaihtoehtoja. Esimerkiksi: mies kävisi vanhempien luona perjantai-iltana ja me näkisimme la-su (tai toisinpäin) tai että minä tulisin jossain vaiheessa hänen mukaansa. Mikään näistä vaihtoehdoista ei tunnu miellyttävän miestä. Hänen mielestään se, että chattailemme päivittäin, korvaa riittävästi vähäiset tapaamiset.

Eroakin olen yrittänyt esittää, mutta tällöin mies muuttuu lähes hysteeriseksi ja kertoo monin sanoin, kuinka tärkeä ja korvaamaton olen hänelle. Itseäni tilanne turhauttaa suunnattomasti, sillä mies on minulle tärkeä myös, mutta miehen haluttomuus panostaa suhteeseen ärsyttää.

Onkohan täällä ketään, joka osasi paremmin ottaa miehen näkökulman ja selittää, miksi vanhempien säännöllinen tapaaminen on meidän suhdetta tärkeämpi? :(

Kommentit (32)

21/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, että 35-vuotias mies matkustaa pitkän matkan kahdesti kuussa tavatakseen vanhempansa ja vieläpä jos hän tosiaan mieluummin tapaa vanhempiaankuin naisystäväänsä

Vierailija
22/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei ole kiinnostunut. Tossa vaiheessa olis muuten jo ottamassa sut mukaan vanhemmilleen tottakai. Ja kuka aikuinen edes käy kauempana asuvien vanhempiensa luona kahdesti kuussa??

Niin, tiedän, että miehelle suuri kynnys esitellä naista vanhemmille... Oli sitten kyseessä ihan kuka tahansa nainen. Joten en ihmettele, että sitä ei ole vielä tapahtunut. Mutta kyllä tuo tarve vanhempien luona vierailemiseen ihmetyttää minuakin. Itselläni on joitakin hyvin perherakkaita ystäviä ja käsittääkseni hekin tapaavat vanhempiaan kenties kerran kuukaudessa (vaikka asuvatkin nais/miesystävänsä kanssa). Huonolta siis näyttää. :/

Kun kunnolla kolahtaa, sen kumppanin haluaa esitellä vanhemmilleen ja ihan kaikille heti ja vaikka kuuluttaa megafonilla pitkin katuja, miten rakastunut on. -Ohis

Vissiin ei sitten oo kummallekaan kolahtanut tarpeeksi kovaa. Itselleni ei tosin ole vielä tullut yhtään miestä vastaan, jonka olisin halunnut esitellä vanhemmille, vaikka olenkin tuntenut oloni ihastuneeksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei ole kiinnostunut. Tossa vaiheessa olis muuten jo ottamassa sut mukaan vanhemmilleen tottakai. Ja kuka aikuinen edes käy kauempana asuvien vanhempiensa luona kahdesti kuussa??

Niin, tiedän, että miehelle suuri kynnys esitellä naista vanhemmille... Oli sitten kyseessä ihan kuka tahansa nainen. Joten en ihmettele, että sitä ei ole vielä tapahtunut. Mutta kyllä tuo tarve vanhempien luona vierailemiseen ihmetyttää minuakin. Itselläni on joitakin hyvin perherakkaita ystäviä ja käsittääkseni hekin tapaavat vanhempiaan kenties kerran kuukaudessa (vaikka asuvatkin nais/miesystävänsä kanssa). Huonolta siis näyttää. :/

Kun kunnolla kolahtaa, sen kumppanin haluaa esitellä vanhemmilleen ja ihan kaikille heti ja vaikka kuuluttaa megafonilla pitkin katuja, miten rakastunut on. -Ohis

Vissiin ei sitten oo kummallekaan kolahtanut tarpeeksi kovaa. Itselleni ei tosin ole vielä tullut yhtään miestä vastaan, jonka olisin halunnut esitellä vanhemmille, vaikka olenkin tuntenut oloni ihastuneeksi. 

No vissiin ei.

Vierailija
24/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esittää siis vanhemmilleen sinkkua mammanpoikaa. Kenties myös lämmittelee paikkakunnalla vanhoja naispuolisia "kavereitaan". Niin kuin aina ennenkin.

Vierailija
25/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Erikoista, että 35-vuotias mies matkustaa pitkän matkan kahdesti kuussa tavatakseen vanhempansa ja vieläpä jos hän tosiaan mieluummin tapaa vanhempiaankuin naisystäväänsä

Jeps. Kyllähän tämä jo vähän itsetuntoonkin on alkanut vaikuttaa. Välillä mietin, että oonkohan oikeesti jonkun suohirviön näköinen ja oloinen, vaikka peilistä katselee ihan normaali, jopa kivannäköinen nuorehko nainen. Jos menestys miesmarkkinoilla on tällaista jo tässä vaiheessa, en kehtaa edes miettiä, mitä keski-ikä tuo tullessaan...

Vierailija
26/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esittää siis vanhemmilleen sinkkua mammanpoikaa. Kenties myös lämmittelee paikkakunnalla vanhoja naispuolisia "kavereitaan". Niin kuin aina ennenkin.

Jep, niin tuntuu esittävän. Voi olla, että pian ei tarvitse enää esittää vaan kyseisestä roolista tulee ihan totta.

Vierailija
27/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävämpi juttu sinulle. Minulle on kolahtanut. Tapasin syksyllä ihanan miehen, johon ihastuin, vaikka yritinkin toppuutella tunteitani. Haluaisin kuuluttaa suhteestamme kaikille ja äidilleni olen siitä jo kertonutkin. Lasteni takia pidämme kuitenkin vielä muutaman kuukauden matalaa profiilia, mutta mielestäni puolen vuoden jälkeen pitää olla jo sen verran selvillä tunteistaan ja suhteen tulevaisuudennäkymistä, että voi kumppanin esitellä lapsille ja omille vanhemmille. Minä en aio sen pidemmäksi aikaa jäädä roikkumaan mihinkään salailusuhteeseen.

Vierailija
28/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävämpi juttu sinulle. Minulle on kolahtanut. Tapasin syksyllä ihanan miehen, johon ihastuin, vaikka yritinkin toppuutella tunteitani. Haluaisin kuuluttaa suhteestamme kaikille ja äidilleni olen siitä jo kertonutkin. Lasteni takia pidämme kuitenkin vielä muutaman kuukauden matalaa profiilia, mutta mielestäni puolen vuoden jälkeen pitää olla jo sen verran selvillä tunteistaan ja suhteen tulevaisuudennäkymistä, että voi kumppanin esitellä lapsille ja omille vanhemmille. Minä en aio sen pidemmäksi aikaa jäädä roikkumaan mihinkään salailusuhteeseen.

Niin... Voihan tässä toki olla persoonallisuuserojakin. Itselleni ei ole niin erityisen tärkeää, tietävätkö läheiseni suhteestani vai ei. Sen vuoksi tämä miehen "salamyhkäisyys" ei ole itselleni niin kauhea ongelma. Mutta tuo yhdistettynä ajan puutteeseen menee jo yli hilseen. - ap

Vierailija
29/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet tietämättäsi toinen nainen. Vastaako puhelimeen kun soitat?

Vierailija
30/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä olet tietämättäsi toinen nainen. Vastaako puhelimeen kun soitat?

Vastaa joo, eikä oikeastaan juurikaan vilkuile puhelimeensa kun olemme yhdessä. Tosin WhatsApp-viestiä tms. hänelle tuntuu tulevan tasaisin väliajoin.

Olen kysynyt häneltä asiasta suoraan ja hän näytti olevan aidosti hämillään siitä, mistä olen kysymyksen keksinyt. Mutta mutta. Mistäpä sitä tietää, kuinka taitava näyttelijä on kyseessä.

Vierailija
31/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan nyt taustaksi sen verran, että miehellä on kuulemma aika kovat koulukiusaamistraumat ja kokemukset yksinäisyydestä takana ja käy tällä hetkellä asian vuoksi terapiassa. Mutta voisiko sekään nyt selittää käytöstä? Itsellä on ollut samankaltaisia ongelmia elämässä mutta koen sen vuoksi sitäkin tärkeämmäksi tärkeisiin ihmisiin panostamisen.

Vierailija
32/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upitus, täällä on jo nyt tullut hyviä näkökulmia asiaan. :)