Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S-marketin myyjä ei myynyt minulle saunaoluita

Vierailija
12.01.2019 |

Tiedustelisin teiltä myyjiltä, että miten ihmeessä te oikein arvioitte asiakkaita? Olin mieheni ja lapseni kanssa eilen ruokakaupassa ja ostimme erilaisia ruokatarpeita. Mies maksoi ruokaostokset ja minä maksoin 2 saunaoluttani (ja purkkapaketin) erikseen, koska mieheni ei itse juo alkoholia olleenkaan, joten en käytä niihin yhteisiä rahoja. Myyjä sanoi, että myy minulle tällä kertaa vain purkat. Olin aivan ällistynyt ja hän totesi, että taitaa olla liikaa pohjaa. Olin juonut yhden oluen ennen kauppaan lähtöä ruuan kanssa. En viitsinyt aiheuttaa mitään kohtausta, mutta tiedustelisin, että olisiko tässä asiassa voinut vaatia esim. myymäläpäällikköä paikalle? Tuntuu, että myyjä halusi tietoisesti nolata minut.

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjähän ei voi tietää montako olutta olit juonut, mutta vaikutit päihtyneeltä. Ehkä eilisetkin oluet vielä haisivat hengityksessä. Vai onko pitempikin putki alla?

Vierailija
22/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta tähän tapaukseen kantaa, tuntuu että osalla myyjistä puuttuu maalaisjärki. Olin yhtenä iltana ostoksilla vaimon kanssa ja otimme normiostosten lisäksi kummallekin yhden oluen. Olemme reilu kolmekymppinen pariskunta, joten on silloin aina mahdollista että papereita kysytään, niin tälläkin kertaa. Näytin omia henkkareita, mutta eihän se virkaintoiselle myyjälle riittänyt, vaan hän tivasi niitä vaimoltanikin, jolla ei niitä ollut mukana. Oluet jäivät sitten kassalle. Luulisi että nyt sen verran tilannetajua löytyy jokaiselta, että jos minä reilu kolmekymppinen näytän papereita, ja kun meistä selkeästi kävi ilmi että olemme pariskunta, ettei vaimoni voi olla mitään sakkolihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus kuulostaa tyypilliseltä alkoholistin selitykseltä. "Emmää mithäää ollu ott-hik-anu."

Vierailija
24/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöltäni kysyttiin henkkarit, kun hän osti simaa vappuna 🤣

Mitäs hirnumista siinä on?

On olemassa simaa alkoholilla ja ilman alkoholia!

Vierailija
25/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liity tähän aiheeseen. Alle 30-vuotiaalta vaikuttavilta täytyy kysyä paperit jos se ostavat alkoholijuomia. Simassa on alkoholia, vaikkei kovinkaan paljon.

Aha. Miksi ei liity?

Vierailija
26/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kysynyt että aikooko kassa tehdä lastensuojeluilmoituksen, kun sinulla oli lapsia mukana ja olit selvästi päihtynyt.

Vierailija
27/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se myyjä mikään elävä alkomittari ole. Tekee arvion hyvin lyhyen vaikutelman perusteella, johon voi riittää juuri esim. haju ja hetkellinen kovaäänisyys tms.

Vierailija
28/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjähän ei voi tietää montako olutta olit juonut, mutta vaikutit päihtyneeltä. Ehkä eilisetkin oluet vielä haisivat hengityksessä. Vai onko pitempikin putki alla?

No ei kyllä ole mikään putki alla. Eikä kyseessä todellakaan ollut se, että olisin vaikuttanut päihtyneeltä. Olin tosiaan juonut sen yhden oluen n. tuntia aiemmin ja eihän yhdestä oluesta edes tule humalaan. Minusta tuntuu, että myyjä halusi syystä tai toisesta jotenkin nolata minut. Mietin johtuisiko se siitä, että lapsi on mukana, mutta kyllä kai nyt on ihan normaalia, että lapsiperheilläkin saattaa olla ostoshihnalla muutama olut tai siideri? -ketjun aloittaja

Vierailija
29/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pitää olla ihan selvästi kännissä ennenkuin jää juomat saamatta. Itsellä ei ole kertaakaan jäänyt kun olen käynyt humalassa (tai muuten vaikutuksen alaisena) ostamassa lisää. Sama laki koskee baarejakin, ja yleensä niissä on ihmiset humalassa ainakin viikonloppuiltaisin.

Vierailija
30/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään laki vaadi papereita näyttämään.

Lain mukaan ei vaan saa alaikäiselle myydä.

Tuo 30v paperihomma on kauppiaiden omaa keksintöä.

Hölmön hommaa!

Vierailija
31/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liity tähän aiheeseen. Alle 30-vuotiaalta vaikuttavilta täytyy kysyä paperit jos se ostavat alkoholijuomia. Simassa on alkoholia, vaikkei kovinkaan paljon.

Aha. Miksi ei liity?

No jos tyttäresi sitten selvästi vaikuttaa yli 30-vuotiaalta, niin sitten myyjän käytös on tietysti ollut kummallista. Minkä ikäinen tyttäresi on?

Vierailija
32/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee tätäkin keskustelua, niin ei boi kuin ihmetellä, kuinka juoppoja suomalaiset ovat. Alkoholi yli kaiken...

Vierailija
33/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olit oikeasti vain yhden oluen juonut, niin joo, myymäläpäälikön paikalle pyytäminen on ihan ok. Asiallisesti tietysti, koska ehkä tuossa kävi joku väärinkäsitys.

Vierailija
34/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä pitää olla ihan selvästi kännissä ennenkuin jää juomat saamatta. Itsellä ei ole kertaakaan jäänyt kun olen käynyt humalassa (tai muuten vaikutuksen alaisena) ostamassa lisää. Sama laki koskee baarejakin, ja yleensä niissä on ihmiset humalassa ainakin viikonloppuiltaisin.

Sitä minäkin ihmettelin, että olen kyllä joskus viikonloppuna juonut muutamankin oluen ja silti minulle on myyty kun olen käynyt ostamassa kioskilta lisää. -ketjun aloittaja

Vierailija
35/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oli juonut vain yhden oluen... ... ...kerrallaan.

Vierailija
36/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti myyjä teki lasun lapsestasi. Kulkea nyt pienen lapsen kanssa ympäripäissään. Häpeäisit.

Vierailija
37/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aina myyty, vaikka olisi ollut kymmenen annosta pohjalla, kunhan osaa olla nätisti ja huojumatta siinä kassalla.

Vierailija
38/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan alkoholijuomia ei saa myydä, jos seurueessa on mukana alle 18-vuotias. Eli seuraavalla kerralla menet ilman lasta alkoholiostoksille

Vierailija
39/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan alkoholijuomia ei saa myydä, jos seurueessa on mukana alle 18-vuotias. Eli seuraavalla kerralla menet ilman lasta alkoholiostoksille

Tämä on muuten ihan totta.

Vierailija
40/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kyllä nolo tilanne. Minulle tuli jo ihan juoppo-olo kerran, kun kello ei ollut vielä yhdeksää ja yritin ostaa siidereitä mökkireissulle.

On sekin kyllä hölmö sääntö, sanonpahan vaan.

Notkuin sitten autossa 10 minuuttia ja kävin ostamassa ne siiderit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi