Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkeekö yksinkertaisuuden tai vähämielisyyden naamasta?

Vierailija
31.05.2026 |

Minulle on mm. sanottu ettei näytä että ketään on kotona ja että olen "simppeli". Oppimishäiriöitä on.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee. Samoin monet kehitysvammat näkee heti millisekunnissa esim. Fas tai down.

Vierailija
2/34 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kuuden laudaturin ylioppilas ja kasvonpiirteiden perusteella on luultu muun muassa kehitysvammaiseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kuuden laudaturin ylioppilas ja kasvonpiirteiden perusteella on luultu muun muassa kehitysvammaiseksi. 

Sama. En kategorisesti allekirjoita. En ole koskaan ollut mikään missi ja saanut äidin puolelta todella maalaismaisia rumahkoja fyysisiä piirteitä, mutta olen opiskellut tohtoriksi. Eli en ainakaan voi mikään kehitysvammainen olla, ja tuskin ÄO:ni on alle mediaanin vaikken ole kokenut tarvetta mittauttaa sitä.

Vierailija
4/34 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkee. Samoin monet kehitysvammat näkee heti millisekunnissa esim. Fas tai down.

fas on sikiövaurio

Vierailija
5/34 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän että näkee ja myös toisin päin. Esim. se hesarissa eilen ollut 13v Linnea joka sanoi lukevansa 350 kirjaa vuodessa, näki jo katseesta että on objektiivisesti älykäs ihminen.

Vierailija
6/34 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaamattomalla potentiaalisesti väkivaltaisella debiilillä yleensä roikkuu molemmat silmäluomet hieman (pitää niitä tahallaan sillä tavoin) ja yleisilme on sellainen ylimielinen.

Vierailija
7/34 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. En kategorisesti allekirjoita. En ole koskaan ollut mikään missi ja saanut äidin puolelta todella maalaismaisia rumahkoja fyysisiä piirteitä, mutta olen opiskellut tohtoriksi. Eli en ainakaan voi mikään kehitysvammainen olla, ja tuskin ÄO:ni on alle mediaanin vaikken ole kokenut tarvetta mittauttaa sitä.

Näkee sen. Tai ei pelkästään kasvoista vaan olemuksesta, ilmeistä ja silmistä. 

Vierailija
8/34 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vanhan kansan mielestä näkee. Oli ennen sellainen sanonta kuin silmät ovat sielun peili jonka voi toki laajentaa käsittämään koko kasvoja. Monella hirveitä tekoja tehneillä historiallisillakin henkilöillä on todella oudot ja pelottavat piirteet jos vertaa keskivertokansalaiseen.

Vierailija
9/34 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipitkät ripset joita ei jaksa edes räpsäyttää ja huulet nenäreikiin asti, luovat kyllä tietynlaista ajatusta...

Vierailija
10/34 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin vanhan kansan mielestä näkee. Oli ennen sellainen sanonta kuin silmät ovat sielun peili jonka voi toki laajentaa käsittämään koko kasvoja. Monella hirveitä tekoja tehneillä historiallisillakin henkilöillä on todella oudot ja pelottavat piirteet jos vertaa keskivertokansalaiseen.

Se millainen katse on kertoo paljon. Valpas ja tietyllä tapaa terävä katse kertoo että henkilö on läsnä ja ymmärtää asiat. 

Vierailija
11/34 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaamattomalla potentiaalisesti väkivaltaisella debiilillä yleensä roikkuu molemmat silmäluomet hieman (pitää niitä tahallaan sillä tavoin) ja yleisilme on sellainen ylimielinen.

Olen samaa mieltä. Eikä se näy jos se ihminen on muuten ihan lempeä vaikka harjoittaisikin jotain kamppailulajia. 

Esim. Eva Wahlström näyttää mielestäni juuri sellaiselta kuin on haastatteluissa ja lähipiirin kuvaamana eli mukava ja empaattinen, vaikka nyrkkeily onkin leipälajinsa.

Minusta se ei ole mitään frenologiaa tai eugenismia vaan naamasta voi päätellä ihmisen persoonaa tai historiaa. Samoin jatkuvat tietyt lihaksistojen käytöt kasvoissa luovat uurteita ja ilmeitä joita ei voi piilottaa. Esim. pitkäaikainen vihanpito, stressi tai kiputila luovat aika yrmeät kasvot (eikä toki aina tarkoita että henkilö on paha).

Itsellä on paha resting bitch face kun olen ollut kipukroonikko 11 vuotta, vaikka olen oikeasti mukava kaikille. En minä sitä voi peitellä että arki on ollut helvetillistä tuskaa yli vuosikymmenen ja se näkyy.

Vierailija
12/34 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas mennään Vauvan

kiusaamis/paattilinjalla.

FAS ja Downin

syndroomat näkyvät 

lapsessa ilmiselvästi

tunnistettavista

kasvonpiirteistä. 

FAS muodostuu

äidin raskaudenaik.

alkoholinkäytön aiheutt. 

sikiövaurioiden takia. 

Vierailija
13/34 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmistä usein näkee jos sahanpurut kastuneet! 

Vierailija
14/34 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän sen usein näkee.

Vierailija
15/34 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Josef Fritzl näytti mielestäni pidätyskuvassa demonilta jo ennen kuin edes tiesin mitä tämä on tehnyt.

Vierailija
16/34 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas mennään Vauvan

FAS ja Downin

syndroomat näkyvät 

lapsessa ilmiselvästi

tunnistettavista

kasvonpiirteistä. 

FAS muodostuu

äidin raskaudenaik.

alkoholinkäytön aiheutt. 

sikiövaurioiden takia. 

Eikö tämä siis todista aloituksen oikeaksi?

Vierailija
17/34 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei useinkaan, Suomessa 😂 Täällä on normina ettei tunteita saa näyttää joten ihan normaalien ihmistenkin perusilme on usein semmoinen "tyhjä" vähän lasittuneella katseella. Tällainen ihan samanlainen naama on yhdellä muuten ulkoisesti normaalilla, mutta syvästi kehitysvammaisella sukulaisellani.

Vierailija
18/34 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas mennään Vauvan

FAS ja Downin

syndroomat näkyvät 

lapsessa ilmiselvästi

tunnistettavista

kasvonpiirteistä. 

FAS muodostuu

äidin raskaudenaik.

alkoholinkäytön aiheutt. 

sikiövaurioiden takia. 

Ei se ole kiusaamista että TUNNISTAA toisen kasvoista matalan äo:n tai kehityshäiriöitä.

Se on kiusaamista että tämän tiedon perusteella syrjii ihistä.

Vierailija
19/34 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei useinkaan, Suomessa 😂 Täällä on normina ettei tunteita saa näyttää joten ihan normaalien ihmistenkin perusilme on usein semmoinen "tyhjä" vähän lasittuneella katseella. Tällainen ihan samanlainen naama on yhdellä muuten ulkoisesti normaalilla, mutta syvästi kehitysvammaisella sukulaisellani.

Komppaan. 

Vierailija
20/34 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulospäinsuuntautuneet ja sosiaaliset näyttävät fiksuilta, vaikka eivät olisikaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän