Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko oikeasti aikuisia, jotka eivät osaa lukea nuotteja?

Vierailija
11.01.2019 |

Nuottien lukeminen on ihan yhtä helppoa kuin vaikkapa tämän tekstin lukeminen ja lapsikin sen helposti oppii. Lukunopeus saattaa vain vaihdella.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuottien lukeminen on vähän kuin ruotsin kieli. Kaikille sitä on koulussa opetettu, mutta toisiin oppi tarttuu paremmin kuin toisiin.

Noin typerä kommentti kannattaisi jättää julkaisematta, jos ei ole hajuakaan, että nuottien opettelu ei ole sama kuin pakko ruotsi.

No ei se sama asia ole. Mutta molemmat on opetettu kaikille peruskoulun käyneille, samoin kuin yhdyssanat.

Sinä ilmeisesti et ole peruskoulua käynyt.

Opetettu peruskoulussa KAIKILLE?! No ei kyllä ole opetettu, joten lakkaa hokemasta tuota, kun et selvästi tiedä.

Vierailija
22/94 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi ko tuli ikävät koulumuistot mieleen, mulla oli hirveä uskovainen musiikinopettaja, itku kurkussa opettelin nuotit ja soittamaan pianoa vähän. Nyt ei hajuakaan enää niistä. En ole tarvinnut. Tappoi kyllä kaiken kiinnostuksen musiikkiin tuo surkea ope.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymppi musiikista, mutta ei mitään mielikuvaa että olisi opetettu nuotteja peruskoulussa.

Mulla myös kymppi, ja muistan että opetettiin. Toki eri kouluissa on voitu opsia noudattaa eri tavoin, opettajan pätevyydestä riippuen.

Omalle lapselleni ainakin opetetaan nuotteja.

Vierailija
24/94 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuotit on tarkoitettu kommunikointiin kun tehdään yhdessä musiikkia muiden muusikoiden kanssa. Musikaalisuus taas on synnynnäinen lahja, jota joko on tai sitä ei ole.

Vierailija
25/94 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuotit oppii jokainen joka osaa lukea.

Itse asiassa kylläpä se kuuluisi ihan yleissivistykseenkin.

Vierailija
26/94 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuottien lukeminen on vähän kuin ruotsin kieli. Kaikille sitä on koulussa opetettu, mutta toisiin oppi tarttuu paremmin kuin toisiin.

Kaikille? Ei meidän koulussa ainakaan kenellekään.

Vierailija
27/94 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheek ei osaa lukea nuotteja. Eikä Antti Tuisku. haha lol.

Vierailija
28/94 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nuottien lukua opeteta, jos ei ole musiikkiluokalla? Ei minulle ainakaan ole tuollaista opetettu.

Kyllä ainakin minulle opetettiin 1980-luvulla, ja ekaluokkalaiseni on oppinut jo syksyn aikana nuottien ja taukojen kestot.

No kyllä sitä sitten varmaan on kaikille opetettu kun kerran sinulle ja lapsellesi on opetettu

Vierailija
29/94 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli musiikki 10 koulussa. Osaan laulaa ja soittaa pianoa korvakuulolla. Nuoteista en ymmärrä mitään :D

Vierailija
30/94 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille? Ei meidän koulussa ainakaan kenellekään.

Kyllä jo ala-asteella pitäisi opettaa nuotit. Oliko teillä edes musiikinkirjoja?

Vierailija
31/94 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi silti tulkita musiikkia paljon hienommin vaikka ei osaa nuotteja. Nuoteilla ei ole mitään tekemistä varsinaisen musikaalisuuden kanssa.

Vierailija
32/94 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nuottien lukua opeteta, jos ei ole musiikkiluokalla? Ei minulle ainakaan ole tuollaista opetettu.

Kyllä ainakin minulle opetettiin 1980-luvulla, ja ekaluokkalaiseni on oppinut jo syksyn aikana nuottien ja taukojen kestot.

No kyllä sitä sitten varmaan on kaikille opetettu kun kerran sinulle ja lapsellesi on opetettu

Olisi ainakin pitänyt opettaa. Koskaan kuullut opetussuunnitelmista?

Vierailija
33/94 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo, nuotteja tarvitsee jos haluaa soittaa tai säveltää niillä, eipä nuotteja muuhun tarvita. btw musiikkia ei voi muuttaa matemaattisiksi numeroiksi koska kaikessa soitetussa musiikissa vallitsevat päättymättömät desimaalit...ihmisen soittamassa musiikissa 😉

Vierailija
34/94 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen voi silti tulkita musiikkia paljon hienommin vaikka ei osaa nuotteja. Nuoteilla ei ole mitään tekemistä varsinaisen musikaalisuuden kanssa.

Ihminen voi myös keksiä tosi hienoja runoja, vaikkei osaisi kirjoittaa. Mutta silti useimmat runoilijat ovat kirjoitustaitoisia.

Vierailija
35/94 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleissivistystä.

Vierailija
36/94 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa. Tiedän että siellä ylhäällä on korkeita ääniä ja alhaalla matalia. Kaikki musiikissa aivan täyttä hepreaa..

Vierailija
37/94 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musikaalisuus on ihmisen perusominaisuus.

Noin 1 prosentti ihmisistä on epämusikaalisia.

Tarkoittaa sitä, ettei erota Maamme - laulua Finlandia - hymnistä.

Vierailija
38/94 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cheek ei tee musiikkia. Ei sävellä itse. Tietsikan musaohjelmien näpyttäminen onnistuu keneltä vaan.

Vierailija
39/94 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cheek ei tee musiikkia. Ei sävellä itse. Tietsikan musaohjelmien näpyttäminen onnistuu keneltä vaan.

Alapeukku sille että musaohjelmia räpyttelemällä saa tehty musiikkia, kyllä siihenkin tarvitaan musikaalisuutta. Samanlaista säveltämistä se on soittimilla ja koneella.

Vierailija
40/94 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On.

Ja 2015 tilattiin 30000 ukkoa, jotka ei osaa edes lukea.

Paikkaamaan työvoimapulaa.

Sulla on jäänyt levy päälle, vaikket edes nuotteja osaa.