Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S-marketin myyjä ei myynyt minulle saunaoluita

Vierailija
12.01.2019 |

Tiedustelisin teiltä myyjiltä, että miten ihmeessä te oikein arvioitte asiakkaita? Olin mieheni ja lapseni kanssa eilen ruokakaupassa ja ostimme erilaisia ruokatarpeita. Mies maksoi ruokaostokset ja minä maksoin 2 saunaoluttani (ja purkkapaketin) erikseen, koska mieheni ei itse juo alkoholia olleenkaan, joten en käytä niihin yhteisiä rahoja. Myyjä sanoi, että myy minulle tällä kertaa vain purkat. Olin aivan ällistynyt ja hän totesi, että taitaa olla liikaa pohjaa. Olin juonut yhden oluen ennen kauppaan lähtöä ruuan kanssa. En viitsinyt aiheuttaa mitään kohtausta, mutta tiedustelisin, että olisiko tässä asiassa voinut vaatia esim. myymäläpäällikköä paikalle? Tuntuu, että myyjä halusi tietoisesti nolata minut.

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloittaja on keksinyt tuollaisen tarinan?

Ainakin siitä on jo keskusteltu yli 100 kommentin verran.

Vierailija
102/111 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan alkoholijuomia ei saa myydä, jos seurueessa on mukana alle 18-vuotias. Eli seuraavalla kerralla menet ilman lasta alkoholiostoksille

Miksi sitten viinakaupassa saa käydä lapsi mukana ja saa juomat ostettua? Niinpä. Sellaista lakia tuskin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olisi kysynyt että aikooko kassa tehdä lastensuojeluilmoituksen, kun sinulla oli lapsia mukana ja olit selvästi päihtynyt.

Tai että on kaupan pihasta autolla lähdössä, että putäisikö ilmoittaa poliisille.

Vierailija
104/111 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan alkoholijuomia ei saa myydä, jos seurueessa on mukana alle 18-vuotias. Eli seuraavalla kerralla menet ilman lasta alkoholiostoksille

Tuollaista lakipykälää ei ole olemassakaan. Vai meinaatko, että jos seurue menee ravintolaan illalliselle, esimerkiksi kolme pariskuntaa lapsineen, ei aikuisille saa myydä viiniä/olutta/mitä ikinä ruoan kanssa, saatika kpnjakkia kahvin kera, koska lapset ovat mukana? Salli mun nauraa. Tottakai saa myydä alkoholia myöskin kaupassa/ kioskilla/ huoltoasemalla, vaikka olisi alaikäinen mukana. Miksi puhut ihan täyttä pas*aa totena täällä?

Alottajalle, mulle on käynyt baarissa noin, eli päätin poiketa oluelle ollessani kaupungilla asioilla. Olin täysin selvinpäin, itseasiassa en ollut ottanut mitään alkoholipitoista viikkoihin, kello oli n. 13.30 arkipäivänä. Baaripirkko sanoi suoraan, että mun kannattaa varmaan suunnata kotiin, hän ei myy :D

Olen puhelias, äänekäs ja nauravainen luonne. Ilmeisesti vaikutin sitten päihtyneeltä, kun en juttelin niitä näitä tiskille saapuessani. Nauroin vain myyjälle ääneen ja menin seuraavaan kuppilaan, siellä ei ongelmaa.

Noita sattuu joskus. Mun veljelle ilmoitettiin hänen olevan liian kännissä kun meni selvinpäin Alkoon hakemaan äidillemme viskipulloa synttärilahjaksi. Minkäs sille tekee, broidikin ajoi sitten vaan autolla toiseen Alkoon.

Vierailija
105/111 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kauppa jää kiinni määräysten rikkomisesta, niin sanktioita tulee. Jostain syystä vaikutit päihtyneeltä ja silloin ei myydä. 

Vierailija
106/111 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin sitä, että miksi oluet piti maksaa erikseen, kun mies on absolutisti ja et halua käyttää yhteisiä rahoja alkoholiin. Olisitte laittaneet oluet yhteiseen ostoskoriin ja sitten olisit maksanut sen muutaman euron miehelle jälkeenpäin käteisellä tai tilille.

Vai onko miehellä joku periaate, että hänen suorittamaansa maksutapahtumaan ei saa sisältyä alkoholia? Vai käytittekö ruokaostosten maksamiseen jotain maksusitoumusta, jolla ei saa alkoholia ostaa?

Niin siis meillä on eri tilit. Mies maksoi tällä kertaa ruokaostokset, minä maksan ensi kerralla. Minä en mielelläni kanna käteistä mukana, niin helpompi olisi ollut maksaa oluet itse kuin etsiä taskusta jotain roposia tai laittaa rahaa mieheni tilille. -ketjun aloittaja

Pankkikorteissa ja pankeilla on sen verran usein ongelmia, että käteistä kannattaisi olla.

Vierailija
107/111 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis kyllä nolo tilanne. Minulle tuli jo ihan juoppo-olo kerran, kun kello ei ollut vielä yhdeksää ja yritin ostaa siidereitä mökkireissulle.

On sekin kyllä hölmö sääntö, sanonpahan vaan.

Notkuin sitten autossa 10 minuuttia ja kävin ostamassa ne siiderit.

Kuten edellä jo todettiin, olemme aikamoisia juoppoja me suomalaiset. Jo heti aamusta pitää saada viinaa.

Jotenkin naurettavia nämä kommentit, vaikka provojahan nämä ovat. Kahta kaljaa saunaan ostava ei ole alkoholisti, koska alkoholisti ei tyytyisi kahteen kaljaan. Tässäkin henkilö joutui ostamaan siiderit mökkireissulle aamulla, koska oli lähdössä aamulla eikä mökin lähellä ollut kauppaa. Tulee mieleen, että tällaisilla provoilla on itsellään ongelma, koska täysin identtisiä kirjoituksia on vastaavat ketjut pullollaan ja ilmeisesti projisoivat muihin.

Yhden oikean (siis perinteisen) alkoholistin tuntevana sanon vaan, että hän ottaa aina vain ne kaksi saunakaljaa. Omien sanojensa mukaan. Ja oikeasti siis aamusta iltaan juo. 

Vierailija
108/111 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä nyt on vaikeaa? Jos käyttäydyit ihan normaalisti, etkä esimerkiksi puhunut sammaltaen tai kikattanut hyperaktiivisesti, eihän kassa olisi voinut tietää, että olet juonut. Kyllä hän jostain sen johtopäätöksen teki ja todennäköisesti syy löytyy peilistä. Se, että olet juonut vain yhden ei tarkoita yhtään mitään, vaan ainoastaan se kassamyyjän arvio tilanteesta ratkaisee. 

Vierailija
109/111 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä nyt on vaikeaa? Jos käyttäydyit ihan normaalisti, etkä esimerkiksi puhunut sammaltaen tai kikattanut hyperaktiivisesti, eihän kassa olisi voinut tietää, että olet juonut. Kyllä hän jostain sen johtopäätöksen teki ja todennäköisesti syy löytyy peilistä. Se, että olet juonut vain yhden ei tarkoita yhtään mitään, vaan ainoastaan se kassamyyjän arvio tilanteesta ratkaisee. 

Silloin kannattaa tosiaan mennätoiseen kauppaan kaljat ostamaan.

Vierailija
110/111 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niitä elämän suuria vastoinkäymisiä. Terv. nobody

Vierailija
111/111 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin sitä, että miksi oluet piti maksaa erikseen, kun mies on absolutisti ja et halua käyttää yhteisiä rahoja alkoholiin. Olisitte laittaneet oluet yhteiseen ostoskoriin ja sitten olisit maksanut sen muutaman euron miehelle jälkeenpäin käteisellä tai tilille.

Vai onko miehellä joku periaate, että hänen suorittamaansa maksutapahtumaan ei saa sisältyä alkoholia? Vai käytittekö ruokaostosten maksamiseen jotain maksusitoumusta, jolla ei saa alkoholia ostaa?

Niin siis meillä on eri tilit. Mies maksoi tällä kertaa ruokaostokset, minä maksan ensi kerralla. Minä en mielelläni kanna käteistä mukana, niin helpompi olisi ollut maksaa oluet itse kuin etsiä taskusta jotain roposia tai laittaa rahaa mieheni tilille. -ketjun aloittaja

Pankkikorteissa ja pankeilla on sen verran usein ongelmia, että käteistä kannattaisi olla.

Juu, on pari kertaa sattunutkin ettei Visa electron käy vaan on pitänyt käydä nostamassa rahaa. En silti mielelläni kanniskele ainakaan mitään kolikkovuorta mukanani. -ketjun aloittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan