Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mä teen, kun puran pahan oloni, turhautuneisuuteni yms. negat tunteeni todella voimakkaasti kumppaniini

Vierailija
12.01.2019 |

Miten tuntisin oloni ihan ok:ksi ilman sitä, että syyllistän heti kumppania? Se ei tarkoita hänen oikeaa, harkittua syyllistämistäön, vaan sitä, että asia ahdistaa ja tuottaa mulle niin pahan olon, että olisi aivan sietämätöntä keneltäkään vaatia, että mä kestän ne olot yksin, jos mun kanssani kerran elää toinen, jos ei, niin ei mulle niin vaikeaa ahdistusta edes epäonnistumisista tulekaan. (Niitähän ei silloin toiset näe, eikä ole niistä minua arvostelemassa edes teoriassa).
Mun mies ei aiemmin kuulemma satuttanut itseään vaikka mä purinkin vihaani häneen, mutta saatuamme lapsia olen onnistunut ilmeisesti satuttamaan häntä kuitenkin arvostelemalla hänen vanhemmuuttaan, ja kun hän ei ensin siitäkään välittänyt, niin nyt meillä on perhetyöntekijöitä, ja kun he ovat sanoneet samaa, kuin minäkin, niin oisko se sitten vaikuttanut, että mies on masentunut. Toisaalta hehän eivät ole sanoneet asioista mitenkään pahasti ja he koittavat tukea, eivät kiusata.

Kommentit (394)

Vierailija
381/394 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki joku harrastus? Mene vaikka töihin? Hanki apua ongelmiisi ja lopeta kehän kiertäminen, eli muiden syyttely toiminnastasi.

Vierailija
382/394 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidinhän mielestä ihmisistä pahimpia ovat itsensä toteuttajat. Sen ois kannattanut sitten mennä jonkun tyyliin hit le.rin h*o.raksi, niin ois saanut toteuttaa jonkun muun toiveita takuulla, kuin omiaan. Kas kumma, kun ei elänyt niin kuin opetti.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/394 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki joku harrastus? Mene vaikka töihin? Hanki apua ongelmiisi ja lopeta kehän kiertäminen, eli muiden syyttely toiminnastasi.

Muiden syyttely toiminnastani? Lopetan heti, kun muut lakkaavat syyttelemästä minua siitä.

Ap

Vierailija
384/394 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MUUT voivat vaikuttaa tähän asiaan erittäinkin pljon. Ai miten? No siten, että jos ajatellaan, että kerron tilanteestani työpaikalla. No, joku täällä sanoi, että joku sen varmastikin hyväksyy, kaikki eivät. En syyttele enää keitään toiminnastani, kun MUUT toimivat seuraavasti:

Se joka hyväksyy, tietenkin hyväksyy, ja asia on ok.

Sitten se, joka ei hyväksy sitä, ei inahdakaan ajatuksistaan mulle, vaan pitää ne itsellään.

JA, jos näkyykin, että joku tällainen paheksuu toimintaani loukaten minua, niin nekin, jotka sen hyväksyvät tekevät paheksujalle selväksi, että hän loukkaa minua.

Valintanne toimia on vapaa.

Ap

Vierailija
385/394 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua mitä se äitini työnsi nukensänkyä ja kukkaa aamulla ollessani 4-vuotias huoneeseeni, kun oli nimipäiväni, kun oli edellisiltana juuri purkanut vihansa j pahn olonsa minuun. Ois nyt saatana pahoitellut sitä ennemmin. Minusta oli TODELLA nöyryyttävää, että tuli siinä iloista teeskennellen huoneeseeni, tuskinpa aidosti välitti minusta mitään, kun oli juuri purkanut pahan olonsa muhun!

Ja tietenkin taas kerran hän hallusinoi, ettei ollut edellisiltana muka satuttanut minua mitenkään! Mitäs, kun mä olin sitä mieltä? Mitä v*ttua sillä kukalla ja lahjalla oli mulle väliä? Äpä rä halusi vain, että niistä pitää olla kiitollinen! Halusi taas itselleen kukkasia hattuun, että "oonniinvitunhyvääiti".

Ethän ollut, kuin huono! Paha! Ettei pystynyt MITÄÄN riitoja sopimaan eikä asioita selvittelemään, siinä on oikea kunnon äiti!

Ap

Vierailija
386/394 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulit tänne pyytämään apua ja keinoja mutta sen perusteella mitä olen kommentteja lukenut, tuntuu että ooet tullut tänne vain valittamaan. Täällä on annettu neuvoja ja keinoja mitä kokeilla mutta et ole vastannut niistä mihinkään. Olet tuonut ainoastaan esille syitä pahaan oloosi ja keskittynyt etsimäänvikoja muualta kuin itsestäsi. Kysynkin nyt että tulitko oikeasti tänne hakemaan apua ja neuvoja vai vaan purkamaan oloasi? Kukaan muu kun ei voi tehdä sinua onnelliseksi kuin vain SINÄ ITSE! Sinulta vaan puuttuu oikea asenne siihen. Tukiverkot ja kuuntelijat ovat toki todella tärkeät mutta he eivät voicat toimia vaib opastajina j ma neuvonantajina. Itse työ sinun on tehtävä itse. Kysymys siis kuuluukin; haluatko jatkaa näin vai haluatko itse taistella oman paremman elämäsi puolesta?

Vierailija
387/394 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäänyt todellakin mieleeni, kun itse heräsin pahoilla mielin, ja olisin hlunnut olla näkemättä koko ämmyliä. Mutta niin ne äidit ovat vain tyhmiä, eivätkä tajua loukanneensa lapsiaan.

Ap

Vierailija
388/394 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulit tänne pyytämään apua ja keinoja mutta sen perusteella mitä olen kommentteja lukenut, tuntuu että ooet tullut tänne vain valittamaan. Täällä on annettu neuvoja ja keinoja mitä kokeilla mutta et ole vastannut niistä mihinkään. Olet tuonut ainoastaan esille syitä pahaan oloosi ja keskittynyt etsimäänvikoja muualta kuin itsestäsi. Kysynkin nyt että tulitko oikeasti tänne hakemaan apua ja neuvoja vai vaan purkamaan oloasi? Kukaan muu kun ei voi tehdä sinua onnelliseksi kuin vain SINÄ ITSE! Sinulta vaan puuttuu oikea asenne siihen. Tukiverkot ja kuuntelijat ovat toki todella tärkeät mutta he eivät voicat toimia vaib opastajina j ma neuvonantajina. Itse työ sinun on tehtävä itse. Kysymys siis kuuluukin; haluatko jatkaa näin vai haluatko itse taistella oman paremman elämäsi puolesta?

Haluan vapaaksi äitini ohjieden itselleni antamista vaurioista. Ja vastauksen aloitukseni ekaan kysymykseen.

Ap

Vierailija
389/394 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et ole vuosikausien 'tilittämisten' jälkeen päässyt yhtään eteenpäin tuon äiti-traumasi työstämisessä. Luulis jo sua itseäs häiritsevän tuo entisessä vellominen, että ottaisit itseäs niskasta kiinni. Hyväksy faktana, et mutsis oli mikä oli, mutta sä nouset sen yläpuolelle ja kostat olemalla parempi äiti.

Vierailija
390/394 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et ole vuosikausien 'tilittämisten' jälkeen päässyt yhtään eteenpäin tuon äiti-traumasi työstämisessä. Luulis jo sua itseäs häiritsevän tuo entisessä vellominen, että ottaisit itseäs niskasta kiinni. Hyväksy faktana, et mutsis oli mikä oli, mutta sä nouset sen yläpuolelle ja kostat olemalla parempi äiti.

En koska mulla ei ole vapautta tehdä niin silleen, että voisin hyvin ja oisin onnellinen.

Ap

Vierailija
391/394 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan mulla on onge lma, joka on ä i ti ni aiheuttama.

Ap

Ikävää että äitisi on aiheuttanut sinulle ongelman. Riippumatta siitä mikä ongelman on aiheuttanut, siitä kannattaisi pyrkiä eroon, eikö? 

Tiedostat itse, mikä käyttäytymisessäsi on väärää. Voit itsekin koettaa muuttaa käytöstäsi parempaan suuntaan, vaikka terapeuttisi ei sitä uskaltaisikaan sinulle sanoa.

Vierailija
392/394 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko aapee nukahdin?

Sulla on ollut rankka päivä kaiken vihan ja katkeruuden ja syyttämisen keskellä.

Tuuthan huomenna taas kertomaan miten kukaan ei pysty sua auttamaan eikä ymmärrä?

Vierailija
393/394 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan vapaaksi äitini ohjieden itselleni antamista vaurioista. Ja vastauksen aloitukseni ekaan kysymykseen.

Ap

Kiitos kun vastauksellasi todistit sen mitä koitin sanoa. Muutos lähtee vain ja ainoastaan sinusta itsestäsi jos itse niin haluat. Kukaan voi voi antaa sinulle vastausta kysymykseesi ja taikoa pahaa oloasi pois. Jokaisen ongelmat lähtevät vain ja ainoastaan heistä itsestään. Jopa terapian tarkoitus on opastaa sinua ymmärtämään sisintäsi ja ongelmiesi juuria. Mutta se ei ole lääke joka poistaa kivun ellet ole itse valmis työstämään ongelmiasi. Äitisi on ollit paska sinua kohtaan? Kurja juttu. Mutta onko äitisi nyt se joka sanoo sinulle mitä teet ja tunnet. Ei. Sen sinä teet ihan itse. EI KUKAAN MUU! Joten voit joko jatkaa muiden syyllistämistä ja elää onettomana lopun elämääsi, tai ymmärtää sen että kurjuutesi johtuu ihan vain ja ainoastaan omasta asenteestasi tilannetta kohtaan.

Tiedän että tämä kuullostaa karulta mutta se on vaan valitettava totuus.

Vierailija
394/394 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kiitos kun vastauksellasi todistit sen mitä koitin sanoa. Muutos lähtee vain ja ainoastaan sinusta itsestäsi jos itse niin haluat. Kukaan voi voi antaa sinulle vastausta kysymykseesi ja taikoa pahaa oloasi pois. Jokaisen ongelmat lähtevät vain ja ainoastaan heistä itsestään. Jopa terapian tarkoitus on opastaa sinua ymmärtämään sisintäsi ja ongelmiesi juuria. Mutta se ei ole lääke joka poistaa kivun ellet ole itse valmis työstämään ongelmiasi. Äitisi on ollit paska sinua kohtaan? Kurja juttu. Mutta onko äitisi nyt se joka sanoo sinulle mitä teet ja tunnet. Ei. Sen sinä teet ihan itse. EI KUKAAN MUU! Joten voit joko jatkaa muiden syyllistämistä ja elää onettomana lopun elämääsi, tai ymmärtää sen että kurjuutesi johtuu ihan vain ja ainoastaan omasta asenteestasi tilannetta kohtaan.

Tiedän että tämä kuullostaa karulta mutta se on vaan valitettava totuus.

Jos niistä vapautuminen olisi helppoa ja tehtävissä noin vain, olisin sen jo tehnytkin. Se on vaan vähän vaikeaa, kun ei koskaan tiedä, mikä asia minkäkin vaurion taustalla on!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän