Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En rakasta enää miestäni. Mitä nyt - ero?

Vierailija
11.01.2019 |

Tänään sen tajusin: en rakasta enää miestäni.
En oikeastaan tunne häntä kohtaan kuin kaverillista ystävyyttä ja ajoittaista turhautumista ja pettymystä. Suuttumustakin.

Kun katson häntä, tunnen ahdistusta ja jonkinlaista sääliä. Kaiken jälkeen en vain rakasta häntä enää. En sillä tavalla kuin puolisoa pitäisi kai rakastaa. En tunne välillämme mitään kemiaa, seksuaalista väreilyä, tunnesidettä. Olenkohan koskaan kovin vahvasti aiemminkaan tuntenut....

Mitä nyt? Ero? Omaisuus jakoon? Elämä pitää aloittaa kokonaan alusta? Vai jatkanko tätä kämppäkaveruuttamme ja jätän eroamatta. Sovitaan yhdessä ”avoimen avioliiton” säännöt ja eletään elämäämme niin kuin ennenkin kunnes jompi kumpi löytää jonkun toisen ja haluaa erota?

Jos mietin aiempia sukupolvia, eiköhän tällainen kaverillinen ystäväliitto ole ollut enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Erotahan ei tuolloin monestikaan voinut.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kerhoon! Tuttu tunne tuo sääli ja turhautuminen.

Mies laittaa whatsappeihin sydänemojeita ja mä en vaan pysty. En enää. Tuntuu kuin valehtelisin jos niitä viesteihin lisäisin.

Vierailija
2/74 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastaako mies sinua? Itse en voisi jättää miestäni koska hän menisi ihan palasiksi ja tappaisi varmaan itsensä tai jotain muuta kamalaa enkä voisi itsekään olla onnellinen jos aiheuttaisin hänelle tuon kohtalon. Siis vaikka en rakastaisikaan häntä, jäisin velvollisuudentunnosta ja parhaani mukaan yrittäisin. Tosin jos mies ei itse välitä eikä yritä yhtään niin mikäpä siinä sitten. Oletko edes yrittänyt rakastua uudelleen? Kai siinä miehessäsi joskus jotain oli mikä sinua viehätti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan tunne häntä kohtaan kuin kaverillista ystävyyttä ja ajoittaista turhautumista ja pettymystä. Suuttumustakin.

Kun katson häntä, tunnen ahdistusta ja jonkinlaista sääliä. Kaiken jälkeen en vain rakasta häntä enää. En sillä tavalla kuin puolisoa pitäisi kai rakastaa. En tunne välillämme mitään kemiaa, seksuaalista väreilyä, tunnesidettä. Olenkohan koskaan kovin vahvasti aiemminkaan tuntenut....

Mitä nyt? Ero? Omaisuus jakoon? Elämä pitää aloittaa kokonaan alusta? Vai jatkanko tätä kämppäkaveruuttamme ja jätän eroamatta. Sovitaan yhdessä ”avoimen avioliiton” säännöt ja eletään elämäämme niin kuin ennenkin kunnes jompi kumpi löytää jonkun toisen ja haluaa erota?

Jos mietin aiempia sukupolvia, eiköhän tällainen kaverillinen ystäväliitto ole ollut enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Erotahan ei tuolloin monestikaan voinut.

et uskalla lähetä ennen kuin uusi mies on löydetty vai miksi haluaisit avointa liittoa?

Vierailija
4/74 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita siitä julkinen häpäisyblogi..

Vierailija
5/74 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei lapsia, niin ero. Jos lapsia, niin ei eroa.

- Täti tiukka.

Vierailija
6/74 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on rakastuminen.. yhtä ilotulitusta? Rakastaminen on kai sitä, että tahtoo olla tuntemuksista huolimatta yhdeaaä.. vaikka tunteet laimenisi. Usein laimenee, kun on tuntevinaan toisen liian hyvin. Rakkaus on vierellä pysymistä. No matter what Elämysmatkailijat hakee vaan uutta fiilistä. Kunnes jokaikinen elämys laimenee.

Vierailija
7/74 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan vaimolle viestejä "sydänemojien" kera aika paljonkin. Ei useinkaan vastakaikua. Olenko pulassa? :( 

Vierailija
8/74 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Täti tiukka.

Eli jos on lapsia, niin rakkaudettomassa suhteessa pitäisi mielestäsi kärvistellä vaikka 50-60 -vuotiaaksi ihan vaan lasten takia? Mitä hemmetin järkeä tuossa on? Elämme vain yhden ainoan kerran ja ei kai siihen ole olemassa jotain "pakkosääntöä", että pitää kärsiä ja kituutella rakkaudettomassa suhteessa vaikka vuosikymmeniä. Koska lapset.

Kyllä lapsetkin sen rakakudettomuuden aistivat, eikä toisiaan rakastamaton pariskunta todellakaan tarjoa parempaa kotia lapsille kuin yh tai uusioperhe.

M49

Vierailija
9/74 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

et uskalla lähetä ennen kuin uusi mies on löydetty vai miksi haluaisit avointa liittoa?

Avoin liitto monestakin syystä.

A) normaali seksuaalisuus kuuluu normaaliin elämään. Eikö liiton molemmilla osapuolilla pitäisi olla oikeus siihen vaikka yhteistä seksuaalisuutta ei enää olisikaan?

B) haluan tarjota miehelle mahdollisuuden toteuttaa itseään tavoilla joita minun kanssani ei voi toteuttaa.

C) avoin liitto mahdollistaa kaiken säilymisen näennäisesti ennallaan: omaisuutta ei tarvitse jakaa, sukulaisille ei tarvitse selitellä, kämppäkaveruus voi jatkua kuten aiemminkin.

D) jos se todellinen sielunkumppani tulee joskus vastaan, ei kummankaan tarvitse miettiä jos asioista on yhteisesti sovittu.

E) yleinen mukavuudenhalu ja nykyisten olosuhteiden säilyttämishalu.

Tällainen sopimuksellinen, kaveruuteen perustuva parisuhde on yllättävän yleinen esim. PK-seudulla jossa asuminen maksaa luonnottoman paljon. Pariskuntana, menot jakaen, on mahdollista upgreidata asumisen tasoa jos vertaa asumiseen yksin sinkkuna.

Vierailija
10/74 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Täti tiukka.

Eli jos on lapsia, niin rakkaudettomassa suhteessa pitäisi mielestäsi kärvistellä vaikka 50-60 -vuotiaaksi ihan vaan lasten takia? Mitä hemmetin järkeä tuossa on? Elämme vain yhden ainoan kerran ja ei kai siihen ole olemassa jotain "pakkosääntöä", että pitää kärsiä ja kituutella rakkaudettomassa suhteessa vaikka vuosikymmeniä. Koska lapset.

Kyllä lapsetkin sen rakakudettomuuden aistivat, eikä toisiaan rakastamaton pariskunta todellakaan tarjoa parempaa kotia lapsille kuin yh tai uusioperhe.

M49

lapsillakin on vain yksi elämä. Mutta kai se on tärkeämpää aikuisten kuin lasten elämä sen ensimmäiset 18 vuotta.

Vierailija
11/74 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama fiilis. Lapsiakin on kaksi. Enkä todellakaan ajatellut lasten takia pysyä liitossa, ei se ole lapsillekkaan hyväksi nähdä sitä miten äiti ei rakasta isää. En minä sitä ääneen sano, mutta kyllähän tuollaiset asiat aistii kaikissa eleissä ja muussa kommunikoinnissa, koska rakastavaa on todella vaikeaa teeskennellä, etenkään vuodesta toiseen. Ja jos vielä päällimmäinen tunne on inho tai syvä pettymys. 

Minusta on kannattavampaa erota. Yksi elämä täällä vain eletään eikä sitä olla velkaa kenellekkään... ei puolisolle taikka lapsille. Vai olisiko joku teistä muka halunnut, että oma vanhempi uhraa itsensä ikuiseen huonoon liittoon, teidän itsenne takia? En minä ainakaan. 

Vierailija
12/74 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika varma että vaimoni on tämän kirjoittanut. Sattuuhan se kun huomaa miten ei voi vaan enää hurmata tai saada sitä rakastunutta takaisinkatsetta kuin ennen. Sattuu vain. Minulla ei oikein ole enää työkaluja millä saisin sinut enää näkemään miten paljon sinua rakastan.

Vierailija
13/74 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Täti tiukka.

M49

lapsillakin on vain yksi elämä. Mutta kai se on tärkeämpää aikuisten kuin lasten elämä sen ensimmäiset 18 vuotta.

Mitä elämää se on, katsella ja kuunnella päivästä toiseen sitä miten isä ja äiti inhoaa toisiaan? Tai ovat välinpitämättömiä toisiaan kohtaan? Voin kertoa että se on yhtä p*skaa. Olin 18v kun vanhemmat erosi, ja mitään muuta en voi jälkeenpäin sanoa, kuin että olisivatpa eronneet 10 vuotta aikaisemmin. Ei he huutaneet tai muksineet toisiaan. Mutta aistin sen kaiken kylmyyden. Päivittäin. Ja se vaurioitti minun omaa tunne-elämääni monilla tavoilla ja näkyy omissa parisuhteissani vielä tänäkin päivänä, vaikka työstän sitä. 

Vierailija
14/74 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N30v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Täti tiukka.

M49

Mitä elämää se on, katsella ja kuunnella päivästä toiseen sitä miten isä ja äiti inhoaa toisiaan? Tai ovat välinpitämättömiä toisiaan kohtaan? Voin kertoa että se on yhtä p*skaa. Olin 18v kun vanhemmat erosi, ja mitään muuta en voi jälkeenpäin sanoa, kuin että olisivatpa eronneet 10 vuotta aikaisemmin. Ei he huutaneet tai muksineet toisiaan. Mutta aistin sen kaiken kylmyyden. Päivittäin. Ja se vaurioitti minun omaa tunne-elämääni monilla tavoilla ja näkyy omissa parisuhteissani vielä tänäkin päivänä, vaikka työstän sitä. 

mitä elämää se on pomppia kämpästä toiseen viikottain ja katsella kun vanhemmat nussii alati vaihtuvia partnereita.

Tuskin kovin monessa eroperheessä tuollaista harrastetaan. Mistä sait moista edes päähäsi? 

Vierailija
15/74 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastaako mies sinua? Itse en voisi jättää miestäni koska hän menisi ihan palasiksi ja tappaisi varmaan itsensä tai jotain muuta kamalaa enkä voisi itsekään olla onnellinen jos aiheuttaisin hänelle tuon kohtalon. Siis vaikka en rakastaisikaan häntä, jäisin velvollisuudentunnosta ja parhaani mukaan yrittäisin. Tosin jos mies ei itse välitä eikä yritä yhtään niin mikäpä siinä sitten. Oletko edes yrittänyt rakastua uudelleen? Kai siinä miehessäsi joskus jotain oli mikä sinua viehätti?

Velvollisuudentunnosta tähän olen jäänytkin. Ja säälintunteesta.

Ja onhan meillä välillä ihan kivaa yhdessä: harrastamme, matkustamme, elämme normiarkea. Mutta kaverillisesti. Olisihan tuo kaikki yksin tylsempää ja yksinäisempää. Nyt teemme kuitenkin asioita yhdessä.

Mies selvästi rakastaa mua, ihailee, arvostaa, katselee ns. ylöspäin. Minä vaan en tunne häntä kohtaan samoin. En voi sille mitään enkä pysty tai halua valehdellakaan.

Alunperin viehätyin hänen potentiaalistaan. Ehkä näin hänessä ihmisen, joka ei ollut vielä saavuttanut täyttä potentiaaliaan. Vuosien jälkeen ymmärrän, ettei tämä potentiaali tule koskaan täyttymään.

Minä koen tämän liiton kämppäkaveruutena, miehestä en osaa sanoa. Tilanne ei kuitenkaan tunnu häntä ahdistavan kun hän ei tahdo asioista puhua tai ainakaan koskaan aloita keskustelua tästä asiasta.

Vierailija
16/74 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne mullakin. V**uttaa katsella miehen naamaa ja flegmaattista olemusta. Ihan kuin olisin hänelle äiti ja kodinhoitaja, en tasavertainen puoliso. Mies ei tee mitään, ainakaan oma-aloitteisesti. Odottaa vaan että joku muu tekee tai että joku käskee. Ilmeisesti oppinut tämän mallin jo kotonaan lapsena. Sielläkään ei ollut oma-aloitteinen tai aktiivinen.

Vierailija
17/74 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mieheni ei tunne noin minua kohtaan. Se olisi kauheaa, sillä minä taas koen kemiaa häneen ja ohailen. Jos tietäisin mieheni halveksivan minua kuin tässä ketjussa muutamat miestään, niin haluaisin ehdottomasti erota, vaikka toistaiseksi rakastankin. Kyllä se rakkaus ja ihailu nopeasti sammuisi, jos tietäisin hänen ajattelevan minusta niin.

Vierailija
18/74 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmisten liitot perustuu luottamukseen ja keskusteluun.

Avoinliitto vaatii taakseen syvää rakkautta ja tahtoa pysyä yhdessä. Tietääkö kumppani edes ajatuksistasi?

Mitä jos sinä et tee päätöstä mitä te teette, vaan juttele ja yhdessä päätätte. En usko että sinusta on kertomaan ettet rakasta. Perustan sen tuohon ettet koskaan ehkä ole.

Vierailija
19/74 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa jäädä velvollisuudentunnosta! Itse viisi vuotta kituutin ja meinasin tuhota siinä samalla itseni koska jäin vain siksi ettei vaimo menisi rikki. Lähdin pois, karsea seuraava vuosi, mutta elämä taas voitti. Terapeutti sanoikin että ihan oikeasti ei velvollisuudentunteeseen suhdetta rakenneta tai ylläpidetä, en uskonut. Nyt uskon

Vierailija
20/74 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auh, jos miehenä tietäisin että vaimoni ajattelisi edes tuon suuntaisesti, en todella haluaisi hänen olevan kanssani. Toihan on ihan järkyttävää, miksi ihmeessä olla suhteessa mikä ei anna paljoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi