Mitä mä teen, kun puran pahan oloni, turhautuneisuuteni yms. negat tunteeni todella voimakkaasti kumppaniini
Miten tuntisin oloni ihan ok:ksi ilman sitä, että syyllistän heti kumppania? Se ei tarkoita hänen oikeaa, harkittua syyllistämistäön, vaan sitä, että asia ahdistaa ja tuottaa mulle niin pahan olon, että olisi aivan sietämätöntä keneltäkään vaatia, että mä kestän ne olot yksin, jos mun kanssani kerran elää toinen, jos ei, niin ei mulle niin vaikeaa ahdistusta edes epäonnistumisista tulekaan. (Niitähän ei silloin toiset näe, eikä ole niistä minua arvostelemassa edes teoriassa).
Mun mies ei aiemmin kuulemma satuttanut itseään vaikka mä purinkin vihaani häneen, mutta saatuamme lapsia olen onnistunut ilmeisesti satuttamaan häntä kuitenkin arvostelemalla hänen vanhemmuuttaan, ja kun hän ei ensin siitäkään välittänyt, niin nyt meillä on perhetyöntekijöitä, ja kun he ovat sanoneet samaa, kuin minäkin, niin oisko se sitten vaikuttanut, että mies on masentunut. Toisaalta hehän eivät ole sanoneet asioista mitenkään pahasti ja he koittavat tukea, eivät kiusata.
Kommentit (394)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yksi niistä piirteistä, jotka määrittelevät aikuisen, on juurikin kyky ottaa vastuu omista tunteistaan ja toimistaan."
Mielen ihmeet-sivustolta, voisit ap käydä siellä lukemassa jos meidän sanomiset ärsyttää.
Minkä takia sinun pitää huomautella eli sheimata minua siitä, etten olisi aikuinen. Kuvitteletko, että minusta on jotenkin kasvattavaa tai kivaa kuunnella sellaista? Lisäksi, minkälaista apua sen kuvittelet olevan? Mitä? Ainoa tavoitteesi on asettua yläpuolelleni ja arvostella, kritisoida minua, kuin en olisikan ihn yhtä hyvä ihmisenä, kuin sinä.
ApEi tuosta ole kyse. Vaan siitä että ihan oikeasti henkisesti ja emotionaalisesti aikuinen kykenee ja haluaa hallita käytöstään ja ottamaan vastuun itsestään, sinähän et omien sanojesi mukaan sitä halua tehdä.
En aseta ketään paremmuusjärjestykseen.
Sen voin kertoa että itse olin kolmikymppiseksi asti tunteiden raadeltavissa ja vain reagoin asioihin, olin hyvin dramaattinen ja ajattelin että sellainen persoona vain olen.
No, onnekseni -ja lähipiirin- aloin ajatella että ei se ehkä olekaan oikein ja ainoa tapa elää, onnettomana.
Tajusin että ei asioita vain tapahdu ja minä vain joudun tuntemaan sitä sun tätä.
Nyt olen tasapainoinen ja tyytyväinen elämääni. Narsistisesta äidistä ja kovasta lapsuudesta huolimatta.
No, tossa on jo todella monta kohtaa ihan erilailla kuin mulla. Mä en ole ikinä ajatellut, että sellainen persoona mä vain olen. Nimenomaan en ole, se persoona on äitini aiheuttamaa pahaa.
Toisekseen mulle ainakin asioita (raivostuminen ja pakko purkaa se muihin) kyllä vain tapahtuu, koska minusta lähisuhteessa ei kuulu esittää mitään.
Sä olitkin varmaan narsisti, mä olen narsistin uhri, mitä sä et ollut. Mun äitini esti mua kokemasta inhimillisiksi virheitäni, se on syy mun vaikeuksiin.
Ap
Selitäpä miksi tuo ihminen on mielestäsi narsisti eikä narsistin uhri narsistisesta äidistä huolimatta mutta sinä olet uhri etkä narsisti samassa tilanteessa?
Eikä tarinoittenne tarvitse olla yksi yhteen, ei kenelläkään ole täysin samanlaista elämää kuin toisella (silti voi olla yhtä rankka) jotta voisi antaa esimerkkiä tai neuvoa.
Kovin muiden yläpuolelle asettuva ja muita halveksiva sinä olet.
Ihan hirveä asenne kuvitella auttavansa ketään ilman päänsilitystä ja rakkautta. Siksipä pidänkin suurinta osaa ihmisistä ihan kakkoina.
Ap
Buddha opettaa: "Kun on yksinkertaisesti tietoinen tunteesta reagoimatta siihen, epämieluisa tunne ei saa yhtään energiaa. Se tulee käymään yhä harvemmin ja jää lopulta kokonaan pois."
Sun miehesihän on sua vanhempi. Otit isän itsellesi ja kapinoit sitä vastaan kuin pahin murrosikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yksi niistä piirteistä, jotka määrittelevät aikuisen, on juurikin kyky ottaa vastuu omista tunteistaan ja toimistaan."
Mielen ihmeet-sivustolta, voisit ap käydä siellä lukemassa jos meidän sanomiset ärsyttää.
Minkä takia sinun pitää huomautella eli sheimata minua siitä, etten olisi aikuinen. Kuvitteletko, että minusta on jotenkin kasvattavaa tai kivaa kuunnella sellaista? Lisäksi, minkälaista apua sen kuvittelet olevan? Mitä? Ainoa tavoitteesi on asettua yläpuolelleni ja arvostella, kritisoida minua, kuin en olisikan ihn yhtä hyvä ihmisenä, kuin sinä.
Ap
Äläpä ohita aihetta ja vie keskustelua harhateille. Olet paljon purnannut sitä vastaan että et aio ottaa vastuuta tunteistasi jne niin tuossahan sinulle annettiin osoite jossa voit käydä lukemassa asiantuntijoiden tietoa kun täällä annetut eivät kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEi tuosta ole kyse. Vaan siitä että ihan oikeasti henkisesti ja emotionaalisesti aikuinen kykenee ja haluaa hallita käytöstään ja ottamaan vastuun itsestään, sinähän et omien sanojesi mukaan sitä halua tehdä.
En aseta ketään paremmuusjärjestykseen.
Sen voin kertoa että itse olin kolmikymppiseksi asti tunteiden raadeltavissa ja vain reagoin asioihin, olin hyvin dramaattinen ja ajattelin että sellainen persoona vain olen.
No, onnekseni -ja lähipiirin- aloin ajatella että ei se ehkä olekaan oikein ja ainoa tapa elää, onnettomana.
Tajusin että ei asioita vain tapahdu ja minä vain joudun tuntemaan sitä sun tätä.
Nyt olen tasapainoinen ja tyytyväinen elämääni. Narsistisesta äidistä ja kovasta lapsuudesta huolimatta.
No, tossa on jo todella monta kohtaa ihan erilailla kuin mulla. Mä en ole ikinä ajatellut, että sellainen persoona mä vain olen. Nimenomaan en ole, se persoona on äitini aiheuttamaa pahaa.
Toisekseen mulle ainakin asioita (raivostuminen ja pakko purkaa se muihin) kyllä vain tapahtuu, koska minusta lähisuhteessa ei kuulu esittää mitään.
Sä olitkin varmaan narsisti, mä olen narsistin uhri, mitä sä et ollut. Mun äitini esti mua kokemasta inhimillisiksi virheitäni, se on syy mun vaikeuksiin.
ApSelitäpä miksi tuo ihminen on mielestäsi narsisti eikä narsistin uhri narsistisesta äidistä huolimatta mutta sinä olet uhri etkä narsisti samassa tilanteessa?
Eikä tarinoittenne tarvitse olla yksi yhteen, ei kenelläkään ole täysin samanlaista elämää kuin toisella (silti voi olla yhtä rankka) jotta voisi antaa esimerkkiä tai neuvoa.
Kovin muiden yläpuolelle asettuva ja muita halveksiva sinä olet.
Luin hänen sanoneen itseään narsistiksi, nyt tuli huti, luettua väärin. Anteeksi. Ei hän niin sanonutkaan. Vaan, että äitinsä oli narsistinen. Pahoitteluni huolimattomuudestani taas. Aika usein luen liian nopeasti kommentteja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveä asenne kuvitella auttavansa ketään ilman päänsilitystä ja rakkautta. Siksipä pidänkin suurinta osaa ihmisistä ihan kakkoina.
Ap
Ja taas. Eihän se noinkaan ole että ei mitään myötätuntoa jne vaan sinä et haluaisi mitään muuta kuin silittelyä MUTTA SE EI AUTA SINUA, totuus satuttaa ja kasvu tekee kipeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApÄläpä ohita aihetta ja vie keskustelua harhateille. Olet paljon purnannut sitä vastaan että et aio ottaa vastuuta tunteistasi jne niin tuossahan sinulle annettiin osoite jossa voit käydä lukemassa asiantuntijoiden tietoa kun täällä annetut eivät kelpaa.
Missä oon sanonut, etten aio ottaa vastuuta tunteistani??? En ole sanonut.
Ainoastaan oon sanonut, että se ei auta mua tuntemaan oloani mitenkään ok:ksi ja olemaan haluamatta purkaa pahan oloni toisiin. Tiedän, että se on väärin, mutta so what? Siihen kysyin juurikin neuvoja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJa taas. Eihän se noinkaan ole että ei mitään myötätuntoa jne vaan sinä et haluaisi mitään muuta kuin silittelyä MUTTA SE EI AUTA SINUA, totuus satuttaa ja kasvu tekee kipeää.
Mistä sä tiedät, kun et ole kokeillut? Kyllä haavoitetuille se on nimenomaan ainoa tapa lähestyä avun kanssa. Sun on AIVAN turha syyttää ja haukkua mua yhtään mistään, jos sä kuvittelet, että itse pidän mitään siitä hyvänä, niin olet kyllä aika tosi vannmainen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApÄläpä ohita aihetta ja vie keskustelua harhateille. Olet paljon purnannut sitä vastaan että et aio ottaa vastuuta tunteistasi jne niin tuossahan sinulle annettiin osoite jossa voit käydä lukemassa asiantuntijoiden tietoa kun täällä annetut eivät kelpaa.
Ainoastaan oon sanonut, että se ei auta mua tuntemaan oloani mitenkään ok:ksi ja olemaan haluamatta purkaa pahan oloni toisiin. Tiedän, että se on väärin, mutta so what? Siihen kysyin juurikin neuvoja.
Ap
Eihän se sekunnissa tapahdukaan, täällä puhutaan kasvusta, kasvu ottaa aina aikansa. Jos haluat jonkin ihmepikaratkaisun ei sellaista ole. Pikkuhiljaa alkaa tapahtua kun jaksaa tehdä töitä sen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Buddha opettaa: "Kun on yksinkertaisesti tietoinen tunteesta reagoimatta siihen, epämieluisa tunne ei saa yhtään energiaa. Se tulee käymään yhä harvemmin ja jää lopulta kokonaan pois."
Mutta kun halusisi, että joku asia muuttuisi, olisi toisin. Jos lapsi vaikka aina jättää kengät keskelle eteistä, niin tuleepa hyvä mieli tuolla lailla, kun lapsi ei siitä toimi yhtään eri lailla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEihän se sekunnissa tapahdukaan, täällä puhutaan kasvusta, kasvu ottaa aina aikansa. Jos haluat jonkin ihmepikaratkaisun ei sellaista ole. Pikkuhiljaa alkaa tapahtua kun jaksaa tehdä töitä sen eteen.
Kyllä mä sen tiedän. Mites täällä sitten haukuttiin mua siinä mun ketjussa 2015? Miksei sanottu tuolleen?
Ap
Antakaa olla, turha kysellä tuossa tilassa olevalta mitään tai jatkaa keskustelua. Turhaan tuli tänne riehumaan, ei tämä ole riehumispalsta. Tee jotain hyödyllistä.
Oho. Täällä vaan jatkuu apn maaninen jankutus. Ei sulla ap tuolla asenteelka ole mitään toivoa rakentaa itselles parempaa elämää. Ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEihän se sekunnissa tapahdukaan, täällä puhutaan kasvusta, kasvu ottaa aina aikansa. Jos haluat jonkin ihmepikaratkaisun ei sellaista ole. Pikkuhiljaa alkaa tapahtua kun jaksaa tehdä töitä sen eteen.
Jos ihmiset ois oikeasti "mistään kotoisin" tai yhtään hyviä, niin tuo on juuri se lähestymistapa, jos jollain on joku vaikeus. Jos haukutaan, haukun aivan varmasti takaisin. Taas sai pettyä ihmisiin, että millaista p*skaa ovatkaan. Onneksi vain osa, mutta SILTI.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun halusisi, että joku asia muuttuisi, olisi toisin. Jos lapsi vaikka aina jättää kengät keskelle eteistä, niin tuleepa hyvä mieli tuolla lailla, kun lapsi ei siitä toimi yhtään eri lailla.
Ap
Huutamalla ja syyttelemälläkö se lapsi ne kengät sieltä oppisi siirtämään oikeaan paikkaan. Kärsivällisyys toimii paremmin, kun haluat lapselle opettaa jotain.
Nyt kun ei enää kehdata haukkua, aletaan valehdella, etten koskaan muutu. Voi teitä, pikku lapselliset lapsukaiset.
Ap
Lisäksi en mä tarvitse kanssaihmisiltäni MITÄÄN arvostelua enkä kritisointia. Mua ei ole kukaan täällä kritisoinut MISTÄÄN, mitä en tietäisi jo. Joten tarpeenne haukkua minua ei auta pisaraakaan.
Ap