Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etäsuhde, miehellä vähemmän aikaa tavata

Vierailija
12.01.2019 |

Kaipaan muiden ihmisten perspektiiviä, sillä omat ajatukset on nyt umpikujassa:

Olen seurustellut yli puoli vuotta erään miehen kanssa, ja meillä on periaatteessa asiat ihan hyvin. Olemme kumpikin vakavissamme suhteessamme tai ainakin tällaisen mielikuvan olen saanut.

Suhteessamme on kuitenkin eräs pieni-suuri ongelma: Elämme tällä hetkellä etäsuhteessa (töiden vuoksi) emmekä pysty näkemään kuin viikonloppuisin. Minulle viikonloppuisin tapaaminen ei ole ongelma, sillä olen tottunut muutenkin viettämään hiljaiseloa viikonloppuina. Mies haluaa kuitenkin käydä vähintään joka toinen viikonloppu tervehtimässä vanhempiaan pohjoisessa. Näistä reissuista johtuen olemme kyenneet näkemään vain 2 krt/kuukaudessa, joskus jopa harvemmin.

Miestä myös ahdistaa suunnitella tapaamisaikojamme etukäteen, ilmeisesti juurikin siksi, että hän haluaa jättää kalenteriin vapaata tilaa kotivierailuja varten.

Olen yrittänyt puhua mieheni kanssa ja esittää erilaisia vaihtoehtoja. Esimerkiksi: mies kävisi vanhempien luona perjantai-iltana ja me näkisimme la-su (tai toisinpäin) tai että minä tulisin jossain vaiheessa hänen mukaansa. Mikään näistä vaihtoehdoista ei tunnu miellyttävän miestä. Hänen mielestään se, että chattailemme päivittäin, korvaa riittävästi vähäiset tapaamiset.

Eroakin olen yrittänyt esittää, mutta tällöin mies muuttuu lähes hysteeriseksi ja kertoo monin sanoin, kuinka tärkeä ja korvaamaton olen hänelle. Itseäni tilanne turhauttaa suunnattomasti, sillä mies on minulle tärkeä myös, mutta miehen haluttomuus panostaa suhteeseen ärsyttää.

Onkohan täällä ketään, joka osasi paremmin ottaa miehen näkökulman ja selittää, miksi vanhempien säännöllinen tapaaminen on meidän suhdetta tärkeämpi? :(

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kiinnosta häntä vähääkään.

Unohda hänet.

Vierailija
2/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei ole kiinnostunut. Tossa vaiheessa olis muuten jo ottamassa sut mukaan vanhemmilleen tottakai. Ja kuka aikuinen edes käy kauempana asuvien vanhempiensa luona kahdesti kuussa??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäsuhteet eivät yleensä toimi. Ei tämäkään.

Vierailija
4/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että puolen vuoden seurustelun jälkeen veisi suakin vanhempiensa luo...

Itselläni on muuten sama tilanne (ongelma), että mies ehtii tavata vain n. joka toinen viikonloppu, mutta meillä on tässä vaiheessa vasta tapailusuhde.

Vierailija
5/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei ole kiinnostunut. Tossa vaiheessa olis muuten jo ottamassa sut mukaan vanhemmilleen tottakai. Ja kuka aikuinen edes käy kauempana asuvien vanhempiensa luona kahdesti kuussa??

Niin, tiedän, että miehelle suuri kynnys esitellä naista vanhemmille... Oli sitten kyseessä ihan kuka tahansa nainen. Joten en ihmettele, että sitä ei ole vielä tapahtunut. Mutta kyllä tuo tarve vanhempien luona vierailemiseen ihmetyttää minuakin. Itselläni on joitakin hyvin perherakkaita ystäviä ja käsittääkseni hekin tapaavat vanhempiaan kenties kerran kuukaudessa (vaikka asuvatkin nais/miesystävänsä kanssa). Huonolta siis näyttää. :/

Vierailija
6/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että puolen vuoden seurustelun jälkeen veisi suakin vanhempiensa luo...

Itselläni on muuten sama tilanne (ongelma), että mies ehtii tavata vain n. joka toinen viikonloppu, mutta meillä on tässä vaiheessa vasta tapailusuhde.

Kuinka kauan olette seurustelleet? Itse en oikein tiedä, mikä tämä meidän suhteen status on. Mies tuntuu välittävän minusta hirveästi eikä selvästikään halua päästää irti. Mutta kaikki nämä etäsuhdesotkut yms. on luoneet sen tunteen, että tästä ei koskaan tulekaan mitään satunnaista tapailusuhdetta vakavampaa.

Vierailija
7/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että käy vanhempiensa luona? Ettei vaan kävisi perhettään tapaamassa.

Vierailija
8/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etäsuhteet eivät yleensä toimi. Ei tämäkään.

Tiedän kyllä yhden suhteen, joka selvisi läpi jopa parin vuoden etäilyn... Kyseinen pari on nyt menossa naimisiin. Mutta heillä olikin jonkinlainen etäsuhteen deadline tiedossa. Minulla ja miehellä sitä ei tällä hetkellä ole.

Vierailija
9/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan täysijärkinen aikuinen ihminen ravaa kahta kertaa kuukaudessa vanhempiensa luona. Kerran kuukaudessa menettelee vielä jotenkuten, mutta harva käy niinkään usein.

Vierailija
10/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, että käy vanhempiensa luona? Ettei vaan kävisi perhettään tapaamassa.

Toisen naisen mahdollisuus on joo käynyt mielessä... Mutta tästä miehestä ei kyllä ikinä uskoisi, että hänellä on nainen/perhe jossain odottamassa... Sen verran arkaa ja ujoa oli käytös ensimmäisten kuukausien aikana, kun aloimme tapailemaan. Ja asunnosta suorastaan huokui nuoren sinkkumiehen mielenmaisema (vaikka mies onkin 35). Eli mahdollista on mutta intuitio ei herjaa siihen suuntaan.

Vierailija
11/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan täysijärkinen aikuinen ihminen ravaa kahta kertaa kuukaudessa vanhempiensa luona. Kerran kuukaudessa menettelee vielä jotenkuten, mutta harva käy niinkään usein.

Ehkä sen vielä joten kuten ymmärtäisi, jos miehellä ei olisi elämässään ketään. Mutta nyt olisi (8 vuotta nuorempaa) naista tarjolla vaan kun ei kelpaa.

Vierailija
12/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies kertonut, miksei halua esitellä sinua vanhemmilleen? Onko hänellä jotain salattavaa?

Vierailija
13/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sinua itsestäänselvyytenä. Sanot suoraan että haluat tapailla useammin tai sitten otatte eron. Etkä anna periksi, joko tai.

Vierailija
14/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies kertonut, miksei halua esitellä sinua vanhemmilleen? Onko hänellä jotain salattavaa?

Sen tiedän, että on vain yhden tyttöystävän aiemmin esitellyt vanhemmilleen ja se suhde ei oikein sujunut hyvin. Ehkä hänelle jäi jokin trauma. En itsekään mielelläni esittele miesystäviä vanhemmille, koska sen jälkeen kyselemisestä ei tule loppua

Vierailija
15/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmilla ongelmia ja ovat huonokuntoisia - tekee  omaishoitajavuorojaan, muttei kehtaa kertoa sinulle. Kirjoitithan, että on arempaa sorttia. Älä nyt liiaksi kiusaa.

Vierailija
16/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää sinua itsestäänselvyytenä. Sanot suoraan että haluat tapailla useammin tai sitten otatte eron. Etkä anna periksi, joko tai.

Taitaapi olla niin... Oon myös miettinyt, et kylmästi alan hankkia muuta elämää viikonlopuille. Siinäpähän sitten ihmettelee, kun mulle ei käykään niinä viikonloppuina, kun hänellä on vapaata

Vierailija
17/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhemmilla ongelmia ja ovat huonokuntoisia - tekee  omaishoitajavuorojaan, muttei kehtaa kertoa sinulle. Kirjoitithan, että on arempaa sorttia. Älä nyt liiaksi kiusaa.

Tätä olen itsekin miettinyt. Voi olla mahdollista. Mutta mielestäni hän tekee suuren virheen peitellessään tämänkaltaisen totuuden. En uskoa olevani ainoa nainen, jota tämänkaltainen asia häiritsee. 

Vierailija
18/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta on lyhyt aika.

Ei halua, että vanhemmat pilaavat teidän suhteenne. Anna suhteellenne aikaa kehittyä.

Vierailija
19/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen itsekin miettinyt. Voi olla mahdollista. Mutta mielestäni hän tekee suuren virheen peitellessään tämänkaltaisen totuuden. En uskoa olevani ainoa nainen, jota tämänkaltainen asia häiritsee. 

AP jatkaa: Omaishoitajuudessa ei siis sinänsä ole mitään vikaa, mutta mielestäni on reilua tuoda se esille jo varhaisessa vaiheessa seurustelua. Sehän on muuten sama kuin jos jättäisi kertomatta lasten yhteishuoltajuudesta tms.

Vierailija
20/32 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tiedän, että miehelle suuri kynnys esitellä naista vanhemmille... Oli sitten kyseessä ihan kuka tahansa nainen. Joten en ihmettele, että sitä ei ole vielä tapahtunut. Mutta kyllä tuo tarve vanhempien luona vierailemiseen ihmetyttää minuakin. Itselläni on joitakin hyvin perherakkaita ystäviä ja käsittääkseni hekin tapaavat vanhempiaan kenties kerran kuukaudessa (vaikka asuvatkin nais/miesystävänsä kanssa). Huonolta siis näyttää. :/

Kun kunnolla kolahtaa, sen kumppanin haluaa esitellä vanhemmilleen ja ihan kaikille heti ja vaikka kuuluttaa megafonilla pitkin katuja, miten rakastunut on. -Ohis