Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selviydytkö suihkusta korkeintaan 5 minuutissa?

Vierailija
11.01.2019 |

Tässä ajassa tulisi ehtiä pesu, saippuointi, sheivaaminen (miehillä parranajo) ja huuhtelu. Aika perustuu laskelmaan siitä, että 1 minuutissa kuluu 12 litraa vettä. Mikäli "viihdyt" suihkussa pidempää, niin samalla myös kaikki ilmastotekosi ja niiden hyödyt valuvat lattiakaivosta menemään ja saldo nollautuu, jollloin vegaanius, lomalentojen väliinjättäminen ja jne ovat yhtä tyhjän kanssa.

https://www.is.fi/asuminen/art-2000005960789.html

Kommentit (383)

Vierailija
341/383 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selviydyn.

Luin ketjun ja ihmettelen todellakin, miksi joillekin tukan pesu tuottaa niin suuria ongelmia. Shampoota vain hierotaan päähän ja hierotaan se pois suihkun alla. Ei siihen ioeraation aikaa tuhraannu kuin minuutti.

Jos haluaa hoitoainetta laittaa, laitetaan se sitten shampoon jälkeen, sillä välin kun hoitoaine on päässä, pestään alapää ja saippuoidaan muu keho. Sitten taas huuhdellaan pesuaineet pois. 

Se on siinä. Hyvin ehtii 5 minuutissa, allekin sen.

Miten voit olla varma, että kaikki shampoo ja hoitoaine lähtee pois noin vähällä huuhtelulla? Minusta mikään ei ole niin vastenmielistä kuin pesuainejäämät hiuksissa. Hoitoaine varsinkaan ei lähde hiuksista kovin helposti, mutta onneksi oma hiuslaatuni on sellainen, että hoitoaineen käytöstä on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Kai sen nyt hiuksista tuntee, hyvänen aika.

Kuulostat neuroottiselta.

Vierailija
342/383 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse välillä vain istun lattialla suihkun alla sen 5 minuuttia tekemättä mitään.

Ei ole mitään väliä kun itse joudun vesilaskun maksamaan ja ei sitä suihkua tarvitse täydellä paineella pitää.

Ei siinä ole rahasta kyse, vesi alkaa loppumaan maailmasta, tollo.

Monissa maissa sen käyttöä jo rajoitetaan, ja näköjään kannattais täälläkin rajottaa. 

https://tieku.fi/luonto/ymparisto/nasa-varoittaa-maapallolla-on-enaa-vahan-vetta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/383 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää miten karvojen poiisto liittyy suihkuun. Kuka tämän on keksinyt ja koska?????? On minulta mennyt kyllä ihan ohi, no en kyllä sheivaile muutenkaan.

Kyllä ihmiset on omituisia.

Vierailija
344/383 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sieltä pitäisi selvitä 5 minuutissa? Olen siellä vaikka 50 minuuttia jos siltä tuntuu.

Vierailija
345/383 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse välillä vain istun lattialla suihkun alla sen 5 minuuttia tekemättä mitään.

Ei ole mitään väliä kun itse joudun vesilaskun maksamaan ja ei sitä suihkua tarvitse täydellä paineella pitää.

Ei siinä ole rahasta kyse, vesi alkaa loppumaan maailmasta, tollo.

Monissa maissa sen käyttöä jo rajoitetaan, ja näköjään kannattais täälläkin rajottaa. 

https://tieku.fi/luonto/ymparisto/nasa-varoittaa-maapallolla-on-enaa-vahan-vetta

Suomesta ei vesi lopu.

Vierailija
346/383 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n linkissä ei sanaakaan ilmastovaikutuksesta, joten kaipaan lähteitä väitteille.

Vierailija
347/383 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minen sheivaa, ku olen femari. En siis sheivaa. Annan karvan kasvaa. Sanoinko jo, että olen femari.

Vierailija
348/383 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minen sheivaa, ku olen femari. En siis sheivaa. Annan karvan kasvaa. Sanoinko jo, että olen femari.

Vierailija
349/383 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä menee suihkussa aikaa 4,5 minuuttia silloin kun pesen hiukset, sheivaan tms. Välissä pysäytän toki suihkun kun sheivaan, tai levitän tuotteita hiuksiin. Eli suihku itsessään päällä ehkä 2-3 minuuttia.

Vierailija
350/383 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee 10-15 minuuttia. Pari, kolme kertaa kuukaudessa käyn lisäksi kylvyssä. Se on kyllä niin ihanaa, että en luovu siitä ikinä. Juu ja en ole vegaani, ihan sekasyöjä, tosin en juo maitoa ja lihaakin syön hyvin vähän, useimmiten hirvenlihaa, joskus luomunautaa tai -broileria, lammasta ja poroa silloin, tällöin, possua en juurikaan, koska en pidä siitä. Juustot ovat herkkuani, mutta niitäkään en silti syö kuin pari pikku viipaletta päivässä, eikä mitään mautonta edamia vaan jotain hyvää ja laadukasta, yleensä ranskalaista tai italialaista. Viinilasin juon muutaman kerran viikossa, muuten en käytä alkoholia. 

Kerran vuodessa lennän, milloin minnekin, harvoin kuitenkaan kaukomaille, mikään Thaimaa tms. ei kiinnosta. Lofooteille tai muualle pohjoiseen autoillaan muutaman vuoden välein. Talvisin autoillaan aika vähän, lähinnä käydään huvilalla viikon-parin välein ja matkaa on vain 20 km. Kesät asutaan huvilalla ja käydään yleensä kerran viikossa kaupungissa. 

Vaatekaappini on simppeli ja uusia vaatteita ostan harvoin ja kun ostan, pyrin ostamaan pitkäikäistä, siis hyvälaatuista. Sama juttu kenkien kanssa. Korut ovat heikkouteni, niitä on hmmm aika paljon. Ruuassa suosin luomua ja lähiruokaa, mutta pakko on ostaa ulkomaistakin, kun ei kaikkea saa kotimaisena, kuten hyviä juustoja ja viiniä, oliiveja, hedelmiä ja kaikkia vihanneksia. No niin, olenko kauhean hirveän ihminen?

Vierailija
351/383 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tarvitse pestä hiuksia, niin ehdin hyvin. Pelkkään hiustenpesuun menee varmaan se toiset 5 minuuttia. 

Miten voi mennä niin kauan hiustenpesuun? Viisi minuuttia on melkoisen pitkä aika.

Toki jos on ohuet ja lyhyet liirut.

Vierailija
352/383 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä asiaa voi miettiä monelta kantilta:

Esim lyhyttukkainen mieheni lotraa suihkussa "lämmittelemässä" ja nautiskellen, aikaa menee vähintään yhtä kauan kuin mulla. Mutta mulla on pitkä (lapaluiden alle ulottuva) ja paksu tukka, ja en tee suihkussa mitään ylimääräistä, vain pesen itteni ja tukkani.

Mieheni käyttää niin kuumaa vettä että mulla palaa nahka jos siihen alle menen, eli mun vesi on paljon viileämpää.

Mies käy suihkussa melkein joka päivä, minä korkeintaan jokatoinen päivä.

Tukkani pesen 2-3 kertaa viikossa.

Mies myös esim hampaita pestessään valuttaa vettä hanasta, minä otan vain kämmenen verran vettä jolla huuhtaisen tahnat suusta.

Mies esim käsiä pestessään nykäisee hanan lähes täysille, itse laitan korkeintaan puoliteholle, jne jne...

Väitän että lyhyttukkainen mieheni käyttää kokonaisuudessaan jopa paljon enemmän vettä kuin minä.

Vierailija
353/383 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain muutama täällä on huomioinut, että Suomessa vesi kyllä riittää, ainakin useimmilla paikkakunnilla.

Viemäriin menevän veden lämmittäminen on se "epäekologinen" teko. Tästä kokemusta kun teini-iässä asuimme omakotitalossa: kun kuuman veden saaminen vaati säätöä pannuhuoneessa ja määrä oli rajallinen, öljyä meni 1500l/vuosi. Uusi energiatehokas kattila, josta kuumaa vettä tuli rajattomasti, öljyä menikin 3500l/vuosi. Oli kivaa oleilla lämpimän suihkun alla joka ilta,

Vierailija
354/383 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkkäri se on. Selvä puhdasverinen näkkäri.

Vierailija
355/383 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:lla on kyllä nopeita ihmisiä. Aiemmin olen täältä oppinut jo, että rintsikoiden pukemiseen menee 2 sekuntia ja muuttovalmistelut sekä varsinaisen muuton tekee päivässä. Nyt 5 minuuttia suihkussa ylittyy vain harvalla. Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: en selviydy. Olen hidas ilmeisesti.

Vierailija
356/383 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviytyisin mutta miksi vaivautua ellei ehdi nauttimaan? Mieluummin kerran kolmessa päivässsä vartin.

Vierailija
357/383 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AV:lla on kyllä nopeita ihmisiä. Aiemmin olen täältä oppinut jo, että rintsikoiden pukemiseen menee 2 sekuntia ja muuttovalmistelut sekä varsinaisen muuton tekee päivässä. Nyt 5 minuuttia suihkussa ylittyy vain harvalla. Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: en selviydy. Olen hidas ilmeisesti.

En edes mieti miten kauan menee aikaa. Oon suihkussa sen aikaa kun tuntuu kivalta ja sitten tulen pois.

Vierailija
358/383 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä selviän helposti viidessä minuutissa kun ei ole pitkiä hiuksia. Kasteluun menee minuutti, shampoon levitykseen myös minuutti ja sitten pari minuuttia kun huuhdon shampoon pois.

Vierailija
359/383 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ihan pakko, niin selviydyn.

Mutta yleensä en katso kelloa ja en edes ajattele miten kauan olen. Olen minkä olen.

Vierailija
360/383 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin helposti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän