Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S-marketin myyjä ei myynyt minulle saunaoluita

Vierailija
12.01.2019 |

Tiedustelisin teiltä myyjiltä, että miten ihmeessä te oikein arvioitte asiakkaita? Olin mieheni ja lapseni kanssa eilen ruokakaupassa ja ostimme erilaisia ruokatarpeita. Mies maksoi ruokaostokset ja minä maksoin 2 saunaoluttani (ja purkkapaketin) erikseen, koska mieheni ei itse juo alkoholia olleenkaan, joten en käytä niihin yhteisiä rahoja. Myyjä sanoi, että myy minulle tällä kertaa vain purkat. Olin aivan ällistynyt ja hän totesi, että taitaa olla liikaa pohjaa. Olin juonut yhden oluen ennen kauppaan lähtöä ruuan kanssa. En viitsinyt aiheuttaa mitään kohtausta, mutta tiedustelisin, että olisiko tässä asiassa voinut vaatia esim. myymäläpäällikköä paikalle? Tuntuu, että myyjä halusi tietoisesti nolata minut.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis kyllä nolo tilanne. Minulle tuli jo ihan juoppo-olo kerran, kun kello ei ollut vielä yhdeksää ja yritin ostaa siidereitä mökkireissulle.

On sekin kyllä hölmö sääntö, sanonpahan vaan.

Notkuin sitten autossa 10 minuuttia ja kävin ostamassa ne siiderit.

Kuten edellä jo todettiin, olemme aikamoisia juoppoja me suomalaiset. Jo heti aamusta pitää saada viinaa.

Niin, on se kyllä juoppoa kun pitää reissulle lähteminen ajoittaa niin että käy kaupassa ostamassa mökkikaljat ennen yhdeksää aamulla. Kyllä pitäisi jokaisen normaalin kansalaisen lähteä mökille vasta aamuyhdeksän jälkeen. 

Niin, sitä kaljaahan ei saa matkan varrelta ostettua...

No ei välttämättä saakaan, jos haluaa mennä sinne mökille jo aamulla ja lähin kauppa on vaikka muutaman kymmenen kilometrin päässä.

Onko se kalja sitten niin tärkeää?

No ei joku makkarakaan ole pakollista mökillä, mutta silti monet haluaa sitä välttämättä sinne mukaan.

Vierailija
62/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen alkoholistin kaupassa käynti. Ei ne voi huomata, että oon juonut viisi olutta. Yhden vaan ja se saattaa haista hengityksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis kyllä nolo tilanne. Minulle tuli jo ihan juoppo-olo kerran, kun kello ei ollut vielä yhdeksää ja yritin ostaa siidereitä mökkireissulle.

Kuten edellä jo todettiin, olemme aikamoisia juoppoja me suomalaiset. Jo heti aamusta pitää saada viinaa.

Niin, on se kyllä juoppoa kun pitää reissulle lähteminen ajoittaa niin että käy kaupassa ostamassa mökkikaljat ennen yhdeksää aamulla. Kyllä pitäisi jokaisen normaalin kansalaisen lähteä mökille vasta aamuyhdeksän jälkeen. 

No ei välttämättä saakaan, jos haluaa mennä sinne mökille jo aamulla ja lähin kauppa on vaikka muutaman kymmenen kilometrin päässä.

Se oli siideriä ja onko se siideri sitten niin kamalaa?

Vierailija
64/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se teidän kiistely alkoholin ostamisesta kuului kassalle. Mies ei suostunut ostamaan sulle  enää yhtään olutta ja saat itse ostaa oluesi.

Vierailija
65/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä juopon selittelyä.

Vierailija
66/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikä ongelma henkkareiden näyttämisessä on joilleki. Itsellä ajokortti lompakossa ja aina jos ostan jotain voin todistaa henkilöllisyyteni.

Et kohta todista ajokortillasi.

"Henkilöllisyyden todistamisen käytännöt tiukentuvat monessa paikassa. Passi ja henkilökortti kelpaavat aina henkilöllisyyden todistamiseen, mutta yleinen suuntaus on, että ajokortteihin luotetaan entistä vähemmän".

https://esaimaa.fi/uutiset/lahella/da0c69b4-f1fc-4eb4-8525-0ecbfee969c1

Edelleen käy kaupoissa.

Vierailija
67/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikä ongelma henkkareiden näyttämisessä on joilleki. Itsellä ajokortti lompakossa ja aina jos ostan jotain voin todistaa henkilöllisyyteni.

"Henkilöllisyyden todistamisen käytännöt tiukentuvat monessa paikassa. Passi ja henkilökortti kelpaavat aina henkilöllisyyden todistamiseen, mutta yleinen suuntaus on, että ajokortteihin luotetaan entistä vähemmän".

Edelleen käy kaupoissa.

Niin käykin edelleen. Ymmärrätkö tuon yleinen suuntaus -kohdan?

Vierailija
68/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen käy kaupoissa.

Niin käykin edelleen. Ymmärrätkö tuon yleinen suuntaus -kohdan?

Ymmärrätkö itse, että se ei ole sama asia kuin "kohta" tai "kaupoissa"?

Vierailija
69/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään myydä jos on lapsi mukana.

Vierailija
70/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät tekevät välillä virhearvioita, sille ei voi mitään. Vainoharhaisuuden puolelle menee kuvittelut siitä, että myyjä olisi yrittänyt nolata. Ei muuta kuin hakemaan kaljat jostain toisesta kaupasta ja iltaa jatkamaan.

Vierailija
71/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi. Kyllä elämä kohtelee sinua kaltoin. Toivottavasti saat ammattiapua tähän kriisiin.

Vierailija
72/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään laki vaadi papereita näyttämään.

Lain mukaan ei vaan saa alaikäiselle myydä.

Tuo 30v paperihomma on kauppiaiden omaa keksintöä.

Hölmön hommaa!

Suomalaiset kai alistuvat mihin vain idiotismiin. Olen 38-vuotias kolmen lapsen äiti ja minulta kysytään järjestetään paperit, jos olutta on hihnalla.

Jokainen jolla on silmät päässä näkee etten ole 17-vuotias. Siitähän lain mukaan on kyse eikä siitä vaikutanko alle 30 - vuotiaalta. Ja en totisesti edes vaikuta. Olen vain melko pienikokoinen.

Raivostuttaa joka kerta olla jonkun parikymppisen finninaaman pompotettavana😠

No jätä ne oluet ostamatta,ongelma ratkaistu.

Vierailija
73/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ns. "räväkkä"?

Vierailija
74/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee varmaan ap:n liian usein ostamassa saunaoluita pienten lasten kanssa.

Vierailija
75/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on

Se kauppa nimen omaan oli matkan varrella. Onhan se typerää kun kauppa on auki mutta yhtä tuoteryhmää et saa ostaa sieltä.

Alkoholin myynti on rajoitettu aikavälille 9-21 siksi, ettei ihmiset joisi aamuun asti. Toisaalta illalla klo 21 jälkeen moni saattaa humalapäissään ajatella, että "tarvitsee" lisää alkoholia, joten on hyvä, ettei sitä myydä pitkin yötä.

Muualla maailmassa kuitenkin pärjätään, vaikka ei oo tuollaisia aikarajoituksia alkoholin myynnissä.

Oiskohan sellanen kulttuuri kuitenkin parempi, että ihmiset oppis ite kantamaan vastuuta alkoholinkäytöstään, eikä lykättäis sitä vastuuta valtiolle?

Vierailija
76/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon 2 lonkeroa viikossa. Sauna lämmitetään 2x viikossa ja molempina päivinä otan yhden. Olenko siis alkkis?

Vierailija
77/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuli että olit hakemassa teineille kaljat koska maksoit erikseen. Sellainen paremmin tietävä moraalinvartija kassa.

Vierailija
78/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytit siis spurgulta.

Vierailija
79/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on myyty vaikka olen ollut melko tuiterissa ja puhe sammaltanut. Nyt se yks kalja on vain tekosyy.

Vierailija
80/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikset sitten ostanut sitä mietoa siideriä, jota voi ostaa ennen yhdeksää? Onko siinä tärkeämpää se maku, vai humaltuminen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän