Selviydytkö suihkusta korkeintaan 5 minuutissa?
Tässä ajassa tulisi ehtiä pesu, saippuointi, sheivaaminen (miehillä parranajo) ja huuhtelu. Aika perustuu laskelmaan siitä, että 1 minuutissa kuluu 12 litraa vettä. Mikäli "viihdyt" suihkussa pidempää, niin samalla myös kaikki ilmastotekosi ja niiden hyödyt valuvat lattiakaivosta menemään ja saldo nollautuu, jollloin vegaanius, lomalentojen väliinjättäminen ja jne ovat yhtä tyhjän kanssa.
Kommentit (383)
Menee yli 5min ja vesi valuu koko ajan. Syynä veden lämmitys joka käynnistyy vasta kun hana avataan. Ekan minuutin tulee siis jääkylmää.
Jos jokaisen shampoon ja saippuan ja hoitoaineen ja sheivauksen välillä katlaisen veden, joudun taas valuttamaan sen minuutin jotta saan käyttökelpoista vettä.
En halua palella plus selviän nopeammin ja vähemmällä kulutuksella, kun en katkaise vettä välillä.
Kahdessa minuutissa selviän. En aja partaa suihkussa, sillä en halua sähköiskua partakoneestani. -mies-
En ole lukenut kommentteja ja varmaan moni kysynyt aloittajalta: Eikö hanaa voi sulkea välillä? Itse pääsen tahtoessani noihin lukemiin vedenkulutuksen suhteen vaikken sheivaushöylällä ala viuhtomaan ja raivolla saippuoimaan. Vaan voit sulkea suihkun esim. shampoon tai sheivausvaahdon levityksen ajaksi. Vettä säästyy ja voit hyvällä omatunnolla olla suihkussa vaikka tunnin jos siltä tuntuu.
No menee kyllä kauemmin kuin 5 minuuttia, en mene suihkuun joka päivä, joten täytyy peseytyä huolellisemmin, kainalot, selkä, ja jalat saippuoida, ja hiuksetkin täytyy pestä pari kertaa. Ja vähän raapia ihoa, jos sattuu iho hilseilemään, niin saa senkin pois samalla.
Vierailija kirjoitti:
Ime krpää ;)
Paras kun liotat, tämä on suihkuketju.
Sheivaaminen ja parranajo ei kyllä millään tavalla liity suihkussa käymiseen, eikä kummassakaan muutenkaan sitä vesihanaa siinä turhaan pidetä auki, vaan tasan sen ajan kun huuhtelee ne vaahdot pois. ja myös shampoota, saippuaa ja hoitoainetta levittäessä suihku pidetään kiinni. Vettä kuluu vaan silloin kun huuhtelen itseni tai kun rentoudun siinä suihkussa ja nautiskelen. En ole koskaan ottanut aikaa suihkussa käydessä, mutta veikkaisin että perus huuhtelussa se itse vedenkulutus on alle minuutin ja nautiskellessa saattaa vettä mennä kerralla sitten sen viitisen minuuttia. Koko toimitus yhteensä kestää sitten mitä kestää
Kyllä, 5 min on maksimi aikani vaikka mulla on pitkät hiukset. Mies on suihkussa paljon kauemmin vaikkei tukassakaan ole paljon pestävää.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että sheivausta tai parranajoa ei ole laskettu näissä ajoissa. Ja olisi mielenkiintoista tietää kuinka moni mies ajaa parran suihkussa. Olettaisin, että vähemmistö.
Aika harva mies siinä parranajossa juuri vettä tarvitsee.
En.
En shoppaile turhaa p*skaa. Ei ole autoa. En matkustele. Kierrätän joka helvetin ikisen jätteen.
Joten kyllä, nautin edes yhdestä elämän pienestä ilosta: 15 minuutin suihkusta.
Hyi minua syntistä.
Sheivaamisen lisäksi uihkussa seisten voi myös harjata hampaat, pestä pyykit ja kuunnella äänikirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Sheivaaminen ja parranajo ei kyllä millään tavalla liity suihkussa käymiseen, eikä kummassakaan muutenkaan sitä vesihanaa siinä turhaan pidetä auki, vaan tasan sen ajan kun huuhtelee ne vaahdot pois. ja myös shampoota, saippuaa ja hoitoainetta levittäessä suihku pidetään kiinni. Vettä kuluu vaan silloin kun huuhtelen itseni tai kun rentoudun siinä suihkussa ja nautiskelen. En ole koskaan ottanut aikaa suihkussa käydessä, mutta veikkaisin että perus huuhtelussa se itse vedenkulutus on alle minuutin ja nautiskellessa saattaa vettä mennä kerralla sitten sen viitisen minuuttia. Koko toimitus yhteensä kestää sitten mitä kestää
No itse voin sheivata vain ja ainoastaan suihkussa. Ihoni on herkkä ja voin välttäö jäätävät punaiset paiseet vain sheivaamalla sääret suihkun lopuksi. Shampoon yms ajan karvat pehmenevät lämpimässä vedessä ja suihkuöljyn avulla sheivaus onnistuu kivutta. T. Se jonka vesi lämpiää vain jos hana on auki ja eka minuutti jääkylmää - eli vesi juoksee koko suihkun ajan
Toivottavasti maksat vedestä kulutuksen mukaan, etkä jotain kiinteää kk-maksua.
Meidän perheessä kissat hoitaa ihmistenkin pesemisen. Alkaa olla aika 2018 joku suihkussa käynti.
Pesen hiukseni kerran viikossa, ja päivittäisistä vartalosuihkuista kyllä selviytyy alle 5 minuutissa. :) Hiukset on pitkät ja paksut, joten niiden pesemiseen menee ehkä vähän enemmän aikaa.
Se on suihku auki, kastelu, suihku kiinni. Shampoo päähän, saippuointi ja suihku auki.
Sen jälkeen pistän hoitoaineet ja karvanpoistoaineen, odottelen sen 3 minuuttia, en sheivaile. Suihku auki.
Ei siellä suihkussa tarvitse sukellusharjoituksia tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti maksat vedestä kulutuksen mukaan, etkä jotain kiinteää kk-maksua.
Ai minä jonka vesi menee aina kylmäksi? Kyllä tietenkin maksan mittarin mukaan, ei ole tässä maassa muuta vaihtoehtoa.
Ja kuten selitin jo aikaisemmin, jos sulkisin suihkun shampoon yms. ajaksi, käyttäisin lopulta enemmän vettä, sillä jokaisen käynnistyksen jälkeen sitä pitää valuttaa vähintään minuutti. Shampoon levitykseen menee vähemmän kuin minuutti eli säästän vettä pitämällä hanan auki.
Kukaan teistä vesi-intoilijoista ei sitä paitsi seisoisi vapaaehtoisesti jäisessä suihkussa...
10 minuuttia :) Ei jaksa pidempään :D
Minä käyn suihkussa/saunassa/pesen hiukset kolme kertaa viikossa. Valutan vettä silloin ihan niin kauan kuin on tarvis. En kyttää kelloa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle suihkussa käynti on nautinto. Olen mielummin käymättä kokonaan mikäli pitäisi selvitä 5 minuutissa. Menee vähintään 25min jos pitää olla nopea, muutoin 40min ja päivittäin. Eli en selviäisi ja en koe huonoa omaatuntoa asiasta.
Suomessa vettä riittää, en ala täällä säännöstelemään vedenkulutustani. Onhan se kamalaa että jossainpäin maailmaa ei ole vettä edes juotavaksi ja täällä vedetään vessanpöntötkin juomakelpoisella vedellä :(
Luonnonvaroja tuhlaat silti, vaikka täällä olisi ihan s***tanasti vettä kaikille. Se kun pitää lämmittääkin ja sinun suihkuttelun jälkeen vielä puhdistaa.
Itse käyn aika nopeasti suihkussa aamuisin, vesi valuu max 2 min. Hiustenpesuun menee ehkä 1-2 min lisää. Jos läträän vettä oikein olan takaa ja nautin suihkusta, niin saatan olla jopa 7-8 min hyvin laiskasti valuvan veden alla. Luen vaikka kirjaa tai teen töitä mieluummin sen 30 min kuin seison valuvan veden alla. Mutta kaikki toki sivistää ja kehittää itseään tavallaan :)
Missä on kaikki palstan isokaluiset miehet. 25 cm:n jortikan pesuun menee ainakin se 10 min ja puol pulloa suihkusaippuaa. Vettä pitää juoksuttaa täydellä teholla koko tuon ajan että esinah*a liukuu sutjakasti.