Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nainen kokoa 42 lihava?

Vierailija
12.01.2019 |

Mitä mieltä olette? Käytän housuissa kokoa 42 ja paidoissa 40-42. Paino 85 kg ja pituus 178 cm. Viimeiset kolme kuukautta olen myös treenannut intensiivisesti 5 kertaa viikossa. Painoa toki on liikaa, mutta kertooko se kaiken?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös 42 vastaa kokoa M?

40-42 vastaa kokoa M. Suomalaisen naisen keskikoko on koko 42.

Vierailija
22/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt on ihan huuhaata, että pitkä ihminen tarvitsee normaalikokoisena jonkun 40-42 koon.

Olen myös 178cm ja painan 63kg, käytän sekä yläosana että alaosana kokoa 38 (myös H&M)/M/27”. Olen kropan mallilta leveälanteinen ja pyllyäkin löytyy. Treenaan 3-5krt/vko. Viimeisillään raskaanakaan en päässyt samaan painoon kanssasi, eli kyllähän tuossa nyt ylimääräistä täytyy jo olla, ellet ole kehonrakentaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Minä olen 172cm ja 72kg normaalipainon ylärajalla. Käytän 40-42 kokoa kun en halua, että vaatteet on kittanoita.

Vierailija
24/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naisella on lihaksia, niin voi hyvinkin olla kokoa 42 olematta ollenkaan lihava. Monissa naisten paidoissa on todella kapeat hihat eikä juuri tilaa hartioille. Jos rasva kerääntyy lähinnä reisiin ja pakaroihin, alaosa on helposti tuon kokoinen normaalipainoisella, ja jos on reisissä lihasta, niin sama homma.

Tietysti tuossa koossa voi olla myös täysin plösö.

Vierailija
25/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt on ihan huuhaata, että pitkä ihminen tarvitsee normaalikokoisena jonkun 40-42 koon.

Olen myös 178cm ja painan 63kg, käytän sekä yläosana että alaosana kokoa 38 (myös H&M)/M/27”. Olen kropan mallilta leveälanteinen ja pyllyäkin löytyy. Treenaan 3-5krt/vko. Viimeisillään raskaanakaan en päässyt samaan painoon kanssasi, eli kyllähän tuossa nyt ylimääräistä täytyy jo olla, ellet ole kehonrakentaja.

Jos tosiaan noin pitkänä mahdut tuohon kokoon, niin et ole leveälanteinen. Treenisikin taitaa olla jotain juoksumatolla kipittelyä ja vatsarutistuksia.

Vierailija
26/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 164/78. Housujen koko 42, paitojen 40. Olen kyllä lihava. Ei siitä mihinkään pääse.

Mitäh? Olen täsmälleen saman kokoinen enkä ikinä mahtuisi noin pieniin vaatteisiin. Aina ei mene edes 44 vaan pitää olla 46.  XL on usein hyvä. Ehkä vartalon muoto vaikuttaa, mulla on valtavat rinnat ja tosi leveä lantio, tasapaksumpi ehkä mahtuu pienempiin kokoihin.

Vierailija
27/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon 175cm ja 75kg ja käytän 40-42 kokosia vaatteita, enkä oo yhtään lihava.

Ei mun olkapäät ja käsivarret mahdu ton pienempiin, vatsaan voi sit jäädä tyhjää tilaa. Houisissa reidet ja pylly ottaa kii, mut vyötäröllä on tilaa. Tän takii käytän paljon neuleita ja joustavii farkkui, että saan kädet ja pyllyn vaatteisiin, eikä vyötärölle jäis hirveesti tyhjää.

Pitäs varmaan vaihtaa sali juoksuun, ni mahtuis paremmin vaatteisiin.

No kyllä tuolla pituus/paino-suhteella on lihava, mikäli ei kehonrakentajamaisessa kunnossa ole.

Valitettavan moni on tainnut jäädä ikibulkille.

Ja höpö höpö. Nuorena alle 25-vuotiaana urheilijana painoin n. 70kg ja ylimmät vatsalihakset näky, samoin käsissä ja reisissä oli hyvä lihaserottuvuus. Kukaan ei ikinä uskonu, et painoin 70 kiloa, koska se oli muka niin paljon.

Nykyään olen sen 5 kiloa painavampi eli tietenkin pehmeämpi, mutta en todellakaan lihavampi. Lihasmassa on suurempaa, vaikka voimantuotto heikompaa eli paino-voimasuhde heikompi. Rasva% on normaali 26.

En bulkkaa, enkä diettaaa. Elän vaan elämääni sopivasti syöden ja riittävästi urheillen.

Vierailija
28/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten moni jo sanoi riippuu pituudesta ja kropan mallistakin. Itse olen reippaasti ylipainoinen, bmi 32 ja käytän 40-44 koon vaatteita. Olen lyhyt (155cm) ja kapearakenteinen läskin alla, joten minulle 42 koon vaatteet ovat läskivaatteita. Ystäväni taas on 173cm ja urheilullinen (käy kuntosalilla, ui, pyöräilee, ratsastaa) ja käyttää 38-42 koon vaatteita eikä hän todellakaan ole lihava.

Vierailija
29/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 176 cm ja painan 70 kg.

kokoni on myös 42.

Mittani on noin 100-80-102. Raajat on hoikat.

Vierailija
30/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun olkapäät ja käsivarret mahdu ton pienempiin, vatsaan voi sit jäädä tyhjää tilaa. Houisissa reidet ja pylly ottaa kii, mut vyötäröllä on tilaa. Tän takii käytän paljon neuleita ja joustavii farkkui, että saan kädet ja pyllyn vaatteisiin, eikä vyötärölle jäis hirveesti tyhjää.

No kyllä tuolla pituus/paino-suhteella on lihava, mikäli ei kehonrakentajamaisessa kunnossa ole.

Valitettavan moni on tainnut jäädä ikibulkille.

Ja höpö höpö. Nuorena alle 25-vuotiaana urheilijana painoin n. 70kg ja ylimmät vatsalihakset näky, samoin käsissä ja reisissä oli hyvä lihaserottuvuus. Kukaan ei ikinä uskonu, et painoin 70 kiloa, koska se oli muka niin paljon.

Nykyään olen sen 5 kiloa painavampi eli tietenkin pehmeämpi, mutta en todellakaan lihavampi. Lihasmassa on suurempaa, vaikka voimantuotto heikompaa eli paino-voimasuhde heikompi. Rasva% on normaali 26.

En bulkkaa, enkä diettaaa. Elän vaan elämääni sopivasti syöden ja riittävästi urheillen.

Semmonen kehonkuvaharha sieltä.

Vierailija
31/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus-painosuhteen perusteella sanoisin, ettet ole lihava. Ylimääräistä varmaan joo. Eikä se vaatekokokaan kerro kaikkea; joku toinen samankokoinen saattaa ahtaa päällensä 36 tai 38 koon vaatteita vain koska ei halua isompia hankkia. Sellainen muuten näyttää jo enemmän lihavalta, jos on liian pieniä vaatteita päällä.

Vierailija
32/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin kokoa 42 kun olin 168/73 ja nyt kun laihdutin 10kg pois niin vaatekoko pieneni 38.

Olin lievästi ylipainoinen BMI laskurin mukaan.

Vierailija
33/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 +  on lihava .

sen alle tavallinen .

Vierailija
34/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-42 on lihavan koko

Vierailija
35/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pituudesta. 150 - senttinen on pyöreä, mutta 180-senttinen normaali.

Vierailija
36/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se on jonkun 160-senttisen huudella, että kaikki yli koon 38 on läskejä. Mä olen anoreksian sairastanut, ja BMI:n ollessa 15 mulle meni joistain vaatteista 36, mutta yleisimmin 38. Pituutta on 178cm. Normaalipainossa käytin kokoja 40-42, M-L, nyt olen lievästi ylipainoinen ja kokoa 44-46.

Vierailija
37/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä määrittelyä. Samanpituisilla ihmisillä paino voi olla ihan eri päissä ja silti molemmat normaalipainoisia. Linnunluisella lihaksetkin ovat pienemmät, rotevalla isommat. Ja roteva tässä tarkoittaa luuston ja lihaksiston kokoa, ei ylipainoa.

Vierailija
38/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
39/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

o

Minun painoindeksini on 22 ja käytän lähes aina kokoa 40, joskus jopa 42, koska en voi sietää nykyisiä makkarankuoria ja kittanoita vaatteita, joissa jokainen näyttää ylikasvaneelta teiniltä.

Mahdun loistavasti kokoon 38, mutta tuntuu pahalta.

Vierailija
40/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä olin kokoa 36 eli koko Small. Paino oli 56-57 kg. Olin hoikka.

Kolmekymppisenä paino oli 62-66 kg ja koko oli Medium eli koko 38. Olin normaali.

Nyt 40+ vuotiaana koko on 42 eli koko Large. Paino on 68-78 kg. Toden totta läskiä on liikaa, mutta tyytyväinen olen elämääni. Isompia vaatteita on joutunut ostamaan.

Koen olevani muodokas ja hieman ylipainoinen. Lihava en kyllä ole!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan