Onko nainen kokoa 42 lihava?
Mitä mieltä olette? Käytän housuissa kokoa 42 ja paidoissa 40-42. Paino 85 kg ja pituus 178 cm. Viimeiset kolme kuukautta olen myös treenannut intensiivisesti 5 kertaa viikossa. Painoa toki on liikaa, mutta kertooko se kaiken?
Kommentit (51)
T H I C C 😍
Haluaisin päästä vahvojen reisiesi puristukseen. 😊
M27
Tuskin, mutta riippuu toki naisesta. Lievästi ylipainoinen voi kyllä ihan hyvin ollakin, ja varmaan aika usein onkin.
Ei ole. Ylipainoinen on, muttei lihava. Painoindeksi - joka on vaatekokoa huomattavasti parempi mittari, koska jotkut käyttävät sitkeästi liian pieniä vaatteita - on 26,83 eli lievän ylipainon puolella. Lihava olisi bmi yli 30.
Vielä jos treenaat noin runsaasti, alat kasvattaa lihasta, joka painaa selluliittia enemmän.
Riippuu vähän mistä ostat vaatteesi... Esim. Henkkamaukalla on todella pieniä kokoja osa. Itse olen kokoa 36 yleisesti ja joskus jos olen jotain H&M:ltä ostanut, niin on pitänyt ostaa koossa 40...
Vierailija kirjoitti:
Eikös 42 vastaa kokoa M?
No ei todellakaan, vaan L tai XL.
M on koot 38-40
https://munkoko.fi/vaatekoot-ja-mittataulukot/naisten-yleinen-kokotaulu…
Vierailija kirjoitti:
Eikös 42 vastaa kokoa M?
Yleensä34=XS, 36=S, 38=M, 40=L, 42=XL jne...
Olen itse 164/78. Housujen koko 42, paitojen 40. Olen kyllä lihava. Ei siitä mihinkään pääse.
Paino kuulostaa paljolta, mutta toisaalta jos noin pitkä mahtuu kokoon 42, niin ei voi olla lihava. Lihasta?
Oon 175cm ja 75kg ja käytän 40-42 kokosia vaatteita, enkä oo yhtään lihava.
Ei mun olkapäät ja käsivarret mahdu ton pienempiin, vatsaan voi sit jäädä tyhjää tilaa. Houisissa reidet ja pylly ottaa kii, mut vyötäröllä on tilaa. Tän takii käytän paljon neuleita ja joustavii farkkui, että saan kädet ja pyllyn vaatteisiin, eikä vyötärölle jäis hirveesti tyhjää.
Pitäs varmaan vaihtaa sali juoksuun, ni mahtuis paremmin vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös 42 vastaa kokoa M?
No ei todellakaan, vaan L tai XL.
M on koot 38-40
https://munkoko.fi/vaatekoot-ja-mittataulukot/naisten-yleinen-kokotaulu…
Vaatekoot on muuttunu 42 on M koko 44 on xl
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän mistä ostat vaatteesi... Esim. Henkkamaukalla on todella pieniä kokoja osa. Itse olen kokoa 36 yleisesti ja joskus jos olen jotain H&M:ltä ostanut, niin on pitänyt ostaa koossa 40...
Joo! H&M housuista joudun ihan järjestäen ottamaan koon 42. Olen 165cm pitkä ja painan 58kg. Monien muiden valmistajien housuista käytän kokoa 36 ja joskus kokoa 38.
No sehän nyt riippuu ihan vartalonmallista. En ole lihava, enkä ole koskaan ollutkaan, mutta mulla on leveä lantio ja paksut reidet sekä leveät hartiat. Vyötärö on hoikka. Housut ovat kokoa 42, mutta joudun kaventamaan housuja vyötäröltä (siis oikean vyötärön kohdalta), yläosa on kokoa 40 (tai vähän mallista riippuen, voi olla 38 myös), ja paitojakin joudun kaventamaan vyötöröltä. Olen 169 cm pitkä ja painan 65–67 kg.
42 on suurin koko normaalikokoisista. 44 on jo sitten xxl joka on jo läskien kokoisista pienin.
Mmh..nojaa.. Nyt raskaana käyttänyt myös kokoa 42, painoa 77kg ja pituutta 170cm. Hieman on pyllerö olo. Mutta vauva 😍
Varmaan vähän vähän vartalon mallistakin riippuu.Itse olen aika pienikokoinen 160cm 50kg ja käytän nyt vanhempana kokoa 34,mutta ihan yhtä hoikka ystäväni on 15cm pidempi ja leveä lantiolta. Hän käyttää housuissa 40-42.
Riippuu ensinnäkin pituudesta. Jos olet 150cm tai 175 niin ihan eri asia. Miksei ihmiset tajua tätä?
Vierailija kirjoitti:
Oon 175cm ja 75kg ja käytän 40-42 kokosia vaatteita, enkä oo yhtään lihava.
Ei mun olkapäät ja käsivarret mahdu ton pienempiin, vatsaan voi sit jäädä tyhjää tilaa. Houisissa reidet ja pylly ottaa kii, mut vyötäröllä on tilaa. Tän takii käytän paljon neuleita ja joustavii farkkui, että saan kädet ja pyllyn vaatteisiin, eikä vyötärölle jäis hirveesti tyhjää.
Pitäs varmaan vaihtaa sali juoksuun, ni mahtuis paremmin vaatteisiin.
No kyllä tuolla pituus/paino-suhteella on lihava, mikäli ei kehonrakentajamaisessa kunnossa ole.
Valitettavan moni on tainnut jäädä ikibulkille.
Lihavampi kuin kokoa 36-40 käyttävä.