Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selviydytkö suihkusta korkeintaan 5 minuutissa?

Vierailija
11.01.2019 |

Tässä ajassa tulisi ehtiä pesu, saippuointi, sheivaaminen (miehillä parranajo) ja huuhtelu. Aika perustuu laskelmaan siitä, että 1 minuutissa kuluu 12 litraa vettä. Mikäli "viihdyt" suihkussa pidempää, niin samalla myös kaikki ilmastotekosi ja niiden hyödyt valuvat lattiakaivosta menemään ja saldo nollautuu, jollloin vegaanius, lomalentojen väliinjättäminen ja jne ovat yhtä tyhjän kanssa.

https://www.is.fi/asuminen/art-2000005960789.html

Kommentit (383)

Vierailija
361/383 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviän varmaan silloin parissa minuutissa, kun vain peseydyn.

Hiustenpesun ja sheivaamisen kanssa menee aikaa yhteensä varmasti 10minuuttia.

Jos on kylpyamme, selviän lyhyemmällä ajalla. En laske ammetta lähellekään täyteen, mutta saan sillä vedellä jo aika paljon huuhdeltua höylää ja toisaalta shampoota hiuksista. Silloin ei tarvitse juoksuttaa vettä pitkään huuhdellessa.

Vierailija
362/383 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kouvola tukkaa ja yhteensä n 10 min suihkussa. Siis puolipitkät hiukset ja tulee hoitoaine. Kainalot suoraan vessanpönttöön. Alapää saa olla karvoissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/383 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En selviä ja nytkin olen kännissä.

Vierailija
364/383 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä parissa minuutissa ei ehdi millään peseytyä, siis kunnolla. Koko vartalo hiuksista varpaisiin ja hyvä huuhtelu päälle. Joskus katsoin kellosta ja peseydyin niin nopeasti kun pystyin, 9 minuuttia meni. Ja olen mies, tavalliset hiukset. Normi aika noin 10 min. Pestessä ei tarvitse veden valua.

Vierailija
365/383 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti en oikein tiedä, miten suihkuun saa menemään enemmän kuin tuon viisi minuuttia. Minulla on puolipitkät hiukset ja käytän hoitoainetta. Kastelen hiukset ja vartalon (menee ehkä 30 sekunttia). Sammutan hanan ja levitän shampoon. Huuhtelen shampoon pois (nyt on aikaa mennyt ehkä minuutti lisää). Tämän jälkeen sammutan suihkun ja levitän hoitoaineen sekä saippuoin vartaloni. Avaan suihkun ja huuhtelen hoitoaineen pois ja pesen vartaloni hyvin. Tähän menee ehkä minuutti tai kaksi. Ikinä ei ole mennyt viittä minuuttia kauempaa, tiedän sen, kun olen katsonut kellosta ajan.

En jää likaiseksi enkä tarvitse jynssäystä, kun käyn suihkussa joka toinen päivä eli lika ei ehdi pinttyä kiinni.

Vierailija
366/383 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskat kommentit kun ihmisillä selvästi ei ole ajankäytöstä mitään käsitystä.

Vierailija
367/383 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta ihmeessä selviän. Annan veden juosta koko ajan, koska inhoan sitä kylmyyttä, joka iskee muuten. Laitan suihkun päälle ja kastelen itseni kokonaan. Otan hiukan sampoota, pesen hiukset. Sen jälkeen huuhtelen ja laitan hoitoaineen. Huuhtelen taas ja saippuoin itseni, samalla sheivaan sen vähän sängen mitä on. Itsellläni aika heikkok karvankasvu auttaa varmaan asiaa. Loppuhuuhtelu ja se on siitä. Aikaa kului viisi minuuttia.

Vierailija
368/383 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus testasin huvikseni normaali suihku ajan.  ei mennyt kuin 6 min. Alle 5 min. veden kanssa, kun saippuoinnissa ei tartte läträtä vedellä ja vedessä pidempään oleminen ei tee sen puhtaammaksi.

Vierailija
369/383 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En selviä, mutta käytän sentään lähes aina viileää/kylmää vettä, toisin kuin moni muu täällä!

Hiukset pesen 1-2 krt viikossa, siihen toki käytän hieman lämpimämpää vettä. Minulla itselläni on todella paksut hiukset, joten shampoon tai hoitoaineen huuhtelusta en kyllä mitenkään selviä yhdessä minuutissa.

Hiusten pesuun käytän yleensä 15-25min, vesi ei kuitenkaan valu koko aikaa. Muuten sihkussa menee n. 10min!

Vierailija
370/383 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten pesee ja huuhtelee. On niitä paljon pikasuihkuttajia, että siinä ei kauan nokka tuhisee kun on munat huuhtastu. Jokainen sitten miettiköön onko esim kyseiset paikat ja jalat miten puhtaat. Jos 2 krt viikossa käy 2 min suihkussa..

Vierailija
371/383 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori vaan, twrkoitukseni ei olemloukata mutta ketään ei voi käydä 5min suihkussa jos ei kuitenkaan siinä välissä saippuoi itseään eikä sen jälkeen huuhtele ja pese itseään. Itsellä menee 10min, mukaanlujien huuhtelut ja saippuointi sekä hanan kiinni laitto. Ei millään ihminen voi käydä muuten 5min suihkussa.

Vierailija
372/383 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en, eikä ole edes tavoite.

35min.lähempänä totuutta.

Vierailija
373/383 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin. Vesi valuu yhteensä ehkä korkeintaan 2 min, saippuoin tietenkin ilman että vesi valuu ja saatan saippuoidessa jäädä haaveilemaan, mutta vesi ei valu edes viittä minuuttia. Nainen olen.

Vierailija
374/383 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa kuluu 30 - 45 min. Ihanaa..........rakastan suihkussa olemista. Inhoan ilmastovouhotusta. Ihanaa kun en ole vihreä. Olen veden suurkuluttaja loiskis loiskis.....

Vierailija
375/383 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuluu suihkussa 20-30 minuuttia. Suihku on minun hemmotteluhetki. Pesen hiukset huolellisesti, ajan sääri- ja kainalokarvat sekä p*mppikarvat pois. Olo on niin superraikas suihkun jälkeen.

Käyn 2 x viikossa suihkussa.

Viikossa kuluu vettä 40-60 minuuttia.

Maksan vesilaskun mielelläni.

On se luksusta, että Suomessa hanasta tulee lämmintä tai viileää vettä!

Vierailija
376/383 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et mua määrää!

Vierailija
377/383 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tämä viiden minuutin suihkussa käynti taitaa olla jonkun nirppanokkaisen juntin housuista temmattu idea!       " SP"

Vierailija
378/383 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla menee jo pinpin pesemiseen useampi minuutti, jos teen sen kunnolla.

Vierailija
379/383 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle suihkussa käynti on nautinto. Olen mielummin käymättä kokonaan mikäli pitäisi selvitä 5 minuutissa. Menee vähintään 25min jos pitää olla nopea, muutoin 40min ja päivittäin. Eli en selviäisi ja en koe huonoa omaatuntoa asiasta.

Suomessa vettä riittää, en ala täällä säännöstelemään vedenkulutustani. Onhan se kamalaa että jossainpäin maailmaa ei ole vettä edes juotavaksi ja täällä vedetään vessanpöntötkin juomakelpoisella vedellä :(

Juuri kaltaistesi tuhlareiden takia muutkin joutuvat säästökuurille kohta. Kuka hullu seisoo suihkussa 40 min? Ei mitään järkeä pelkkää tuhlaamista. Naapurin kohdalla olen pari kertaa miettinyt, onko sammunut sinne kun valuttaa vettä 45min, erittäin itsekästä ja epäekologista.

Vierailija
380/383 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin riittää 5min, käyn suihkussa joka päivä kun fyysinen työ. En valuta vettä turhaan, kun saippuoi tai laittaa hoitoainetta tietty hana kiinni. Hiuksia en pese jokapäivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä